heet!

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
zalig motorweer, maar wel verdomd heet!

Nu draag ik nog een textiel vest en broek, maar met leer moet dat toch echt ondraaglijk zijn? :?

Ook hebben de meeste dan nog eens een haast volledig zwart pak, moet al helemaal niet meer te doen zijn.

Als ik mij volgend jaar een leren combi koop, moet ik dan letten op ventilatie ed, of helpt dat niet/weinig.
En maakt kleur veel belang?

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
97.244
14
Vlakbij Utrecht
Leer draagt veel lekkerder dan textiel, zeker bij warm weer. Leer ademt en daardoor blijf je redelijk koel (zolang je niet op een stoplicht moet wachten bij 35°+).

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
48
Donostia-San Sebastian
www.bikepics.com
T is hier 32 graden, en ik kom net terug van 2 uurtjes raggen door de bergen.
Heet? zolang ik rij heb ik in m'n Dainese K-suit nergens last van.
In m'n vorige leren broek (onbekend merk) kreeg ik het wel warm onderweg.

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.032
5
38
Huizen
Rijdend is het heerlijk, maar als je ff bij een stoplicht staat voel je pas de hitte in een pak

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
97.244
14
Vlakbij Utrecht
Maar wat is voor jou te warm? Ik kan me een vakantei herinneren waar we met gemiddeld 41° hebben gereden in een lekker zwart leren pakkie.

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
46
Assen
Dan maar 'paar' km per uur harder rijden, dan koel je wel weer genoeg af.

Laatst bewerkt:

Santtu Pikkarainen

MF veteraan
29 okt 2001
4.476
2
49
Ermelo
Och, ik ben afgereden met 35 graadjes. Uiteraard in zwart leer... Afrijden maakt het allemaal nog 25 graden warmer, maar uiteindelijk was het best te doen. Alleen met stilstaan erg warm.

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Bezoek site
Ik had alleen textiel maar sinds tijdje ook leer. Leer is veel koeler. Bij de eerste ritten had ik spijt dat ik mijn leren broek aan had want m'n ballen vroren er af. Al mijn kleding is trouwens zwart.

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.860
7
39
Onder een steen
Zolang ik maar rij (voortbeweeg) heb ik geen last van de warmte.
Dat komt zodra ik bij een verkeerslicht sta.

Textiel jas, leren broek en laarzen

Hellraiser

MF veteraan
25 nov 2001
1.151
0
45
Uden
:^ proberen te blijven rijden, maar ja... dat lukt idd niet altijd en stilstaan is dan :( Om die reden ga ik nog voor de zomer een systeemhelm aanschaffen :} Ik heb alleen textiel kleding, maar is soms verdomde heet (vooral bij stilstand en 47 graadjes)

Laatst bewerkt:

Fastcruiser

MF veteraan
Donateur
14 aug 2001
11.874
1.773
www.tracesofwar.nl
Leer draagt veel lekkerder dan textiel, zeker bij warm weer. Leer ademt en daardoor blijf je redelijk koel (zolang je niet op een stoplicht moet wachten bij 35°+).
Dus vooral niet in Nederland blijven, maar lekker naar Duitsland gaan: weinig stoplichten tenminste (en veel bos... is ook koeler... en bergen ook).

Spocky

Die hard MF'er
8 apr 2002
343
0
Tilburg
Ik draag en cordura jack met protectie en een zwart leren broek. De broek gaat wel zweten op een gegeven moment de jas niet.

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.823
38
49
vlodrop
Bezoek site
lekker dan!!! is het mooi weer, gaan ze zeuren over de temperatuur.
gvd is eindelijk de wintertijd voorbij en hebben we alleen een beetje last van regen(tussen de zon door).
het is ook nooit goed!!!!
gewoon niet zeuren en rijden!!!!

Sabelhout

MF veteraan
28 jan 2002
1.754
0
40
Apeldoorn
Je kon sowieso al goed zien dat het mooi weer was, ik reed namelijk vanochtend over de A1 van Deventer naar Enschede, en daar kwam ik al een groep motorrijders tegen (stuk of 20, en het was pas 7.00 uur!!!)

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.430
1
38
Noord-Limburg
Ik ben net nog weg geweest.
Het was echt lekker weer :)
Wel veel van die klote vliegjes :(
Ik kreeg het best warm in mijn pak.

CPU

MF veteraan
18 apr 2002
1.561
0
44
ekeren (belgie)
www.huismiranda.be
prachtig weer inderdaad, en net ietsje van de rits van m'n textiel pak open om de airco op te zetten ;-)

gisterenavond 20u.. in belgie van antwerpen naar st-niklaas: meer met het handje naast m'n stuur gereden dan wat anders

jammer dat 't morgen gedaan is met 't schitterende weer,
en dat'k vandaag moet werken ;(

Santtu Pikkarainen

MF veteraan
29 okt 2001
4.476
2
49
Ermelo
Vanochtend heerlijk door de Alblasserwaard, boeren hadden net gemaaid en een lekker temperatuurtje. Was is motorrijden toch leuk :) )))

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
45
Vught
Ik heb een zwart leren pak van Akito.

Daar zitten heel veel stukken in van "stretch" stof. Dat tocht wel lekker... Als je rijdt althans..

Stilstaan is hel...