Helm af bij het tanken?

Helm ophouden bij tanken/betalen?

  • Ja, 't is anders zo'n hoop gedoe!

    Stemmen: 24 61,5%
  • Nee, da's aso!

    Stemmen: 13 33,3%
  • Ik draag nooit een helm

    Stemmen: 1 2,6%
  • Ik betaal nooit

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    39
ik zet mijn helm ook altijd af , vervolgens zet ik een donker bril op en trek mijn petje diep over mijn oren O-) en dat mag wel :X
 
Mooie parallel ... de meeste overvallers hebben over het algemeen ook wel een beetje haast .

Kan je trouwens ook eens in eigen bewoordingen uitleggen aan diegenen die echt eens overvallen zijn en/of hun nabestaanden op basis waarvàn jij die mensen als "zeurpieten" beschouwt ?


Nou het was een typerend ventje met een vervelend karakter dat op een niet vriendelijke wijze mij iets opdroeg, bovendien heeft hij daarna 5-10 min gedaan om af te rekenen terwijl het ook in 30 sec. had gekund. Dus een vervelend ventje, (zeurpiet is misschien wat anders) maar goed daar was ik niet zo van gediend.

Maar is het nu een Wet of weet je het ook niet?
 
Ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Hou hem meestal op.

Maar ik hoor een heleboel over de oordoppies. Die hebben toch niks met je verschijning te maken? Die hou ik gewoon in. Zijn btw wel voorgevormde met filter.

Verder is het weer echt Nederlands; regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. En als ze er dan een bordje of sticker voor hebben hangen en ik loop gewoon met helm op naar binnen hoor ik er verder weer niks van (tot nu toe dan). In het buitenland ook nooit iets gemerkt van problemen.

Alsof trouwens elke overvaller altijd een helm of een bivakmuts draagt. (En in het geval van Orph natuurlijk beide). Begrijp wel dat er mensen zijn die het overkomen is dat die de schrik in de benen kan schieten. Maar als ze met de auto een ongeluk hebben gehad gaan ze dan ook meteen nooit meer met de auto?

En verder heb je het over beleefdheid :? . Ik hoef geen relatie met degene achter de kassa aan te knopen hoor, dus dat zal me echt worst zijn. Ik ben beleefd, groet wanneer ik binnenkom en wegga en that's it. En ik betaal natuurlijk even tussendoor. En als ze de pomp niet eens aan willen zetten...... so be it, meestal nog wel genoeg benzine in m'n tank om naar iemand te rijden die wel op mijn pleurootjes zit te wachten. Laatste keer voor hem geweest, ook met m'n koekblik.
 
Nou het was een typerend ventje met een vervelend karakter dat op een niet vriendelijke wijze mij iets opdroeg, bovendien heeft hij daarna 5-10 min gedaan om af te rekenen terwijl het ook in 30 sec. had gekund. Dus een vervelend ventje, (zeurpiet is misschien wat anders) maar goed daar was ik niet zo van gediend.

Maar is het nu een Wet of weet je het ook niet?

Ik weet niet hoe het bij de wet is geregeld . Na het lezen van jouw repliek zal ik de vraag dus ook iets anders stellen : "Kan je trouwens ook eens in eigen bewoordingen uitleggen aan diegenen die echt eens overvallen zijn en/of hun nabestaanden op basis waarvàn jij die mensen als "vervelende ventjes cq vervelende grietjes" beschouwt ?
 
ik tank hier altijd bij een onbemande pomp, dus dan houd ik mijn helm lekker op. als ik ergens bij een "gewone" pomp tank, dan zet ik wel altijd mijn helm af. is wel zo netjes/beleefd vind ik.
 
Ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Hou hem meestal op.

Maar ik hoor een heleboel over de oordoppies. Die hebben toch niks met je verschijning te maken? Die hou ik gewoon in. Zijn btw wel voorgevormde met filter.

Verder is het weer echt Nederlands; regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. En als ze er dan een bordje of sticker voor hebben hangen en ik loop gewoon met helm op naar binnen hoor ik er verder weer niks van (tot nu toe dan). In het buitenland ook nooit iets gemerkt van problemen.

Alsof trouwens elke overvaller altijd een helm of een bivakmuts draagt. (En in het geval van Orph natuurlijk beide). Begrijp wel dat er mensen zijn die het overkomen is dat die de schrik in de benen kan schieten. Maar als ze met de auto een ongeluk hebben gehad gaan ze dan ook meteen nooit meer met de auto?

En verder heb je het over beleefdheid :? . Ik hoef geen relatie met degene achter de kassa aan te knopen hoor, dus dat zal me echt worst zijn. Ik ben beleefd, groet wanneer ik binnenkom en wegga en that's it. En ik betaal natuurlijk even tussendoor. En als ze de pomp niet eens aan willen zetten...... so be it, meestal nog wel genoeg benzine in m'n tank om naar iemand te rijden die wel op mijn pleurootjes zit te wachten. Laatste keer voor hem geweest, ook met m'n koekblik.

I rest my case ....
 
tank als het even kan bij een pomp met direct pin, wel zo makkelijk, daarnaast heb ik een systeemhelm en die zet ik altijd open als ik toch naar binnen moet. heb tot nu toe nog geen commentaar gehad maar als ze het willen doe ik hem wel af, geen punt.

heb wel eens bij een pinautomaat van de bank gestaan met helm op maar mooi dat ik geen poen kreeg, ding deed nix en de persoon die na me kwam kreeg wel zijn poen. is me een keer gebeurd. maar dat heeft verder nix met dit topic te maken

gr van kc
 
Wij tanken altijd bij hetzelfde station....
Mijn vriend ging daar ook een keer naar binnen met zijn helm op.
Hij kreeg toen ook het verzoek de helm af te zetten... anders was hij de volgende keer niet meer welkom.

Ik zet hem altijd af..... oordoppen hou ik wel in.

Ik vind het wel zo netjes om ff je helm af te zetten...
Kleine moeite... groot plezier.
 
Ligt een beetje aan de afstand die ik moet afleggen tot de kassa. Als het slechts een paar meter lopen is dan houd ik em op. En als het een flink stuk lopen is, heb ik genoeg tijd om mijn helm af te doen :)

Ik houd vaker mijn helm op dan dat ik em af doe.
 
Ik hou hem ook altijd op.
Maar kan me er best iets bij voorstellen dat mensen zich eraan storen.

Angst, overvallen etc.

Maar t'is zo'n gedoe.

Bril af, helm af, duurt mij te lang.

Heb hier ook nog geen bordjes zien hangen dat ze af moeten.
 
kheb een systeemhelm, dus zet hem open tijdens het tanken en betalen.
Wel zo vriendelijk en voor de mensen bij de kassa hun gemoedsrust.
 
Voor al die heaumeau's die eens in de maand tanken, vooral afzetten. Maar geloof mij maar, dat als je twee keer per dag tankt, zo half februari, dat de eerste de beste pompbediende die wat van mijn helm zegt alsnog gelijk krijgt. B|
 
Ik tank +/- 3x in de week bij hetzelfde tankstation en ze kennen me nu wel :) ,kep het gewoon gevraagd en ze vonden het prima dat ik hem ophield :)
 
Ik heb een systeemhelm, zet de klep open en heb nog nooit commentaar gehad.... heeft er misschien ook mee te maken dat een vrouwelijk figuur er toch een stuk minder dreigend uitziet in leer dan een man O-)
 
Had eerst een integraalbadkuip. Die zette ik wel altijd af. Uit beleefdheid en ter voorkoming van angstgevoelens bij de pompmedewerkers.
Tegenwoordig heb ik zo'n systeemhelm en dan hangt het er maar vanaf of ik de helm afzet. Klep gaat in ieder geval wel open.
Krijg ik alsnog het veroek om de systeemhelm af te zetten dan zal ik dat zonder protesteren doen (als het tenminste op een normale manier gevraagd wordt :+ )
 
Ik heb een systeemhelm. Dus als ik ga tanken dan klap ik die gewoon omhoog. Sleutel uit de motor in m'n zak. Ik heb nog nooit problemen gehad.

Ook niet met mijn CD50 (brommer) trouwens. Ik heb nog ergens een fel oranje potje liggen uit 1970 die dan op mijn kop zit. (nu trouwens de motohelm, is toch een stukkie veiliger) Het was een keer zo ijzig koud dat ik onder het potje een zakdoek voor mijn mond had gesnoerd. Ik ging zo tanken, en die vrouw achter de balie maar lachen. Ook nooit problemen mee gehad. 4stroke bandit ^_^
 
ik betaal altijd bij die avond pompen, blijf dan lekker op de motor zitten en tanketanketanke daarna hoef je ook niet in de rij te staan
smilie.php
 
Betaal niet! :9
















Helm hou ik lekker op... probeer gewoon lief :P uit m`n oogjes te kijken 8-) en niet als een crimineel over te komen om alle vrede te bewaren...
 
of betaal met een kaart...

lekker associaal, helm oplaten, kaartje gebruiken en lekker wegsnoeven.
Maar....

ik niet hoor O-)
Als ik binnen moet zijn doe ik altijd beleefd de helm af..je bent tenslotte biker , en je rijd om te genieten en je geniet om te rijden.
waarom dan ook niet effe twee minuten de tijd nemen om te tanken, beleefd dag te zeggen. Ik zie het als een ceremonie en niet als een routine klus.
Het hoort bij het onderdeel rijden, neem er de tijd voor.
denk daar maar eens over na.

trouwens aan het station hier bij ons wordt ik steeds bediend en doe ik steeds een praatje met de dame die me een beurt geeft..heu ik bedoel die mijn motor effe bijvult....met een helm op lijkt me dat niet echt handig.

Wat is er mooier dan een goed image van de biker onder de mensen te brengen..zo alleen gaan we het respekt krijgen die we verdienen.

Amen. O-)
 
...Heel verhaal...
Hear, Hear! :} :}

Ik vind het niks meer dan normaal dat je je helm afdoet als je naar binnen loopt om te betalen. Het is geen pretje om als pompbediende met zo'n 'half' gezicht te communiceren.

Bij 'mijn' tankstation hangt een verzoekje om de helm af te doen, en scooterrijders (!) worden vriendelijk verzocht om te tanken aan pomp 1 (dicht bij de kassa) 'in verband met het overzicht'. Gelijk hebben ze!

Wat betreft jongleren met handschoenen, zonnebril, portemonnee, sleutels e.d. - Ik gebruik mijn integraalhelm als het nodig is als tas. Alles in één hand!
 
Terug
Bovenaan Onderaan