Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

daily_picdump_3778_640_02.jpg
 
Het koppelstuk waar beide bochten in samenkomen is dat zelfgemaakt ?
Tuurlijk😇
Nee staat lazer op , denk dat het een overblijfsel is van lazer . Die zijn er mee op gehouden en iemand zal de rest voorraad hebben op gekocht
Wel de overgang moeten maken naar een dikkere pijp dus eigenlijk wel gedeeltelijk
 
Laatst bewerkt:
Ik wil voor de keuring van mijn eigenbouw iets betere uitlaatdempers monteren dan ik nu heb en kan voor weinig een setje met katalisator overnemen.
Nu weet ik dat het er hier eerder over is gegaan, maar kan het niet meer terug vinden.
Mijn vraag is: gaat het met een katalysator demper goed op een carburateurfiets of brand je het ding zo dicht?
 
Ik wil voor de keuring van mijn eigenbouw iets betere uitlaatdempers monteren dan ik nu heb en kan voor weinig een setje met katalisator overnemen.
Nu weet ik dat het er hier eerder over is gegaan, maar kan het niet meer terug vinden.
Mijn vraag is: gaat het met een katalysator demper goed op een carburateurfiets of brand je het ding zo dicht?
Geen idee of het je goed uitkomt maar ik heb wel een set dempers liggen van een carb uitvoering. Zou je ook kunnen lenen.
 
Ook even een vraagje, ik heb afgelopen weekend gemerkt dat mijn kop ontluchting af en toe een druppeltje olie op mijn koffers werpt, nu heb ik een luchtfilter met 2 losse "catch cans" maar daar zit niet bijster veel in, oftewel, de olie loopt daar gewoon uit.

Kan ik deze volproppen met een sponsje zonder problemen of hebben ze ook een ontluchtingsfunctie en moet er bepaalde lucht in kunnen?

Dit potje heb ik aan elke cilinder hangen:
 

Bijlagen

  • thumbnail_66A7A329-5C6A-4BC5-99A5-38881AE160A4.jpg
    thumbnail_66A7A329-5C6A-4BC5-99A5-38881AE160A4.jpg
    59 KB · Weergaven: 15
Hallo forum bezoekers. Ik ben nieuw hier en val gelijk met de deur in huis en begin met een aantal vragen. Zijn er ook 17 inch velgen voor een Harley-Davidson te krijgen? Kun je dan gewoon je oude wielen aanleveren en ze laten ombouwen dat er dan randen opkomen? En waar zou ik dat kunnen laten doen? Hij heeft nu 2 wielen van 16 inch en er is genoeg ruimte om 17 kwijt te kunnen.
Was al bij techniek kijken wezen maar daar weten ze het niet.
 
Hallo forum bezoekers. Ik ben nieuw hier en val gelijk met de deur in huis en begin met een aantal vragen. Zijn er ook 17 inch velgen voor een Harley-Davidson te krijgen? Kun je dan gewoon je oude wielen aanleveren en ze laten ombouwen dat er dan randen opkomen? En waar zou ik dat kunnen laten doen? Hij heeft nu 2 wielen van 16 inch en er is genoeg ruimte om 17 kwijt te kunnen.
Was al bij techniek kijken wezen maar daar weten ze het niet.
Bedoel je lichtmetaal of spaakwielen ,spaakwielen wel ,lichtmetaal , ligt eraan hoe oud
Vroeger waren het 16 of 18 inch achter en 19 inch voor
Nu is het zo dat 17 inch voor eigenlijk om de een of andere niet mooi is bij een Harley , heb ik ook wel eens gehad en het wiel is dan te klein , vooral als je er een normale band op legt
Wat betreft die randen , geen idee waar je het over hebt
 
Bedoel je lichtmetaal of spaakwielen ,spaakwielen wel ,lichtmetaal , ligt eraan hoe oud
Vroeger waren het 16 of 18 inch achter en 19 inch voor
Nu is het zo dat 17 inch voor eigenlijk om de een of andere niet mooi is bij een Harley , heb ik ook wel eens gehad en het wiel is dan te klein , vooral als je er een normale band op legt
Wat betreft die randen , geen idee waar je het over hebt
Nou je hebt die naven en dan de spaken en dan de rand van het wiel waar de band opkomt te liggen? Die laatste ik weet niet hoe dat ding alleen heet maar in compleet is het een wiel of velg?
Ik heb al twee adressen om het te gaan bekijken dus ik kom er verder wel uit denk ik. Leuk forum dit en heel behulpzaam.
 
Ik was gisteren een remschijf en nieuwe remblokken op mijn Harley aan het schroeven
Wie zou bedacht hebben dat de het handig zou zijn om de de remklauwen en remleiding met sleuteltje 10 vast te moeten zetten
En de ontluchtingsnippel met een 3/8 sleuteltje
 
Hallo forum bezoekers. Ik ben nieuw hier en val gelijk met de deur in huis en begin met een aantal vragen. Zijn er ook 17 inch velgen voor een Harley-Davidson te krijgen? Kun je dan gewoon je oude wielen aanleveren en ze laten ombouwen dat er dan randen opkomen? En waar zou ik dat kunnen laten doen? Hij heeft nu 2 wielen van 16 inch en er is genoeg ruimte om 17 kwijt te kunnen.
Was al bij techniek kijken wezen maar daar weten ze het niet.
ik vermoed dat je praat over klassiek gespaakte wielen en niet over gietwielen; de rand waar je het over hebt is het velgbed, daar wordt de band op gemonteerd; een 17 inch velgbed op je bestaande naaf laten spaken moet geen probleem zijn, op google zijn voldoende bedrijven te vinden die dit goed kunnen doen; vraag wordt dan welke 17 inch band er op moet; in ieder geval een band die de zelfde specificaties heeft als de originele m.b.t. draagvermogen en snelheidslimiet en omdat het spaakwielen zijn heb je ook een velglint en binnenband nodig in 17 inch;
m.b.t. de maatvoering zijn er twee mogelijkheden: zelfde hoogte/diameter van bandwiel combinatie, in dat geval moet je naar een bredere band en waarschijnlijk ook breder velgbed, of als je geen breder velgbed en geen bredere band wil of kan hebben dan wordt het geheel iets hoger en moet je voldoende ruimte hebben bij inveren; wegligging kan ook wat veranderen;
gietwielen ombouwen van 16 naar 17 inch is geen optie, je zou hoogstens een bestaand 17 inch gietwiel kunnen vinden dat past in jouw frame
 
Maar waarom zou je eigenlijk van 16 naar 17 maatvoering willen gaan?
Denk dat hij zijn wiel te klein vind , hij vergeet dat er ook nog banden omheen zitten
En meestal zijn de 16 inch banden voor een Harley veel hoger dan een 17 inch die altijd voor sportmotoren worden gebruikt
Ik heb ongeveer alles als voorwiel gebruikt , dus 16 inch , 17 , 19 , en 21 inch ,ben er achter dat 19 het beste compromis is
17 inch achterwielen zijn wel gebruikt bij een Harley , weet het type niet meer maar die heb ik ook gehad
 
Denk dat hij zijn wiel te klein vind , hij vergeet dat er ook nog banden omheen zitten
En meestal zijn de 16 inch banden voor een Harley veel hoger dan een 17 inch die altijd voor sportmotoren worden gebruikt
Ik heb ongeveer alles als voorwiel gebruikt , dus 16 inch , 17 , 19 , en 21 inch ,ben er achter dat 19 het beste compromis is
17 inch achterwielen zijn wel gebruikt bij een Harley , weet het type niet meer maar die heb ik ook gehad
Dat bedoel ik. 16 inch wielen vullen de spatborden visueel vaak juist meer dan grotere maten door de hogere banden inderdaad.
 
Ik heb zelf van mijn 2019 SGS M8 114" de originele wielen omgeruild voor de wielen van een 2018 RK Police M8 107"
Die velgen van de letzt genoemde zijn qua diameter kleiner en iets breder.
- Vóór ging ik van 130/60-B19" ................naar 130/80-B17" ;)

- Achter ging ik van 180/55-B18" ............naar 180/65-B16" ;)

Dit rijdt vele malen beter dan die originele lage kut-bandjes ( Ik schrok er gewoon van , hoe kut het rij-comfort was met die lage dunne stuiter-troep ! )

Na de montage van de RK Police wielen rijdt de motorfiets wel zo enorm veel beter ,....en met zoveel meer aan comfort/souplesse !!!
Ook staat de wat dikkere en hogere voorband qua looks veeeeel beter ( dit geeft een veel stoerdere en meer gepaste uitstraling aan de SGS ! ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan