Handvatverwarming aansluiten

k0en

MF veteraan
Donateur
18 jan 2004
3.210
3.479
Utrecht
[EDIT 26-2-2023] dit is een oud topic, mijn laatste vraag staat in deze post. Dus de eerste 3 pagina's zijn oude reacties 😘

Hallo,

Ik heb deze handvat verwarming van Louis.de. Heb hem gemonteerd (Yamaha XJ600S Diversion ‘99) maar moet nu nog de elektra aansluiten.
Net even naast de motor gezeten met een multimeter en het elektrische schema.
6819F5CE-89AA-47B9-B8DF-50195AC9FA5F.jpeg
Ik wil geen relais er tussen zetten oid, maar wil de handvatverwarming wel achter het contact hebben.
Op welke draad zouden jullie deze HVV zetten? Op een. Van de willekeurige die van de “Main switch” afkomt? Die zitten allemaal achter het contact denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
6F5A6549-FB75-4071-8353-F92AB9ECD3E5.jpeg

bij de grote rode plus kun je de plus van de hvv zetten
de min kun je op het frame vastmaken of een min dichtbij.
op standje 5 trekt hij maar 30 watt, gaat dus betrekkelijk weinig stroom door.

Je hvv doet het dan alleen bij ingeschakeld contact.

succes.
Ok, andere motor (wel weer een Diversion overigens) . Nieuwe handvatten. Nu wel een relais gekocht.
Heb ook een zekering houder gekocht, dus ga komende week maar eens aan de slag om het aan te sluiten zoals "het moet".
Vragen:
1. Op welke plek schroeven jullie zo'n relais vast?
2. Ik lees op andere plekken, dat vaak de draad richting het achterlicht genomen wordt; lijkt me ook een goede optie?
3. Kunnen er meerdere apparaten op 1 relais? Ik heb 3 externe apparaten: de bovengenoemde handvatverwarming, een telefoonhouder met USB voeding en een Garmin Zumo houder. Of is dit niet verstandig?
 
Relais plaatsen bij bv accu.( en plus van accu nemen met zekering ertussen)
Als die 10 amp afgezekerd is heb je voldoende voor jouw gebruikers.
Laat t relais over t contact slot werken, bij je accu zit er zeker iets waar je dit van kunt afnemen.
 
Relais plaatsen bij bv accu.( en plus van accu nemen met zekering ertussen)
Als die 10 amp afgezekerd is heb je voldoende voor jouw gebruikers.
Laat t relais over t contact slot werken, bij je accu zit er zeker iets waar je dit van kunt afnemen.
Het achterlicht wordt toch door het contactslot bediend,want dat gaat branden als je het contact op zet.
Het standlicht vooraan kan ook,afhankelijk waar je een plaatsje hebt om het relais te plaatsen.
 
Ok, nou we gaan beginnen..
Nog een paar vragen:

1. wie kan aangeven welke nummers er aan elkaar moeten? Ik kom er niet helemaal uit met de informatie uit het topic tot nu toe.

IMG_20230303_090112.jpg


2. Hoe maak ik op een mooie manier 3/4 draden aan elkaar? Ik bedoel dan meer, hoe dicht ik dat fatsoenlijk af met een krimpkous?
3. De onderkant van 't relais:
IMG20230303090529.jpg
Is het handig om hier rechtstreeks aan te solderen, of om schoentjes aan de draden te klemmen/solderen en ze zo vast te maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan