Helm spuiten?

Hornikx

MF veteraan
15 mrt 2002
2.053
0
Ik wil mijn Shoei \'type nogwat-800\' in de kleur van de motor laten spuiten. Geen special paint, gewoon schuren, spuiten in de kleur Mille-blauw met een laklaag.
Maar volgens mij kan een Shoei helm niet uit elkaar gehaald worden zonder te slopen en moet dus alles afgeplakt worden. Op de één of andere manier heb ik er weinig vertrouwen in dat dat helemaal netjes gaat worden.

Heeft iemand ideeën, adressen, tips, en vooral: prijzen?
Kortom: alle info is welkom!
 
het is een hele mooie pagina maar ik kan nergens vinden wat het me nu kost als ik met mijn al aangeschafte arai aankom en hem dan wil laten spuiten.
of ziet iemand anders dat wel ?
ik wil namelijk ook mijn arai laten spuiten.
 
zoals eerder vermeld www.airbrushlijnden.com , heb er zelf goede ervaringen mee op een andere manier. Harold (Gunnink) verkoopt ook vizier stickers die ik gespoten wilde hebben dusdanig dat het design van de helm doorliep op het vizier.

Ik had mijn helm achtergelaten maar na een week belde hij op dat hij de folie niet netjes op het vizier kon krijgen zoals hij het wilde hebben. Hij had toen al met mensen in Duitsland gesproken die verteld hadden hoe zij het gedaan hadden, met scheermesjes kleine gleuven maken etc.
Kortom niet het vakwerk wat hij wilde leveren dus deed hij het niet, maar wilde ook geen geld hebben voor het werk wat hij er tot dan toe had ingestoken. Vind ik persoonlijk een teken van goed vakmanschap en eer van je werk willen hebben.

Los daarvan heb ik met hem gepraat over \'projecten\' waar die mee bezig was en daar ook stonden, hij doet ook veel binnen het autosport wereldje, zelfs compleet delfs blauwe helmen.
Voordat de definitieve laklagen erop gaan kun je altijd gaan kijken of het bevalt, eigen designs meenemen enz kan ook allemaal voor zover bij mij bekend.

lang verhaal, maar als ik ooit nog iets wil spuiten wbt helmen etc ga ik daar naar toe in ieder geval.
 
Mijn helm is ook bij jan geweest, en die vent is SUPER! Ik heb gekozen voor het design van de coureur Jarno Saarinen (jaren 60/70). Dat kostte me toen 300 gulden. Echt fantastisch wat die kerel doet, zou zeker eens bellen en langsgaan!
 
En, hoe vinden jullie hem geworden?
full
 
Hij is mooi rrr1 !!
Ik heb zelf momenteel een \'afspraak\' bij www.motorpaintalphen.nl om mijn helm te laten spuiten. Ik ga hem Mille-blauw laten spuiten met de Aprilia-leeuw er ergens overheen. Ik houd niet van dat drukke gedoe (bij jou valt het nog mee rrr1). De ontwerpen worden nog gemaakt en bij de spuiter spreek ik alles definitief door.

Eerst moet mijn vrouw maar eens gaan bevallen...
 
Hij is mooi rrr1 !!
Ik heb zelf momenteel een \'afspraak\' bij www.motorpaintalphen.nl om mijn helm te laten spuiten. Ik ga hem Mille-blauw laten spuiten met de Aprilia-leeuw er ergens overheen. Ik houd niet van dat drukke gedoe (bij jou valt het nog mee rrr1). De ontwerpen worden nog gemaakt en bij de spuiter spreek ik alles definitief door.

Eerst moet mijn vrouw maar eens gaan bevallen...

Lijkt me de juiste volgorde, alvast succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan