Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik heb de boel hier thuis nog steeds niet op orde qua verbouwing, dus ook de blade nog steeds niet nagekeken, maar omdat je helemaal zonder rijden ook niet blij wordt heb ik vrijdagavond de CBX maar aangeslingerd en heb nog even snel een weekendje Duitsland gedaan, voordat de Duitsers ons weer helemaal de grens niet over laten gaan.
Paar dagen ervoor nog even een PCR test laten doen en met een certificaat op zak was er niks aan de hand en had een heerlijk weekend bij Tonenburg in Höxter waar niet geheel toevalig ook net een weekendje was van de Duitse CBX club, dus er waren zomaar meerdere 6 cilinders te aanschouwen.

Het was weer heel erg lekker om er tussen uit te zijn, dus nu maar snel weer verder met de verbouwingen Bekijk bijlage 1656003
Poeh lekker hoor!
 
Zelf ook een lang weekendje in Luxemburg rondgereden. Nou ben ik altijd al fan van de wegen daar maar nu was het (mede door de problemen die ze daar hadden voor dit weekend) ontzettend rustig. Op zaterdag de plaatsen als vianden en echternach gemeden omdat daar de grootste problemen leken te zijn. Gelukkig was het overgrote deel gewoon ongeschonden en als vanouds. Kilometers lang aan circuitwaardige stukken asfalt voor jezelf! :9~
Fireblade heeft zich ook weer goed gehouden en staat nu klaar in de tuin voor zijn wasbeurt.
20210717_181907.jpg
 
in de regio waar ik zat dit weekend was het asfalt niet echt super geweldig, maar met het aangepaste tempo die de CBX toch van je verlangt was daar prima mee te leven.

al kwam ik een paar keer een paar lokale rijders achterop (gek genoeg) en dan merk je dat ook met zo'n oude dame, mits je maar gedoseerd en gecontroleerd bezig blijft nog prima mee kan komen met het moderne spul
 
in de regio waar ik zat dit weekend was het asfalt niet echt super geweldig, maar met het aangepaste tempo die de CBX toch van je verlangt was daar prima mee te leven.

al kwam ik een paar keer een paar lokale rijders achterop (gek genoeg) en dan merk je dat ook met zo'n oude dame, mits je maar gedoseerd en gecontroleerd bezig blijft nog prima mee kan komen met het moderne spul
Doe je zelf niet te kort he! ;) de berijder is nog altijd de grootste factor. Ik heb dit weekend nog moeten opgeven bij 2 bmw 1200gs'en met Luxemburgse platen omdat het me te gortig werd (Waarbij ik mezelf maar heb wijsgemaakt dat ze de bochten wel erg goed kenden..) en even later haal je weer een groepje in met een panigale en een 2021 rsv4 die lopen te stuntelen.
 
Vanuit de tijd dat ik met mijn oude duc 750 sport nog wel eens op zandvoort ging rijden kan ik me nog wel herinneren dat je beter niet in een groep kan gaan rijden met de nieuwste en duurste sportfietsen, want die mannen hadden vaak alleen t geld om er eentje te kopen, maar niet de skills om er echt mee te rijden, of ze konden m eigenlijk toch net niet betalen en waren dus als de dood om er de grindbak mee in te duiken en dus reden ze als een natte krant
 
Omdat de SC57 een elektrisch probleempje heeft, remlicht blijft branden, heb ik die maar naar Leusinks gebracht. De SC50 uit de garage gereden en willen starten. Dacht dat ik die al die tijd aan de druppellader had staan maar toch had de accu het begeven, Dus nieuwe erin en kijken of het aan de gang gekregen kon worden. En ja hoor, gewoon met 1 druk op de knop. Gelijk maar rondje om gemaakt om te voelen of alles nog betrouwbaar overkomt. Zaterdag namelijk weer op Midland aan de bak. Natuurlijk regen maar dat maar voor lief nemen. Maakt niet uit want ook de SC50 voelde goed aan. Wat kan het leven toch heerlijk zijn met een SC50 en een SC57.
 
Vandaag in ieder geval wel droog gebleven. Alleen binnenkant pak was zeik nat. Maar evengoed genoten op Midland.
Was ook bizar klef en benauwd. Zonder zon gaf thermometer buiten tegen de avond 29 graden aan :o
Rijden jullie nog wel eens op Pvi? Politiebaantje dr naast?
 
Was ook bizar klef en benauwd. Zonder zon gaf thermometer buiten tegen de avond 29 graden aan :o
Rijden jullie nog wel eens op Pvi? Politiebaantje dr naast?
Zijn daar begonnen maar omdat de eis werd met alleen gekwalificeerde instructeurs te mogen rijden, en er te weinig gekwalificeerden waren voor het aanbod, uitgeweken naar Midland.
 
Vandaag even nieuwe ketting met tandwielen op de 954 gezet. Kraakte aan alle kanten en had strakke punten. Voor het eerst een kettingreparatiesetje gebruikt. Werkt makkelijk.
Spul loopt nu heerlijk rond met de hand. Moet alleen even wachten op droog weer voor een proefritje.
 
Vandaag even nieuwe ketting met tandwielen op de 954 gezet. Kraakte aan alle kanten en had strakke punten. Voor het eerst een kettingreparatiesetje gebruikt. Werkt makkelijk.
Spul loopt nu heerlijk rond met de hand. Moet alleen even wachten op droog weer voor een proefritje.
Nieuwe ketting en tandwielen kan zo’n verschil maken.. ben benieuwd of dat nieuwe type regina ketting echt zo goed is als men beweerd. Stiekum wil ik ‘t wel proberen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan