Helm op of af, als je gaat tanken ...... (deel 3)

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet altijd mijn helm af als ik ga tanken. Stap ik laatst in duitsland het tankstation binnen. Wordt er verteld dat het niet de bedoeling is om op de motor te blijven zitten tijdens het tanken. Dit vanwege omval gevaar. Was weer een nieuwe voor mij.
Ach ja, doen we dat de volgende keer daar ook maar.

Wel jammer want met een 12 liter tankje is het toch wel prettig als je het ding tot de nok toe vol kan gooien.
 
Had eerder gehoord dat dit omwille van brandgevaar is,
Je zou te langzaam wegkomen en de motor zou vallen met alle gevolgen van dien.
???
 
Ik zet altijd mijn helm af als ik ga tanken. Stap ik laatst in duitsland het tankstation binnen. Wordt er verteld dat het niet de bedoeling is om op de motor te blijven zitten tijdens het tanken. Dit vanwege omval gevaar. Was weer een nieuwe voor mij.
Ach ja, doen we dat de volgende keer daar ook maar.

Wel jammer want met een 12 liter tankje is het toch wel prettig als je het ding tot de nok toe vol kan gooien.
Ik tank ook altijd nokvol :Y
En rijd dan tot hij net niet leeg is*
22L zorgt dan voor een actieradius van 450 tot 480 km (en als ik het er voor doe kan 500km ook, maar dan is de fun van het rijden eraf ...).
Ik zet de motor dan gewoon op de middenbok, staat ie recht en is lichtjes opgekrikt vanachter.

On topic: ik houd er mijn helm meestal bij aan, tenzij het veel te warm is.
Tank meestal bij onbemande pompen, daar is het goedkoper, maar zelfs dan nog 1,233€/L duur B|
Bij een bemande pomp zal ik pinnen, en houd dan ook mijn helm op.

* ... of soms tot dat ie compleet leeg is, om hem dan cardio-trainingsgewijs naar de dichtsbijzijnde pomp te duwen :$
 
Idem hier,
Op de middenbok en tjokvol.
(Tenzij hij 1 km later (gepland) stilstaat)
Cardiogewijs is niet te doen, dan haal ik een jerrycan.
 
Idem hier,
Op de middenbok en tjokvol.
(Tenzij hij 1 km later (gepland) stilstaat)
Cardiogewijs is niet te doen, dan haal ik een jerrycan.
:^ als ik weet dat ik hem op minder dan 25km* buiten moet parkeren doe ik het ook niet.
In het naar huis rijden vind ik het niet erg kort voor huis te tanken want de motor staat in een garage uit de zon.

... maar binnenkort komt daar verandering in, als mijn eigen huis bewoonbaar is gaan we verhuizen, en zal de motor tijdelijk (een 3tal jaar wellicht) buiten moeten slapen -O-

* na 25km is er immers alweer minstens 1 litertje uit verdwenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij een vrouw achter de toonbank zet ik 'm af bij mannelijke medewerkers hou ik hem op.
Bij mannen hoef ik geen indruk te maken.

:+
 
:^ als ik weet dat ik hem op minder dan 25km* buiten moet parkeren doe ik het ook niet.
In het naar huis rijden vind ik het niet erg kort voor huis te tanken want de motor staat in een garage uit de zon.

... maar binnenkort komt daar verandering in, als mijn eigen huis bewoonbaar is gaan we verhuizen, en zal de motor tijdelijk (een 3tal jaar wellicht) buiten moeten slapen -O-

* na 25km is er immers alweer minstens 1 litertje uit verdwenen.
hoe doe je dat?
zo zuinig rijden,
1 op 25 is wel écht...
(dat deed vroeger mijn Honda CB50 amper na)
 
minstens 1 liter op 25 = bijna 2 liter per 25 km

vind ik niet zo zuinig hoor :+
Jij snapt het dus ;)

Ik rijd aan ongeveer 4,5 á 4,8 L/100km, dus na 25km is er sowieso al meer dan 1 liter uit :Y

En wat betreft mijn rijstijl, die mag idd wel rustig genoemd worden. Maar het is ook geen bomparijstijl hoor ;)

Ik rijd vlot, maar kom zelde boven de 5000rpm.

En een GSX F staat nu ook bekend om zijn zuinigheid ;)
 
Vanmorgen weer heerlijk met helm bij een onbemande pomp getankt. Maar waarom!!!! nemen mensen een bonnetje om deze vervolgens op de grond te flikkeren???? |(
 
Dat bonnetje is om zeker te weten dat het ding is afgesloten. Dus dat een ander niet op jouw kosten kan tanken.
Ik kwam van de week nog bij een (onbemand) station) waar de slang er niet goed op zat en ik dus had kunnen tanken op andermans kosten.
Daarom doe ik altijd de bon check (maar ik gooi hem niet op de grond. O-)


En soms blijkt het naderhand handig te zijn dat je het gedaan hebt. Vooral in het buitenland. Ik heb dat dus ook meegemaakt: getankt voor €25 en afgeschreven €67. Dat past toch echt niet in mijn motor (en ik rij geen auto), dua aan de hand van het bonnetje de creditcard firma kunnen overtuigen van mijn gelijk.
 
Dat bonnetje is om zeker te weten dat het ding is afgesloten. Dus dat een ander niet op jouw kosten kan tanken.
Ik kwam van de week nog bij een (onbemand) station) waar de slang er niet goed op zat en ik dus had kunnen tanken op andermans kosten.
Daarom doe ik altijd de bon check (maar ik gooi hem niet op de grond. O-)


En soms blijkt het naderhand handig te zijn dat je het gedaan hebt. Vooral in het buitenland. Ik heb dat dus ook meegemaakt: getankt voor €25 en afgeschreven €67. Dat past toch echt niet in mijn motor (en ik rij geen auto), dua aan de hand van het bonnetje de creditcard firma kunnen overtuigen van mijn gelijk.

Dat vraag ik me dus af...
Ik weet dat het onbemande station bij mij in de straat, automatisch afsluit na een bepaalde tijd. Als de pomp niet loopt, wordt de transactie afgerond na een vastgestelde tijd. Dus als ik de slang niet goed terug hang en het duurt enkele minuten voor de volgende komt, dan wordt de transactie gewoon afgerond en kan je dus niet op mijn kosten tanken... ;)
 
... en het duurt slechts enkele minuten voor de volgende komt, dan loopt de transactie gewoon door en kan je dus lekker op mijn kosten tanken... ;)
... en je moest eens weten hoe groot de kans is dat er enkele minuten na jouw weer iemand staat aan die pomp ...

... ik meen toch dat er vlotjes drie minuten voorbij moeten zijn alvorens je transactie wordt afgebroken. Instelling zal ook wel afhankelijk zijn van pomp tot pomp, maar toch.

Ik hang het vulpistool ook altijd terug, en wil duidelijk de pomp horen stoppen. Daarna neem ik die er weer effe uit, om te zien of die niet terug begint te draaien.
 
Je hoort gewoon de pomp stoppen, voor mij is dat het teken dat alles klaar. Nu ik eraan denk, je ziet ook gewoon de display verspringen naar het startscherm.
In het buitenland zou ik wel altijd een bonnetje nemen, maar in NL vind ik het gewoon te lastig. Daarbij is het uiteindelijke effect dat ik een bundeltje samengeplakte verpulverde bonnetjes in mijn zak heb. Heeft ook niemand wat aan.
 
Je hoort gewoon de pomp stoppen, voor mij is dat het teken dat alles klaar. Nu ik eraan denk, je ziet ook gewoon de display verspringen naar het startscherm.
In het buitenland zou ik wel altijd een bonnetje nemen, maar in NL vind ik het gewoon te lastig. Daarbij is het uiteindelijke effect dat ik een bundeltje samengeplakte verpulverde bonnetjes in mijn zak heb. Heeft ook niemand wat aan.
Hier springt dat display pas naar het startscherm (alles op nul dus) nadat je je transactie gestart bent, en dus niet aan het einde van je tankbeurt, nadat de transactie gestopt is.

Je steekt je kaart in, doet alles wat je moet, tot je de melding krijgt, "je kunt nu tanken aan pomp nummer x", je neemt het vulpistool uit dat ding, en een drietal seconden later worden die tellers op nul gezet, en dan kan je beginnen pompen.
 
Hier springt dat display pas naar het startscherm (alles op nul dus) nadat je je transactie gestart bent, en dus niet aan het einde van je tankbeurt, nadat de transactie gestopt is.

Je steekt je kaart in, doet alles wat je moet, tot je de melding krijgt, "je kunt nu tanken aan pomp nummer x", je neemt het vulpistool uit dat ding, en een drietal seconden later worden die tellers op nul gezet, en dan kan je beginnen pompen.
Heh, is er nooit een schermpje met "Voer uw pas in?" Dat is toch raar?
 
Heh, is er nooit een schermpje met "Voer uw pas in?" Dat is toch raar?
Sommige tankstations hebbe een algemene pinautomaat, waar je je pasje moet insteken en pompnummer kiezen, andere tankstations hebben per pomp een ingebouwde pinautomaat ...

... maar die melding, nog niet op gelet :$ :$ ... al vermoed ik eigenlijk van wel ...
Zal het bij de volgende tankbeurt eens bekijken ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan rest nog de vraag waarom zoveel mensen dat bonnetje op de grond (of in de richting van de vuilbak) flikkeren?
nu zelfs de renners in de Tour hun verpakkingen in bepaalde zones mogen/moeten droppen kan van de tankende klant toch ook wel iets gevraagd worden dacht ik.
(maar nee, helm afdoe gozer...)

misschien een tip voor de pompeigenaars / beheerders / ...:
kan een melding "einde transactie" een oplossing zijn?

(ik meen te weten dat bij de (vroeger bemande) pomp een flitslamp brandde zo lang een klant met pinpas tankte, éénmaal het pistool weer op zijn plaats stak ging de lamp uit, zou ook kunnen gekoppeld worden aan "einde transactie"?)
 
...
(ik meen te weten dat bij de (vroeger bemande) pomp een flitslamp brandde zo lang een klant met pinpas tankte, éénmaal het pistool weer op zijn plaats stak ging de lamp uit, zou ook kunnen gekoppeld worden aan "einde transactie"?)
Aha ja, dat is dus wel wat je hier nog steeds ziet! 8-)

Had ik weer even niet bij stil gestaan :$
 
Ow ?
Als ik naar mijn werk fiets (hier in de Belgische kempen) kijk ik toch ook liever niet in de berm,
Want dan word ik wat verlegen dat wel ons "beschaafd" noemen.
Ga jij me nu vertellen dat het verbod op gratis plastic tasjes dar we van Europa hebben gekregen helemaal NIETS heeft verbeterd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan