Helmen, helmen en nog eens helmen

eg

Die hard MF'er
4 aug 2005
306
0
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb ook een search gedaan op m-f maar het aantal bomen word nog meer dan ooit :/

Zoveel merken, zoveel types, zoveel soorten materiaal :/

Wat zijn eigenlijk goede merken ?

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=203184&CFID=6933545&CFTOKEN=5596610

Ik had deze helm gezien, is dit eigenlijk wat voor 200 euro? Overigens bedoel ik de zwarte variant, die hebben ze ook bij motozoom, ziet er zo uit: http://shop.rossifiles.com/media/agv-helmet-k-series-valentino-rossi-black.jpg

En er staat ook dat het materiaal van Technopolymeer is, is dat veilig, goed, gaat dat lang mee etc ?

Leuk al die kleurtjes enzo maar mij gaat het om: veiligheid en pasvorm (moet wel comfortabel zitten)... Dus als iemand ervaringen heeft...

Je hebt ook heel veel Schuberth helmen, Caberg helmen, weet niet of die wat zijn, die van Caberg zelfs met geintegreerde zonnebril enzo...
 
Goede motorzaken afgaan met groot assortiment, passen en voor laten lichten !

Je denkt toch niet dat je op een Forum een eensluidend advies krijgt hè

_O-

[me]NitroMax heeft op de beurs voor € 99,- een perfect passende OGK FF3 gekocht, net een PinLock in laten zetten voor het winter woon/werkverkeer, normaal rijdt'ie met een Simpson RX8 maar om nou te zeggen dat dat een comfortabele helm is in de winter :X O-)
[/me]
 
Je ziet dus door je helmen je hoofd niet meer :?

Tja..ik heb zelf ook een budget helm, en koop dan elke 2-3 jaar een nieuwe. Duurdere helmen gaan langer mee (minder uitdroging enzo) dus het is een keus. Slechte helmen bestaan niet volgens mij (moeten ze wel voorzien zijn van een keurmerk uiteraard).
 
Ben zelf van mening dat een duurdere helm wat lekkerder zit dan een goedkopere, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Zelf heb ik een helm van 300 eurie op me koppie, zit goed, binnenvoering is uitneembaar en wasbaar, wangstukken zijn te vervangen (voor als de helm wat te los gaat zitten)
en hij gaat zo'n 8 jaar mee (glasvezel)
Ik zou vooral niet op merk letten, ieder merk heeft zijn eigen pasvorm.
Gewoon naar een winkel gaan met een leuk assortiment (Wat jij er leuk uit vindt zien) en gaan passen.
Zelf ben ik 2 uur bezig geweest voor ik deze helm had. Wel de tijd nemen dus. :P
 
Hmm proberen is wel leuk enzo maar er zijn zoveel helme te koop als ik dat allemaal ga proberen ben ik wel een paar jaar zoet mee denk ik :P

Moet effe bellen naar motozoom of ik die helm effe op me knar kan zetten.
 
Eerst gaan passen en uit degene die goed zitten de mooiste kiezen :Y
Je zult er waarschijnlijk achter komen dat nog niet de de helft van de helmen ook maar enigsinds goed zit op jou hoofd... Zit veel verschil in...
 
Heb jij geen handige tips meneer de BMW motorpiraat ? :P


Gewoon gaan sjoppen, loop eens binnen bij wat motorzaken, Hein Gericke ect.

Je had gewoon naar de beurs moeten gaan, daar zie je tenminste helmen, helmen en nog eens helmen.

Termaat in nijmegen heeft ook veel zitten, maar dat is wel aan de andere kant van NL voor je.

:)
 
Gewoon gaan sjoppen, loop eens binnen bij wat motorzaken, Hein Gericke ect.

Je had gewoon naar de beurs moeten gaan, daar zie je tenminste helmen, helmen en nog eens helmen.

Termaat in nijmegen heeft ook veel zitten, maar dat is wel aan de andere kant van NL voor je.

:)

In de buurt van Amsterdam ken ik Safe motors, Motoport, voor de rest zou ik serieus niet weten waar ik zou moeten kijken.

Iemand die een motordealer in de buurt van Amsterdam kent ?
 
Je ziet dus door je helmen je hoofd niet meer :?

Tja..ik heb zelf ook een budget helm, en koop dan elke 2-3 jaar een nieuwe. Duurdere helmen gaan langer mee (minder uitdroging enzo) dus het is een keus. Slechte helmen bestaan niet volgens mij (moeten ze wel voorzien zijn van een keurmerk uiteraard).
Oh nee :? Moet je die test van die lidl-helmen eens lezen (ik dacht op Motorrad en anders ff googlen). Zijn ook voorzien van een keurmerk maar de plastic emmer van Herr Flick ;) biedt bijna net zoveel bescherming :+ .
 
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb ook een search gedaan op m-f maar het aantal bomen word nog meer dan ooit :/

Zoveel merken, zoveel types, zoveel soorten materiaal :/

Wat zijn eigenlijk goede merken ?

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=203184&CFID=6933545&CFTOKEN=5596610

Ik had deze helm gezien, is dit eigenlijk wat voor 200 euro? Overigens bedoel ik de zwarte variant, die hebben ze ook bij motozoom, ziet er zo uit: http://shop.rossifiles.com/media/agv-helmet-k-series-valentino-rossi-black.jpg

En er staat ook dat het materiaal van Technopolymeer is, is dat veilig, goed, gaat dat lang mee etc ?

Leuk al die kleurtjes enzo maar mij gaat het om: veiligheid en pasvorm (moet wel comfortabel zitten)... Dus als iemand ervaringen heeft...

Je hebt ook heel veel Schuberth helmen, Caberg helmen, weet niet of die wat zijn, die van Caberg zelfs met geintegreerde zonnebril enzo...
een dure helm word vanzelf goedkoper omdat de houdbaarheid korter is.
als je dan gaat omrekenen kun je waarschijnlijk beter in 1 keer een "verse" helm kopen.
en wat is goed?
duur is niet per defenitie goed.
hij moet goed zitten en in jou budget passen



koop een shark :P
dat is dus een helm die ik niet weer hoef.
ik heb een shark premium gehad.
en na 1 jaar was hij zo uit gelubberd dat hij alle kanten opschoof.
ik was toen ik hem kocht ook net gestopt met roken en ben 10 kg aangekomen en heb een dikkere kop gekregen
toch was de helm die echt goed zat in het begin helemaal uitgelubberd
ik heb nu al 2 jaar een agv x-r2 en die zit nog steeds helemaal goed
ik ben ondertussen niet meer zwaarder geworden
 
Laatst bewerkt:
full







heb ik gekocht bij motorsportklazinaveen
 
Voor mij zijn er de volgende topmerken: shoei en arai.

Ik heb best een dure helm van Shoei. Die heb ik gekocht vanwege z'n goede pasvorm en lichte gewicht. Minder gewicht merk je echt!

Andere tip: bezuinig niet op je helm....
 
Reken uit wat je wil besteden, ren naar een motorzaak en ga gewoon passen. Kies vervolgens degene die je het mooist vind en de prijs/kwaliteit verhouding. Er is verder weinig over te zeggen, echt gewoon passen...

Je moet zelf kijken naar wat voor helmen je lekker vind zitten, daar zit zoveel varieteit in :)
 
In de buurt van Amsterdam ken ik Safe motors, Motoport, voor de rest zou ik serieus niet weten waar ik zou moeten kijken.

Iemand die een motordealer in de buurt van Amsterdam kent ?

Als Termaat je te ver is zou ik anders eens gaan kijken bij de Watertoren in Zeist. Die lui helpen je meer dan uitstekend en hebben een mooie collectie betaalbare (tot 350 euro) Shark helmen. Zit vast wel iets tussen wat je bevalt. En anders even naar NIWA in Zwaagdijk. Da's ook wel redelijk in de buurt.
 
Ga hetzelfde advies geven als ieder ander.

Loop een motorzaak binnen waar ze redelijk wat hebben staan. Loop naar een van die kerels toe (als het een goede zaak is is dat niet nodig en heb je ook al koffie 8-) ) Leg je vraag voor, vraag om de verschillen tussen de helmen. Zet ook de goedkope en de hele dure op je knar (je merkt het verschil namelijk wel) en bepaal dan welke je wilt. Reken gewoon meteen af en neem mee want anders blijf je twijfelen.

Oh ja, 1 belangrijk ding, als je vindt dat je niet goed geholpen wordt loop je naar een ander. Wordt je heel goed geholpen, ga dan niet voor een tientje prijsverschil naar een ander.

Mijn 2 eurocent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan