Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Had je er soms zo'n fancy Crane HI-4 single fire ontsteking in zitten ? ,..... wat een ( te dure ) kut-dingen waren/zijn datMeestal kleine dingetjes. Niets byzonders eigenlijk , zeker bij een beestje van over de 20 jaar oud.
Maar wat een blijvende ergernis was was het slechte lopen bij koude motor. Ook na aandacht van de vakman voor de sproeier bezetting e.d. nooit helemaal opgelost. Als ie tijdens de eerste km´s onverhoopt afsloeg kreeg je m nog maar met de grootste moeite aan de praat. Was altijd spannend of je de eerste km´s overleefde zeg maar...
Nee volgens mij was die S&S carb de boosdoener. Vraag me niet welk type precies want dat weet ik niet meer...Had je er soms zo'n fancy Crane HI-4 single fire ontsteking in zitten ? ,..... wat een ( te dure ) kut-dingen waren/zijn dat
Hoog SG gehalte!De HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo .
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon maar achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen in de gaten gehouden .... , maar dat vinden we helemaal niet erg.
Bekijk bijlage 1828352
Daar kwam het inderdaad door , zijn gewoon kut dingen , sta je voor een stoplicht wachten , opeens stopNee volgens mij was die S&S carb de boosdoener. Vraag me niet welk type precies want dat weet ik niet meer...
edit: Super E was het, geloof ik..
Het is een dragrace carb met te weinig instelmogelijkheden standaard. Kan wel aangepast worden.Daar kwam het inderdaad door , zijn gewoon kut dingen , sta je voor een stoplicht wachten , opeens stop
Zit gewoon standaard in die dingen in gebouwd , je had op die evo een mikuni moeten zetten , nergens meer last van
Dat is volgens mij een B die jij bedoeldHet is een dragrace carb met te weinig instelmogelijkheden standaard. Kan wel aangepast worden.
Daarom laat ik hem ook brengenGefeliciteerd, jammer genoeg niet echt lekker om stukkie te gaan rijden.
me kluppie ,....HD-Katwijk.
( foto'tje van ergens onderweg.... ) ,....altijd gezellig ( t.w. prettig gestoord zammazegge...)
Bekijk bijlage 1828304
Dus eigenlijk zijn jullie nu gewoon een groepje dikke oude mannen die boos kijken als ze op een te zware motor rijden die kut stuurt en teveel herrie maakt?De HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo .
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon helemaal achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen nauwlettend in de gaten gehouden .... , maar dat vinden we helemaal niet erg.
Bekijk bijlage 1828352
Wat zeg je nou? Zelden zo'n simpele carburateur als een S&S super in mijn handen gehadS&S Super-E carbs , zijn heus geweldige- , fijne carburateurs .
Ze zijn helaas wel een stuk lastiger af te stellen , dan bijv de bekende constant-vacuüm-carbs.
( S&S maakt de beste-van-de-beste aftermarket producten ,.....het is de "Rolls Royce" onder de aftermarket-spullen. )
"effe gauw" afstellen , net als bij de eenvoudige constant-vacuüm carbs , is er helaas niet bij .
Nou zo geweldig is S&S ook weer niet , zeker als ze zelf de blokken in elkaar hebben gezet ( goed personeel is ook in de VS moeilijk te vindenS&S Super-E carbs , zijn heus geweldige- , fijne carburateurs .
Ze zijn helaas wel een stuk lastiger af te stellen , dan bijv de bekende constant-vacuüm-carbs.
( S&S maakt de beste-van-de-beste aftermarket producten ,.....het is de "Rolls Royce" onder de aftermarket-spullen. )
"effe gauw" afstellen , net als bij de eenvoudige constant-vacuüm carbs , is er helaas niet bij .
Klopt wel zo'n beetje hoor ,.....maar ja , als je qua postuur een beetje "flink" bent , op wat voor brommert moet je dan rijden ?Dus eigenlijk zijn jullie nu gewoon een groepje dikke oude mannen die boos kijken als ze op een te zware motor rijden die kut stuurt en teveel herrie maakt?
Ik ben te groot voor Harley's...goede motoren voor de stevigen onder ons, maar niet voor de langeren onder ons...heb altijd problemen met mijn benen maar laat me er niet door weerhouden: heb er nog steeds twee en deze gaan ook niet meer weg...hoop ik dan.Klopt wel zo'n beetje hoor ,.....maar ja , als je qua postuur een beetje "flink" bent , op wat voor brommert moet je dan rijden ?
Heb je wel 'ns gekeken in de weerspiegeling van een etalageruit , hoe raar en achterlijk of dat er uitziet als je op een lullige brommert zit ?
.....Dat ziet 'r niet uit zeg.....
Gelukkkig is ons kluppie de letzte tijd ook wat gegroeid met jongere aanwas ( anders zouden we op langere termijn gaan uitsterven )
hahaha , lekker allemaal het zelfde , spannendDe HD-club heeft al een zeer lange historie , .....van HDC tot MC , tot aan een totale , noodzakelijke opheffing na een geschilletje , en daarna een wederopbouw/wederoprichting onder naamsverandering , gepaard gaande met een andere clubhuis-locatie.
We behoren sindsdien ( zéér doelbewust ! ) onder geen enkel "indelings-rijtje" meer thuis ,.....zijn inmiddels al heel lang NIET meer verbonden als zgn support/mc-club aan de hard-core scene .....we hanteren sindsdien dus ook totaal GEEN "scene-protocollen" meer , en dat alles houden we ook gewoon lekker zo .
De vroegere internet-site is allang uit de lucht , en het enige wat nog aan onze vroegere club-naam/vorm herinnert , is een prachtig logo van onze oude naam in het wegdek , pal voor de deur bij de oude opgeheven clubhuis locatie .
( Wat het eens was ,.....daar denken we nog wel eens een heel enkel keertje aan terug , ....maar hebben we gewoon helemaal achter ons gelaten ,...en beschouwen we als water dat onder de brug is door-gestroomd . )
De dames binnen onze club beschouwen we als volwaardige clubleden en hebben evenveel rechten en plichten.
Als we onszelf nu zouden moeten omschrijven/indelen ,.....dan zijn we een totaal onafhankelijke HD-motor-tour-club.
( niks meer , ...en niks minder dan exact dát ! )
Bij de gemeentelijke autoriteiten hebben we ons destijds ( noodzakelijk ! ) met open vizier zo gepresenteerd , en staan we daar sindsdien zo bekend.
We worden dus zogezegd gewoon gedoogd ,.... en daardoor óók heel stiekem echt wel met argus-ogen nauwlettend in de gaten gehouden .... , maar dat vinden we helemaal niet erg.
Bekijk bijlage 1828352
Daar zit ook nog eens geen pomp op. Een S&s isin feite een schuifcarb waar ze de naald weggehaald hebben, er zitten maar 2 sproeiers op dat ding. Zet er een thunderjet van Zippers op en dan kan ie wel goed afgesteld worden.Dat is volgens mij een B die jij bedoeld
Ik heb ze altijd op de weg afgesteld en liep altijd prima, nog nooit problemen mee gehad. Als je een beetje weet wat je doet, makkelijk genoeg zonder modificaties.Daar zit ook nog eens geen pomp op. Een S&s isin feite een schuifcarb waar ze de naald weggehaald hebben, er zitten maar 2 sproeiers op dat ding. Zet er een thunderjet van Zippers op en dan kan ie wel goed afgesteld worden.