Handverwarming op motor of niet?

Ik zou zelf voor Honda kiezen. Qua afwerking waarschijnlijk mooier weggewerkt en geen geknutsel aan de standaard electronica.
Beide zullen geïntegreerd moeten worden met de bestaande draadboom en een zekere mate van geknutsel met zich meebrengen. Een geschakelde draad en een min aansluiten is minder ingrijpend dan je zou denken.

@Berent_1970
Beter is er niet een, wat heeft jouw voorkeur als je kijkt naar de onderlinge verschillen? Wat zijn de onderlinge verschillen? Heb je de hvv van Datona al bekeken?
 
Louis heeft ook hvv waarbij het knopje "in" het handvat verwerkt zit, zo'n beetje zoals de "OEM" hvv van Honda... Alleen zit de indicator dan niet in je display maar ook in het handvat.


Persoonlijk zou ik daar voor gaan als ik het destijds niet toen met korting in het complete pakket bij had gekocht....
Die is ook erg mooi en afwerking mag best wat kosten.
 
Heb nog een nieuwe aliset liggen met 5-voudige schakelaar. Heb nog steeds de oude, 6 jaar oud nu, in gebruik, ook van ali.
 
Heb nog een nieuwe aliset liggen met 5-voudige schakelaar. Heb nog steeds de oude, 6 jaar oud nu, in gebruik, ook van ali.
Juist!
Mijn Ali-setje zit ook al 60-70k op de motor. Nergens last mee! (bijna)

Heeft slechts 1 nadeel, bij stationair draaien en de HVW op 'aan' dan levert dynamo te weinig vermogen en trekt de accu leeg.
Met een goede accu niet direct een probleem, maar met een accu bijna aan einde levensduur slaat ie dan ineens af.

Ja, ik weet dat dure setjes een spanningsbeveiliging hebben zodat ie auto uitschakelt. Dat heeft deze Ali dan weer niet.
Oke, als ik nu langdurig ergens stil sta, zet ik de HVW tijdelijk zelf effe uit.
 
Ding op mijn brommert heeft 2 standen; vol open on eea snel op te warmen of de helft daarvan oid.
Werkt prima want sws op halve stand icm handkappen en zomerhandschoenen, ook als het kouder wordt dus onder de 10 grd ofzo.
 
Beste Forummers,

De vraag spreekt voor zich. Ik heb een andere motor gekocht (Honda Crosstourer) en ben voornemens het jaar door te rijden.

Er zijn diverse manieren om de handen warm te houden volgens mij:

- verwarmde handschoen via accu of batterijen,
- handvatverwarming op de motor.

Ik wil voor de laatste optie gaan.

Graag verneem ik de voor en tegens (als die er zijn) en de kosten (bij benadering). Heb gehoord dat Oxford een goed merk is.

Bij voorbaat bedankt....
Kan je niet adviseren omtrent hvv, mijn bmw heeft dat standaard en dus mooi weggewerkt.
Wat je daarbovenop wil hebben zijn handkappen èn in de winter /herfst stuurmoffen omdat die gewoon erg cool staan.
Oh wacht...
Nee dus, maar het is wel de goedkoopste en fijnste manier om droge en warme handen te houden, echt een rare beleving om droge handschoenen te hebben als het keihard geregend heeft.
Edit: hvv alleen is zeker niet voldoende als het onder vijf graden is, buitenkant van je hand, en bij mij het puntje van mijn duim bevroren, maar dat voel je dus echt niet.
 
Ik had eerst een Bandit 600 met oxford handvatverwarming en windkappen.
Dat werkte prima, vol vermogen was nooit nodig.

Daarna een CRF 1100 met originele honda handkappen en handvatverwarming. Die was te zwak, maar na het vergroten van de handkappen bleek die ineens ook ruim voldoende.

Moraal van het verhaal: de windkappen doen heel veel af, zeker op snelweg-snelheden.
 
Oxford for the win! :t

20210725_190414.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan