Helm van de Lidl

Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen... Voor het geld kun je het bijna niet laten. En als die niet goed zit, dan heb ik in ieder geval een ervaring gekocht. (En kan dan altijd nog als bijrijder helm worden ingezet)
Lijkt me een praktische benadering :t
 
Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen... Voor het geld kun je het bijna niet laten. En als die niet goed zit, dan heb ik in ieder geval een ervaring gekocht. (En kan dan altijd nog als bijrijder helm worden ingezet)
En als je nou over een jaar eens een review plaatst? Niet dat ik je vraag om te vallen he :+, maar gewoon hoe heel alles dan nog is etc.
 
Aha, dus eerst "het is DAT, en niet DAT" en als je dan ongelijk blijkt te hebben is het opeens "we zijn allemaal bloemenkindjes" :+



Nee. De mayonaise. De peper. De pindakaas. Dat zijn geen onzijdige woorden (dus krijgen "de" als lidwoord) . Maar zout is een onzijdig woord en krijgt dus 'het' als lidwoord.
In het Engels toch veel eenvoudiger dan in ons verschrikkelijk moeilijke Nederlands, daar is het gewoon allemaal "the" ...



Maar on topic: goedkope producten van de Lidl, Aldi, Action, en nog zo een 4521 andere winkels, het is een eeuwige discussie.

Persoonlijk geloof ik best dat die helm veilig is, of toch op zijn minst voldoet aan de norm die het toebedeeld heeft gekregen.

Maar duurzaamheid, dat is dan weer wat anders denk ik.

Mijn duurste helm was een Schubert C3, 650€ dacht ik. Zat wel iets comfortabeler dan elke andere helm die ik al heb gehad, en was ook stiller. Doch ik gebruik ALTIJD oordopjes. Nooit meer een Schubert gekocht wegens budget blablabla ... maar ik ervaarde met die helm dat de prijs zich echter vooral in duurzaamheid vertaalde. Die heeft 5 jaar meegegaan, zat na die 5 jaar nog steeds zeer goed, was nog steeds stil, enkel bij heel hevige regen kwam er een beetje water binnen. In die 5 jaar heb ik ongeveer 120.000km afgelegd. De helm (fluogeel) was ook amper verkleurd, wat bij veel andere fluo helmen net wel gebeurt.

Met die Schubert nooit een ongeval gehad, wel eens met een helm van maar pakweg 140€. Die was beduidend minder duurzaam, maar heeft mij toen heel goed beschermt (ongeval op 28 04 2018).

Momenteel een LS2 valliant (314€), dat is nog méér dan een systeem helm, het is een zogenaamde dualhelm, kan volledig open klappen en in tegenstelling tot een systeemhelm, mag je met een dualhelm wél open rijden. Ik wil niet anders meer dan dat systeem.

Mijn gedacht: als je intensief rijdt, moet je vooral naar duurzaamheid kijken, anders kan je elk jaar een nieuwe kopen, en kom je uiteindelijk net zo duur uit. Rijdt je maar af en toe, dan is die duurzaamheid minder belangrijk. Veiligheid is daarentegen ALTIJD belangrijk.
 
Wat, een Arai Chaser? Waarom kopen op basis van een veronderstelling? En waarom überhaupt van een "stille helm" verwachten dat hij ook maar in de buurt komt van de combinatie van een willekeurige helm (laat staan een stille) plus oordoppen?

Ik wist niet dat de RX7 een racehelm was (is dat wel zo?). Dacht dat deze een vergelijkbare geluidsniveau zou hebben als elke andere Arai integraalhelm, zoals de Chaser die ik daarvoor had.

Dat verschil zouden de fabriek en de motorzaak wel duidelijk moeten maken aan de potentiele koper, je kan maar 1 keer doof worden.
 
Je moet voor de grap eens kijken op de overheidssite van GB. Die hebben een SHARP test. Je kunt dan in kleur zien hoe goed een goedgekeurde helm is. Ze gaan tot 5***** Vooral bij zijwaardse klappen is er erg veel verschil.

Ik geloof je gelijk! :Y

Elke helm voldoet aan de minimum eisen.
Veel helmen komen gelukkig beter uit de test dan het minimum.
Maar beide voldoen ze dus wel qua veiligheid.
Of je het voor jezelf veilig genoeg vind is een tweede.
 
Ik wist niet dat de RX7 een racehelm was (is dat wel zo?). Dacht dat deze een vergelijkbare geluidsniveau zou hebben als elke andere Arai integraalhelm, zoals de Chaser die ik daarvoor had.

Dat verschil zouden de fabriek en de motorzaak wel duidelijk moeten maken aan de potentiele koper, je kan maar 1 keer doof worden.


Dat vind ik dan weer onzin.
Waarom zouden ze daar voor verantwoordelijk moeten zijn?
Jij wil die helm toch.
 
De nieuwe heeft een schnell classificatie en een dot. Wel.luidruchtig. Maar prijs prestatie erg goed voor een systeem helm.
 
Nogmaals, je wordt niet doof van een helm, je wordt doof van onvoldoende voorzorgsmaatregelen nemen tegen lawaai.

Er is geen helm zo stil dat je er geen oordoppen onder nodig hebt als je er extreem lawaai op los laat. Kan zijn dat de Chaser op zich net voldeed voor jou, maar ook daar zou je gewoon doppen onder moeten dragen als je gaat racen, want het blijft een pokkenherrie. Maar eigenlijk ook als je gewoon op de snelweg rijdt.
 
Nogmaals, je wordt niet doof van een helm, je wordt doof van onvoldoende voorzorgsmaatregelen nemen tegen lawaai.

Er is geen helm zo stil dat je er geen oordoppen onder nodig hebt als je er extreem lawaai op los laat. Kan zijn dat de Chaser op zich net voldeed voor jou, maar ook daar zou je gewoon doppen onder moeten dragen als je gaat racen, want het blijft een pokkenherrie. Maar eigenlijk ook als je gewoon op de snelweg rijdt.

Ik gebruikte oordoppen.
 
Nogmaals, je wordt niet doof van een helm, je wordt doof van onvoldoende voorzorgsmaatregelen nemen tegen lawaai.

Er is geen helm zo stil dat je er geen oordoppen onder nodig hebt als je er extreem lawaai op los laat. Kan zijn dat de Chaser op zich net voldeed voor jou, maar ook daar zou je gewoon doppen onder moeten dragen als je gaat racen, want het blijft een pokkenherrie. Maar eigenlijk ook als je gewoon op de snelweg rijdt.


Zo zie ik het ook ja. Als je dat ding op je hoofd wil zetten dan moet je zelf zorgen dat je er alle info bij krijgt.
 
Dacht dat het om een helm ging, ga gewoon van jezelf uit.
Hij moet goed passen en als die dan ook nog comfortabel zit....perfect dan toch.
En als jij je al bewust bent dat je een klapper gaat maken.......ja ........
 
Ik ben niet achterdochtig, maar kreeg toch een klein beetje het gevoel met advocaten van Arai te maken te hebben.
Lol, nee hoor, ik ben eerder van de Shoei.

Toch blijft het natuurlijk zo dat je uiteindelijk niet doof wordt van je helm, maar van een teveel aan lawaai dat op je trommelvliezen landt. En je wordt meestal ook niet in één keer doof van lawaai, dat zal toch enige blootstelling moeten hebben gekost?
 
een helm....waar hebben we het over qua materiaal...en polycarbonaat schaal, polystyreen binnen schaal, war voering wat kussentjes een bandje en wat plastic
Als je dat bij elkaar optelt 10-15 euro..
Ja dan komt het stukje ontwikkeling...waarom zou je dat zelf doen als een ander dat al vele malen voor jouw gedaan heeft, dus je koopt er een stuk of wat, haalt ze helemaal uit elkaar, kijkt op welke delen een copywrite zit of als je in china produceert kijk je nergens naar, en voila de techniek en kennis heb je..
Dan kun je een paar dingen doen
* je zoekt een grote afnemer die die dingen in het arsortiment op wil nemen en met een paar euro genoegen neemt
* je probeert een paar GP racers te strikken, en die geef je een vet contract en dan worden de helmen plotseling duurder , en moet je gaan concurreren met de grote merken
* je beperkt het aantal leverbare kleuren tot 1-2of 3
* je beperkt het aantal maten...
 
Dus, ergens moet je beginnen en dus kom je voordelig uit bij zulke aanbieders. En door de jaren heen schaf je mooiere en/of betere spulletjes aan.
 
De sportkleding die ze verkopen voldoet ook best goed, alleen als je daarna weer een shirt van merken als Craft Of Mizuno aantrekt dan merk je het verschil wel duidelijk.
 
Nog even antwoorden op de vraag van @Martell:

wat is dat in de NL taal eigenlijk? Weet het niet zo van buiten....
Dat is afhankelijk van het gebruik een voegwoord ("ik hoop dat je dit begrijpt"), een betrekkelijk voornaamwoord ("het topic dat ik nog steeds bezoek") of een aanwijzend voornaamwoord ("dat is een goede helm"). Als je het ver zoekt kan het ook nog een zelfstandig naamwoord zijn (het geluid is opgenomen op een dat, digital audio tape).

Duidelijk? *O*
 
Volgens de wet is het verboden met een open systeem helm te rijden.
Of ik vergis mij.
Wie het weet mag het zeggen.
🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan