Helm van de Lidl

Koop er vier. Laat de eerste van tien hoog vallen. Bewerk de tweede met een hamer. Rij over de derde met de auto heen. Als dat goede resultaten geeft kun je de vierde gewoon gebruiken, heb je nog steeds een koopje.

Of je kunt gewoon vertrouwen op het keurmerk en lekker opzetten. Het zal allicht geen extra gevaar opleveren.
Watermeloen is wel weer duur.(toch wel echt nodig voor het realistische effect:+ )
 
Volgens de wet is het verboden met een open systeem helm te rijden.
Of ik vergis mij.
Wie het weet mag het zeggen.
🤔
Klopt.

Tenzij hij erop gekeurd is. Maar dat is zelden het geval. Mijn Schubert C3 destijds alvast niet.

Die zogenaamde dualhelmen, waarbij het kinstuk helemaal tot achteraan opent zijn daarop gekeurd.

Edit: maar ik heb nog nooit verhalen gehoord van motorrijders die een bekeuring kregen om bijvoorbeeld in bbk met open systeemhelm te rijden.
Wel is het stukken comfortabeler bij een helm waarvan het kinstuk vollefig naar achter draait, echt, ik wil niet meer anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helm is goedgekeurd, punt.

Zeker, maar wat @sneeuwitje zegt, klopt. Systeemhelm mag je alleen open doen met opzetten en afzetten.
Tijdens het rijden moet hij dicht zitten, want is gekeurd als intergraal.
Er zijn systeemhelmen die ook gekeurd zijn als jethelm. Dan mag je hem open houden tijdens het rijden

Theoretisch verhaal natuurlijk....
 
Daarmee is de helm niet slecht of gevaarlijk. Je kan je Schubert of Arai ook achterstevoren op je hoofd zetten. Daarmee is het geen slechte helm.
 
Helm moet lekker zitten, dus altijd passen en eventueel (laten) aanpassen.
En dat kan niet met de LIDL helmen, zijn alleen online te koop.

Met de veiligheid zal het wel goed zitten.
Je kunt er altijd nog een prei en een paar wortels tussen steken.
Die zijn trouwens in de aanbieding.
 
Jij vindt het vast niet erg om dat wetsartikel dan even te noemen ..
Jawel, want dat is te veel zoekwerk.
Maar ik heb dat ooit eens nagevraagd aan een politie agent, en die bevestigde dat.
 
Jawel, want dat is te veel zoekwerk.
Maar ik heb dat ooit eens nagevraagd aan een politie agent, en die bevestigde dat.
Ik heb een neef die had een nicht en daar een broer van zei tegen een boer die in het weiland tegen een hek geleund stond:

"Dat is gelul er is geen enkele wet die voorschrijft dat je een systeem helm alleen gesloten mag dragen. "

En daarna zei die:

"Ik zou willen dat mensen stoppen met het verspreiden van nepnieuws, onzin en barpraat op internet-fora. Maar ja dat zal wel ijdele hoop zijn".
 


de crivit helm ligt op mijn sh150, frontaal op een ford transit met pak em beet 60-80 en de transit ging iets van 30-40, ik had buiten alle andere breuken ed alleen een gebroken neus als schade aan mijn hoofd, de helm was al een aantal jaartjes oud en zat wat aan de ruime kant.

prima helmen alhoewel die oude die ze eerst hadden een veel betere pasvorm hadden dan wat ze nu hebben en bovendien verkopen ze alleen nog de xl en niet de xxl en nederlanders(mannen) hebben gemiddeld een te groot hoofd daarvoor, de pasvorm nu is niet erg best en het duurt wel een paar maandjes voor hij lekker gaat zitten.
Pasvorm en windgeruis is slecht maar veilig zijn ze wel.
 
Volgens de wet is het verboden met een open systeem helm te rijden.
Of ik vergis mij.
Wie het weet mag het zeggen.
🤔
Als de dot of snell classe gehaald word met vizier open mag het. Zeldzaamheid dat dat het geval is, ken zelf maar 1 type waar dat voor geld.
 
Ik heb een neef die had een nicht en daar een broer van zei tegen een boer die in het weiland tegen een hek geleund stond:

"Dat is gelul er is geen enkele wet die voorschrijft dat je een systeem helm alleen gesloten mag dragen. "

En daarna zei die:

"Ik zou willen dat mensen stoppen met het verspreiden van nepnieuws, onzin en barpraat op internet-fora. Maar ja dat zal wel ijdele hoop zijn".
Ieder moet doen wat hem of haar het beste lijkt,al doen ze een tulband om.
Hier kom je toch niet uit.

🤪
 
Ieder moet doen wat hem of haar het beste lijkt,al doen ze een tulband om.
Hier kom je toch niet uit.

🤪
Je komt er wel uit: Je moet een goedgekeurde helm dragen. Als die goedkeuring niet geldt in opengeklapte toestand, rijd je op dat moment niet met een goedgekeurde helm. Als je hem in je hand draagt geldt hetzelfde, of wanneer je het bandje niet vastgemaakt hebt.
 
robber 57 je was toch wel in de war van die klapper,als je denkt dat die auto een transit was
Is heel duidelijk een volkswagen,en die heeft betrekkelijk weinig schade zo te zien
Goed he die volkswagens
 
ondanks dat dit al een wat ouder topic is, wil ik er nog wel even op terugkomen.

Ik heb nu ongeveer driekwart jaar met de Lidl systeemhelm rondgereden, waarvan een groot deel lessen was.
Mijn conclusie is als volgt:

+ Prima helm voor het geld
+ Hij is goedkoop
+ Vrouwlief was blij dat ik er niet veel voor hoefde te betalen
- Vrouwlief vind me nu voor gek rijden met de helm
+ Multifunctionele helm, allround inzetbaar
+ Ingebouwde zonnevizier is ook prima
+ Pinlock is heel fijn, maar alleen de eerste tijd...
- ...Pinlock gaat los zitten, waardoor het alsnog niet werkt
- Pinlock is heel klein, waardoor je het gevoel krijgt, dat je door een brievenbus aan het kijken bent
- Het is geen echt fijne helm
- Ding maakt herrie
- Pasvorm is om te huilen
- Ik vind het een enorm ding op mijn hoofd
+ Door deze helm ben ik er wel achter gekomen wat voor helm ik wil (geen systeemhelm meer, maar een modulaire helm, aangezien ik 90% van de tijd open rijd), ik heb een Scorpion Exo Combat Evo gekocht in de plaats
 
Je kunt er ook niet zo heel veel van verwachten maar voor iemand die begint of een passagier even achterop prima bescherming.

Een helm moet gewoon goed passen of hij nou 50 of 1000 euro kost, en al die labeltjes binnenin: het zal wel…

Net terug van een rondje met mijn Shoei Neotec-2 op mijn kop, geld wel waard!
 
Zelf heb ik die knalgele prima ding. Eentje van 300/400 euro zal vast wat lekkerder zitten en misschien "beter" zijn. Maar deze bevalt me prima zonneklep ingebouwd, systeem helm en pinlock is ook fijn wanneer het wat kouder is en je staat bij het verkeerslicht.
 
ondanks dat dit al een wat ouder topic is, wil ik er nog wel even op terugkomen.

Ik heb nu ongeveer driekwart jaar met de Lidl systeemhelm rondgereden, waarvan een groot deel lessen was.
Mijn conclusie is als volgt:

+ Prima helm voor het geld
+ Hij is goedkoop
+ Vrouwlief was blij dat ik er niet veel voor hoefde te betalen
- Vrouwlief vind me nu voor gek rijden met de helm
+ Multifunctionele helm, allround inzetbaar
+ Ingebouwde zonnevizier is ook prima
+ Pinlock is heel fijn, maar alleen de eerste tijd...
- ...Pinlock gaat los zitten, waardoor het alsnog niet werkt
- Pinlock is heel klein, waardoor je het gevoel krijgt, dat je door een brievenbus aan het kijken bent
- Het is geen echt fijne helm
- Ding maakt herrie
- Pasvorm is om te huilen
- Ik vind het een enorm ding op mijn hoofd
+ Door deze helm ben ik er wel achter gekomen wat voor helm ik wil (geen systeemhelm meer, maar een modulaire helm, aangezien ik 90% van de tijd open rijd), ik heb een Scorpion Exo Combat Evo gekocht in de plaats
Houd er wel rekening mee dat je met een open helm letterlijk op je bek kunt vallen.
 
Houd er wel rekening mee dat je met een open helm letterlijk op je bek kunt vallen.
Klopt... Maar ook dat je met een open helm veel meer zicht hebt dan met een integraal helm (en al helemaal met mijn oude lidl brievenbus helm)

Wat ik me wel af vraag... Als jethelmen zo enorm verschrikkelijk onveilig zijn, waarom worden deze dan nog verkocht?
 
Klopt... Maar ook dat je met een open helm veel meer zicht hebt dan met een integraal helm (en al helemaal met mijn oude lidl brievenbus helm)

Wat ik me wel af vraag... Als jethelmen zo enorm verschrikkelijk onveilig zijn, waarom worden deze dan nog verkocht?
Omdat de keuringseisen niet streng genoeg zijn. Ik heb zelf naast twee integraalhelmen ook een open jethelm, die draag ik bij erg warm weer. Maar ik overdenk wel eens wat er kan gebeuren.O-)
 
Ik heb bij de laatste Motorbeurs (2020 editie) een 'goedkope' enduro helm gekocht. Leek me wel wat, wat meer ruimte voor mijn snufferd met warm weer en ook een zonneklep. Past mooi bij de 'ruige' uitstraling van mijn TransAlp :+ dacht ik. Op zo'n beurs kan je natuurlijk wel passen, maar je komt er pas later achter of de helm echt prettig zit. Helaas kwam ik er dus achter dat na verloop van tijd (zeg een half uur) er een vervelend drukpunt op mijn voorhoofd ontstond.

En het ingebouwde zonnevizier vertekent echt enorm. Dus dat is met het rijden ook geen succes.

Schade? Ongeveer 70 euros. Valt gelukkig mee, maar ik koop niet snel zoiets weer.

En over de minimale eisen waar een helm aan moet voldoen. Die eisen zijn echt minimaal. Het zou goed zijn als deze eisen een heel stuk aangescherpt zouden worden.
 
Laatst bewerkt:
Omdat de keuringseisen niet streng genoeg zijn. Ik heb zelf naast twee integraalhelmen ook een open jethelm, die draag ik bij erg warm weer. Maar ik overdenk wel eens wat er kan gebeuren.O-)
Ik weet wat er kan gebeuren,...zelfs een systeemhelm van BMW brak het kindeel al af bij een val met 25 km pu. Het kindeel hing nog aan een schanier de andere was weg. Mijn kaak en kin was op de weg geraakt en zag er niet uit. Mijn tandvlees was tussen mijn onderlip en onderkaak over 5 cm breedte af gescheurd. Ik ben blij met die mondkapjes tegen woordig. (Gekheid alles is geheeld mijn tanden bleven gelukkig zitten. Nog wel pijn aan de tanden als het erg koud is het was in 2007. Ik heb prive geen systeemhelm meer en draag op mijn werk sinds die tijd een Nolan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan