Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Top bedankt voor de antwoorden!
Op de sc33 schakelde ik altijd op zonder koppeling vanaf 6.000 toeren omdat het inderdaad toen erg lekker ging, zelf rij ik nooit onder de 3000 toeren dus de quickshifter gebruiken vanaf 6.000 betekent dat ik niet mijn schakelstijl hoef aan te passen behalve dan dat ik geen gas meer hoef te lossen :+.

De 1 naar de 2 vind ik inderdaad een beetje eng met de quickshifter ik heb de kill time daar op 85ms gezet vanwege de langere slag, het werkt erg goed moet ik zeggen maar ben er inderdaad niet helemaal gerust op dus denk dat ik daar gewoon de koppeling blijf gebruiken.

Rijdt wel erg lekker moet ik zeggen:9~.
 
Bij het gebruik van de QS trefzeker schakelen. Niet te voorzichtig, maar ook niet lomp. Ook heb daarom het schakelpookje iets lager gezet, net iets makkelijker druk geven over de gehele slag. En eens met Vuurmesje en VFR Nelis, ik gebruik de QS zeker niet constant. Maar wel elke rit een aantal keer bij het accelereren, want het is gewoon te leuk. :Y
Soms heb ik wel dat ik onbedoeld opschakel omdat ik dan de punt van mijn laars nog onbewust onder de schakelpook heb. Dat resulteerde onlangs in een false neutral, vervolgens met een harde klap kort in de volgende versnelling om daar direct weer uit te schieten. Daarna prima schakelen gelukkig, maar dat is wel een prima manier om de bak te slopen. Ben op zo'n moment best even pissig op mezelf. Wat dat betreft niet zo gek om de grens op minimaal 6000 tpm te zetten.
 
Rij je nog teveel met je hakken op de steppen Ronald? Of is daar op Midland nooit een opmerking over gemaakt? Met hakken op de steppen komt de neus van je schoen al snel onder je pookje. Naast de andere nadelen.
 
Normaliter niet. Maar soms vergeet ik wel de linkervoet netjes terug te plaatsen als ik nog niet in de 6 rijd en dan krijg je wat ik schreef. Moet daar beter op letten.
 
er door en net onder Keulen de autobahn weer op en toen was ik om 23u gisteravond weer thuis na 900 km super lekker gereden te hebben

Leuk rondje! Ik ben ook net terug van een lang weekend Eifel/Moezel. Het was koud, te warm, te nat (1 bui met 89mm neerslag per uur!) en te kort. Niet heel veel KM's gemaakt door het weer (te warme dag eerder afgesloten net als voor de bui uit proberen te rijden, wat niet niet lukte)
De meeste KM's gemaakt op de heen- en terugweg (wel binnendoor)

Ik heb van het weekend een quickshifter expansion module op de SC57 gezet.
Die miste ik nog dus mijn quickshifter deed niets boven de 7.500 toeren omdat de 2e rij injectoren niet werden onderbroken.

Nu zit ie erin en werkt goed, echter heb ik wat horror verhalen over versnellingsbakken gehoord.
Ik wil de huidige motor de komende paar jaar houden zonder versnellingsbak revisie :+.

Ik heb de boel als volgt afgesteld en ik moet zeggen dat het heel netjes schakelt zonder merkbaar protest uit de bak of rare bonken of andere dingen:

Bekijk bijlage 1882700

Is quickshifter van 1 naar de 2 slecht voor de bak?
En is er een minimaal aantal toeren waar ik me aan moet houden?
Een langere onderbreking van de injectie lijkt me beter voor de bak of zitten hier ook nadelige effecten aan?


Bekijk bijlage 1882699

Wat ik eigenlijk wil weten is of de SC57 bak van peperkoek is of dat ik me niet druk hoef te maken :+

Een voordeel is dat het blok niet gesplitst hoeft te worden als je bak aan vervanging toe is (cassette versnellingsbak) :+
 
wat zonde dat je rijdagen daar zo tegen vielen...

ik ben stiekem al wel aan het nadenken over een veel langere meerdaagse trip.
ik gun me nooit meer dan 1 of 2 nachten van huis de laatste jaren en beperk me daardoor best wel qua afstanden; maar met de wetenschap van die 900 km op 1 dag... als is daar door de aanvoer en retour route nog steeds zeker 500 km van snelweg geweest.
Maar met de 1e dag zo'n zelfde 250 km snelweg en dan nog een 500 km binnendoor; dat moet wel haalbaar zijn als je de overnachtingen vooraf een beetje goed weet in te plannen....
dus ik ga eens kijken of dan een weekendje oostenrijkse Alpen of zo ook haalbaar gaat zijn....
 
wat zonde dat je rijdagen daar zo tegen vielen...

ik ben stiekem al wel aan het nadenken over een veel langere meerdaagse trip.
ik gun me nooit meer dan 1 of 2 nachten van huis de laatste jaren en beperk me daardoor best wel qua afstanden; maar met de wetenschap van die 900 km op 1 dag... als is daar door de aanvoer en retour route nog steeds zeker 500 km van snelweg geweest.
Maar met de 1e dag zo'n zelfde 250 km snelweg en dan nog een 500 km binnendoor; dat moet wel haalbaar zijn als je de overnachtingen vooraf een beetje goed weet in te plannen....
dus ik ga eens kijken of dan een weekendje oostenrijkse Alpen of zo ook haalbaar gaat zijn....
Moet lukken, ff snelweg knallen tot Baden-baden, de mooie B500 door het Zwarte woud op en dan zit je zo tegen de grens van Zwitserland of Oostenrijk aan. Daar ergens een slaapplaatsje pikken en de volgende dag weer verder... Vorig jaar nog gedaan maar dan voor een weekje en 2 jaar geleden rondje Zwarte woud, Oostenrijk, Italië, Zwitserland en weer Zwarte woud :]
Voor mij was daar van hotel naar hotel rond de 300km goed te doen dus routes uitstippelen, verblijfplaatsen regelen en gaan met de banaan! :t
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
wat zonde dat je rijdagen daar zo tegen vielen...

ik ben stiekem al wel aan het nadenken over een veel langere meerdaagse trip.
ik gun me nooit meer dan 1 of 2 nachten van huis de laatste jaren en beperk me daardoor best wel qua afstanden; maar met de wetenschap van die 900 km op 1 dag... als is daar door de aanvoer en retour route nog steeds zeker 500 km van snelweg geweest.
Maar met de 1e dag zo'n zelfde 250 km snelweg en dan nog een 500 km binnendoor; dat moet wel haalbaar zijn als je de overnachtingen vooraf een beetje goed weet in te plannen....
dus ik ga eens kijken of dan een weekendje oostenrijkse Alpen of zo ook haalbaar gaat zijn....
Is 250 km snelweg én 500 km binnendoor op één dag niet erg ambitieus 🤔?

Ik heb ooit op één dag met een GSXR1000 een rondje Eifel gedaan (vanuit Zoetermeer over de snelweg naar Altenahr, en van daaraf binnendoor richting Cochem, Blankenheim, Monschau, Aken, en daar weer de snelweg op). Was ruim 950 km in 13 uur (6.00 vertrokken en om 19.00 weer thuis). Was toen wel redelijk gesloopt.
 
Laatst bewerkt:
** VERKOCHT **

De dag waarvan ik niet wist dat ie ging komen maar er dan opeens toch is.

Lang verhaal kort. Mijn Honda CBR954RR SC50 2002 is te koop.
Q-shifter
Powercommander V

Beide geïnstalleerd en afgesteld bij Ruud Fredriks in Goes.
Alle restricties zijn eruit. Onderdelen wel bewaard.

Versnellingsindicator
520 conversie
Dubbel Bubbel ruit
Nieuwe stuurlagers (conisch)
K&N luchtFilter
Stalen Hel remleidingen
Aantal bouten bijvoorbeeld in remklauwen vervangen door RVS en/of Titanium
Bobines op de achterbrug
Aluminium uitlaatsteun
Staat op frisse Bridestone S21

Alle originele onderdelen zijn bewaard gebleven incl. originele uitlaat en steppies.

KM stand 37493 en er wordt nog mee gereden. Is altijd stevig mee gereden dus glimt wel maar heeft gebruikerssporen.

Ik ben vast nog iets vergeten. Staat altijd binnen aan de druppellader. Heeft geen pekel gezien.

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben en het is dus een vaste verkoopprijs € 2750,=
Wel zo duidelijk denk ik. Hij staat eerst exclusief hier. Gaat pas maandag op Marktplaats en dat soort leurplekken.
Maar hier nu voor een Honda vrienden prijs en gaat op Marktplaats voor € 3000,=

Ik heb het heel druk met werken dus kan niet één twee drie reageren dus alvast excuses daarvoor.
 

Bijlagen

  • DSC_0167.JPG
    DSC_0167.JPG
    341,3 KB · Weergaven: 65
  • DSC_0168.JPG
    DSC_0168.JPG
    380,3 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Is 250 km snelweg én 500 km binnendoor op één dag niet erg ambitieus 🤔?

Ik heb ooit op één dag met een GSXR1000 een rondje Eifel gedaan (vanuit Zoetermeer over de snelweg naar Altenahr, en van daaraf binnendoor richting Cochem, Blankenheim, Monschau, Aken, en daar weer de snelweg op). Was ruim 950 km in 13 uur (6.00 vertrokken en om 19.00 weer thuis). Was toen wel redelijk gesloopt.
Heb vorige week dus 500 km snelweg en 400 km binnendoor gedaan in mijn rondje.
7:30 weg, 23u weer thuis.
Het viel mij donders mee hoe ik daarna afstapte.
Dus vandaar dat ik aan t dromen ben gegaan over 250 km snelweg en 500 binnendoor op 1 dag...
 
Als je het een beetje kan afwisselen zou helemaal mooi zijn. Ik vind op het eind van de dag nog een paar uur snelweg altijd het zwaarst. In de ochtend de snelwegkilometers wegblazen is het mooist.
Ik heb wel eens op de crosser 600km op een dag offroad gemaakt (doe je ook 12 uur over) en dan nog 1,5 uur snelweg moeten is ook echt slopend :X
 
Mee eens

Als je vanuit huis echt vroeg vertrekt dan zijn die snelwegkms ook altijd weg voor je t weet.

Op de terugweg is t altijd wel wat taaier idd.
Ook na een heel weekend, omdat je dan toch ook wel weer altijd wat minder slaap en wat meer bier dan thuis hebt gehad...
 
De dag waarvan ik niet wist dat ie ging komen maar er dan opeens toch is.

Lang verhaal kort. Mijn Honda CBR954RR SC50 2002 is te koop.
Q-shifter
Powercommander V

Beide geïnstalleerd en afgesteld bij Ruud Fredriks in Goes.
Alle restricties zijn eruit. Onderdelen wel bewaard.

Versnellingsindicator
520 conversie
Dubbel Bubbel ruit
Nieuwe stuurlagers (conisch)
K&N luchtFilter
Stalen Hel remleidingen
Aantal bouten bijvoorbeeld in remklauwen vervangen door RVS en/of Titanium
Bobines op de achterbrug
Aluminium uitlaatsteun
Staat op frisse Bridestone S21

Alle originele onderdelen zijn bewaard gebleven incl. originele uitlaat en steppies.

KM stand 37493 en er wordt nog mee gereden. Is altijd stevig mee gereden dus glimt wel maar heeft gebruikerssporen.

Ik ben vast nog iets vergeten. Staat altijd binnen aan de druppellader. Heeft geen pekel gezien.

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben en het is dus een vaste verkoopprijs € 2750,=
Wel zo duidelijk denk ik. Hij staat eerst exclusief hier. Gaat pas maandag op Marktplaats en dat soort leurplekken.
Maar hier nu voor een Honda vrienden prijs en gaat op Marktplaats voor € 3000,=

Ik heb het heel druk met werken dus kan niet één twee drie reageren dus alvast excuses daarvoor.
ik heb interesse in de CBR, heb PB gestuurd.
 
Door een bekende van me een paar mooie cicuitplaten grafisch laten bewerken en blij met het resultaat! *D
Mooi als bureaublad achtergrond of laten printen op een spandoek in de mancave 8-)
 

Bijlagen

  • 0sywgr9ch11_inPixio5.jpg
    0sywgr9ch11_inPixio5.jpg
    313,1 KB · Weergaven: 36
  • tiggelen 2023 1_inPixio.jpg
    tiggelen 2023 1_inPixio.jpg
    440,1 KB · Weergaven: 37
  • !cid_af312a83-2050-409c-9337-4658a20ac2d9_InPixio4.jpg
    !cid_af312a83-2050-409c-9337-4658a20ac2d9_InPixio4.jpg
    323,1 KB · Weergaven: 35
Nou na 2 maanden een regenboogvliesontsteking te hebben gehad aan mijn linkeroog kreeg ik gisteren te horen dat ik weer mag motorrijden.
Dus ga het blaadje ff goed checken en dan mag voor mij eindelijk het seizoen beginnen .
Was wel erg balen dat dat precies begon toen het mooie weer begon,maar ik ga het inhalen
Hij staat er in ieder geval klaar voor.
 

Bijlagen

  • 20230603_203237.jpg
    20230603_203237.jpg
    320,1 KB · Weergaven: 28
Nou na 2 maanden een regenboogvliesontsteking te hebben gehad aan mijn linkeroog kreeg ik gisteren te horen dat ik weer mag motorrijden.
Dus ga het blaadje ff goed checken en dan mag voor mij eindelijk het seizoen beginnen .
Was wel erg balen dat dat precies begon toen het mooie weer begon,maar ik ga het inhalen
Hij staat er in ieder geval klaar voor.
zet hem op man:Y
 
Ik kan melden dat mijn Honda CBR954RR FireBlade verkocht is.. Ik begin aan een nieuw hoofdstuk motorrijden.

Bedankt voor alle gezelligheid en vooral het delen van kennis en kunde. Vooral de M&G meetings waren legendarisch.
Bedankt Paulusssttt
verkocht aan mede forum lid;-)
ik ben heel blij mee, eindelijk weer een old skool superbike terug,
staat mooi naast de S1000R
 

Bijlagen

  • IMG_9797.jpg
    IMG_9797.jpg
    385,6 KB · Weergaven: 45
Aloha allen :W

Ff off-topic, aangezien hier andere mf-ers zitten dan in het regionale topic, stel ik de vraag ook hier maar even… Weet iemand of er een juridisch advies topic is op MF?
Staat me bij dat ik die jaren terug wel eens voorbij heb zien komen, maar kan ’m met de zoekfunctie zo gauw niet vinden. (of ik gebruik de verkeerde zoektermen, of het topic is er gewoon niet).
 
Aloha allen :W

Ff off-topic, aangezien hier andere mf-ers zitten dan in het regionale topic, stel ik de vraag ook hier maar even… Weet iemand of er een juridisch advies topic is op MF?
Staat me bij dat ik die jaren terug wel eens voorbij heb zien komen, maar kan ’m met de zoekfunctie zo gauw niet vinden. (of ik gebruik de verkeerde zoektermen, of het topic is er gewoon niet).
Volgens mij was er een juristen topic, maar waar dat uithangt 🤔?
 
Terug
Bovenaan Onderaan