hefbok voorwiel bandit

Zeekakkelobbes

MF veteraan
9 mrt 2008
2.486
0
hallo allemaal,

Omdat ik binnenkort mijn banden los naar de dealer wil brengen om banden te laten verwisselen die ik via rodamoto.es bestel,
zoek ik een goedkoop adres voor een hefbok voor het voorwiel van mijn bandit.
Ik ben helaas werkloos door de crisis en moet dus even zuinig doen :/
Ik heb geen zin om iets gammels te improviseren waardoor mn motor misschien om kan vallen. Of is hier wel iets stevigs voor te bedenken?

Ik heb gezocht op louis.de maar daar kost een dergelijke bok met voorwieladapter en pin voor de stuuras me toch nog 91 Euro.

bok
frontkit voor bok
adapter stuuras
voor de juiste maat adapter moet ik nog even meten


Weet iemand een online winkel oid waar dit goedkoper kan? *D
Ik heb wel gezocht maar niet echt iets kunnen vinden.
Als iemand nog iets 2ehands heeft liggen hoor ik dit ook graag :P
In het geval dat ik hier geen goede oplossing vind, zal ik de bok van louis bestellen.

Groeten, Max

PS: nog even een tip als je geld wilt besparen op je onderdelen, voor de (weinige?)mensen die dit niet weten: zoek producten op motozoom, verander het 2e cijfer van het artikelnummer in een 0, en copy paste dit op louis.de, vergelijk de prijzen :)

EDIT: bok voor het achterwiel heb ik al, dus het mag ook een bok zijn die alleen op het voorwiel werkt.
 
Laatst bewerkt:
www.powerplustools.nl kost zo'n bok 40 euro +10 euro verzendkosten geloof ik. Met een hele set adapters erbij.

Edit: ik zie net dat die site ivm onderhoud offline is.
 
www.powerplustools.nl kost zo'n bok 40 euro +10 euro verzendkosten geloof ik. Met een hele set adapters erbij.

Edit: ik zie net dat die site ivm onderhoud offline is.

oke dat klinkt goed, jammer dat de site offline is.
misschien kan ik ze mailen ofzo, maar ik wil er eigenlijk wel even een foto van zien, voordat ik iets koop..

ik houd het in gedachte, iemand nog iets anders? *D
 
Heb je niet iemand die je er heen kan brengen? anders word het wel erg lastig zo. En idd, Cranenbroek verzend helaas niet :(
 
oke dat klinkt goed, jammer dat de site offline is.
misschien kan ik ze mailen ofzo, maar ik wil er eigenlijk wel even een foto van zien, voordat ik iets koop..

ik houd het in gedachte, iemand nog iets anders? *D


op www.powerplustools.de kun je de bok alvast zien
 
ik heb um van powerplustools.ben er erg tevreden mee. hij bestaat zeg maar uit 2 delen. het gedeelte wat met een adapter in het kroonstuk heb ik er afgehaalt. dit omdat ik het best een gedoe vind om hem zonder je kappen te beschadigen goed te krijgen. dus dat doe ik alleen met de winterstalling. er is ook een heel topic over powerplustools, daar kan je nog meer fotos en info vinden.

ff een fotoje:
SL703684.jpg

SL703717.jpg
 
als je het van plan bent binnen te doen waarom dan niet gewoon met een stevig stuk touw of een stevige spanband naar het plafont. stevig vastmaken aan het stuur en met een paar katrollen of een stevige ratel wat omhoog tillen. de stabilitijd krijgt hij al van de bok aan de achterkant die je al hebt en makkelijk omvallen zal niet gebeuren omdat hij hangt. kost haast niks en neemt achteaf nouwelijks ruite in beslag.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook die van powerplus gekocht voor de voorkant omdat mijn voorvork eruit moest , prima ding alleen de adapter die ik nodig had van 20 mm zat er niet bij dus die heb ik even laten draaien door mijn zoon , stond heel stabiel ook zonder achterbok alleen moet je oppassen dat de buis die naar voren loopt niet tegen je kuip komt wat bij mij wel is gebeurd zodat er nu een scheurtje in de kuip zit .
 
ik heb um van powerplustools.ben er erg tevreden mee. hij bestaat zeg maar uit 2 delen. het gedeelte wat met een adapter in het kroonstuk heb ik er afgehaalt. dit omdat ik het best een gedoe vind om hem zonder je kappen te beschadigen goed te krijgen. dus dat doe ik alleen met de winterstalling. er is ook een heel topic over powerplustools, daar kan je nog meer fotos en info vinden.

ff een fotoje:
[afbeelding]
[afbeelding]

In het begin had ik ook problemen met het manouvreren van die bok tussen het gat van mijn spatbord en mijn kappen, maar nu is het een eitje en lukt het zonder het kuipwerk te raken

oefening baart kunst zeggen ze wel eens :+
 
standaard heeft een bandit een middenbok.
dus als die er nog onder zit is het goedkoopste om de motor op de middenbok tezetten en dan het voorwiel omhoog tetillen en dan een kratje,hout of iets dergelijks onder de uitlaatbochten teschuiven zodat het voorwiel van de grond blijft.
nb de uitlaatbochten kunnen dit gewoon het gewicht weerstaan.
 
de cranenbroek filialen zitten allemaal te ver van amsterdam vandaan (min 100 km) dus ik zit nog te twijfelen of ik die bok van powerplustools zal kopen, of met een dikke spanband met ratel (die heb ik wel) gewoon het voorwiel zal optillen aan het stuur.

Zal het stuur hierdoor niet verbuigen?
Ik heb wel een garage dus opzich wel een ophangpunt voor de spanband..

Bedankt voor al jullie reacties!

edit: een middenbok heb ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een voorbok die onder het balhoofd past (zie foto). Alleen zou ik het merk zo niet weten. En ik kan het ook zo niet opzoeken, aangezien deze voorbok niet in mijn schuur staat. Wel was het een relatief goedkope voorbok (circa €40). Hij is wel super stevig :Y .

full
 
als je gaat takelen dan dicht bij het balhoofd en er gebeurt niks met het stuur. als je zeer krachtig remt rust bijna al het gewicht van de berijder op het stuur en daar gaat hij ook niet krom van en die kracht staat op de uiteinden. dus die ong. 100 kilo die je statisch gaat tillen zonder versnelling of vertragings krachten gaan het stuur echt niet buigen. ging het over iest zwaars als een goldwing of power cruiser zou ik er ook nog een keer over nadenken maar bij een bandit gaat dat echt geen problemen geven. ik zou me eerder zorgen maken over de bevestiging aan het dak. de meeste haken van de bouwmarkt zijn niet echt bedoeld om dat soort gewichten langere tijd te dragen.
 
Als je de bok alleen gebruikt wanneer je een nieuw setje banden nodig hebt zou ik de framebuizen simpelweg op 2 kratjes bier zetten. Ff een paar stukjes hout over de krat leggen, zorgen dat je achterband genoeg speling heeft met de vloer ( zodat je vooriwel ver genoeg omhoog kan, en je motor staat perfect stabiel! Tevens heb je dan alle ruimte bij je voorwiel om te 'sleutelen'. En ik spreek uit ervaring! :Y

Succes!
 
Als je de bok alleen gebruikt wanneer je een nieuw setje banden nodig hebt zou ik de framebuizen simpelweg op 2 kratjes bier zetten. Ff een paar stukjes hout over de krat leggen, zorgen dat je achterband genoeg speling heeft met de vloer ( zodat je vooriwel ver genoeg omhoog kan, en je motor staat perfect stabiel! Tevens heb je dan alle ruimte bij je voorwiel om te 'sleutelen'. En ik spreek uit ervaring! :Y

Succes!

oke, maar ik snap niet hoe je hem dan op die kratjes krijgt? heb je hem er met een paar man opgetilt ofzo?
 
www.powerplustools.nl kost zo'n bok 40 euro +10 euro verzendkosten geloof ik. Met een hele set adapters erbij.

Edit: ik zie net dat die site ivm onderhoud offline is.


Hoi,

Ik heb onlangs daar precies zo'n balhoofd-bok besteld. Ik ben erg te spreken over hun service. Was mijn huisnummer vergeten in te vullen bij de bestelling maar dit hebben ze zelf achterhaald en het is netjes bezorgd. Hij was zo in elkaar gezet en werkt perfect!!! :}
En dan te bedenken dat je bij veel motorzaken meer dan het dubbele betaalt dan de 49 euro die ik kwijt was incl. verzenden! De dikte van pin die in je balhoofd gaat, kan je instellen op juiste dikte door de bussen die je erbij krijgt. ;)
 
Okey, als je fiets op de middenbok staat kun je simpelweg de voorkant optillen. Je stapt met één been over het voorwiel en kunt hem aan de voorvork optillen ( totdat je achterband aan de grond komt ).
Je hebt alleen iemand nodig die ff de kratjes bier eronder schuift.. en klaar is kees! Je kunt je voorband met alle gemak verwijderen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan