Helm afzetten bij tanken

Ik tank alleen maar als ik buiten kan pinnen. Indien echt niet mogelijk, dan gewoon helm af. Jammer dat ik daaronder altijd een bivakmuts heb ;) en die doe ik NIET af. Heb er een keer commentaar op gehad en zei tegen haar: 'In het echt ben ik best wel aardig hoor.'


:]
 
Heb systeemhelm... gewoon kinstuk omhoog gooien en naar binnen lopen. Heb in de 6 jaar dat ik motorrijd, nog nooit mn helm afgedaan of het verzoek daartoe gekregen. Kan wel begrijpen dat je met integraal je helmpje af zet.
 
Wel aandachtig lezen.. :P
Tijdens een circuitdag draag je natuurlijk alleen je poserhelm. En ja, dan zou ik em ook afdoen. :+

En voor de alledaagse ritjes vind ik mijn Schuberth C2 systeemhelm heerlijk.
Bij het tanken oa. Tijdens warme dagen in de stad te gebruiken als jethelm. Ok, het is minder veilig, maar dat zijn jethelmen sowieso niet. (of je moet de Schuberth jethelm hebben)


Ah maar dat was inderdaad het probleem. (bewijs hiervan is de dubbelpost wel) Dus bij deze mijn excuses voor verkeerd begrijpen/lezen van de post. :Y
 
gewoon helm af...

ik snap het probleem niet.
wat maakt het nou uit dat je haar niet goed zit, na 5 min ben je tog weer weg.
ik vind het juist vervelend met helm op tanken enzo..
 
Heb ook als eens meegemaakt dat Helmdragers eerst hun helm moeten inleveren voor ze überhaupt mogen tanken..

Snap ik bij sufgeblowde scooterpilootjes,die vergeten nog wel eens wat en die vindt je nooit meer terug als ze em peren, maar ik heb gewoon een duidelijk leesbaar kenteken op de kont van de fiets zitten en ik ben al 2700 keer gefilmd eb gefotografeerd voor dat ik zelf door heb welk sap uit welke slang komt. (bij wijze van spreken,
istupid.gif
 
1e keer tanken had ik m'n helm op, geen probleem...kom je de volgende dag terug zit er een ander, gaat de deur niet open...hij gebaren dat ik mn helm af moet doen, ja de sensor reageert niet op helmen...wtf? is dat alleen in het weekend, als jij hier zit? Dus als je op leeftijd bent en je heb geen haar meer op je kop moet je maar ergens anders heen?

Tegenwoordig gaat ie gewoon af, is idd wel zo sociaal :Y
 
Heb ook als eens meegemaakt dat Helmdragers eerst hun helm moeten inleveren voor ze überhaupt mogen tanken..

Snap ik bij sufgeblowde scooterpilootjes,die vergeten nog wel eens wat en die vindt je nooit meer terug als ze em peren, maar ik heb gewoon een duidelijk leesbaar kenteken op de kont van de fiets zitten en ik ben al 2700 keer gefilmd eb gefotografeerd voor dat ik zelf door heb welk sap uit welke slang komt. (bij wijze van spreken, (Afbeelding)
Ook bij motoren :? Val af en toe wel 's in op een station waar ze die regel hebben voor die scootergastjes, maar voor motoren vind ik het toch wel een beetje overdreven inderdaad...
 
Als ik ga tanken, wordt me vaak gevraagd de helm af te zetten.
Ik vind dat ik dat niet hoef te doen.
Er zijn vrouwen met een burka of hoefddoekje, en die zouden dat ook moeten afdoen bij het tanken?
Ben bang dat er dan vragen gesteld gaan worden in de 2e kamer.
Nee, ik zeg gewoon dat het mijn geloofsovertuiging is om in het openbaar de helm op te hebben.
Als de dat niet goed vinden, beschuldig ik ze van discriminatie.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik zeg: may the force be with you. Procedeer ze helemaal kapot, die rot-tankstationmeneren en -mevrouwen. Discriminateurs zijn het, allemaal!
 
Ik zet altijd m'n systeem helm open..... voordat ik ga tanken.
Was wel een keer vergeten dat ik er een bivakmuts onder had :X ... da's ook 1 van de weinige keren dat ik gevraagd werd om daar in het vervolg even op te letten ..


Het argument van "ik ben een keer overvallen door iemand met een helm op" vind ik een beetje zwak..... wat zou je dan moeten doen als je een keer overvallen ben door een neger ? .. (vul zelf maar in...)

*edit: .... vind het dus wel zo netjes om een intergraal even af te zetten, of een systeem helm open..
 
Laatst bewerkt:
Ik werk zelf ook bij een pompstation, heb er geen moeite mee als mensen de helm op hebben echter somigge collega's van mij wel.

Zelf doe ik hem wel af bij het tanken omdat je dan toch een stukje persoonlijker contact met de pompbediende hebt en de pompbediende met jou, het is geen verplichting bij ons. Maar toch vind ik het wel zo netjes om het even te doen (tenzij je een motoragent bent die met spoed naar een ongeval of wat dan ook moet, maarja die komen ook later terug om te betalen).
 
Deze mijnheer slaat de spijker op zijn kop !!!
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik stoor me vooral aan het verschil maken, het discrimineren dus.
Bij iemand met onguur uiterlijk, vol tattoo's en zonnebril op, die een onverstaanbaar taaltje uitkraampt wordt niets tegen gezegd !!


Jonge, ben jij achterlijk ofzo? |( -O-
Wat wil je daar tegen zeggen dan?
Het getuigt gewoon van fatsoen als je die pot van je harses af haalt.
Trek die helm dus van je hoofd en stop met zeiken :Z
 
Hier bij mij in de buurt zijn wat overvallen geweest door mtriders met helmen op..dus die mensen zijn als de dood dus het lijkt me niet meer dan normaal om geen aanleiding te geven.

De ik ben grote boze motorrijderfase ben ik allang ontgroeid.
 
Grrr, wat heb ik een tering hekel aan die zogenaamde "Fatsoensrakkers"...
Hun menig is heilig en je moet het maar zo doen ook.. Arrogant zooitje!

"Het is een kwestie van fatsoen ..." Dat is voor mij dus een reden om je helm NIET af te zetten!!

Dan is het straks ook een kwestie van fatsoen om een fluo-hesje aan te doen en met zijn alle op zondag naar de Nederlandse Kerk te gaan ...
Gewoon omdat het zo hoort. :N Bekrompen. :Y

Voor een actie van 30 seconden zet ik mijn helm niet af, als de pomphouder zich niet veilig voelt, dan zet hij een bord voor de tankinstallatie neer dat je niet met een helm op naar binnen mag en zorgt hij voor een pin-mogelijkheid buiten de winkel.
Geen bord, geen andere mogenlijkheid? Dan gewoon met de pot op naar binnen.

Zonnebrillen, baarden, burka's en andere gezichtsbedekkende attributen worden ook niet geweerd, dus is het een eenzijdige actie tegen de motorrijders, daar heb ik geen zin in dus.

En nee, ik heb niets tegen de kerk, was alleen als voorbeeld misbruikt.
 
Dit is al veel eerder uitgebreid besproken .
Helm afzetten heeft eerder met fatsoen te maken ,,en bij sommige hier ontbreekt dat dus blijkbaar.
 
Wat jij wilt moet jij doen..zal mn bal jeuken.


Ik maak namelijk graag een praatje met die gasten
 
Dit is al veel eerder uitgebreid besproken .
Helm afzetten heeft eerder met fatsoen te maken ,,en bij sommige hier ontbreekt dat dus blijkbaar.


hoofddoekje afdoen is dus ook fatsoen, of een vrouw een hand geven...

wanneer gelden die fatsoensnormen? alleen voor autochtone nederlanders?
 
@Animal: Jouw vorm van fatsoen ontbreekt bij mij, gelukkig kan ik wel stellen.
In mijn optiek is het niet fatsoenlijk om dit zo te stellen, dus ontbreekt er bij jou ook het een en ander aan normeringen.
 
als je ergens binnenkomt dan doe je toch ook je jas uit, vieze schoenen blijven op de mat en een hand geven hoort daar ook bij......allemaal fatsoen moet je weten.
Mannn, wat een geneuzel om een motorhelm, je bent geen brommer. :Z
 
Als ik ga tanken, wordt me vaak gevraagd de helm af te zetten.
Ik vind dat ik dat niet hoef te doen.
Er zijn vrouwen met een burka of hoefddoekje, en die zouden dat ook moeten afdoen bij het tanken?
Ben bang dat er dan vragen gesteld gaan worden in de 2e kamer.
Nee, ik zeg gewoon dat het mijn geloofsovertuiging is om in het openbaar de helm op te hebben.
Als de dat niet goed vinden, beschuldig ik ze van discriminatie.
Wat vinden jullie daarvan?
Wat vind jij ervan dat mensen hun burka/hoofddoekje niet willen afdoen?
Geef het goede voorbeeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan