helm af bij tanken?

:^

[me]Spider snapt niet wat het probleem is om ff je helm af te zetten.
[/me]

Het kost je weinig tijd, ff frisse lucht happen ;) en het pompstation ook weer blij. En niet zeuren :P over colletjes, brillen etc. dat doe je anders ook een paar keer per dag dus die ene keer extra voor het tanken moet kunnen.


:} :} :}
 
ach, het is die pomphouders hun eigen schuld.
vroegah, toen ik nog een klein mannetje was en benzine niet mijn half maandsalaris kostte stond er iemand bij een pomp, je vertelde, doe maar voor 5 gulden vol, je gaf geld, en er werd getankt. eventuele volle tanks, kreeg je het restant terug.

nee, nu moeten we verleidt worden tot het aankopen van la vache qui rit tot aan cigarettenaanstekerhangende-mini-oventjes toe, en ja, daarvoor MOETEN we naar het hokje toe gelokt worden.

by the weg, ik heb nog nooit gehoord van doorrijden na tanken bij de tango/tinq/ANWB enz.
 
Ik heb al verschillende keren het verzoek gehad om m'n helm weer op te zetten.... '(
L :+ L :}

"Vroeger", d.w.z. voordat ik GPS op de Beemer had, was het een beetje afhankelijk van mijn bui.Als bij koud weer mijn helm en oordopjes net lekker zaten hield ik mijn helm vaak op, maar klapte ik wel altijd (vóór het tanken) de voorkant omhoog (BMW systeemhelm).
Dan door lichaamstaal - net als velen hier - duidelijk maken dat ik netjes kom betalen. Jas een stukje open, portefeuille pakken en vriendelijk oogcontact.
In de zomer wel lekker op de butsmuts ff af te zetten.

Tegenwoordig doe ik mijn helm altijd af, ook in de winter. Helm zit met de kabel aan het dashboard i.v.m. geluid van intercom en/of GPS. Elke keer opnieuw stekker inprikken vind ik lastiger.

Hoofdzaak is denk ik dat het het personeel direkt duidelijk is dat ze met "goei volk" te maken hebben.
 
[me]P. IJsvogel zet botsmuts altijd af bij tanken
[/me]


Is een automatisme en op de motor heb ik geen haast dus ook tijd zat om het ritueel dat helm opzetten heet, gewoon uit te voeren.

Helm op, helm af, waar maken we ons eigenlijk weer druk om B|
 
[me]P. IJsvogel zet botsmuts altijd af bij tanken
[/me]


Is een automatisme en op de motor heb ik geen haast dus ook tijd zat om het ritueel dat helm opzetten heet, gewoon uit te voeren.

Helm op, helm af, waar maken we ons eigenlijk weer druk om B|
Omdat anderen wel haast hebben/ te laat voor een afspraak, iedere dag 100 km woon-werk verkeer rijden, brildragend zijn en het nu ook steenkoud is enz enz enz B|

We zijn niet allemaal zondagsrijder........ ;)
 
Ach ja aan de ene kant is het een kleine moeite, aan de andere kant, doe je je helm af en met dit weer draag je er een bivakmutsje onder, die dus ook af, die sjaal weer opnieuw omdoen...... dat schiet ook niet echt op.... en dan weer in omgekeerde volgorde, daar heb ik ook niet altijd zin in.....
 
het is maar een kleine moeite ..... om die butsmuts van je knar te zetten ... :) :) als je ff mot schijten ...doe je ook je broek los ... en dan mot je een hoop handelingen doen ... later ook weer in omgekeerde volgorde...
dan zeg je ook niet , daar heb ik ook niet altijd zin in . dus ik hou mijn broek maar aan , met het schijten :) :) :)
 
het is maar een kleine moeite ..... om die butsmuts van je knar te zetten ... :) :) als je ff mot schijten ...doe je ook je broek los ... en dan mot je een hoop handelingen doen ... later ook weer in omgekeerde volgorde...
dan zeg je ook niet , daar heb ik ook niet altijd zin in . dus ik hou mijn broek maar aan , met het schijten :) :) :)

Dat kan best zijn, maar ik betaal niet met mijn hoofd natuurlijk. ;)

Ik laat mijn helm lekker op, heb geen zin om handschoenen, overvalmuts, oordoppen en helm af/uit te doen. En ga toch bijna altijd bij dezelfde pomp tanken, nog nooit problemen mee gehad, ook niet bij "vreemde" pompen. In de zomer zet ik hem wel gewoon af, tis ook lang niet zo koud en dan hoef ik niet het hele ritueel uit te trekken.
 
en by the way , ik schijt nooit onderweg, de plees zijn veel te smerig... bovendien kun je schijten nog wel ff uitstellen, aangezien ik tenminste controle heb over mijn sluitspier en jij blijkbaar niet.
 
Omdat anderen wel haast hebben/ te laat voor een afspraak, iedere dag 100 km woon-werk verkeer rijden, brildragend zijn en het nu ook steenkoud is enz enz enz B|

We zijn niet allemaal zondagsrijder........ ;)
Beter plannen, eerder weggaan, warmer aankleden, dichterbij gaan wonen enz enz enz B|

En ik rij ook op zaterdag, ja... ;)
 
Helm af voor tanken vind ik onzin, waar moet je 'm laten? op je budy? an dan stoot een of andere eikel 'm d'r af... :(
ff groeten met je hand als je gaat tanken, maar als ik betalen gaat m'n tanktas er altijd af en terwijl ik naar binnen loop m'n bril helm, en muts, idd wel zo vriendelijk. maar betaal tochliever meteen aan de pomp, wel zo snel, en hoef ik m'n motor ook niet alleen te laten tussen allemaal van de gehaaste eikels.

Door Spider [Moderator] op 30-12-2004 12:55




Quote:


* Spider snapt niet wat het probleem is om ff je helm af te zetten.

Het kost je weinig tijd, ff frisse lucht happen en het pompstation ook weer blij. En niet zeuren over colletjes, brillen etc. dat doe je anders ook een paar keer per dag dus die ene keer extra voor het tanken moet kunnen.



Zeker geen bril drager?? 8-) Heb altijd lang haar gehad, tot ik m'n rijbewijs A haalde, was soms bijna 10 minuten bezig om m'n bril achter m'n oren te krijgen (zo'n makkelijk sportbrilletje) Heb 't tegenwoordig gemillimeeterd, 't gaat een stuk makkelijker, maar als 't ff kan hou ik m'n helm op, heb ik m'n handen vrij om te betalen!!

Maar als er een mooie vrouw achter de kassa staat, gaat de hem wel ff af, kan ze m'n glimlach wat beter zien :)
 
Toen ik in 2000 weer begon met motorrijden, heb ik een keer bonje gehad bij het tankstation voor de Rai, maar dat ging alleen om hóe ipv dát het verzocht werd!
Is nu weg, zeker omdat ik er niet meer kwam...

Eigenlijk nooit meer mee beziggeweest, is me ook nooit meer gevraagd en die sticker, daar ga ik nú dus op letten!

Bij mijn vaste tankstation hou ik mijn integraalhelm (winterstand) op, wel zonnekleppie af en oogkontakt zoeken. Ook de kassa benaderen met mijn portemonnee in de hand.
Besef nu, dat het dus best wel spannend kan zijn voor de lokketisten, als ze me aan zien komen en in mijn binnenzak zien grijpen })

Excuus wat ik had, was de bril en het colletje, wat toch weer tamelijk precies moet worden ingestopt. Duurt allemaal veel langer dan het betalen, lijkt wel.

Jethelm (zomerstand) hou ik ook altijd op, zonnekleppie of bikersbril wel af.

Tanken onderweg is bijna altijd ook een bakkie doen, peukie roken, dus dan gaattie af, ook de jethelm.

Maar goed, als je beter weet, kun ook ook beter doen, dus ik zal es kijken hoe het bevalt om voorlopig te oefenen met ander gedrag. Ik heb er dus nix aan als iemand zich ongemakkelijk voelt, omdat ík te lui ben effe attent te zijn O-)

U hoort nog van mij!
 
Laatst bewerkt:
Aan sommige tankstations, zie je het logo dat je je helm moet afzetten,
alvorens te tanken. Waarom is dit eigenlijk?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met statische electriciteit...?
Hahahahahaha statistische elektriciteit :? hahahaha die is mooi. Ow man, mijn dag begint goed *D


Edit:
Ik zie nu pas dat het een oud topic is B| Maar goed, dat breekt m'n humeur toch niet :9
 
Probleem wat ik wel eens heb, is dat als ik mijn helm een paar keer op en af doe, dat mijn haar/hoofdhuid pijn gaat doen.

Ik denk dat de meeste mensen dit wel kennen.

Bij mij ligt het helemaal aan de situatie of ik mijn helm af doe bij de pomp of niet.
Meestal tank ik bij een tankstation waar iemand je nog ouderwets komt helpen met tanken.
Het is dan gewoon even een praatje maken, wat altijd wellukt, en dan gewoon met helm en al achter die man aan naar binnen lopen, betalen, en weer wegrijden :)
 
Zeker geen bril drager?? 8-) Heb altijd lang haar gehad, tot ik m'n rijbewijs A haalde, was soms bijna 10 minuten bezig om m'n bril achter m'n oren te krijgen (zo'n makkelijk sportbrilletje) Heb 't tegenwoordig gemillimeeterd, 't gaat een stuk makkelijker, maar als 't ff kan hou ik m'n helm op, heb ik m'n handen vrij om te betalen!!
Nope, draag lenzen maar rij wel altijd met een zonnebril dus dat komt op hetzelfde neer ;)
 
Laat mijn helm altijd lekker op bij mijn vaste pomp vinde ze het prima was laatst bij andere pomp en die kerel raade mij aan om maar een systeemhelm te kopen |( omdat ik anders mijn helm af MOEST doen, lekker op laten zitten ze moeten niet zeuren
 
als ik ga tanken klap ik me vizier open en tegen de tijd dat ik met me handschoenen me tankdop open heb komt er iemand (knap blond grietje) vragen of hij vol moet.

dan maak ik altijd een praatje en dan loop ik met helm op naar binnen om te pinnen (als ik geen kontant bij me heb)

en t is net zo goedkoop als de tinq enzo. lang leve de witte pomp
:} :} :} :}
 
Mijn vrouw is manager op een tank station en is tot nu toe 3x overvallen waarvan
twee keer door een eikel met een helm op,dus kun je je mischien voorstellen dat het gewenst is dat mensen hun helm afzetten!!
Ik zelf doe dat ook overal waar ik tank,en heb nog nooit problemen gehad met 1:het afzetten van de helm 2:het laten van de helm 3;het weer opzetten van de helm,ik snap dus ook niet waarom iemand anders dat nu zo`n probleem moet vinden.
Denk ook is aan een ander ,hoe die zich voelt als er weer eens èèn binnen komt met z`n helm op [Schrik.......overval??]
 
Grappig, gisteren toevallig voor het eerst bij de dorpspomp met helm op getankt. Ik had verwacht dat ze me wel zouden herkennen, maar ze schrokken toch even. Vooral toen ik op weg naar binnen "iets"(portemonnee) uit mijn rugzak haalde. :O Zag mezelf in de ruit weerspiegelen en dat zag er inderdaad best eng uit. 8-) Jongen achter de kassa herkende me toen wel, maar vroeg vriendelijk of ik de volgende keer toch maar mijn helm af wilde zetten. OK dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan