A
Anoniempje313
Guest
Je kunt een rapport krijgen omtrent de staat vd motor. Kost €800.
Dan nog krijg je geen cvo.
Dan nog krijg je geen cvo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan nog krijg je geen cvo.
Wanneer de verkoper ook juridisch advies inwint kan het verhaal wel eens heel anders gaan dan je graag zou willen, dus ik zou het inderdaad nog een kans geven!Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
dat denk ik ook, als ik een nederlandse bike koop , die al op kenteken staat, en daar jaren mee rijd , en deze te koop zet, en een buitenlander ( maakt niet uit welk land) wil hem kopen , is dat prima....Ik vrees van niet, dat er een probleem is met import naar Belgie kun je de oude eigenaar niet aanrekenen als dwaling.
Of had de oude eigenaar op de hoogte moeten zijn van de regels van het land van de kopende partij?
Ik denk dat het optie 3 zal gaan worden, hoe zuur ook..
Ja. Echt.Gaat de bureaucratie er daadwerkelijk zó ver dat ze alle redelijkheid verliezen?
Nee, dat moet je echt andersom zien. Klaarblijkelijk denkt men in België met problemen, niet in oplossingen.Nederland is dus blijkbaar heel los met deze soort dingen xD
Het probleem is dat be erg strikt is mbt cvo.Het is inderdaad geen ruimteschip, maar hoeveel motors heb jij gezien in belgie zonder een typegoedkeuringsnummer, of letterlijk niets buiten een Vinnummer en naam, dat is het enige dat er op staat, ik zou het snappen waarom ze het niet inschrijven, er zijn teveel vraagtekens terwijl er eigenlijk geen zouden mogen zijn
er zijn teveel vraagtekens
Mijn "vraagteken" (aan de Belgische instantie) is simpel:
Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
Maar als het schadevoertuig in een land Europa binnengevoerd is waar men niet zo kritisch is qua keuren en het daar vervolgens een kenteken krijgt dan is die in Polen of Litouwen opgelapte motor daar dus al op kenteken gezet en 'goedgekeurd ', om vervolgens naar Nederland te gaan.. en dan is er nauwelijks een keuring maar wordt er -meen ik- alleen naar de papieren en motornummer gekeken voor ie in Nederland ook op kenteken kan.Voor zover ik weet kan je een schademotor uit het buitenland niet zomaar op een volledig NL kenteken krijgen. Een voertuig met een krom frame krijgt in de regel eerst een WOK melding in Nederland, en daarmee mag je de weg niet op. De schade moet verholpen zijn, daarna wordt het voertuig opnieuw geschouwd door de RDW en als hij een kenteken krijgt is het een voertuig dat aan de eisen voldoet. Over het algemeen dan heh..
Je vergeet dat je die dwaling dan eerst moet aantonen voor de rechter en zo'n rechtszaak ook kan verliezen. Het is masr de vraag of de rechter met jouw visie meegaat. En 'juridisch advies' kan er dus ook weleens naast zitten..Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
Yep, Nederlands recht dus ook hier in Nederland procederen.De verkoop valt hoogstwaarschijnlijk onder het NL recht heeft hij dat meegenomen?
Hoi, als ik deze zou willen verkopen aan een nederlander, momenteel heb ik de hollands export kenteken bewijs, kan ik dit zo direct terug verkopen?
Juridisch advies gaat alleen jou centjes pakken, de Nederlandse verkoper heeft jou een in Nederland goedgekeurde motor verkocht die door een Belgische bepaling niet daar op kenteken gezet kan worden. De Verkoper kan daar niets aan doen, je kunt niet verwachten dat zoiets(uitzondering) in België bestaat.Als juridisch advies zegt dat ik hier gelijk heb, kan ik rustig wel mijn centjes terug pakken, maar ik wil het graag nog een kans geven
Nee ik praat niet uit mijn gat, je zit er naast. Je gaat je geld niet terug krijgen.Praten jullie eigenlijk uit jullie gat of wat is dat? Wat snap je er niet aan als de verkoper niet zegt dat dit ooit een dwaling was is er een kwestie van gebrek, je hebt daar allemaal regels voor, ookal kon deze motor ingeschreven worden DIT MAAKT NIET UIT, hij heeft nog steeds verborgen dat deze motor een salvage was!
Hoi, in alle wetgevingen staat er dat als er bij de verkoop een kwestie van dwaling is je uw geld altijd kunt terug krijgen hoe moeilijk de verkoper ook doet, dit is de wet. de motor is helemaal inorde het was gewoon ooit een salvage en als je de chassis opzoekt zal er ook altijd staan dat het ooit een salvage was
Praten jullie eigenlijk uit jullie gat of wat is dat? Wat snap je er niet aan als de verkoper niet zegt dat dit ooit een dwaling was is er een kwestie van gebrek, je hebt daar allemaal regels voor, ookal kon deze motor ingeschreven worden DIT MAAKT NIET UIT, hij heeft nog steeds verborgen dat deze motor een salvage was!
de regels dat ik heb geplatatst zijn geldig voor nederland en belgie