Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hier ook alleen maar WA+, heb nog wel eens gekeken of de sp all risk verzekerd kon worden ivm alle upgrades die er op zitten. Maar dan zou er eerst een taxatie plaats moeten vinden en adhv die taxatiewaarde de motor verzekeren, maar heb nog steeds geen actie ondernomen...
 
Hoe heb jij je motoren nu dan verzekerd? Een all risk op een 954? die is voor de verzekering misschien net 1500 euro waard...
Heb ze op WA+ staan. Helm 500, kleding 1000 en ook nog opzittende verzekerd. Heb er al eens gebruik van gemaakt nadat helm vervangen moest worden na een crash.

Noemde zowel WA+ als All Risk als voorbeeld om te kunnen bezuinigen
 
Nog een paar dingetjes polijsten, en dan is die van mij ook weer klaar voor het nieuwe seizoen :)
 

Bijlagen

  • 20210119_210530.jpg
    20210119_210530.jpg
    354,7 KB · Weergaven: 10
  • 20210119_210455.jpg
    20210119_210455.jpg
    398,3 KB · Weergaven: 9
  • 20210119_210538.jpg
    20210119_210538.jpg
    340,8 KB · Weergaven: 9
Heb ze op WA+ staan. Helm 500, kleding 1000 en ook nog opzittende verzekerd. Heb er al eens gebruik van gemaakt nadat helm vervangen moest worden na een crash.

Noemde zowel WA+ als All Risk als voorbeeld om te kunnen bezuinigen
In 94 kocht ik een nieuwe 600 F. All Risk verzekerd uiteraard. Na 4 jaar omgezet naar WA plus. 1 maand later schuiver tijdens het klaverblad racen. Dat mocht toen nog want je overtrad de maximum snelheid niet :+. Tja, toen baalde ik wel met 4k5 gulden schade 8)7
 
Dat zeker maar als het om de looks gaat 🤣
Ja man, looks zijn erg belangrijk. Jonge gast in de familiare sfeer vroeg , ga een keertje mee met ons rijden. Is goed man. Tref ik wat van die gastjes met hun bling bling supersports. Eentje had er ventieldopjes opgezet met ledjes die boven een bepaalde snelheid gingen branden :?

De meesten vonden het geweldig en ik stond een beetje te lachen, vind je het niet mooi dan ??? mwaaa, is die sneller nu dan ????
De reacties waren best leuk 🤣
 
In 94 kocht ik een nieuwe 600 F. All Risk verzekerd uiteraard. Na 4 jaar omgezet naar WA plus. 1 maand later schuiver tijdens het klaverblad racen. Dat mocht toen nog want je overtrad de maximum snelheid niet :+. Tja, toen baalde ik wel met 4k5 gulden schade 8)7
Die pech had ik niet. Wilde ook van AR naar WA+ en wilde dat gelijk laten doen. Vraagt de verzekeraar of ik wat op stapel heb staan. Een toertocht buitenland. Zal ik het dan maandag in laten gaan?. Ok zeg ik. En net dat weekend maak ik een schuiver. Netjes opgelost onder AR.
 
Hier ook AR verzekerd en dit blijft zolang de dagwaarde boven de +/- €5000 ligt, vorig jaar een klein schuivertje met de sc59 gemaakt en dan is het toch leuker repareren met een buideltje euri's O-)
p.s. alleen de schade aan de demper was al €1000 (Akrapovic)
 
Als je je motor nog niet klaar hebt voor het nieuwe seizoen of nog meer dan een maand er niet mee gaat rijden ,kun je hem ook via het RDW schorsen.
Dit kost 24.10 en is maximaal 1 jaar geldig.
Wil je gaan rijden haal je hem uit de schorsing en zorgt voor een verzekering na keuze en gas op die lollige.
Allemaal online te regelen met je digid dus het is in een minuutje gebeurd.
 
Laat het maar snel weer mooi weer worden! Eergister nog gereden, maar 130km is toch prettiger met 25 graden ipv 3 graden.

Inmiddels nieuw rubber binnen. Vanmiddag komen nieuw olie, paddock en filters nog binnen en volgende week de nieuwe schijven. 😍
 
Hier ook AR verzekerd en dit blijft zolang de dagwaarde boven de +/- €5000 ligt, vorig jaar een klein schuivertje met de sc59 gemaakt en dan is het toch leuker repareren met een buideltje euri's O-)
p.s. alleen de schade aan de demper was al €1000 (Akrapovic)
Dat snap ik want een Akra is ontwikkeling en worden minder verkocht dan de motoren zelf. Maar dat een stuk origineel plastic zo duur moet zijn snap ik dan weer niet.
 
Als je je motor nog niet klaar hebt voor het nieuwe seizoen of nog meer dan een maand er niet mee gaat rijden ,kun je hem ook via het RDW schorsen.
Dit kost 24.10 en is maximaal 1 jaar geldig.
Wil je gaan rijden haal je hem uit de schorsing en zorgt voor een verzekering na keuze en gas op die lollige.
Allemaal online te regelen met je digid dus het is in een minuutje gebeurd.
Had net verder gekeken. Kreeg een brief van de RDW dat je schorsing online kon regelen. Keek bij kosten en inderdaad stond daar 24 en 75 euro. Ging er vanuit dat de brommer/scooter 24 zou zijn en motor/auto 75. Dus ging maar voor de verandering van verzekering want dat zou goedkoper zijn dan schorsen. En zo zie je maar weer, beter opletten.

Nou ja, kan nu wel met beiden klein blokje om. Weg is droog dus straks maar even met de 1000 voorzichtig de remmerij testen.
 
Als je je motor nog niet klaar hebt voor het nieuwe seizoen of nog meer dan een maand er niet mee gaat rijden ,kun je hem ook via het RDW schorsen.
Dit kost 24.10 en is maximaal 1 jaar geldig.
Wil je gaan rijden haal je hem uit de schorsing en zorgt voor een verzekering na keuze en gas op die lollige.
Allemaal online te regelen met je digid dus het is in een minuutje gebeurd.
Dat is wel is handig om te doen ik betaal al jaren voor me verzekering en wegenbelasting maar rij geen meter op de openbare weg vorig jaar 2 keer. Maar vanwege dat me motor in de opslag staat is die wel gewoon wa+ verzekerd. Ga volgend jaar weer rijden krijg van me vriendin na me behalen van me opleiding de oer blade die ik zo graag wil cadeau 😍
 
Ik heb mijn motor verzekerd bij bikerpolis. Voordeel bij die club is dat je 4x per jaar de dekking kan wijzigen. Nu staat ie in de schuur wa+. Straks als het weer lekker weer wordt gaat ie all-risks. Scheelt toch een aantal maanden 20 euro/mnd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan