wd40
Kijk dit bedoel ik nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lijkt makkelijk, maar weten wat je doet is toch erg belangrijk.
Ik hoop dat je alleen WD40 gebruikt voor je eigen banden en dat je je niet gaat voordoen tegenover anderen dat je er verstand van hebt.
Zo'n oude band doe ik meestal geen moeite meer voor.
Ff van de velgranden af drukken en met de flex jas ik gelijk de band overdwars door.
Love the smell of burning rubber
Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet, als het om een versleten band gaat.
Wel is het hier zo dat je niets positiefs over WD-40 mag typen...
Een soortgelijk apparaat heb ik jaren gehad en werkt perfect. Even de handigheid er in krijgen en je wisselt een band binnen 10 minuten.
Ik monteer gewoon metalen haakse ventielen,nadien ook veel handiger bij het oppompen en je moet ze nooit meer vervangen.Nou we toch druk bezig zijn in dit topic, is het altijd nodig om ventielen te vervangen?
Het blijft stil omdat sommigen meer te doen hebben dan alleen op MF te zitten.....Dat was mij ook al erg vaak opgevallen. Vooral veel profs schijnen een grote afkeer voor dit goedje te hebben. (Ik ben er ook zeker geen fan van en gebruik het eigenlijk zelden) Maar ik dacht: fuck it, ik gooi de knuppel in het hoenderhok en noem het beestje bij z'n naam. Dan krijg ik gelijk te horen waaróm ik dat spul niet zou moeten gebruiken bij een bandenwissel.
Maar helaas....het blijft stil.
Zo iets hebben wij ook.Een soortgelijk apparaat heb ik jaren gehad en werkt perfect. Even de handigheid er in krijgen en je wisselt een band binnen 10 minuten.
Heb er ook weleens over nagedacht om hem op een frame te monteren, maar is er niet echt van gekomen. Ook niet omdat het allemaal zo compact mogelijk moest zijn om te vervoeren naar een race. Maar zo werkt het ook prima, zelf als je het alleen doet.Zo iets hebben wij ook.
Een vriend van ons heeft er een stalen frame onder gelast met oogjes zodat die vast te zetten is in de vloer en je niet zo laag op de grond werkt. Echter zijn we altijd met minimaal 2 man dus één houdt het apparaat tegen en dat werkt ook prima.
In je uppie moet die wel vastgezet worden, want anders draait het apparaat mee ipv het mondstuk rond de velg.
Verder denk ik dat je wel moet weten wat je doet. Ik heb het geleerd van mijn maat en hij heeft ervoor geleerd
Als ik het zelf had moeten uitzoeken met youtube e.d. had ik een hoop krassen gemaakt met de bandenlichters. Van die "trucjes" hoe je deze er tussen steekt enzo en waar je op de band moet drukken etc. zijn wel handig wanneer iemand je dit uitlegt en voordoet en nog eens en nog eens en nog eens
Spreek je uit ervaring of dénk je dat het meestal tegen zit?
Je moet er even handigheid in krijgen maar als je het trucje door hebt is het echt goed te doen hoor.
Paar maanden geleden heb ik zo'n cheap ding (€79,-) van XLmoto aangeschaft en het werkt gewoon perfect.
Moest de banden van een gsxr750 van een vriend van mij vervangen (banden uit 2004). Koude temperatuur in de schuur maar zelfs dan nog goed te doen. Beetje WD40 doet bij demontage wonderen. Bij opleggen wel bandenvet gebruikt.
Daarna statisch balanceren op zo'n bokje, ging ook prima.
Geen idee hoelang dit apparaat mee gaat, maar voor alsnog zéker geen spijt van deze aankoop.
Ervaring, ik heb zo'n ding, de handigheid heb ik denk ik wel, want er zijn ook genoeg banden zonder problemen van de velg afgekomen, en de nieuwe er zo weer op.
Wat ik ook een nadeel vind van dit ding zijn de stalen punten waarmee de velg vastgegrepen wordt, ik wil deze nog veranderen naar bredere en vooral zachtere grepen. De kans dat ik een deuk in de velg druk is nu wel erg groot.
Waar is dat filmpje gebleven van die "boer" op klompen die zelf zijn motorbanden wisselt met een tuinschep?
Ik kan hem niet meer vinden....
Dit was niet degene die ik bedoelde, ik ken er een van een Nederlander op klompen....
Je kan ook met een hefboom werken, ik gebruik meestal een stuk pijp wat ik onder mijn werkbank steek.
Beetje redneck is het wel natuurlijk.
Edit: dat laatste stuk met die moker doe ik niet trouwens.
Bandenvet > Montagepasta / BandenpastaWaarom gebruikt men WD40 als ik vragen mag?
Je hebt toch bandenvet nodig om de band om de velg te leggen dus waarom zou je deze vet ook niet gebruiken om de band er af te halen?
Voor het eraf drukken heb je toch geen vet nodig? Daar wordt het toch alleen maar glibberig van?? Dat is neem ik aan voor het mondstuk waarmee je rond draait...?
Ik kan WD40 niet echt plaatsen mbt banden en monteren \ demonteren.
Heb er de eerste paar keer ook mee staan vechten tot idd een zijknat shirt.Net bezig geweest met het verwijderen van een
Bridgestone BT016.
Leeg laten lopen ging gelukkig goed ;-)
Band los "breken" van de velg ging uiterst gemakkelijk.
Dan het verwijderen van de band van de velg, best een uitdaging met zo'n stugge band. De lepel ging er niet helemaal lekker onder en dan over het apparaat heen. Uiteindelijk gelukt.
Dan het terug plaatsen van de nieuwe band. Het begin, super makkelijk.
Uiteindelijk de laatste rand over de velg krijgen blijkt een hele uitdaging. Met zweetparels op het voorhoofd moet ik uiteindelijk opgeven voor vandaag.
Morgen met hernieuwde kracht het nog maar eens proberen.
Vraag die wel bij mij op komt, wanneer verneuk je je band zo erg dat ie niet meer te gebruiken is.
Enigszins beschaamd stop k er mee voor vandaag. Morgen hopelijk meer.