Het kan zo veel zijn. Toch een bougie die niet lekker is (ze zijn immers onlangs vervangen en het betekent niet perse dat die het altijd wel of niet doen)?
Hetzelfde geldt voor de bobines. Het betekent niet dat deze het of wel of niet doen. Kan best haperen en bij bepaalde situaties pas merkbaar storen.
Zo kan je nog wel tig dingen nagaan die mogelijk het probleem kunnen zijn. Zo via het internet kan niemand aangeven wat er mis is.
Trail en error zal je moeten toepassen. Het uitsluiten van dingen om er achter te komen wat er mis is.
Of je brengt de fiets weg en dan kan de garage dat voor je doen.
Bougies en bobines zou ik zelf nalopen, maar ik breng mijn fiets dan ook weer niet weg voor onderhoud. Als jij dat wel doet zou ik deze lekker wegbrengen. Scheelt een hoop hoofdpijn.
Ik heb nog oude bougies liggen (uit een 750 K8). Vorige maand heb ik deze verwisseld met nieuwe. Je mag ze hebben om er mee te testen als je dat wilt. Je zal ze wel zelf op moeten komen halen of de verzendkosten betalen.
Bij het verwijderen functioneerden ze alle 4 nog prima. Als je jouw 4 oude bougies nog hebt kan je die natuurlijk gebruiken.
Ik zou dat lekker zelf proberen
Youtube er bij. Werkplaatshandboek downloaden. Google er bij. Zo ingewikkeld is het niet.
Als je het gereedschapsetje hebt welke bij de motor hoort dan heb je een bougiesleutel. Als je zelf een kleine ratel hebt met doppenset dan kan je die erop zetten.
Een momentsleutel die 10 nm kan is helemaal mooi. Draai je de bougies er niet te vast in. Kan haast niet mis gaan op die manier.