Gsxr 1000 teruggevonden na achtervolging

Het is een reactie op iemand die het over napraten heeft. Daarnaast zie ik het in mijn werk vaak gebeuren dat collega's een praatje maken voor het oog van het publiek. Niks mis mee, maar het wekt irritatie op bij mensen die dat zien. Vandaar; doe het niet in de spotlight..

en hou die klauwen even binnen aub

Spreek daar dan je collegas op aan ipv het te projecteren op de politie.


Maar die irritatie... die komt toch echt bij jou vandaan hoor, dat napraten is functioneel en overleg is een essentieel onderdeel van politiewerk, zeker als er meerdere eenheden bij betrokken zijn geweest.

Ik zie niet in waarom de politie zich om een hoekje zouden moeten gaan verstoppen om te overleggen, sterker... daar zouden veel meer mensen terechte vragen bij gaan stellen. Lijkt me erg vreemd als de politie zich zo geheimzinnig zou gaan gedragen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een reactie op iemand die het over napraten heeft. Daarnaast zie ik het in mijn werk vaak gebeuren dat collega's een praatje maken voor het oog van het publiek. Niks mis mee, maar het wekt irritatie op bij mensen die dat zien. Vandaar; doe het niet in de spotlight..

en hou die klauwen even binnen aub

Ze zijn bezig met hun werk..... hoe en op welke manier is dat irritant? En niemand die er niet bij gestaan heeft weet niet of het over napraten of dat het relevant is voor het werk.
Ik zie alleen maar een boel aannames, zelfs als er al eerder uitleg gegeven is.

Ik weet niet wat voor een werk jij doet, maar als jij in een winkel staat te beppen met je collega's en de klant over het hoofd ziet wekt dat irritatie op.
Dat is duidelijk.
Dat is hier toch totaal niet aan de orde?
 
Spreek daar dan je collegas op aan ipv het te projecteren op de politie.

Dat doet de Ombudsman al :)

Je weet zelf ook hoeveel irritatie en gebrek aan respect er tegenwoordig is, zeker richting politie. Er is een negatief beeld waaraan gewerkt kan worden.
 
Dat doet de Ombudsman al :)

Je weet zelf ook hoeveel irritatie en gebrek aan respect er tegenwoordig is, zeker richting politie. Er is een negatief beeld waaraan gewerkt kan worden.

Je hebt dus wel hier negatieve commentaren op politiemensen terwijl ze echt niet terecht zijn....en je eigen collegas die hetzelfde gedrag vertonen spreek je er niet op aan.


Er is een negatief beeld bij een deel van de bevolking, zeker niet bij 'de bevolking'.
Dat veranderen gaat niet gebeuren door om een hoekje te gaan staan en geheimzinnig te gaan doen, denk eerder dat het dan erger gaat worden.
Ik heb al 2 x uitgelegd waarom het normaal is dat er op straat bijgepraat word en niet op een buro en daarmee heb ik ook uitgelegd dat dit de enige efficiënte manier is. De meest efficiënte en goedkoopste manier, voor de organisatie en dus dubbelop voor de belastingbetalende burger. En geloof me, de meeste dienders zouden ook liever overleggen met een bakkie koffie en zittend op een stoel ipv cruciale dingen zo los op straat te bespreken.

Als jij ondanks die uitleg vind dat een zgn 'motorkapoverleg' ( ja, er bestaat zelfs een woord voor ) een negatief iets is ....dan ben je gewoon niet echt snel tevreden te stellen, gok ik zo O-)
 
Laatst bewerkt:
:Y :Y :Y :Y
En niet alleen voor het stelen van een motor fiets, maar stelen in het algemeen

Iedereen verdiend zijn 2e kans, en met een handje minder, krijg je vanzelf de 2e kans O-)

(of is dit weer niet humaan :? )

Nee is niet echt humaan, fatsoenlijk of beschaafd, vind ik. Eerder barbaars/middeleeuws, terwijl stelen daar niet echt onder valt. Stelen is uiteraard wèl asociaal, uiterst onfatsoenlijk en tevens niet beschaafd.

Hoe ga je met een "handje" minder nog kans maken in de maatschappij? Zijn vrij belangrijk, je handjes, kan ik je vertellen. :) Zonder handjes ben je nogal gehandicapt zegmaar.

Komop het gaat om het stelen van gebruiksvoorwerpen, niet om het fysiek mishandelen of doodmaken van mensen.
 
Ik ben ook geen voorstander van amerikaanse 'blaffer in je smoel'- praktijken, maar wat meer zoals het er zo'n 30-40 jaar geleden aan toe ging mag wel.
Ja; die periode van Gemeente- en Rijkspolitie heb ik nog meegemaakt.
Donkerblauwe VW busjes bij de ene en porsches bij de andere partij..
Daar had je als snotneus wel respect voor..

In de UK zie je iets wat tussen onze en amerikaanse politie inhangt (letterlijk); harder dan bij ons, maar geen wapens etc..
Paar herdershondjes loslaten af en toe, een corrigerende tik met de knuppel..
Bij ons? Praten, aai over de bol, opgeheven vingertjes-preek...come on!
Xal wel een rechtse ouwe l*l zijn..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook geen voorstander van amerikaanse 'blaffer in je smoel'- praktijken, maar wat meer zoals het er zo'n 30-40 jaar geleden aan toe ging mag wel.
Ja; die periode van Gemeente- en Rijkspolitie heb ik nog meegemaakt.
Donkerblauwe VW busjes bij de ene en porsches bij de andere partij..
Daar had je als snotneus wel respect voor..

In de UK zie je iets wat tussen onze en amerikaanse politie inhangt (letterlijk); harder dan bij ons, maar geen wapens etc..
Paar herdershondjes loslaten af en toe, een corrigerende tik met de knuppel..
Bij ons? Praten, aai over de bol, opgeheven vingertjes-preek...come on!
Xal wel een rechtse ouwe l*l zijn..
Respect dat was er vroege echt :Y :Y voor een aantal van de police ze hadden zelfs bijnamen :X
Een politieagent(te) moet nu oppassen dat hij of zij niet aangeklaagd word bij een corrigerende terechte :} tik,te zot voor woorden in dit verzachtende landje|(
Zeker in de nieuwe tijd van mobieltjes is het voor hun best wel opletten.

Vroeguh in mijn oude beurt(ja ben 50+) was men bang voor bepaalde agenten de smeris haha ...die kwamen met de knuppel :} en wij maar rennen tijdens de kerstbomenjacht eind December,geweldige tijd. :+

Maarja er is een bende motordieven opgerold bij mij in de buurt ik zeg topwerk van de police :]

Zet ze maar een jaartje of 10 tot 15 vast . .....zal wel niet gebeuren '(
 
Dat rondhangen heeft een functie.
Na zo'n actie zal eea uiteindelijk op papier moeten. Dan is het handig even wat dingen af te stemmen, wie doet wat, wie heeft wel stuk van de achtervolging zelf meegemaakt, wie heeft wat gedaan, wie heeft wat gezien wat wel/niet op papier moet, wat overlapt elkaar of vult elkaar aan. In het uiteindelijke dossier kunnen details erg belangrijk zijn.
Goed kans dat er eenheden bij betrokken zijn vanaf meerdere buro's. Dan kun je beter even 10 minuten op straat overleggen als met z'n allen naar 1 buro gaan, ( dan dus geen auto's meer op straat hebben ) en daar met koffie overleggen, dan duurt het nl 10 x zo lang.
(...)

Laat ik voorop stellen dat ik dit hooguit als opbouwende kritiek bedoel, en deels ook nog met een knipoog. Ik heb genoeg met de politie te maken, om er toch wel enigszins wat vanaf te weten (in mijn hobby redelijk wat contact met de politie, en mijn vader heeft zijn volledige carrière bij de politie gewerkt).

Bij diverse situaties zie ik gewoon dat het napraten langer duurt dan de actie zelf. Ik vraag me oprecht af of er niet een heleboel agenten gewoon eerder weer met ander werk verder kunnen, omdat er niet zo'n grote politiemacht meer nodig is. Vaak is na de eerste piek gewoon veel minder mankracht nodig. Natuurlijk kan de boog ook niet altijd gespannen zijn, en niemand is 100% van zijn werktijd productief, dat verwacht ik ook echt van de politie niet. En een "praatje pot" tussendoor moet ook gewoon kunnen

Om nog even het nieuwsbericht te nemen: Zo'n sleepwagen komt pas na alle actie, en doet er dan minimaal een minuut of 10 over (maar waarschijnlijk langer). Voordat de motor buiten is en opgeladen op de sleepwagen staat, is die ook minimaal 20 minuten ter plaatse. Alle agenten staan op het filmpje nog net niet die sleepwagen uit te zwaaien :+

Laat ik het dan als vraag stellen:
Wordt daar aandacht aan besteed, dat er na de eerste actie best een aantal eenheden wat anders kunnen gaan doen? (In de opleidingen, door OVD die ter plaatse komt, door de meldkamer die al die eenheden daarheen stuurt, in evaluaties?)

Voor de duidelijkheid, ik sta helemaal niet negatief tegenover de politie (ook niet als het op bovenstaande aankomt, het is meer een waarneming dan een ergernis). Ik vind dat jullie door de bank genomen heel goed werk verrichten. En ik ben van mening dat er in zijn algemeenheid veel meer waardering moet zijn voor het goede werk dat de hulpdiensten doen.
 
Dat rondhangen heeft een functie.
Na zo'n actie zal eea uiteindelijk op papier moeten. Dan is het handig even wat dingen af te stemmen, wie doet wat, wie heeft wel stuk van de achtervolging zelf meegemaakt, wie heeft wat gedaan, wie heeft wat gezien wat wel/niet op papier moet, wat overlapt elkaar of vult elkaar aan. In het uiteindelijke dossier kunnen details erg belangrijk zijn.
Goed kans dat er eenheden bij betrokken zijn vanaf meerdere buro's. Dan kun je beter even 10 minuten op straat overleggen als met z'n allen naar 1 buro gaan, ( dan dus geen auto's meer op straat hebben ) en daar met koffie overleggen, dan duurt het nl 10 x zo lang.


Buiten zicht ?
Waarom ? Zoals hierboven uitgelegd heeft het een functie.
Moeten ze dan eventueel een groen/rood gestreept vestje aandoen om aan te geven dat ze in overleg zijn zodat voorbijgangers niet in de war raken ?
De politie moet gewoon z'n werk doen, ze zijn geen etalagepoppen.

En dat werk, dat hebben ze hier gewoon gedaan, ongelooflijk dat er toch nog weer zoveel mensen zijn die alsnog kritiek hebben op futiliteiten. En dat dan ook nog uit eigen kortzichtigheid.
Als je iets niet snapt, vraag het dan ipv alvast een negatief oordeel te hebben.

Ik had een agressieve ekster in de boom in mijn tuin,de brandweer kwam met een ladderwagen om de nest weg te halen en.......4 politiewagens met totaal 8 personen uit die wagens stonden erbij en keken er naar.


Dat rondhangen heeft een functie.
Na zo'n actie zal eea uiteindelijk op papier moeten. Dan is het handig even wat dingen af te stemmen, wie doet wat, wie heeft wel stuk van de achtervolging zelf meegemaakt, wie heeft wat gedaan, wie heeft wat gezien wat wel/niet op papier moet, wat overlapt elkaar of vult elkaar aan. In het uiteindelijke dossier kunnen details erg belangrijk zijn.
Goed kans dat er eenheden bij betrokken zijn vanaf meerdere buro's. Dan kun je beter even 10 minuten op straat overleggen als met z'n allen naar 1 buro gaan, ( dan dus geen auto's meer op straat hebben ) en daar met koffie overleggen, dan duurt het nl 10 x zo lang.
_O-
 
Laat ik voorop stellen dat ik dit hooguit als opbouwende kritiek bedoel, en deels ook nog met een knipoog. Ik heb genoeg met de politie te maken, om er toch wel enigszins wat vanaf te weten (in mijn hobby redelijk wat contact met de politie, en mijn vader heeft zijn volledige carrière bij de politie gewerkt).

Bij diverse situaties zie ik gewoon dat het napraten langer duurt dan de actie zelf. Ik vraag me oprecht af of er niet een heleboel agenten gewoon eerder weer met ander werk verder kunnen, omdat er niet zo'n grote politiemacht meer nodig is. Vaak is na de eerste piek gewoon veel minder mankracht nodig. Natuurlijk kan de boog ook niet altijd gespannen zijn, en niemand is 100% van zijn werktijd productief, dat verwacht ik ook echt van de politie niet. En een "praatje pot" tussendoor moet ook gewoon kunnen

Om nog even het nieuwsbericht te nemen: Zo'n sleepwagen komt pas na alle actie, en doet er dan minimaal een minuut of 10 over (maar waarschijnlijk langer). Voordat de motor buiten is en opgeladen op de sleepwagen staat, is die ook minimaal 20 minuten ter plaatse. Alle agenten staan op het filmpje nog net niet die sleepwagen uit te zwaaien :+

Laat ik het dan als vraag stellen:
Wordt daar aandacht aan besteed, dat er na de eerste actie best een aantal eenheden wat anders kunnen gaan doen? (In de opleidingen, door OVD die ter plaatse komt, door de meldkamer die al die eenheden daarheen stuurt, in evaluaties?)

Voor de duidelijkheid, ik sta helemaal niet negatief tegenover de politie (ook niet als het op bovenstaande aankomt, het is meer een waarneming dan een ergernis). Ik vind dat jullie door de bank genomen heel goed werk verrichten. En ik ben van mening dat er in zijn algemeenheid veel meer waardering moet zijn voor het goede werk dat de hulpdiensten doen.

Of daar aandacht aan word besteed.... nee, niet echt. Als er andere dringende zaken zijn dan zal de meldkamer je een nieuwe klus geven.
Maar dat daar geen speciale aandacht voor is zal voornamelijk zijn omdat politiemensen van elkaar de waarde van dit soort motorkap overleg erkennen, sterker...de noodzaak ervan erkennen.

Nog 1 keer dan :P Bij deze achtervolging hebben meerdere eenheden samengewerkt. Meerdere eenheden hebben dus waarnemingen die wel of niet belangrijk zijn voor het eind PV. De verdachte is ook meerdere malen even 'uit het zicht' geweest en werd daarna door een andere eenheid weer gezien en verder achtervolgt. Daarna volgt een aanhouding waar een persoon in een woning zit. En er een motor in de schuur staat.
Juridisch komt er dan nogal wat om de hoek kijken. Is de persoon in de woning ook de verdachte bv. Lijkt logisch.
Het kan ook dat hij daar allang binnen was en de verdachte op zolder verstopt zit. Die mis je als je er klakkeloos vanuit gaat dat die kerel die binnen zit de verdachte zal zijn.

Dan MOET je met z'n allen even bij elkaar komen of goed af te stemmen dat het totale verhaal van alle betrokken collega's op elkaar aansluit, je gaat nl bevoegdheden gebruiken maar je moet wel aantonen op grond waarvan je die bevoegdheden wil inzetten, een woning binnen gaan zonder toestemming van de bewoner is nl een schending van de wet. Zit er ergens in het relaas een flintertje verkeerd, dan heb je onrechtmatig gehandeld en is de zaak om zeep.

En dan sta je met meerdere eenheden van verschillende buro's. Na dit moment dat je bij elkaar staat zie je elkaar rustig een week niet meer, er is gewoon echt geen tijd elkaar op de verschillende buro's te gaan bezoeken. Er moeten dus ter plekke afspraken gemaakt worden wie wat gaat doen, wie wat op papier gaat zetten, wie de verdachte overbrengt naar het buro, wie neemt contact op met de Officier van Justitie, enz enz. Ik kan het nog wel verder uitbreiden maar dan is het echt niet leuk meer om te lezen :P




Ik ben niet de enige politieagent op dit forum maar ik verwacht niet dat je ergens een politieagent vind die het ermee eens is dat ze daar te lang staan of dat ze uit het zicht zouden moeten gaan staan zodat omstanders er niets raars bij gaan bedenken.
Naar mijn idee is dat nl waar het om gaat, iemand die iets niet snapt en vind dat erop gewezen moet worden dat iets onzinnig is.

En dan kan iemand van binnen die organisatie met inhoudelijk kennis van zaken wel uitleg geven maar als iemand iets raar wil vinden dan blijft ie dat raar vinden. Het zij zo :)
 
Je hebt dus wel hier negatieve commentaren op politiemensen terwijl ze echt niet terecht zijn....en je eigen collegas die hetzelfde gedrag vertonen spreek je er niet op aan.


Er is een negatief beeld bij een deel van de bevolking, zeker niet bij 'de bevolking'.
Dat veranderen gaat niet gebeuren door om een hoekje te gaan staan en geheimzinnig te gaan doen, denk eerder dat het dan erger gaat worden.
Ik heb al 2 x uitgelegd waarom het normaal is dat er op straat bijgepraat word en niet op een buro en daarmee heb ik ook uitgelegd dat dit de enige efficiënte manier is. De meest efficiënte en goedkoopste manier, voor de organisatie en dus dubbelop voor de belastingbetalende burger. En geloof me, de meeste dienders zouden ook liever overleggen met een bakkie koffie en zittend op een stoel ipv cruciale dingen zo los op straat te bespreken.

Als jij ondanks die uitleg vind dat een zgn 'motorkapoverleg' ( ja, er bestaat zelfs een woord voor ) een negatief iets is ....dan ben je gewoon niet echt snel tevreden te stellen, gok ik zo O-)

Ik sta niet negatief tegenover de politie maar ik weet dat er wél een negatief beeld heerst.

Ik spreek mijn collega's zeker aan op gedrag wat niet kan, helaas is dat niet een aandachtspunt van het management geweest waardoor we onder de loep gehouden worden van de Ombudsman. Nu is er wel aandacht voor.

Het gaat er gewoon om dat het zonde is dat er altijd weer commentaar is, zoals je zelf zegt kan je het nooit goed doen.

Zoals hierboven ook aangegeven wordt zodra de sleepwagen ter plaatse is ben je toch wel zo'n kwartier verder. Taken verdelen en toewijzen moet snel kunnen, de evaluatie of gewoon een babbel moet sowieso kunnen maar met het oog op hoe dat over kan komen en het beeld dat er al heerst is het een tip om dat buiten beeld te doen. That's all ;)
 
Laatst bewerkt:
En ik wilde alleen maar melden dat er een motor was teruggevonden :+
 
Ik ben ook geen voorstander van amerikaanse 'blaffer in je smoel'- praktijken, maar wat meer zoals het er zo'n 30-40 jaar geleden aan toe ging mag wel.

Ik snap het. Maar goed, vraag is m.i. of de aanpak van alleen gevangenisstraf überhaupt helpt.

Ja; die periode van Gemeente- en Rijkspolitie heb ik nog meegemaakt.
Donkerblauwe VW busjes bij de ene en porsches bij de andere partij..
Daar had je als snotneus wel respect voor..

Klopt ja, politie in Porsches 8-) , dat waren nog eens tijden. :)

In de UK zie je iets wat tussen onze en amerikaanse politie inhangt (letterlijk); harder dan bij ons, maar geen wapens etc..

Klinkt beter.

Paar herdershondjes loslaten af en toe, een corrigerende tik met de knuppel..

Hoe zie je die corrigerende tik met een knuppel precies voor je? :+

Bij ons? Praten, aai over de bol, opgeheven vingertjes-preek...come on!

Ja daar stoor ik me ook aan, zoiets werkt zeker niet en alleen maar averechts denk ik. Dan denk je als dief ook "Zo dat gaat makkelijk".

Xal wel een rechtse ouwe l*l zijn..

Nee hoor :) , het zou sowieso anders moeten, maar dat ligt allemaal erg gecompliceerd, wil je ècht wat doen aan het fenomeen diefstal.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta niet negatief tegenover de politie maar ik weet dat er wél een negatief beeld heerst.

Ik spreek mijn collega's zeker aan op gedrag wat niet kan, helaas is dat niet een aandachtspunt van het management geweest waardoor we onder de loep gehouden worden van de Ombudsman. Nu is er wel aandacht voor.

Het gaat er gewoon om dat het zonde is dat er altijd weer commentaar is, zoals je zelf zegt kan je het nooit goed doen.

Zoals hierboven ook aangegeven wordt zodra de sleepwagen ter plaatse is ben je toch wel zo'n kwartier verder. Taken verdelen en toewijzen moet snel kunnen, de evaluatie of gewoon een babbel moet sowieso kunnen maar met het oog op hoe dat over kan komen en het beeld dat er al heerst is het een tip om dat buiten beeld te doen. That's all ;)

Oke, je hebt gelijk, jij weet gebaseerd op een filmpje beter hoe mijn werk in elkaar zit als ik.

Het is mij plots helemaal duidelijk, dank voor de les :)
 
Oke, je hebt gelijk, jij weet gebaseerd op een filmpje beter hoe mijn werk in elkaar zit als ik.

Het is mij plots helemaal duidelijk, dank voor de les :)

Ik val hier niemand aan, ik lees niemand de les..

Gewoon even uit nieuwsgierigheid; gedraag jij je ook zo in je functie? :')
 
Ik val hier niemand aan, ik lees niemand de les..

Gewoon even uit nieuwsgierigheid; gedraag jij je ook zo in je functie? :')

Ik zet gewoon even wat op een rij. Geen klauwen hoor, spiegeltje. :)


Jawel, maar doe dat dan buiten zicht. Je hebt een publieke functie en je staat in de schijnwerpers, ga dan even op het bureau na-/bijpraten.

Daarnaast zie ik het in mijn werk vaak gebeuren dat collega's een praatje maken voor het oog van het publiek. Niks mis mee, maar het wekt irritatie op bij mensen die dat zien. Vandaar; doe het niet in de spotlight..

Dat doet de Ombudsman al :)

Je weet zelf ook hoeveel irritatie en gebrek aan respect er tegenwoordig is, zeker richting politie. Er is een negatief beeld waaraan gewerkt kan worden.

Zoals hierboven ook aangegeven wordt zodra de sleepwagen ter plaatse is ben je toch wel zo'n kwartier verder. Taken verdelen en toewijzen moet snel kunnen, de evaluatie of gewoon een babbel moet sowieso kunnen maar met het oog op hoe dat over kan komen en het beeld dat er al heerst is het een tip om dat buiten beeld te doen. That's all ;)


Maar je hebt gelijk hoor. Helemaal. ;)
 
Ik val hier niemand aan, ik lees niemand de les..

Gewoon even uit nieuwsgierigheid; gedraag jij je ook zo in je functie? :')

Je valt ook niemand aan, je stelt een belangstellende vraag en vermeld wat je opvalt en wat volgens jou anders zou moeten.

Ik geef je uitleg en vertel waarom de dingen waar jij je over verwonderd zo lopen en waarom dit de beste en meest effectieve manier is, die voor het proces het beste werkt en het goedkoopst is voor de belastingbetaler.

Jij begrijpt mijn antwoorden waarschijnlijk niet want je blijft iedere keer met hetzelfde terugkomen.
Ik leg het dus nog eens uit en nog eens, steeds uitgebreider en eenvoudiger.

Als jij, als niet ingewijde van dit vak, dan nog steeds vind dat jij meer gelijk hebt als ik dan rest mij niets anders dan je gelijk geven.
 
Je hebt dus wel hier negatieve commentaren op politiemensen terwijl ze echt niet terecht zijn....en je eigen collegas die hetzelfde gedrag vertonen spreek je er niet op aan.


Er is een negatief beeld bij een deel van de bevolking, zeker niet bij 'de bevolking'.
Dat veranderen gaat niet gebeuren door om een hoekje te gaan staan en geheimzinnig te gaan doen, denk eerder dat het dan erger gaat worden.
Ik heb al 2 x uitgelegd waarom het normaal is dat er op straat bijgepraat word en niet op een buro en daarmee heb ik ook uitgelegd dat dit de enige efficiënte manier is. De meest efficiënte en goedkoopste manier, voor de organisatie en dus dubbelop voor de belastingbetalende burger. En geloof me, de meeste dienders zouden ook liever overleggen met een bakkie koffie en zittend op een stoel ipv cruciale dingen zo los op straat te bespreken.

Als jij ondanks die uitleg vind dat een zgn 'motorkapoverleg' ( ja, er bestaat zelfs een woord voor ) een negatief iets is ....dan ben je gewoon niet echt snel tevreden te stellen, gok ik zo O-)

Of er in andere beroepen / klussen / werk nooit achteraf wordt bijgepraat na de klus... Ik begrijp de heisa niet. Het zal vast niet gegaan zijn over waar ze op vakantie gaan. ;)
 
En ik wilde alleen maar melden dat er een motor was teruggevonden :+

Vermeld dan alstublieft ook eens wanneer heel die politiemacht ook weer weg is. Ik krijg van sommige berichten hier de indruk dat ze er nog zouden staan. Althans, ik krijg de indruk dat sommigen de indruk hebben de de politie indruk wil maken door ........

Gotvrrrrr.

Ze zijn weg! Ze zijn daar allemaal allang weg! De helft van de daar aanwezige agenten is alweer terug van vakantie, zo lang zijn ze daar al weg! Drie van hun hebben allang een andere werkgever, en twee zijn er gepensioneerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook geen voorstander van amerikaanse 'blaffer in je smoel'- praktijken, maar wat meer zoals het er zo'n 30-40 jaar geleden aan toe ging mag wel.
Ja; die periode van Gemeente- en Rijkspolitie heb ik nog meegemaakt.
Donkerblauwe VW busjes bij de ene en porsches bij de andere partij..
Daar had je als snotneus wel respect voor..

In de UK zie je iets wat tussen onze en amerikaanse politie inhangt (letterlijk); harder dan bij ons, maar geen wapens etc..
Paar herdershondjes loslaten af en toe, een corrigerende tik met de knuppel..
Bij ons? Praten, aai over de bol, opgeheven vingertjes-preek...come on!
Xal wel een rechtse ouwe l*l zijn..

Toch zie ik bij de Engelse politieprogramma's ook een patroon waar je niet heel jaloers op hoeft te zijn:
Ze hebben daar veel meer een lik op stuk beleid. Gewoon een jaar rijverbod wanneer je je misdraagt in het verkeer, al snel gevangenisstraf wanneer je gebruikershoeveelheden softdrugs bij je hebt.
Maar dan zie je ook dat het dus loont om er vandoor te gaan, als de politie je staande wil houden. En dat ze dan ook fratsen uithalen die je hier vrijwel nooit ziet bij dezelfde programma's (en geloof me, als SBS die beelden had, dan zonden ze ze wel uit). En in die serie volgen ze één speciale eenheid, dus ook niet dat je over heel de UK ziet...
Datzelfde zie je in de VS nog erger, hoe hoger de straffen, hoe meer je gaat doen om niet gepakt te worden.
Ik wil niet zeggen dat een aai over de bol dan de oplossing is, maar als je naar de criminaliteits- en recidivecijfers kijkt, doen we het in NL echt zoo gek nog niet.

Kan me bij Wegmisbruikers wel altijd ergeren aan hoeveel de agenten in kwestie pikken aan verbaal geweld. In dat opzicht zijn we in NL echt doorgeschoten. Maar ja, "wij" als publiek staan wel op ons achterste benen wanneer iemand (in onze ogen!) een keer onterecht een tik met een knuppel krijgt... Denk aan voetbalrellen, waar je als omstander gewoon moet maken dat je wegkomt, en anders niet moet mauwen als je een ME-er met knuppel tegenkomt. Maar hoeveel mensen zijn er niet die er tussen blijven lopen en dan gaan klagen dat ze tikken kregen, terwijl zij niet meededen?
Kortom, als we vinden dat de politie best wat harder mag optreden, moeten we ook niet mauwen als er iemand af en toe ten onrechte een blauwe plek oploopt, of een nachtje in de cel doorbrengt...
 
Laatst bewerkt:
Bij wegmisbruikers erger ik me altijd aan de buitensporige boetes voor de mensen die niet zoveel fout doen behalve 30 km/h te hard rijden. Dat is driekwart van de uitzending.

En dan bewaren ze altijd 1 topic voor het laatst, de topic waarin een bestuurder het echt bont maakt. Alcohol, snelheid, voorrang, twee fietsers bijna doodgereden. En dan erger ik me dat ze daar ook alleen maar een aantal honderden euro's aan bonnen bij elkaar schrijven. Nauwelijks verschil met de eenvoudige hardrijder.
Pak zo'n gast gewoon op verdenking van poging tot doodslag en neem hem jn de handboeien mee.
 
Kan me bij Wegmisbruikers wel altijd ergeren aan hoeveel de agenten in kwestie pikken aan verbaal geweld. In dat opzicht zijn we in NL echt doorgeschoten. Maar ja, "wij" als publiek staan wel op ons achterste benen wanneer iemand (in onze ogen!) een keer onterecht een tik met een knuppel krijgt... Denk aan voetbalrellen, waar je als omstander gewoon moet maken dat je wegkomt, en anders niet moet mauwen als je een ME-er met knuppel tegenkomt. Maar hoeveel mensen zijn er niet die er tussen blijven lopen en dan gaan klagen dat ze tikken kregen, terwijl zij niet meededen?
Kortom, als we vinden dat de politie best wat harder mag optreden, moeten we ook niet mauwen als er iemand af en toe ten onrechte een blauwe plek oploopt, of een nachtje in de cel doorbrengt...



En dan bewaren ze altijd 1 topic voor het laatst, de topic waarin een bestuurder het echt bont maakt. Alcohol, snelheid, voorrang, twee fietsers bijna doodgereden. En dan erger ik me dat ze daar ook alleen maar een aantal honderden euro's aan bonnen bij elkaar schrijven. Nauwelijks verschil met de eenvoudige hardrijder.
Pak zo'n gast gewoon op verdenking van poging tot doodslag en neem hem jn de handboeien mee.

Dit soort opmerkingen daar zal een groot deel van de politieagenten in NL zich bij aansluiten, zeker in de grote steden.
Maar helaas heeft een politieagent daar net zo weinig invloed op als een M-Fér.

Als dit soort dingen aangepast zouden moeten worden dan is het aan de politieK om daar andere regelgeving in te voeren.

De vraag is of we in NL dat soort dingen echt wel anders zouden willen als het nu is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan