Helm op of af, als je gaat tanken ...... (deel 2)

Helm op of af tijdens tanken?

  • Af

    Stemmen: 557 53,4%
  • Op

    Stemmen: 266 25,5%
  • Op; tank alleen bij Pin & Gooooo!

    Stemmen: 221 21,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.044
Status
Niet open voor verdere reacties.
Huh? Sinds wanneer is een discussie voorbij als iemand zijn mening gegeven heeft? Het is hier geen monoloog eejj, ga daarvoor maar je eigen privé topic openen... :W

Wat een gelul van je overigens... hoe kan een pompbediende nou last van mijn helm hebben, als ik bij de pomp sta te tanken? Dan zit er tussen mij en de pompbediende nog vele meters en minstens 1 raam van de kiosk waar hij inzit, dus je fatsoensnorm gezever is volstrekte onzin...

Blijft de pomp ook dicht als de bijrijder(s) van een koekblikker in de auto blijven zitten? Wat dat is minstens zo onfatsoenlijk in vergelijking met het ophouden van je helm bij het tanken...
Of als een bus met bejaarden stopt, moeten al die bejaarden één voor één naar de balie gaan zodat de pompbediende kan zien welk "vlees" hij in de kuip heeft.
En waarom MOET de pompbediende zien wie er tankt? Welk voordeel heeft hij daarvan? Scheelt dat benzine soms?
 
Maar veel mensen lijken niet te snappen dat het niet helpt als mensen die geen overvaller zijn wel hun helm afzetten... Hooguit ziet de pompbediende steeds minder helmen, en is des te banger als iemand wel een helm op heeft.

Dat is hier in de buurt bij mijn pomp dus. Kwam eerst 's ochtends daar tanken, zette toen m'n helm af omdat ik toch geen haast had. In de avond kwam ik er nog eens tanken, dit keer moest ik ergens op tijd zijn dus gewoon met helm op, van tevoren m'n bankpas eruit gepakt en toch kneep degene achter de kassa 'm behoorlijk. Dat terwijl ik er in een leren overal aan kom zetten waar met moeite een mobiel in past, laat staan een pistool of een mes.

Dat tankstation zit bij mij letterlijk om de hoek, dus dan heb ik net m'n helm op en oordoppen goed en dan moeten ze gelijk weer af, schiet niet op zo en ze hebben ook geen pin systeem voor als je niet de winkel in moet.
 
Ik zet mijn helm standaard af, ik heb toch geen oordoppen in, en ik vind het vaak te warm om te tanken met een helm op, dus ik laat hem meestal op mijn zadel liggen. Bovendien loop ik zelf liever niet rond met een helm op, vind ik niet echt handig
 
haha, ik zie het :P

Maargoed, als ik de hele wereld rond ga :] , dan lijkt het me inderdaad wel handig om continue je helm op te hebben. Weet je wat? Zodra ik de wereld rond ga, zal ik mijn helm ophouden, erewoord O-)
 
Ik houd bijna altijd mijn helm op. Klap wel altijd mijn systeem omhoog, dat scheelt een hoop denk ik. Heb ook nog nooit gemerkt dat iemand mij angstig aankeek. Nou ben ik ook een dikke roodbaardige beer op een Honda NTV 650 die er altijd wat on-zelfverzekerd uit schijnt te zien dus echt angstaanjagend ben ik blijkbaar niet :)
 
ik doe mn helm af. Heb een integraalhelm en woon in een zwarte kousengemeente. Laat ik mn helm op sta ik de volgende dag in de lokale krant " man met helm op wilt tankstation overvallen maar bedenkt zich..." (naja, bijna in de krant ;)) Verder vind ik het ook nogal irritant om die helm af te moeten doen als ik m net 3 minuten op heb. Maar goed, het is voor mij een soort van fatsoensnorm ten opzichte van de tankhouder.
 
ik doe mn helm af. Heb een integraalhelm en woon in een zwarte kousengemeente. Laat ik mn helm op sta ik de volgende dag in de lokale krant " man met helm op wilt tankstation overvallen maar bedenkt zich..." (naja, bijna in de krant ;)) Verder vind ik het ook nogal irritant om die helm af te moeten doen als ik m net 3 minuten op heb. Maar goed, het is voor mij een soort van fatsoensnorm ten opzichte van de tankhouder.



lees dit topic eens goed door, O-)

heeft niets maar dan ook niets met fatsoen van doen.
alleen regeltjes die bedacht worden en [bijna] blind gevolgd.




het is eerder onfatsoenlijk om een klant te dwingen zich zichtbaar te maken met helm af/anders pomp niet aan, en verplicht binnen betalen en de PIN&go uitzetten omdat anders gedacht wordt dat ie;

1, een overvaller zou kunnen zijn 8-)
2, een wanbetaler zou kunnen zijn [voor die 15 liter benzine] :')
3, ze hem de "aanbieding" van de dag niet kunnen aansmeren. :W
4, hij niet met z'n gelaat op de camera staat, waar dikwijls ook zonder helm geen kaas van is te maken.... :') |(


maar de angst is er sowieso, die haal je er niet zomaar uit.
Eng hoor die motorrijders, :') :') :$
 
Laatst bewerkt:
lees dit topic eens goed door, O-)

heeft niets maar dan ook niets met fatsoen van doen.
alleen regeltjes die bedacht worden en [bijna] blind gevolgd.

Goed, laat ik het woord norm weghalen. Ik vind het fatsoenlijk om het wel te doen naar een bediende toe. Ik sta ook niet bij de afhaal met een helm op mn hoofd. Als ie me dan toch de aanbieding van de dag wil aanbieden kan ik nog harder met de helm meppen:P.
 
Goed, laat ik het woord norm weghalen. Ik vind het fatsoenlijk om het wel te doen naar een bediende toe. Ik sta ook niet bij de afhaal met een helm op mn hoofd. Als ie me dan toch de aanbieding van de dag wil aanbieden kan ik nog harder met de helm meppen:P.


nee, maar die heeft ook geen PIN&go, en is een restaurant 8-)

da's geen vergelijking, een tankstation is een plek waar je brandstof haalt,
niets meer/minder


dat hun nu een hele supermarkt eromheen hebben gebouwd waarvan de producten die ze verkopen ook nogeens onbeschoft duur zijn :') :')
is niet mijn probleem als motorrijder, ;)
 
Goed, laat ik het woord norm weghalen. Ik vind het fatsoenlijk om het wel te doen naar een bediende toe. Ik sta ook niet bij de afhaal met een helm op mn hoofd. Als ie me dan toch de aanbieding van de dag wil aanbieden kan ik nog harder met de helm meppen:P.

Misschien moet je eens gaan nadenken over je eigen fatsoensnormen...
 
Tegenwoordig zet ik bij bemande tankstations mij helm af.
Dit komt voornamelijk omdat we hier in de omgeving enkele tankstations hebben die de pomp uitzetten als je je helm ophoudt.
Dit komt door de vele scooterrijders die tanken en weg reden.

Bij pin en go hou ik me helm wel op.
 
Tegenwoordig zet ik bij bemande tankstations mij helm af.
Dit komt voornamelijk omdat we hier in de omgeving enkele tankstations hebben die de pomp uitzetten als je je helm ophoudt.
Dit komt door de vele scooterrijders die tanken en weg reden.

Bij pin en go hou ik me helm wel op.
Soms zie je wel eens een sticker: brommers en scooters: "helm of papieren inleveren alvorens te tanken". Geldt dus niet voor motoren (motorscooters uitgezonderd blijkbaar :P). Omdat iedereen weet dat motorrijders geen benzinedieven zijn.

Maar goed, maak het simpeler en installeer pin & go. Dan is benzinediefstal nagenoeg onmogelijk. Alleen ja... dan kan je je klanten niet meer lastig vallen met "dagaanbiedingen" en airmiles en al die crap... :X
 
Ey, als ze nou eens een snoepautomaat aan die Pin & Go koppelen. Dat de Pin & Go vraagt: wilt u nog gebruik maken van de dagaanbieding, en zo ja, dan valt dat pakje Sportlife in het bakje, wordt automagisch verrekend en klaaarrr. Iedereen tevreden!
 
Eigenlijk hoop ik dat dit prachtige topic NOOIT afgesloten wordt. :P

Ik vraag mij af of problemen met helm op/af niet iets te maken heeft met de regio waarin je tankt.
Ikzelf tank vrijwel nooit westelijk van Utrecht, dus in het midden/oosten van het land en nog liever in Duitsland, en ik zet mijn systeemhelm (open geklapt) nooit af en ik heb nog nooit enig commentaar daarop gehad ook. Altijd een vriendelijke reactie, ook al staat er zo'n maffe sticker op de pomp.
Of zou het liggen aan mijn motor }) of aan mijn uiterst betrouwbare leeftijd en uiterlijk? _O-
 
Eigenlijk hoop ik dat dit prachtige topic NOOIT afgesloten wordt. :P
:^ Het houd de gemoederen gewoon bezig!
Ik vraag mij af of problemen met helm op/af niet iets te maken heeft met de regio waarin je tankt.
Ikzelf tank vrijwel nooit westelijk van Utrecht, dus in het midden/oosten van het land en nog liever in Duitsland, en ik zet mijn systeemhelm (open geklapt) nooit af en ik heb nog nooit enig commentaar daarop gehad ook. Altijd een vriendelijke reactie, ook al staat er zo'n maffe sticker op de pomp.
Of zou het liggen aan mijn motor }) of aan mijn uiterst betrouwbare leeftijd en uiterlijk? _O-
 
En denk dat dat ook al een hoop scheelt ter vergelijking met een solide helm.
Zo kunnen ze toch je gezicht zijn en direct naar je kijken.
Zou best kunnen. Aan de andere kant....... bril op en een stevige baard erbij...... en er blijft verder niet veel over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan