Helm op of af, als je gaat tanken ...... (deel 2)

Helm op of af tijdens tanken?

  • Af

    Stemmen: 557 53,4%
  • Op

    Stemmen: 266 25,5%
  • Op; tank alleen bij Pin & Gooooo!

    Stemmen: 221 21,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.044
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik pas me aan aan de maatschappij en zet mijn helm af voor ik naar binnen loop. Al vind ik dat het niet nodig had moeten zijn.
Als jij je zou aanpassen aan de maatschappij, dan zou je de helm juist op moeten houden. De maatschappij wordt harder, onpersoonlijker en gehaaster. In die gedachte past een helm ophouden prima... :)
 
:^

het is ook alleen maar dat ze het niet kunnen hebben dat al hun beveiligingsapparatuur nutteloos word omdat je gewoon lekker je helmpje ophoud.
ik tank meestal bij een onbemande pomp, ze lopen maar naar de pomp ;) :+
Dat kan de reden niet zijn, want de enige mensen die hun helm afzetten, zijn de mensen die niks kwaads in de zin hebben.
 
Ze moeten hier gewoon mensen hebben die je voertuig voltanken goede service zelf in Frankrijk heb je dat nog af en toe ( niet eens een ver van je bed show) en met al die werklozen kan dat prima
 
Nou, liever niet...
Ik tank liever zelf, scheelt fooi, scheelt lekkages en eventuele schade door lompheid... :)

Nee, service is leuk... maar niet bij het tanken! Gewoon snel, simpel en afrekenen aan de pomp. Zelfs afstappen is dan niet meer nodig, dus ik zeg... Pin & Goooo... :Y
 
Geachte overvallers,

De directie van dit tankstation verzoekt u vriendelijk uw helm af te zetten omdat anders de beveiligingscamera's nutteloos zijn.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
 
Geachte overvallers,

De directie van dit tankstation verzoekt u vriendelijk uw helm af te zetten omdat anders de beveiligingscamera's nutteloos zijn.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Geachte pomphouder,

Wij (de bond van overvallers) zijn het hier niet mee eens.
Wij vinden dat we recht hebben op anonimiteit.
Dit is nodig om ons beroep goed en vakkundig uit te kunnen voeren.


Ps,
Tot snel
 
Ik heb er niet echt een probleem mee. Helm af, handschoenen uit , op de jiffy & tanken.
Maak er meestal de gelegenheid van om een 5min pauze in te lassen, benen strekken , iets drinken etc
Ben dan ook nooit gehaast :+
 
Ik heb er niet echt een probleem mee. Helm af, handschoenen uit , op de jiffy & tanken.
Maak er meestal de gelegenheid van om een 5min pauze in te lassen, benen strekken , iets drinken etc
Ben dan ook nooit gehaast :+
:? Laat je dan je motor bij de pomp staan al die tijd?
 
:? Laat je dan je motor bij de pomp staan al die tijd?

Heb je gezien waar hij op rijdt? Met zo'n ding heb je elk half uur minimaal 10 minuten pauze nodig op je lijf en ledematen te ontspannen en je rug weer normaal te krijgen...

Dit kan je niet meenemen in de poll hoor... ;)
 
Heb je gezien waar hij op rijdt? Met zo'n ding heb je elk half uur minimaal 10 minuten pauze nodig op je lijf en ledematen te ontspannen en je rug weer normaal te krijgen...

Dit kan je niet meenemen in de poll hoor... ;)


Denk het niet hoor, ik zit op men Mustang zadel als een koning :]
Word weleens terug tijd voor school, met die puberige opmerkingen laatste tijd :+

Edit: @ Gilles : Is het dan verboden om 5 minuten stil te staan aan een tankstation? :9
Als ik op een erg drukke plaats ga tanken zet ik de motor wel even aan de kant uiteraard als ik dat moment nog iets wil gaan eten/drinken binnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er niet echt een probleem mee. Helm af, handschoenen uit , op de jiffy & tanken.
Maak er meestal de gelegenheid van om een 5min pauze in te lassen, benen strekken , iets drinken etc
Ben dan ook nooit gehaast :+
Haast heb ik ook niet. Ik vertrek thuis, ben dan 3 a 4 uur onderweg en eindig thuis. Ik rijd alleen voor de lol. En het helmafzet geklier vind ik vervelend. Mijn helm zit comfortabel en met het afzetten in combinatie met een bril en een rugzak waarin mijn portemonnee zit kom ik gewoon steeds een hand te kort. Het is veel makkelijkr als ik mijn helm op houd. Dan loop ik niet het risico dat mijn bril van de buddy afglijdt, of mijn helm op de grond lazert.
Voor de pomphouder maakt het geen drol uit. De overvaller zet zijn helm toch niet af.
 
Denk het niet hoor, ik zit op men Mustang zadel als een koning :]
Word weleens terug tijd voor school, met die puberige opmerkingen laatste tijd :+

Edit: @ Gilles : Is het dan verboden om 5 minuten stil te staan aan een tankstation? :9
Als ik op een erg drukke plaats ga tanken zet ik de motor wel even aan de kant uiteraard als ik dat moment nog iets wil gaan eten/drinken binnen.
Terug naar school? Eejj, ik hoef niet steeds 5 minuten te pauzeren bij een tankstop. Kennelijk heeft de koning het ook wel eens zwaar...
 
Denk het niet hoor, ik zit op men Mustang zadel als een koning :]
Word weleens terug tijd voor school, met die puberige opmerkingen laatste tijd :+

Edit: @ Gilles : Is het dan verboden om 5 minuten stil te staan aan een tankstation? :9
Als ik op een erg drukke plaats ga tanken zet ik de motor wel even aan de kant uiteraard als ik dat moment nog iets wil gaan eten/drinken binnen.
't Zal niet verboden zijn, maar ik heb al een paar keer gehad dat ik - bij een pin & GO(!!!!) pomp notabene - voor jan joker stond te wachten omdat iemand in de shop even "pauze" nam |( |( |(
 
Ik ben ooit eens gestopt voor een kop koffie op de A4 rond elf uur savonds, tanken, helm af en handschoenen uit, arm door de helm en van pomp naar voordeur rijden om hem daar neer te zetten.
Hele zooi op tilt!
Er zat twee man achter de balie die vroegen of ik dat niet meer wilde doen omdat ze dachten dat ik wegreed!...
Zonder helm zeker!?!...
Heb nog wel even gezellig staan kletsen en
zij gaven aan dat het hun twee niet zoveel kon schelen of je met of zonder helm naar binnen wandelt maar het verplaatsen van je voertuig kregen ze wel de zenuwen van!
 
Systeemhelm al ter sprake gekomen? Ik hou 'm tijdens het tanken en afrekenen op, maar zet 'm wel open. Zou alle brildragers zo'n helm willen aanbevelen. Herinner me van de rijles nog de integraalhelm die ik te leen had, en dat is een gedoe met bril af- en weer opzetten ...!
 
Ik ben ooit eens gestopt voor een kop koffie op de A4 rond elf uur savonds, tanken, helm af en handschoenen uit, arm door de helm en van pomp naar voordeur rijden om hem daar neer te zetten.
Hele zooi op tilt!
Er zat twee man achter de balie die vroegen of ik dat niet meer wilde doen omdat ze dachten dat ik wegreed!...
Zonder helm zeker!?!...
Heb nog wel even gezellig staan kletsen en
zij gaven aan dat het hun twee niet zoveel kon schelen of je met of zonder helm naar binnen wandelt maar het verplaatsen van je voertuig kregen ze wel de zenuwen van!
Als je in België verkiest om te tanken en aan het loket te gaan betalen moet je je voertuig sowieso aan de pomp laten staan totdat je betaald hebt.

Heeft eerder te maken met het feit dat het anders te moeilijk wordt voor het personeel om te zien welke rekening bij jou hoort (en je zou misbruikkunnen maken van deze situatie en doen alsof die rekening van die dat naast je 10L getankt heeft, terwijl je zelf 80L getankt hebt). Op een snelweg tankstation kan ik daar inkomen, 't kan daar enorm druk zijn*.

Maar op een tankstation langs de gewone wegen is het veel minder druk.

*vooral triestig om te zien hoe jullie Nederlanders massaal gaan tanken aan het laatste tankstation op de E19 in België, nog onder Antwerpen, cartografisch gezien ...
... snelweg in België betekent de maximum prijs ... als je daarentegen veel verder doorrijd, en er in Essen afrijd en de tankstation(s) vlak voor de grens opzoekt, is het véél goedkoper!!! ... en doe je het met de motor, geen helm gedoe, pin en gooooooo :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ooit eens gestopt voor een kop koffie op de A4 rond elf uur savonds, tanken, helm af en handschoenen uit, arm door de helm en van pomp naar voordeur rijden om hem daar neer te zetten.
Hele zooi op tilt!
Heb zoiets wel eens bij een duitse benzinepomp gehad. Ik was van plan na het tanken even een plas en een bakje koffie te doen en zet de auto na he tanken op een van de parkeerplaatsen voor de tankshop. Nou, daar kwam ook gelijk zo'n flip aangerend die gelijk een enorme toon aanslaat wat ik wel niet van plan was... welkom, denk je dan. Het was zodanig druk dat er al gelijk weer iemand stond te tanken.

Verder tank ik zoveel mogelijk bij onbemande tankstations, dat scheelt weer een hoop discussie.
 
Ik weet wel dat ik mijn benzine zowiezo niet in Nederland haal, ouders gaan zo nu en dan naar Duitsland met een kofferbak vol met jerrycans. Lekker goedkoop tanken en je hebt dit probleem niet. O-)
:]
 
Een Japanse motor is inderdaad geen duwbak maar sommige Italiaanse of ENGELSE motors :P

Die Engelse schone van mij, laat me niet staan hoor... :)
Daarnaast doet ze hele nuttige dingen met de benzine die ik haar geef, dus duwen is iets wat niet in ons woordenboek staat...
 
Dragen de meeste benzinepompovervaller een helm of hebben die een petje op?

Doorgaans kan je de overvaller herkennen aan zijn wapen...
Ik heb in elk geval nog nooit gehoord van een overvaller die dreigde zijn portemonnee te openen, dus ik snap die hele heisa over een motorrijder die zijn helm ophoudt bij het afrekenen niet zo... :?

Zie het al voor me, kom je aanrijden, zet je de motor bij de pomp, ga je tanken, tankdop weer dicht, pak je de portemonnee en je loopt met enig voorkomen naar binnen. Aan de balie kijk je nog even rond, vizier op een klein kiertje, je wilt niet dat hij van de spanning beslaat, je pakt je portemonnee met 2 handen goed vast, strekt je armen uit en roept: "Dit is een overval! Ik wil geld! NU!!"... en zo niet, dan klap ik mijn portemonnee open en pak ik mijn pinpas. Jullie zijn gewaarschuwd... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan