gsxf 600 loopt op 3 poten

Michgsxf600

Die hard MF'er
16 nov 2011
403
3
Nederland
Beste MF'ers

Ik heb een gsxf600 uit 88 en ik heb zojuist de bougie's vervangen en 1 daarvan was het porselijn en een klein stukje ijzer al weg...
Kan het zijn dat ik nu een kromme klep heb. En dat ie daardoor niet meer op 4cil loopt?

hoe kan ik dit checken met een compressie meter ?

als je op de motor zit is het de 2e cilinder van links...

En ook heb ik er nu 4 nieuwe bougie's in zitten maar als ik de bougie dop van die cilinder eraf haal blijft ie precies t zelfde lopen dus heb t idee dat ie helemaal niet mee draait. Ook is de uitlaat buis wel warm maar niet heet zoals de andere 3..



Hopelijk weten jullie raad..

groetjes
Michiel
 
Beste MF'ers

Ik heb een gsxf600 uit 88 en ik heb zojuist de bougie's vervangen en 1 daarvan was het porselijn en een klein stukje ijzer al weg...
Kan het zijn dat ik nu een kromme klep heb.
Ja, kan. Hoeft niet.
En dat ie daardoor niet meer op 4cil loopt?
Ja, kan. Hoeft niet.
hoe kan ik dit checken met een compressie meter ?
Gebruiken :Y
als je op de motor zit is het de 2e cilinder van links...

En ook heb ik er nu 4 nieuwe bougie's in zitten maar als ik de bougie dop van die cilinder eraf haal blijft ie precies t zelfde lopen dus heb t idee dat ie helemaal niet mee draait. Ook is de uitlaat buis wel warm maar niet heet zoals de andere 3..
Dan zal die cilinder idd niet meedoen.
Compressie meten.
Ontsteking checken.
Brandstoftoevoer checken.

Bougiedoppen al eens omgedraaid?
Hopelijk weten jullie raad..

groetjes
Michiel
 
wissel de bougie eens met een andere, ik heb het ook een keer gehad, na lang zoeken bleek de nieuwe bougie kapot :(
dat hij buiten de cilinder vonkt, is geen garantie dat hij onder druk ook vonkt,
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer ff verder bezig geweest...
heb 3 verschillende bougie's geprobeerd, en ook geprobeerd de kabels uit te wisselen maar allemaal helaas geen succes...
de bougie die ik eruit haal zijn nat van de benzine dus brandstof krijgt ie wel... alleen heb ik toch t idee dat ie niet vonk als de bougie erin zit... want de uitlaat poort kan ik gewoon vast houden terwijl die andere 3 uitlaat poorten loei heet zijn..

groetjes Michiel
 
Gebeurde het ineens? Stond die al een tijdje stil?
Bobines eens wisselen met elkaar. Kijken of het probleem zich verplaatst.
Wat zijn de weertstand waardes van de doppen/ kabbel.
Tevens bobines nameten. Ingang en uitgang.
 
Hey ben ik weer,

Het gebeurde toen ik vd week op de a7 reed ff een klein stukje 150 a160 gereden en daarna begon die op 3 poten te lopen..

Ik heb vandaag een compressie meter gekocht en die gaf aan cil 1 7.5 bar cil 2: 3.5 bar en cil 3 en 4 alle 2 8 bar

dus ben maar alvast begonnen met de kop te demonteren.. morgen nog ff de uitlaat poortjes los en dan kan de kop eraf :D
 
Kopje is eraf en idd de uitlaat klep is stuk...
Morgen ff bij Roukema een nieuwe klep bestellen kopje vlakken en dan alles weer in elkaar zetten...

jullie nog tips oid ??
En hoeveel kan ik van de kop afhalen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan