Heeft iemand dit wel eens gebruikt om remmen te ontluchten?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
full

Ik zit in mijn eentje toch vaak te klöten met het ontluchten. Een heel professioneel apparaat kopen heb ik ook geen zin in, voor die paar keer per jaar.

Of zijn er nog andere hulpstukken mogelijk?
 
zoals er al een paar hierboven gezegd hebben gewoon twee injectiespuiten halen en langs onder inspuiten. heel gemakkelijk en snel. Nog wat aquariumslang bij je vishandel ofzo halen en klaar.
[me="The Beerhunter"]is niet zo'n fan van onderaf inspuiten -O- [/me]

Voor slang kun je (mochten ze bij de dierenwinkel geen geschikte diameter hebben) ook bij de modelbouwspeciaalzaak terrecht.
 
Ik pak een lege frisdrankfles en maak er iets boven de helft een gaatje in waar een klein slangetje doorheen past, ik schuif het slangetje een stuk door zodat het naar de bodem van de fles wijst, op de bovenkant zet ik de stofzuigerslang vast met ductape.

Doe het slangetje op de ontluchtingsnippel en draai de nippel open, zet de stofzuiger aan en zorg ervoor dat het reservoir steeds voldoende gevuld is. als de oude remolie uit het systeem is nippeltje dicht en klaar is kees!

werkt super en kost bijna niks!

[~[url="http://img86.imageshack.us/img86/8534/remonluchtenxy1.jpg"]afbeelding~][/URL]
Wat ik me nu afvraag: Heb je nu voor mij deze foto in scene gezet, of dacht je ooit een keer "laat ik maar eens een foto van mijn uitvinding maken"?
 
Ik zuig er altijd aan en mijn spuug het uit in een glas. man hoe vaak doe je dit nu - eens per jaar en het simpelste werkt prima en als je er voor 5 minuten iemand bij kan vragen is het helemaal een eitje. Scheelt je geld en je wordt er steeds handiger in.

:W
 
Idd, waar was/is dat?
In de aanbieding bij die zustermaatschappij. ;)
Ik zuig er altijd aan en mijn spuug het uit in een glas. man hoe vaak doe je dit nu - eens per jaar en het simpelste werkt prima en als je er voor 5 minuten iemand bij kan vragen is het helemaal een eitje. Scheelt je geld en je wordt er steeds handiger in.

:W
Scheelt je steeds ook weer een jaartje op deze kutwereld. _O-


:+
 
Ik zuig er altijd aan en mijn spuug het uit in een glas. man hoe vaak doe je dit nu - eens per jaar en het simpelste werkt prima en als je er voor 5 minuten iemand bij kan vragen is het helemaal een eitje. Scheelt je geld en je wordt er steeds handiger in.

:W



even serieus: ik vind niet dat je zoiets moet posten, remvloeistof is echt smerig, gevaarlijk rotspul. Uit jouw reactie is voor iemand die er echt de ballen verstand van heeft niet af te leiden dat je het sarcastisch bedoeld. Ik zou niet het risico willen nemen dat iemand zometeen echt aan het ontluchtingsnippeltje gaat zitten sabbelen....
 
gewoon een oude fietsband het ventiel uitknippen, dit kompleet op een slangetje fixen, en dat slangetje op de klauw. zorg er natuurlijk wel voor dat het ventiel doorlaat richting potje , en niet richting klauw. (makkelijkst zijn die ventieltjes met klepje i.p.v. slangetje)
Werkt inderdaad uitstekend, kost niets, en is snel bij de hand. Die truc met de stofzuiger lijkt me ook wel wat, ik heb een industriestofzuiger staan, maar voordat ik die achter allerlei zooi vandaan gahaald heb, ben ik al klaar met deze briljante uitvinding!
Dank voor de tip.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan