Gsxr1000 vraagje

@ JochimK1

Kan je me vertellen hoe ik dit kan zien, of dat bij mij reeds doorgeknipt is of niet, en welk draadje is dit dan. |(

Ik weet niet of je hem nieuw of occasie gekocht hebt, maar bij een motor van deze leeftijd mag de dealer er wel eens naar kijken, als hij zelf niet op de hoogt is van deze dingen is hij de naam dealer niet waard, als je zeker wil zijn moet je eens passeren bij Herman Verboven in Oostmall, heeft een Dyno bank en kent gixxers van binnen en buiten (heeft zijn eigen endurance team met Gsxr1000)

Hij zal je zeker kunnen helpen
 
Kan er iemand mij vertellen of dit klopt. Ik rij met een gsxr1000. Nu hoor ik van de meeste mensen dat ze het moeilijk hebben om hun voorwiel op de grond te houden. Euhm het mijne gaat amper omhoog, of ik moet een duo mee nemen. Het lijkt wel alsof ik met een 600cc op pad ben. Nu heb ik van iemand met een gsxr1000 gehoord dat die van in het fabriek gelimiteerd zijn op 100pk, maar door behulp van een draadje door te knippen, je op je volledige vermogen zit. Klopt dit of is dit nonsens??

Mijn dealer sprak ook van gewoon "draadje doorknippen en hij heeft zijn volle vermogen" (mijne is een gsxr750 van 2000), maar ik had mijn twijfels en trok ermee naar de vermogentestbank van MTS Verlinden in Londerzeel. Daar bleek mijn motor een kleine PK meer te leveren dan de test gsxr die ze in MotorWeek2 hadden.
En de vermogentest kostte maar iets van een 1000 BFr.
 
het is een nieuwe, met nu een 5400km op teller. Sja die "dealer" is niet echt springend om zo'n dingen te doen. Een g-pack ?? wat is dat voor iets. Dus als ik nu afkom met de vraag van kerel zet die eens op volle vermogen, dan hoort hij het zeker overal donderen. Misschien eens naar een andere dealer zoeken.
 
Ik heb reeds een tijd terug gemailed met die gast die ze maakt, lijkt me een heel correcte jongen, hij zegt zelf: als je ze zelf wil maken doe je maar, vind persoonlijk voor 25€ dat ze proper zijn afgewerkt, die schakelaar zie ik het nut niet van in eigenlijk :?

Dus zal deze week een Jpack bestellen, voel je nu echt veel verschil??
Je voelt het verschil in 2de en 3de versnelling.Voor sommige zal dat iets meer zijn als voor andere.Die gast heet Jeff Walace en is een goeroe op het gebied van tuning van een GSXR.Als je er 1 bestelt vraag dan of hij de envelop fatsoenlijk dichtplakt want ik had er 2 bestelt en er is er eentje uitgevallen onderweg wegens slecht dichtplakken van de envelop.Die schakelaar heb ik er zelf tussengezet zodat ik snel kon omschakelen naar normale stand en zodat ik het verschil beter kon waarnemen.Schakelaartje kostte maar 0.50€
Op 2 weken had ik ze thuis.
 
Mijn dealer sprak ook van gewoon "draadje doorknippen en hij heeft zijn volle vermogen" (mijne is een gsxr750 van 2000), maar ik had mijn twijfels en trok ermee naar de vermogentestbank van MTS Verlinden in Londerzeel. Daar bleek mijn motor een kleine PK meer te leveren dan de test gsxr die ze in MotorWeek2 hadden.
En de vermogentest kostte maar iets van een 1000 BFr.
De vermogens van de motoren van hetzelfde type(vb:GSXR750 model2000) kunnen onderling tot ongeveer 10pk verschillen.In de fabriek test men deze motoren even voluit en men meet de vermogens.De motoren mogen tot een bepaald vermogen afwijking hebben.Als deze eronder komen breekt men het motorblok terug af en komen de stukken terug aan het begin van de band.Mijn vorige moto(GSXR750 98)scheelde 6pk met die van mijne kameraad.
 
zeg mannen
nu wordt ik ook bang
heb een sp2 gekocht
moet nog inrijden
maar op mn verzekering staat er 99 kw
is mijn fiets nog begrensd of niet?
en ik heb veel moeten betalen voor die verzekering
..........
en ik ben van belgie
heb nog maar 20 kilometer dus echt opentrekken durf ik nog niet
 
zeg mannen
nu wordt ik ook bang
heb een sp2 gekocht
moet nog inrijden
maar op mn verzekering staat er 99 kw
is mijn fiets nog begrensd of niet?
en ik heb veel moeten betalen voor die verzekering
..........
en ik ben van belgie
heb nog maar 20 kilometer dus echt opentrekken durf ik nog niet

99 kw lijkt mij toch nog een 134 pk, dus nee hoor...FULL POWER !
 
in eerste gas open draaien en je vertrekt wel snel, maar oppassen voor wheelies zit er niet in. En met m'n 70 kilo zou dat toch moeten lukken. Vond al dat de zx9 nerveuzer was qua power wheelies en die stond wel volledig open

tssssssssk, mijn 600 trek je met normaal genoeg gas zelfs iets los in z`n 1. klopt idd dan denk ik dat iets niet met je fiets. succes.
 
zeg mannen
nu wordt ik ook bang
heb een sp2 gekocht
moet nog inrijden
maar op mn verzekering staat er 99 kw
is mijn fiets nog begrensd of niet?
en ik heb veel moeten betalen voor die verzekering
..........
en ik ben van belgie
heb nog maar 20 kilometer dus echt opentrekken durf ik nog niet
je moet niet op je verzekering maar op je roos formulier kijken, das de fabrikant opggeven kw (begrensde zijn 72kw)
 

..........
en ik ben van belgie
heb nog maar 20 kilometer dus echt opentrekken durf ik nog niet

VOLGAS INRIJDEN!!!! goed warm rijden en zet het gas er maar vol op...heb je later een paar pk tjes meer. echt waar
 
heb de mijne pad beginnen doortrekken na het aantal kilometer dat voorgeschreven staat. Maar volgens mij zijn die paarden dood, of zijn het pony's |(

Even een update, naar de dealer gebeld en hij wist wonder boven wonder welk draadje het was. Kent hij toch iets meer dan ik dacht. Nu is hij niet zeker welk kabeltje hij mag doorknippen. Back to zero.

Zaterdag een afspraak op de testbank. Hopelijk brengt die mij meer raad. Anders staat er tegen maandag een gsxr1000 te koop, en ga ik terug naar kawasaki.
 
Succes...dan weet je tenminste wat!

Nu blijft het alleen maar gisse.

Waarschijnlijk komt een pk of 20 te kort.
Je kan ook nog ff iemand anders op je bike laten rijden die ook een 1000 heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan