Harley gekocht met schade verleden, kan de motor ingevoerd worden? (België)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt een rapport krijgen omtrent de staat vd motor. Kost €800.

Dan nog krijg je geen cvo.
 
Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
Wanneer de verkoper ook juridisch advies inwint kan het verhaal wel eens heel anders gaan dan je graag zou willen, dus ik zou het inderdaad nog een kans geven!
 
Ik vrees van niet, dat er een probleem is met import naar Belgie kun je de oude eigenaar niet aanrekenen als dwaling.
Of had de oude eigenaar op de hoogte moeten zijn van de regels van het land van de kopende partij?

Ik denk dat het optie 3 zal gaan worden, hoe zuur ook..
dat denk ik ook, als ik een nederlandse bike koop , die al op kenteken staat, en daar jaren mee rijd , en deze te koop zet, en een buitenlander ( maakt niet uit welk land) wil hem kopen , is dat prima....
1HD was sowieso dus al een no go voor de koper, dat kun je de verkoper niet aanrekenen, die heeft geen onderzoeksplicht naar het exportland, dus salvage melding of niet, die 1HD is dus schijnbaar de beperking..
Maar snap dat niet, heb US cars voor de keuring gehad, en als er iets niet conform de NL regels was, kregen die alsnog een aantekening dat ze goedgekeurd worden met die en die beperking ) b.v. kleine kentekenplaten...in Dld is dat weer anders, daar moet je zorgen dat er een grote plaat op komt...meegemaakt met een Porsche die geen D kenteken kreeg met amerikaanse bumpers omdat de grotplaat er niet in paste
 
Nederland is dus blijkbaar heel los met deze soort dingen xD
Nee, dat moet je echt andersom zien. Klaarblijkelijk denkt men in België met problemen, niet in oplossingen.

Zoals ik al zei, het is geen ruimteschip hè?
 
Het is inderdaad geen ruimteschip, maar hoeveel motors heb jij gezien in belgie zonder een typegoedkeuringsnummer, of letterlijk niets buiten een Vinnummer en naam, dat is het enige dat er op staat, ik zou het snappen waarom ze het niet inschrijven, er zijn teveel vraagtekens terwijl er eigenlijk geen zouden mogen zijn
Het probleem is dat be erg strikt is mbt cvo.
In nl weet de gewone burger niet eens wat dat is.

Harley europe gaat geen cvo afgeven voor deze motor.
 
er zijn teveel vraagtekens

Voor zover ik begrepen heb, heeft het ding hier in Nederland gewoon op kenteken kunnen rondrijden.

Mijn "vraagteken" (aan de Belgische instantie) is simpel:

aP4Jd0Ra_700w_0.jpg
 
Mijn "vraagteken" (aan de Belgische instantie) is simpel:

Standaard BE, mijn dochter is eens onterecht afgesleept in Antwerpen.
Boete gekregen.

Aangevochten.
Ok politie werkte mee, idd onterecht en op schrift gezet.
Maarja gemeente Antwerpen deed de inning, niet die Pannage 2000 of wat daar ook rond rijd.

Letterlijk 2 jaar bezig geweest, maar ja den Hollander geeft ook niet op }) centjes ja.
Officieel dreigen met melding ombudsman Antwerpen (hebben blijkbaar een aparte) deed het geld weer op mijn rekening verschijnen.

man man man en ik denken dat wij ambtenaren hebben, dat heb ik bijgesteld.

Die kotbaas van mijn dochters kot had ook wel een mening over die ambtenaren :+ :+ :+
Zeker na de controle van het kot, man wat kon die schelden daarop _O-

Ik zou de HD ook weer verkopen in NL. hoop gedoe maar het is het makkelijkst denk ik
 
Voor zover ik weet kan je een schademotor uit het buitenland niet zomaar op een volledig NL kenteken krijgen. Een voertuig met een krom frame krijgt in de regel eerst een WOK melding in Nederland, en daarmee mag je de weg niet op. De schade moet verholpen zijn, daarna wordt het voertuig opnieuw geschouwd door de RDW en als hij een kenteken krijgt is het een voertuig dat aan de eisen voldoet. Over het algemeen dan heh..
Maar als het schadevoertuig in een land Europa binnengevoerd is waar men niet zo kritisch is qua keuren en het daar vervolgens een kenteken krijgt dan is die in Polen of Litouwen opgelapte motor daar dus al op kenteken gezet en 'goedgekeurd ', om vervolgens naar Nederland te gaan.. en dan is er nauwelijks een keuring maar wordt er -meen ik- alleen naar de papieren en motornummer gekeken voor ie in Nederland ook op kenteken kan.
Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
Je vergeet dat je die dwaling dan eerst moet aantonen voor de rechter en zo'n rechtszaak ook kan verliezen. Het is masr de vraag of de rechter met jouw visie meegaat. En 'juridisch advies' kan er dus ook weleens naast zitten..
De verkoop valt hoogstwaarschijnlijk onder het NL recht heeft hij dat meegenomen?
Yep, Nederlands recht dus ook hier in Nederland procederen.
 
Laatst bewerkt:
Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
Juridisch advies gaat alleen jou centjes pakken, de Nederlandse verkoper heeft jou een in Nederland goedgekeurde motor verkocht die door een Belgische bepaling niet daar op kenteken gezet kan worden. De Verkoper kan daar niets aan doen, je kunt niet verwachten dat zoiets(uitzondering) in België bestaat.
 
Praten jullie eigenlijk uit jullie gat of wat is dat? Wat snap je er niet aan als de verkoper niet zegt dat dit ooit een dwaling was is er een kwestie van gebrek, je hebt daar allemaal regels voor, ookal kon deze motor ingeschreven worden DIT MAAKT NIET UIT, hij heeft nog steeds verborgen dat deze motor een salvage was!
Nee ik praat niet uit mijn gat, je zit er naast. Je gaat je geld niet terug krijgen.
 
Hoi, in alle wetgevingen staat er dat als er bij de verkoop een kwestie van dwaling is je uw geld altijd kunt terug krijgen hoe moeilijk de verkoper ook doet, dit is de wet. de motor is helemaal inorde het was gewoon ooit een salvage en als je de chassis opzoekt zal er ook altijd staan dat het ooit een salvage was

Particulier gelden weer andere regels, en zeker omdat je nu probeert over de grens te werken, en Belgische en Nederlandse regels door
elkaar gaat gebruiken.

Dat jij in België woont, kan de verkoper niks aan doen ( en heeft hij ook geen boodschap aan )
Dat jij in België dat ding niet op kenteken krijgt, ( en dit zou in Nederland wel kunnen ) , is ook geen probleem van de verkoper.

Op het moment dat jij betaalde, is voor hem de kous af.
( garantie ect is gewoonweg niet van toepassing )

je kán een rechtzaak beginnen , alleen.. ik denk zelf dat je niet veel kans van slagen krijgt,
 
Praten jullie eigenlijk uit jullie gat of wat is dat? Wat snap je er niet aan als de verkoper niet zegt dat dit ooit een dwaling was is er een kwestie van gebrek, je hebt daar allemaal regels voor, ookal kon deze motor ingeschreven worden DIT MAAKT NIET UIT, hij heeft nog steeds verborgen dat deze motor een salvage was!


Als ik nu een motor te koop zet, hoef ik niet te vermelden dat hij ooit een WOK melding heeft gehad.
( savage, in t Nederlands )

Je wilt het niet horen, maar je probeert nu Belgische consumenten recht toe te passen bij een particuliere verkoop in Nederland.


Dat gaat je gewoonweg niet lukken.
 
2 voorbeelden .. het gaat in het voorbeeld even om een brood van 100,-

Jij staat bij mij thuis voor de deur, en koopt voor 100,- het brood.
Jij vind het brood niet lekker, en wilt het terug geven.
Ik hoef dit niet te accepteren.

Jij staat bij mij in de winkel voor de deur, en koopt voor 100,- het brood.
Jij vind het brood niet lekker, en wilt het terug geven.
Ik moet dit wel accepteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan