Helm van de Lidl

Ach, MBM was vroeger gewoon zo'n jongetje dat als zijn moeder vroeg "mag ik het zout even", antwoordde "van mij wel hoor" en door at.

Maar serieus, de formulering "doof geworden van helm" suggereert wel dat de schuld zou zijn aan de helm die niet geluiddicht genoeg is, in plaats van aan de berijder die (blijkbaar) onvoldoende overige maatregelen heeft genomen.

IK kocht het ding in de veronderstelling dat hij net zo stil zou zijn als een Chaser.
 
IK kocht het ding in de veronderstelling dat hij net zo stil zou zijn als een Chaser.
Wat, een Arai Chaser? Waarom kopen op basis van een veronderstelling? En waarom überhaupt van een "stille helm" verwachten dat hij ook maar in de buurt komt van de combinatie van een willekeurige helm (laat staan een stille) plus oordoppen?
 
Kan best, tegen je eigen geparkeerde auto aanrijden. Onhandig dat wel.
M’n been was ook afgebroken. M’n helm leek op een platgetrapte walnoot, coma, stijgerwerk in m’n lichaam, bloeding in het hoofd. En dagelijks de herinnering in de vorm van pijn.
En dan zeg ik dat ik er heel goed mee ben weggekomen.

Ik ben blij dat je er nog bent, man!
 
Was het maar waar. Blijkbaar zijn niet-custommade Alpine oordopjes te licht qua demping voor gebruik met een racehelm. Had er aanvankelijk, bij ritjes op voornamelijk secundaire wegen geen last van gehad. Het gebeurde vorig jaar bij een rit naar de Eiffel.
Ik heb voor de arbowet mijn oren moeten laten testen. Alles in het groen en ik maak wat vlieguren,... Alpine was het nu een ander merk dat om de twee jaar druk getest wordt op de oren voor pasvorm. Nooit een helm die meer dan 375 euro kostte.
 
Die helmen voldoen aan dezelfde eisen als elke andere helm die in Nederland word aangeboden.
Qua veiligheid voldoen alle helmen die in Nederland worden verkocht aan hetzelfde minimum.

In die zin is het dan ook een helm als allen andere.
Het verschil zal hem, waarschijnlijk, zitten in de gebruikte materialen en de pasvorm.

Mijn vader heeft er al jaren een en is er helemaal tevreden over.
Ik heb hem wel eens in mijn handen gehad en vond het niks, maar dat is puur persoonlijk.

Als je wil weten of het wat voor je is dan moet je hem passen. Dat verschilt enorm qua merk, en model.
 
Die helmen voldoen aan dezelfde eisen als elke andere helm die in Nederland word aangeboden.
Qua veiligheid voldoen alle helmen die in Nederland worden verkocht aan hetzelfde minimum.

In die zin is het dan ook een helm als allen andere.
Het verschil zal hem, waarschijnlijk, zitten in de gebruikte materialen en de pasvorm.

Mijn vader heeft er al jaren een en is er helemaal tevreden over.
Ik heb hem wel eens in mijn handen gehad en vond het niks, maar dat is puur persoonlijk.

Als je wil weten of het wat voor je is dan moet je hem passen. Dat verschilt enorm qua merk, en model.
Je moet voor de grap eens kijken op de overheidssite van GB. Die hebben een SHARP test. Je kunt dan in kleur zien hoe goed een goedgekeurde helm is. Ze gaan tot 5***** Vooral bij zijwaardse klappen is er erg veel verschil.
 
Selecteer mijn helmen op ingebouwde audio en pasvorm.
Prijs is dan minder belangrijk, hoe vaak koop je nu een helm. Om de 3 jaar?

Speakers in de huidige Schuberth M1 kunnen beter, welke helm heeft wel goede ingebouwde speakers?

Met zelf inbouwen heb ik geen goede ervaringen.
 
Ach, MBM was vroeger gewoon zo'n jongetje dat als zijn moeder vroeg "mag ik het zout even", antwoordde "van mij wel hoor" en door at. (P.S. Ik ken dat soort wijsneuzerij van, laat ik zeggen, tamelijk dichtbij.)

Maar serieus, de formulering "doof geworden van helm" suggereert wel dat de schuld zou zijn aan de helm die niet geluiddicht genoeg is, in plaats van aan de berijder die (blijkbaar) onvoldoende overige maatregelen heeft genomen.
Het is 'de zout'. Niet 'het zout'... :(
 
Ik heb een LIDL Crevit helm.

Ok ding. Heb ik als tweede helm.

Pasvorm is alles. Daar blijf ik bij. Ik heb kennelijk een HJC hoofd. En Crevit past daar redelijk bij.

Nu een helm gekocht voor de looks, ook ok pasvorm.

Bij hevige regen pak ik de crevit.
 
Nee, het is 'het zout', niet 'de zout'. Je zegt toch niet "Je proeft de zout in het zee?" Al kan 'de zout' op zich ook volgens Van Dale. Zie Wat is juist: het of de?
Tja :)

Als een samenleving maar lang genoeg iets op de foute manier zegt, past de rest zich vanzelf aan :)

Vandaag ook me helm op me kop gezet, om op me moter te rijden.

Ging wel goed :t
 
Tja :)

Als een samenleving maar lang genoeg iets op de foute manier zegt, past de rest zich vanzelf aan :)

Vandaag ook me helm op me kop gezet, om op me moter te rijden.

Ging wel goed :t
Aha, dus eerst "het is DAT, en niet DAT" en als je dan ongelijk blijkt te hebben is het opeens "we zijn allemaal bloemenkindjes" :+


Mag ik het peper?
Mag ik het majonaise?
Mag ik het pindakaas?

;)
Nee. De mayonaise. De peper. De pindakaas. Dat zijn geen onzijdige woorden (dus krijgen "de" als lidwoord) . Maar zout is een onzijdig woord en krijgt dus 'het' als lidwoord.
 
Aha, dus eerst "het is DAT, en niet DAT" en als je dan ongelijk blijkt te hebben is het opeens "we zijn allemaal bloemenkindjes" :+



Nee. De mayonaise. De peper. De pindakaas. Dat zijn geen onzijdige woorden (dus krijgen "de" als lidwoord) . Maar zout is een onzijdig woord en krijgt dus 'het' als lidwoord.
zout is eem chemische verbinding.

wat is dat in de NL taal eigenlijk? Weet het niet zo van buiten....

NatriumChloride. Dat weet ik wel. tenminste, keukenzout dan. Want er zijn vele zouten....
Na Cl
 
Ik heb er drie en ze komen goed uit de testen, plus ik vind het een fijne helm. En idd, mijn zwager rijdt met zo'n omgekeerd pispotje, dan lijkt me deze systeemhelm een stuk veiliger. Ik zou er niet mee het circuit opgaan, maar voor de dijkjes en polderweggetjes vind ik het mooi genoeg.

Je weet toevallig ook dat ze gemanipuleerd worden voor een test of eigenlijk speciaal gemaakt op die bepaalde plekken.

Maar goed jij steekt je hoofd daar maar in . ik wil hem nog niet gratis
 
Aha, dus eerst "het is DAT, en niet DAT" en als je dan ongelijk blijkt te hebben is het opeens "we zijn allemaal bloemenkindjes" :+



Nee. De mayonaise. De peper. De pindakaas. Dat zijn geen onzijdige woorden (dus krijgen "de" als lidwoord) . Maar zout is een onzijdig woord en krijgt dus 'het' als lidwoord.
Dat is de term voor irritantjes? :=


Eeeh, met een helm, anders off topic.... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan