Hellup!!!, werkplaats vraag

Vorst rand ( 60 cm diep) altijd doen dit geeft stevigheid aan je vloer en opbouw plus voorkomt dat er kou onder je vloer komt als de grond wat wil verzakken
Ik weet niet goed of dat in dit geval nu zo heel erg is.

Schuurtje staat ook helemaal vrij toch? Dus hij kan gewoon een beetje mee stijgen en dalen met de vorst
 
Schuur staat "vrij" alleen de plaat en het houten casco zijn gedeeld met de buren.. het is ook 1 doorlopend plat dak

Hoe belangrijk een vorstrand is weet ik niet... maar zeker in de achterhoek tegen de erfscheiding kan ik 60cm graven wel vergeten met die berk
 
Sinds wanneer ligt Rotterdam in de achterhoek?
Dat zie je ook gewoon verkeerd.... de achterhoek ligt in Rotterdam...

Anyways... de hele tuin oefening is afgekapt.. er komt alleen een nieuw hek en een andere poort... daarna (als de motor naar buiten kan zonder kans op schade ga ik eens flink nadenken over de vloer..

De maat is trouwens nog kleiner als ik dacht.. de uitbouw is 3x2.27..

Mijn idee was om uiteindelijk na het graven een stuk of 10 keilbouten in de bestaande schuurvloer te draaien (in de zijkant... ) en daar het betonijzer van dr nieuwe vloer aan vast ste zetten zodat de beweging tussen beide delen minimaal is..

Beetje goed idee? Of zeg ik weer iets sufs
 
Heul creatief. Je kunt er ook gewoon stukken betonijzer in zetten natuurlijk. 😉
 
Chemische ankers, of keilbouten in de oude vloer.
Aan de uitstekende delen de wapening van de nieuwe vloer lassen, zoiets.

Dan bij het storten van de nieuwe vloer een kleine spouw tussen de oude en nieuwe vloer houden, dan dicht kitten met bitumen.
 
Volgens mij is dat nog het beste idee. Je moet wel, maar dat moet met alles, iets doen om vocht weg te houden bij het staal tussen de oude en de nieuwe vloerplaat.
 
Geen idee of dat met die chemische anker lijm te combineren is trouwens, wel even goed uitzoeken
 
Ralfie, je bent een held..... Even op die wapeningssite gekeken.... Om vervolgens langszaam door te laten dringen tot die ouwe grijze massa dat de wapening echt gewoon geen enkel probleem is....

het oude hek tussen de tuinen bestaat afwisselend uit houten panelen en panelen van...... Jawel roosters van gevlochten betonijzer.....

dank dank dank.... Anders had ik daar helemaal geen erg in gehad en was het over twee (drie??) weken gewoon verdwenen geweest (het bedrijf wat het hek komt plaatsen verwijderd ook alle ouwe zooi)
 
Wel een dure oplossing voor iets waar je ook gewoon staven betonijzer voor kan gebruiken.

Gewoon M12 om de 20 cm ofzo inboren in de oude beton en vast lijmen met die 2-componenten lijm van Soudal die hier op de pagina staat.

Stekken van 30 cm die je 10 tot 15 cm in boort zal ruim voldoende zijn denk ik

(doe wel in 1x alle stekken achter elkaar lijmen, wacht niet te lang, want eenmaal gemengd wordt dit in no-time kneiterhard, ook in die mengtuit die je op de koker draait)
 
Maar hoe dicht je dan die naad tussen de oude en nieuwe vloer af? Of stort je ze vast aan elkaar? Anders krijg je toch rot op de betonijzers? Vandaar het idee voor kunststof betonijzer. Zo ver gaat mijn kennis niet, jij bent de bouwvakker hier 😉.

Maar als ik het moest zeggen zou ik ze denk ik gewoon aan elkaar storten, de belasting is immers beperkt.
 
Ralfie, je bent een held..... Even op die wapeningssite gekeken.... Om vervolgens langszaam door te laten dringen tot die ouwe grijze massa dat de wapening echt gewoon geen enkel probleem is....

het oude hek tussen de tuinen bestaat afwisselend uit houten panelen en panelen van...... Jawel roosters van gevlochten betonijzer.....

dank dank dank.... Anders had ik daar helemaal geen erg in gehad en was het over twee (drie??) weken gewoon verdwenen geweest (het bedrijf wat het hek komt plaatsen verwijderd ook alle ouwe zooi)
Kijk, hergebruik, dus wordt ook nog eens een hartstikke hip circulair schuurtje. Nu die panelen nog hergebruiken in de schuur zelf 😂
 
Maar hoe dicht je dan die naad tussen de oude en nieuwe vloer af? Of stort je ze vast aan elkaar? Anders krijg je toch rot op de betonijzers? Vandaar het idee voor kunststof betonijzer. Zo ver gaat mijn kennis niet, jij bent de bouwvakker hier 😉.

Maar als ik het moest zeggen zou ik ze denk ik gewoon aan elkaar storten, de belasting is immers beperkt.

Zo?!
 
Maar hoe dicht je dan die naad tussen de oude en nieuwe vloer af? Of stort je ze vast aan elkaar? Anders krijg je toch rot op de betonijzers? Vandaar het idee voor kunststof betonijzer. Zo ver gaat mijn kennis niet, jij bent de bouwvakker hier 😉.

Maar als ik het moest zeggen zou ik ze denk ik gewoon aan elkaar storten, de belasting is immers beperkt.
Zou het gewoon aan elkaar storten, evt de naad aan de bovenzijde nog eens afkitten als het nodig is.

Het moet toch goedkoop? tegen dat die staven M12 door zijn gerot zijn we wel effe verder
 
Boven op afdichten heeft niet zin .
Maar als je bang bent voor lek door die naad dan kan je op 5cm van de onderkant af gemeten een hoeklijn tegen de bestaande vloer schroeven met kit tussen de bestaande vloer en de hoeklijn .
Na het storten heb je een water stop in de naad .
en die naad krijg je altijd door krimp als je beton uithard
 
Zou het gewoon aan elkaar storten, evt de naad aan de bovenzijde nog eens afkitten als het nodig is.

Het moet toch goedkoop? tegen dat die staven M12 door zijn gerot zijn we wel effe verder
Het hoeft niet perse heel goedkoop... maar de prijs die de tuinarchitect er voor rekent is gewoon belachelijk
 
Sinds de tuinman tuinarchitect is geworden en er een beplantingsplan nodig is, zijn het gazonneke en de struiken er niet goedkoper op geworden.
 
En als je bovenstaand combineerd met de wetenschap dat mijn lieftallige hoofdsponsor door mij en mijn vriendenkring met enige regelmaat wordt vergeleken met ene mevrouw Bucket.... (nooo it's bouqet.....) dan snap je dat die tuin er uiteindelijk gewoon komt.... Maar niet in 1 keer en al helemaal niet voor 43.000 euro (geen grap... Dat zou de totaalprijs geweest zijn inclusief vloer voor de schuur en een voortuintje van 2 hele vierkante meters)

ps.... Ze weet dat overigens en is er trots op
 
Terug
Bovenaan Onderaan