GSXR600 of R6

full
 
Ik vind persoonlijk de R6 het mooist. Hij oogt wat minder lomp van de soes. Dan heb ik het wel over de 2000 - 2001 versies he.
 
Ik heb zelf 3 gixxers gehad, en nu een r6.
Mijn vriendin heeft een r6 van 2001. Als ik deze vergelijk met mijn oude gixxer k1 dan vallen mij de volgende dingen op.

- Afwerking van yamaha is (veel) beter.
- Middengebied Gixxer is sterker, maar r6 is uieindelijk sneller.
- Yamaha blok loopt net iets mooier rond en is stiller.
- Gixxer zit sportiever, meer op de polsen.
- Yamaha voorkant is nerveuzer, maar stuurt dan ook (veel) lichter.
- Rijwielgedeelte r6 is van een hoger niveau.

Uiterlijk ga ik niks over typen, dat zoek je zelf maar uit :+ Qua betrouwbaarheid zijn beiden fietsen gewoon erg goed. Ik heb altijd met plezier op mijn suzuki's gereden, maar adviseer je toch een r6. Vering/remmen/ totale afwerking/motorloop is, in mijn ogen, toch nét even beter.
 
Ik heb precies dezelfde keuze gemaakt, Gsx-r 2001-2002 of een R6 2001-2002...

De Gsx-r is naar mijn mening iet wat PlomP vormgegeven.

De R6 ziet er beter uit, maar dat is natuurlijk smaak. Wat wel een aantoonbaar feit is dat de R6 veel mooier is afgewerkt.

Kwa rijden vond ik het elkaar niet zo veel verschillen. Op beide motoren kreeg ik meteen een vertrouwd gevoel.

Ik heb de R6 gekozen puur op het feit dat ik hem mooier vind als een Gixxer!


 
Ik zou ook voor de R6 gaan.
Deze heb ik zelf ook en het is een top fiets.

En ja, het is smaak, maar ik vind de R6 echt mooier.... })
 
misschien een idee om ook naar een 750cc model te gaan kijken?
Hoor verhalen om me heen dat je sneller op een 600 bent uitgekeken dan 750 :)

heb zelf een 750 K1 en nooit een 600 gehad dus kan daar niet over oordelen.

Ik zou zeggen ga kijken welke je mooi vindt en koop die :9
 
bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb nu op beide gereden en vond de gixxer wat lekkerder aanvoelen maar misschien zit dat ook wel tussen mijn oren. Ik vind hem er ook gewoon mooier uitzien.

Ik ben heftig op zoek nog steeds.......
 
Advies :
Een GSX-R 600 in plaats van zo'n Yamadrama :r

R6 schijnt erg zenuwachtig te zijn (is vaker op dit forum voorbij gekomen ,zal je effe moeten zoeken :9 )
Terwijl een GSX-R een meer handelbaar karakter heeft
Plus een GSX-R is gewoon mooier })

Maar je zal inderdaad beter zelf eerst eens moeten rijden met deze modelen
Da's het beste :Y
 
Als ik op het uiterlijk af zal gaan zal ik kiezen voor de yamaha, persoonlijk vind ik de suuz uit die tijd iets te "log, rond" de lijnen van de r6 zijn gwoon wat strakker en mooier

maar zo denk ik dr over
 
Ok het is dus een gisx geworden.
Ik heb der 1tje gevonden uit 2002.

Ben der ook heel wijs mee moet ik zeggen.


foto's volgen snel....maareuh zo'n 1tje is het :9~ :]

Bijlage: 734497.jpg
 
Ik was een beetje aan het rondsnuffelen op het forum en ik vond dit topic wel geschikt om een vraag te stellen aan mensen die ervaring hebben met een gsx-r 600 srad en/of een yzf r6 uit '99.
Ik ben op dit moment op zoek naar een van deze 2 motoren en de nodige proefritjes moeten nog komen. Ik vroeg me af of iemand mij van tevoren de grootste verschillen tussen deze 2 kan vertellen. Welke stuurt lichter, hoe is het zitcomfort(langere ritten) etc.

Alvast bedankt.

Groetjes
 
Ik was een beetje aan het rondsnuffelen op het forum en ik vond dit topic wel geschikt om een vraag te stellen aan mensen die ervaring hebben met een gsx-r 600 srad en/of een yzf r6 uit '99.
Ik ben op dit moment op zoek naar een van deze 2 motoren en de nodige proefritjes moeten nog komen. Ik vroeg me af of iemand mij van tevoren de grootste verschillen tussen deze 2 kan vertellen. Welke stuurt lichter, hoe is het zitcomfort(langere ritten) etc.

Alvast bedankt.

Groetjes
Geen gezeik gewoon gaan voor die Gixxah!!
:9~ *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan