Helm op of af, als je gaat tanken ...... (deel 2)

Helm op of af tijdens tanken?

  • Af

    Stemmen: 557 53,4%
  • Op

    Stemmen: 266 25,5%
  • Op; tank alleen bij Pin & Gooooo!

    Stemmen: 221 21,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.044
Status
Niet open voor verdere reacties.
Worden de overvallen gepleegt door mensen met een helm op of door mensen met een petje op?
Ik ben nog nooit een sticker tegen gekomen waar men hoodie's,petjes en jochie's op een scooter verbied (als ik opsporing verzocht mag geloven zijn nu juist dat de overvallers)

Men kan ook doen dat je eerst moet betalen en dan pas mag tanken,maar dat kost de heren pomphouders een hoop geld aan omzet

Als ik de anti helmen sticker spot dan is dat metteen de laatste keer dat ik daar heb getankt

Waar ik tank daar kennen ze mijn motor en mijn helm en daar wordt ik herkend aan mn helm,de pompbediende heeft al een pakje shag in zn hand als ik naar binnen ga om af te rekenen en als ik daar met de auto kom dan herkent de brave borst me niet

Om de helm af te zetten uit respekt zou kunnen maar dan moeten de pomp bediendes mij ook met respekt behandelen en ophouden met het proberen op te dringen van de week aanbiedingen

de anti helm sticker spot je bij bijna élk tankstation, laat maar eens op, dat wil niet zeggen dat elke medewerker er ook op staat dat die helm af moet...

Weekaanbiedingen zijn inderdaad super irritant, was het eerste dat ik bij m'n sollicitatie gesprek vroeg :P Gelukkig doen wij daar niet aan, echter vind ik het niet onrespectvol? of vragen ze altijd aan jou "Hej klote klant. neem ff onze weekaanbieding mee godverdomme"? de versie die ik ken "Wilt u gebruik maken van onze week aanbieiding meneer?" niets onrespectvol aan, wél vervelend.
 
Tankstation is ongelijk aan winkel. Een tankstation is een plaats voor motorrijders om te tanken. Een winkel is, sja, om te winkelen of boodschappen te doen.


Maar om binnen te betalen kom je toch de 'winkel' binnen. Het enige verschil is dat je in plaats van een brood en een fles cola, je een aantal liters brandstof afrekend
 
Goed ander voorbeeld, loop jij maar eens, om en uur of 9 's avonds(iig als er geen andere klanten zijn) een Mac binnen uiteraard met je helm op, maak geen oogcontact met de medewerker en vraag, beetje luid door je otoplastieken om een servetje om je vizier/ whatever schoon te maken.

moet je kijken wat er gaat gebeuren:
1. niets, medewerker zegt er niets van en geeft je een servetje
2. je heb de poppen aan het dansen...

raar? welnee...
 
Laatst bewerkt:
Maar om binnen te betalen kom je toch de 'winkel' binnen. Het enige verschil is dat je in plaats van een brood en een fles cola, je een aantal liters brandstof afrekend
Nee, het belangrijkste verschil is dat het een centrum is voor weggebruikers, waar je motorrijders kan en moet verwachten, die uiteraard een helm dragen!
 
Goed ander voorbeeld, loop jij maar eens, om en uur of 9 's avonds(iig als er geen andere klanten zijn) een Mac binnen uiteraard met je helm op, maak geen oogcontact met de medewerker en vraag, beetje luid door je otoplastieken om een servetje om je vizier/ whatever schoon te maken.

moet je kijken wat er gaat gebeuren:
1. niets, medewerker zegt er niets van en geeft je een servetje
2. je heb de poppen aan het dansen...

raar? welnee...
Zie boven: helm en Mac hebben net zoveel met elkaar te maken als lekkere hamburger en Mac; totaal niets :N
Motor/helm en tankstation echter...
 
Laatst bewerkt:
dan fucking nog, bij beide zaken heb jij iets nodig van hen en vice versa...
Dat is een old-skool instelling (klanten zijn vervelende zeuren die maar blij moeten zijn dat ze überhaupt geholpen worden); in deze moderne tijd maken de meeste bedrijven het de klanten zoveel mogelijk naar de zin, zodat de klanten een positieve ervaring krijgen bij het afnemen van de producten of diensten.
Inmiddels is het zo dat de meeste mensen, en met name motorrijders, een bloedhekel hebben gekregen aan tanken, puur en alleen vanwege het opdringerige en afdwingende gedrag van de pomphouders... dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
 
Nee, het belangrijkste verschil is dat het een centrum is voor weggebruikers, waar je motorrijders kan en moet verwachten, die uiteraard een helm dragen!

Dat de klanten voornamelijk weggebruikers zijn betekend niet dat het geen winkel is.
Bij een weggrestaurant ga je toch ook niet met je helm op zitten?
 
Het gaat er toch om dat tankstationhouders er zelf verantwoordelijk voor zijn om goed beeldmateriaal te leveren voor als er iemand doorrijd zonder te betalen. En als je dan motorrijders hebt die 't vertikken om uit hun eigen de helm afzetten dan word er zo'n bordje geplaatst. Niks mis mee.
 
Het gaat er toch om dat tankstationhouders er zelf verantwoordelijk voor zijn om goed beeldmateriaal te leveren voor als er iemand doorrijd zonder te betalen. En als je dan motorrijders hebt die 't vertikken om uit hun eigen de helm afzetten dan word er zo'n bordje geplaatst. Niks mis mee.

Precies, beeldmateriaal zat, elk tankstation heeft een dekkend camera systeem. maar van automobilisten eis je dat ze de auto uitkomen, en daarmee hun gezicht laten zien. bij motorrijders gebeurt dat nog wel eens(pomp uit) en dan is het huilen en kut pomphouder... dan hebben we het dus niet over in de winkel.
 
Dat de klanten voornamelijk weggebruikers zijn betekend niet dat het geen winkel is.
Bij een weggrestaurant ga je toch ook niet met je helm op zitten?
Bij een pitstop doet Rossi toch ook niet even zijn helm af terwijl hij dat bij de lunch wel doet :?
Als we toch appelen en peren gaan vergelijken...

De pomphouder heeft pin & goooo, maar weigert het aan te zetten. Hij dwingt daarmee af dat de tanker naar binnen komt, puur en alleen voor zijn eigen gewin. Dat is op zich al irritant. En vervolgens gaat hij ook nog eens afdwingen dat je je helm afzet? :?
 
Ben het met je eens betreft de pin&go. Die moet gewoon aan zodat je daar even snel kunt tanken. Overigens heb ik nog nooit gehad dat een pin&go niet aangezet wordt
Maar met de rest niet. Als je de winkel binnenloopt om te betalen vind ik dat je gewoon netjes je helm af moet zetten
 
Laatst bewerkt:
Ben het met je eens betreft de pin&go. Die moet gewoon aan zodat je daar even snel kunt tanken. Overigens heb ik nog nooit gehad dat een pin&go niet aangezet wordt
Maar met de rest niet. Als je de winkel binnenloopt om te betalen vind ik dat je gewoon netjes je helm af moet zetten

tsja, als ik mijn systeem op "dag" zet, is mn betaalpaal uit, en zodra ik naar nachtmodus ga, gaat hij weer aan... ik kan dus niet anders...
 
Ik val de pompbediende hier niet aan/af btw want ik snap wel dat jouw werkgever jouw daar toe verplicht
Meestal zijn het vriendelijke mensen die goed hun werk doen enkele uitzonderingen daar gelaten
(hoe heet het vak van pompbediende tegenwoordig eigenlijk? want pompen bedienen olie peilen en het voorraam schoonaken doen deze mensen al jaren niet meer)

Jouw werkgever vindt hoge omzet belangrijker dan jouw "veiligheid" want hij doet zn uiterste best om mij te dwingen dat ik in zijn veel te dure winkeltje binnen kom en daar dingen ga kopen (water kost zo'n 5 euro per liter in zijn goudmijntje ;) )

Dat men er van uit gaat dat motorrijders benzinepompen beroven schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat en dat pik ik van helemaal niemand,wij motorrijders weten welke bevolkings groep dit wel doen en die rijden geen motor,zijn bang voor honden en eten geen varkensvlees ;)
Ook hou ik er niet van dat een smsde kouwgom kouwende tuthola blert tegen mij dat ik mijn helm af MOET doen

Oops ik let me even gaan,sorry
 
Het gaat er toch om dat tankstationhouders er zelf verantwoordelijk voor zijn om goed beeldmateriaal te leveren voor als er iemand doorrijd zonder te betalen. En als je dan motorrijders hebt die 't vertikken om uit hun eigen de helm afzetten dan word er zo'n bordje geplaatst. Niks mis mee.
Of je zet de pinautomaat aan. Geen doorrijders meer, geen helmproblemen meer... alleen... sja... je verkoopt geen chocolade meer...
Ik kan niets anders concluderen dat pomphouders liever snoep verkopen dan dat ze hun medewerkers willen beschermen en doorrijders willen voorkomen.
 
Alleen nog maar pinautomaten is op zich niet slecht. Zou bijna alle problemen oplossen.
Maar we zijn dan wel een leuk stekkie kwijt. Zijn genoeg mensen die er graag binnen lopen voor een bakje koffie of iets warms uit de muur.
 
Ik val de pompbediende hier niet aan/af btw want ik snap wel dat jouw werkgever jouw daar toe verplicht
Meestal zijn het vriendelijke mensen die goed hun werk doen enkele uitzonderingen daar gelaten
(hoe heet het vak van pompbediende tegenwoordig eigenlijk? want pompen bedienen olie peilen en het voorraam schoonaken doen deze mensen al jaren niet meer)

Jouw werkgever vindt hoge omzet belangrijker dan jouw "veiligheid" want hij doet zn uiterste best om mij te dwingen dat ik in zijn veel te dure winkeltje binnen kom en daar dingen ga kopen (water kost zo'n 5 euro per liter in zijn goudmijntje ;) )

Dat men er van uit gaat dat motorrijders benzinepompen beroven schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat en dat pik ik van helemaal niemand,wij motorrijders weten welke bevolkings groep dit wel doen en die rijden geen motor,zijn bang voor honden en eten geen varkensvlees ;)
Ook hou ik er niet van dat een smsde kouwgom kouwende tuthola blert tegen mij dat ik mijn helm af MOET doen

Oops ik let me even gaan,sorry

Lekker van het ene hokje naar het andere hokje duwen..
Hij is fijn...


:r


En spreek alsjeblieft voor jezelf... "wij motorrijders"
:r
 
Laatst bewerkt:
En daarom schreef ik het ook zo op
Ik wordt op de fouten van andere afgerekend en daar hou ik helemaal niet van,als jij daar vrede mee hebt dan vind ik dat goed,ik pik het van niemand
 
Ik val de pompbediende hier niet aan/af btw want ik snap wel dat jouw werkgever jouw daar toe verplicht
Meestal zijn het vriendelijke mensen die goed hun werk doen enkele uitzonderingen daar gelaten
(hoe heet het vak van pompbediende tegenwoordig eigenlijk? want pompen bedienen olie peilen en het voorraam schoonaken doen deze mensen al jaren niet meer)

Jouw werkgever vindt hoge omzet belangrijker dan jouw "veiligheid" want hij doet zn uiterste best om mij te dwingen dat ik in zijn veel te dure winkeltje binnen kom en daar dingen ga kopen (water kost zo'n 5 euro per liter in zijn goudmijntje ;) )

Dat men er van uit gaat dat motorrijders benzinepompen beroven schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat en dat pik ik van helemaal niemand,wij motorrijders weten welke bevolkings groep dit wel doen en die rijden geen motor,zijn bang voor honden en eten geen varkensvlees ;)
Ook hou ik er niet van dat een smsde kouwgom kouwende tuthola blert tegen mij dat ik mijn helm af MOET doen

Oops ik let me even gaan,sorry
in het algemeen: een tankstation is een commercieel bedrijf, en wil dus geld verdienen.

Uiteraard is onze veiligheid net zo, of nog belangrijker. Daarom wordt er een middenweg gezocht, welke helaas voor de gemiddelde klant een beetje moeite kost: zij moeten naar binnen om te betalen, en kopen misschien nog een ijsje/snoepje/ whatever, als ze dat niet willen staan ze vrij om alleen de brandstof te betalen; geen enkel probleem!

Omdat de klanten naar binnen moeten, mag ik me aan allerlei veiligheidsregels houden, ook geen probleem, het werkt wat minder makkelijk maar is nou eenmaal nodig gezien de nodige overvallen, of (hier in de regio) hele vervelende klanten.

Als het druk is kan ik het verschil tussen een motor en een scooter niet zien. om ook maar enigszins de schijn tegen te gaan van discriminatie moet iedereen gewoon zijn helm af doen.

Als dit teveel moeite is kan je meerdere dingen doen: helm ophouden en kijken wat er gebeurt of een pin and go! opzoeken... de keuze is vrij natuurlijk, maar ga niet lopen zeuren als je er zelf voor kiest om naar een bemand tankstation te gaan en je je helm af moet doen omdat de medewerker voor zijn/haar veiligheid kiest.

Dat motorrijders heilige boontjes zijn vind ik te generaliserend, ik heb in ieder geval 1motorrijder aan de pomp gehad die weer rustig wegreed zonder af te rekenen. geen idee of dat bewust was of dat hij het stomweg vergeten wat doordat hij druk was met andere dingen... en in die gevallen is het toch wel prettig als je een gezicht bij het voertuig heb + kenteken.

:^ Laat dat duidelijk zijn!

ik voel me ook niet aangevallen hoor het is een open discussie en zolang de toon vriendelijk blijft; niets aan de hand.
 
Alleen nog maar pinautomaten is op zich niet slecht. Zou bijna alle problemen oplossen.
Maar we zijn dan wel een leuk stekkie kwijt. Zijn genoeg mensen die er graag binnen lopen voor een bakje koffie of iets warms uit de muur.
Hoeft toch niet? Alleen de pomphouder moet dan zelf moeite doen om zijn shop aantrekkelijk te maken, in plaats van de klanten naar binnen te "dwingen". Een mooie bar, lekkere verse spullen, noem het maar op. Dat is nou service anno 2011...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan