Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 15 -

Hij is dan wel luchtdicht, maar je karkas kan aangetast zijn.... En dat wil je op een motorband echt niet.
 
Helaas was toch echt een nieuwe band nodig B|-O-:')
 

Bijlagen

  • IMG-20210511-WA0010.jpeg
    IMG-20210511-WA0010.jpeg
    138 KB · Weergaven: 18
Gisteren wezen proefrijden op de nieuwe Harley-Davidson Pan America.
De linkerkant vind ik best rommelig overkomen, best druk omdat ze daar alles neergepropt hebben qua leidingen bekabeling(bobines) en ventilator.
panam1.jpg

Rijdt behoorlijk goed voor zover je dat kunt proberen als je een een groep achter een voorrijder moet rijden, als ik dat vooraf had geweten dat ik niet gewoon zelf een uurtje op pad mocht weet ik niet of ik het had gedaan, ook omdat het anderhalf uur enkele reis was om er te komen.
Vind het alleen niet veel met Harley-Davidson te maken hebben. Motorisch is het met niks van HD te vergelijken, ook niet met een V-Rod.
qua gadgets lijken ze wel met de tijd mee te gaan getuige alle informatie die er op het dashbord zat, maar ook hier niet echt de tijd gehad om er echt in te duiken.
panam5.jpg

Wel vraag ik me af wat de bouwkwaliteit is, ruitje zou verstelbaar moeten zijn, op mijn demo motor met nog geen 2500km op de teller was het plastic al gebroken waardoor hij nog maar aan 1 kant half vasthing.
panam2.jpg


Handkap is 2 keer losgekomen uit het klemmechanisme op het stuuruiteinde, de spaakvelgen zjin geschikt voor tubeless banden ( spaken aan buitenzijde velg) maar die vertoonde behoorlijk wat schade.
panam3.jpg
panam4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er allemaal niet zo best uit :o
Ik denk dat ik oud word, want die cijfertjes op dat display lijken me errug klein…..om dat al rijdend te moeten ontcijferen….
 
Zo ik zou zelfs geen test rit zo gaan doen ;)
Maar ja denk dat die demo motor beetje is mishandeld ook met transport, dit kan toch niet anders. Voor zo motor van 25k zou je meer verwachten
 
Ik (Edwin) lees ook mee.. sommigen van jullie herinneren me mischien nog wel.
Ik heb een aantal jaar terug (stuk of 8) veel motor gereden ook met het M-F
Eerst met een rood wit zwarte Thundercat en daarna kwamen een groene Z750, een GSX-r1000, een FZR 600, een Fireblade 900rr en een SV1000.
Toen kwam er een kleine meid en werd het op werkgebied ook een stuk drukker waardoor motorrijden on hold kwam te staan.
In die jaren heb ik als woon werker nog wel een Suzuki uk110 gereden, maar dat is meer een kauwgomballen scooter die toevallig ook op de snelweg mag. (Maar of je dat moet willen ;) )
Het kriebelt in ieder geval nog steeds dus voorzichtig kijk ik weer rond voor ne moto, ik zou alleen niet weten wat ik wil (of eigenlijk wat ik niet wil haha)
@etc : en en en en? Heb je al wat op het oog of zelfs gevonden? Of kijk je nog voorzichtig rond?
 
Wordt er intussen wel wat gereden hier ?
Goldwing 150 vorige week voorzien van nieuwe achterband, achterbrug, thermostaat, thermoswitch en vandaag nieuw zijspan wiel lager. Buell groter tasje op gemaakt voor tijdens de dutch1000. Gl1800 ligt nog helemaal uit elkaar, deze week subframe monteren.
 
Wordt er intussen wel wat gereden hier ?
Goldwing 150 vorige week voorzien van nieuwe achterband, achterbrug, thermostaat, thermoswitch en vandaag nieuw zijspan wiel lager. Buell groter tasje op gemaakt voor tijdens de dutch1000. Gl1800 ligt nog helemaal uit elkaar, deze week subframe monteren.
Zekers. Gisteren nog ff 250km gereden. Even binnendoor van Houten naar m’n broer in Mierlohout. Nog ff getankt bij de Total naast de McDonalds.
 
jazeker! gisteren met de yzf-r club op het circuit midland! ( mijn motor staat hier niet op )
midland.jpg
 
@etc : en en en en? Heb je al wat op het oog of zelfs gevonden? Of kijk je nog voorzichtig rond?
Ik heb last van besluiteloosheid... en onenigheid thuis over het type motor. Ikzelf twijfel tussen modern retro of iets racerigs met een volle kuip en dan ook nog welk vermogen ik wil/ denk nog te hebben, en het thuisfront wat zich een bepaalde rijstijl van mij herinnerd dus die wil dat er een custom/cruiser komt.
Nu heb ik ook niet lekker rond kunnen kijken omdat je tot voor kort een afspraak moest maken als je iets wilde bekijken en dat vind ik niet prettig, maar dat is gelukkig makkelijker geworden
 
Ik heb last van besluiteloosheid... en onenigheid thuis over het type motor. Ikzelf twijfel tussen modern retro of iets racerigs met een volle kuip en dan ook nog welk vermogen ik wil/ denk nog te hebben, en het thuisfront wat zich een bepaalde rijstijl van mij herinnerd dus die wil dat er een custom/cruiser komt.
Nu heb ik ook niet lekker rond kunnen kijken omdat je tot voor kort een afspraak moest maken als je iets wilde bekijken en dat vind ik niet prettig, maar dat is gelukkig makkelijker geworden
Dat wordt een Ducati Diavel dan. Modern met een retro tintje en toch genoeg power 🤣
 
Wordt er intussen wel wat gereden hier ?
Goldwing 150 vorige week voorzien van nieuwe achterband, achterbrug, thermostaat, thermoswitch en vandaag nieuw zijspan wiel lager. Buell groter tasje op gemaakt voor tijdens de dutch1000. Gl1800 ligt nog helemaal uit elkaar, deze week subframe monteren.
Telt woon werk ook mee?
Een paar weken terug een nieuw bandje laten steken, een beurtje en de 1976ste terugroep aktie uit laten voeren
 
Wat is er mis met een 6 cylinder ? ;)

Vandaag doelloos rondje gereden om de brandstofmap (V5 intussen) weer in te leren.
Ook een tijdelijke gelzadel erop om te testen maar dat wordt wel een blijvertje, van de winter maar eens in het zadel zelf maken.
IMG_20210607_140055.jpg
 
Nou, heb ik me net pas voorgesteld en nu al panne.. terwijl ik toch echt dacht dat ik wel klaar was met het onderhoud van de V-strom. Heb er ook nog amper mee gereden sinds Januari dat ik 'm gekocht heb.

Plasje olie onder het voorwiel, band, velg en alles vettig. Ene kant voorvork lekt.. @Harley ik zal dinsdag wel even bellen, of moet ik even mailen om een afspraak te maken?
En doen jullie nou ook motor eventueel ophalen met de bus?

IMG-20210612-WA0005.jpeg
 
Wat is er mis met een 6 cylinder ? ;)
In lang verloren tijd heb ik wel eens wat ritjes gereden met iemand die een oude honda 6 cilinder had en het geluid wat dat apparaat produceerde was briljant. Dus ik zou zeggen helemaal niks behalve de verkrijgbaarheid van zulks haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan