gsxr 1100 of kawa zxr750

NitroNico

MF'er
22 apr 2003
123
0
Antwerpen
Ik ben op zoek naar andere moto. Na een 2tal jaren op gs 500 is het tijd voor iets ander. Met beperkt buged heb ik nu de keuze tussen gsxr1100 van 93 of een zxr750 van 91. Heb nog niet met een van de twee gereden dus daar kan ik ook niet op afgaan. Welke is de beste keuze?
 
KAWA ZXR 750 rijdt heerlijk


motor_geheelsmall.jpg
 
Een kennis van mij heeft ook een gixxer 1100. Ik persoonlijk vond het nog wel mee vallen qua vermogen. Tuurlijk hij trekt als een tierelier alleen had ik verwacht dat hij wat zenuwachtiger zou zijn met het gas. Het gaat, vond ik, lekker gedoseerd. Geen rare dingen. En das wel lekker want ik heb nu een gsx 600 F, dus ik was er gauw aangewend. Hoe dat bij een kawa zit.... :?
 
Tja tis nogal verschil.

alsof je over de wallen loopt en moet kiezen tussen die dikke negerin van op de hoek of deze week es die blond slanke snol.


Wat ga je er mee doen ? duo ? circuit ? leren rijden ?
 
heb nou een zxr 750 uit 94
rijdt heerlijk en stuurt als een scheermes dat zeker
maar ben nou wel weer eens toe aan iets snellers.
maar het is en blijft een van mooiste motors :9~
 
wat wil je?

Meer sturen dan stoplicht sprinten => ZXR

Meer stoplicht sprinten => GSX

Schijnt dat je als een gorilla gebouwd moet zijn om die GSX een beetje de bocht om te krijgen ;)

Ik zou voor de ZXR gaan. Kawa rulez!
 
Mijn broer heeft een jaar of drie/vier terug een ZXR gehad en rijdt nu een GSX-1100R. Ik heb op beide motoren gereden, maar zou zelf eerder kiezen voor de ZXR. De Suzuki is beslist sneller, maar minder handelbaar, toch wel erg zwaar. Nou ben ik zelf ook niet echt een zwaargewicht, dus dat zal vast ook wel schelen, maar ik heb bij die GSXR echt het gevoel dat ik 'm de bocht door moet duwen. De ZXR was wat beter controleerbaar, maar da's mijn persoonlijke mening.

Wat wel erg lekker is aan de Suzuki, is dat je eigenlijk altijd wel koppel genoeg hebt, maakt niet zoveel uit in welke versnelling ie zit, het gaat toch wel vooruit.

Nadeel is dat ie behoorlijk zuipt, dus als je dat belangrijk vindt moet je nog een keer extra nadenken. Of naar Belgie verhuizen...

Gr. dave
 
Volgens sloper is Suz betrouwbaarder, ik blijf toch lekker op de Kawa.
Er zijn van die dingen die niet in geld uit te drukken zijn.
(Handeling, blok, uitstraling, ed.)
Veel wijsheid gewenst.
 
De gixxer natuurlijk!!

Blok is beresterk, superbetrouwbaar en oerdegelijk.

Dat zuipen valt reuze mee, je kunt er echt zuinig mee
rijden. Maarja, als je steeds stoplicht sprintjes trekt,
dan zuipt ie benzine en vreet ie banden.

Verder is het heus wel een handelbare motor, maar niet voor
slappe watjes. Dus als je geen kracht in je klauwen hebt is
het nix voor je. Koop dan een ZXR. Meer een "beginnersmotor" 8-)

Sux6 met je keuze
 
Het zal geen van beide worden . Heb gisteren een ernstig ongeval gehad met de wagen en hij is per total . Dus zal ik eerst maar een wagen kopen( de auto was van mijn vriendin. Hopelijk kan ik rap terug rijden. ;(
 
lekker zwaar klote heb ie zelf niks en je bijrijder of zat je alleen
en moet je gvd je geld aan blik gaan uitgeven
 
jeetje zeg, rust er een vloek op het Motor-Forum ofzo... bijna iedere week gaat er één vanaf of is betrokken bij een ongeluk. Zwaar klote lfds. Heb je zelf niets?
 
Buiten een gekeneusde rug valt het wel mee. Ik was alleen aan het rijden. Moet me nu behelpen met bus tram en fiets.
;(
 
Het zal geen van beide worden . Heb gisteren een ernstig ongeval gehad met de wagen en hij is per total . Dus zal ik eerst maar een wagen kopen( de auto was van mijn vriendin. Hopelijk kan ik rap terug rijden. ;(
Beterschap en succes met uitzoeken.

Maarreh: verzekering ?
 
Veel succes, en als jullie eens een terraske willen doen belt ge maar naar mij en de Wout. Sterkte

Thankxs maar ik hoop zo snel mogelijk terug te rijden. Heb jij nog een oude batterij. Ik ben een van mijn oude brikken terug in orde aan het brengen(lukt ni echt ) voor verlopig vervoer :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan