Help: aangehouden maar geen meting? Alles kwijt?

zwaar kut.

Ik kom uit groningen oorsprongelijk, en je kan bestwel makkelijk uitlopen op de ring als je beetje hard op- en afrijdt/ laat remt, dat haalt auto nooit zeker als ze later vertrekken, waarschijnlijk heb jij overal te hard (lees harder dan toegestaan) gereden en zij vooral op de ring zelf. (traject meeting had geklopt als ze direct aan hadden gezet tot stilstaan, want dan zouden ze tijd en totale afstand van jullie ritje meten, als ze op de ring bij hoge snelheid pas zijn gaan meten dan klopt er niks van. want zo te horen waren jullie uit het zicht dan kunnen ze niet hard maken dat ze in haalden (of dat jullie uitliepen) :+ )

Was het trouwens een "echte" wheelie of liftende voorband bij hard optrekken, kan je altijd zeggen dat het je ff ontschoot :P , ook van belang of ze jullie visueel herkende van eerdere vergrijp of echt via kenteken, want visueel.........van alle combis rijden genoeg rond die op genoeg op elkaar lijken.
 
ten eerste doet de hulp dit niet en in beslagname kan hij niet hard maken dan heb je twee keer de snelheid moeten rijden.
in beslag name gaat niet via kentekenbewijs.
zo hij dit wel doen kun je ook later nog de snelheid naar benenden laten stelllen.
ik heb het idee dat de agenten die je hebben aangehouden niet helemaal hun huiswerk hebben gedaan.
nee, gewoon bang makerij.
in name rijbewijs oke of had je die niet bij je.

beste douw heb je in het voorruit zicht.



L :+ L

Joh, doe jij nou ook eens je huiswerk.
Je zegt dat je voor inbeslagname twee keer de toegestane snelheid moet rijden. Reken je even mee?

Toegestane snelheid: 70 km/u
Twee maal 70 = 140.
"Gemeten" snelheid: 170
Gecorrigeerde snelheid: 151.

Uiteindelijk dus tweemaal de toegestane snelheid, PLUS 11 km. Dus, inbeslagname mogelijk?

Maar goed, even terug naar het begin. Hebben ze je rijbewijs ook daadwerkelijk ingenomen? Hen je een bon gehad? Ik gok op niet. Meten met een voertuig kun je namelijk op drie manieren doen.

1. Je rijdt achter het voertuig aan met een gelijkblijvende onderlinge afstand. Als jij 170 rijdt, en de afstand blijft ongeveer gelijk, kun je veilig aannemen dat de ander ook 170 rijdt, nietwaar?

2. Uitlopen. Als jij 170 rijdt, en het voertuig dat voor je rijdt loopt uit, kun je veilig aannemen dat hij (harder dan) 170 rijdt. Mee eens?

3. Inlopen. Als jij 170 rijdt, en je ziet in je spiegel dat er iemand naar je toe rijdt, kun je veilig aannemen dat deze dus harder dan 170 rijdt. Ook mee eens?

Mooi. Hou dat even vast. Als jij dus degene bent die met 170 kilometer per uur op iemand inloopt, kun je dus veilig aannemen dat diegene voor jou dus MINDER dan 170 km/u rijdt. Hoeveel minder, dat ga je bepalen nadat je binnen redelijke afstand van diegene bent gekomen, waarna je een gelijkblijvende afstand houdt als omschreven onder 1 en leest dan je snelheid af. Zo meet je, en niet anders. Bij overschrijding van meer dan 50 km/u wordt je rijbewijs ingevorderd, bij tweemaal de snelheid en/of gevaarlijk rijgedrag mag je ook je motor achterlaten. Eventueel wordt ter plaatse hierover (telefonisch) overleg gepleegd met de officier van justitie. Ik denk dat de heren je even hebben laten schrikken.



Hmmmm.... heb nog even verder gelezen. Het teletekst bericht geeft toch iets meer info dan jij in je startpost doet. Had ik kunnen weten |(
Mensen zijn nou eenmaal geneigd om hun deel "iets" af te zwakken, en je kunt op z'n zachtst zeggen dat de info uit je startpost "niet volledig"is. Of het hele artikel moet natuurlijk onzin zijn. Maar goed, als het artikel klopt, kan je rijbewijs dus worden ingevorderd.Op grond van artikel 5 is het namelijk óók mogelijk je rijbewijs in te vorderen en/of je voertuig in beslag te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de heren je even hebben laten schrikken.

heren? stoer doen met een penning is geweld uitlokken :r

mooi raar verhaal, lijkt me nogal logisch als een auto een motor in wil halen dat ze flink moeten planken. denk dat je gewoon genaaid bent -O-
 
voor zover mij bekend mag een meting op basis van KM teller, mits de dienders er een 10% marge hanteren...

10% marge is onzin.
In de politieauto's zitten geijkte tellers. In de auto is altijd een conversietabel aanwezig. dwz geconstateerde snelheid op de teller en de werkelijk gereden snelheid.
Maar troost je. Deze dienders zitten nog wel even te tikken voor dit geintje
 
waar kan je dan bieden :+ ik wil ook wel een leuke aanbieding ;)
Dit kan zeker interessant zijn.
Mijn broertje heeft er z'n BMW 330CI gekocht, honkbalknuppel lag nog achterin..
Hou er alleen rekening mee dat de bedragen die je biedt excl. btw en een bepaalde toeslag zijn.
Eens in de zoveel tijd kun je op een kijkdag langskomen en biedingen doen.
Helaas zie je niet wat een ander geboden heeft, maar blijf in elk geval ver onder de dagwaarde zitten, vaak kun je het daarmee redden.

hier is nog wat info over de domeinen te vinden.
 
Nou als ik dat bericht zo lees dan is het gewoon een optelsom geweest van overtredingen.
En sowiezo een art 5.

Vrees het ergste voor je.

Maar succes!!
 
Hmz,, op de ring in Groningen hea |( , lijkt me sterk dat ze je daar op 170 klokken! Ze kunnen daar moeilijk meten met al die bochten en stoplichten die je hebt als je de ring verlaat!

Welk stukje ben je precies gepakt?

PS: bij de shellpomp t.h.v Boonstra-motoren willen ze ook nog wel eens staan te laseren achter de shell!
 
Ook op politie.nl:

Groningen: snelheidsduivels raken motor en rijbewijs kwijt

De politie heeft zondagnacht op de Weg der Verenigde Naties twee rijbewijzen ingevorderd en twee motoren inbeslaggenomen. Agenten hadden de twee 27-jarige motorrijders uit Groningen al twee keer eerder op de avond met hoge snelheid zijn rijden. De eerste keer remden ze direct af toen ze de agenten zagen. De tweede keer, op het Sontplein, maakte een van hen een wheelie toen hij een auto inhaalde. Hun snelheid was te hoog om ze te achterhalen. De derde keer vielen ze door de mand. Ze reden met hoge snelheid op de Osloweg, richting de Weg der Verenigde Naties. De dienders zetten met 170 km/uur op de teller de achtervolging in. Beiden stopten bij de benzinepomp. Ze moesten hun rijbewijs en hun motor afstaan. Tegen beiden wordt proces-verbaal opgemaakt.

Je kunt iig zeggen dat je het nieuws gehaald hebt. :)

Maar met zo'n waslijst kun je het rustig vergeten. :X
 
... ik heb het laats ook gehad.....met een paar dienders die vooraf vreemd gedrag vertoonden, als in ik vertrouw deze bestuurder niet dat hij ten alle tijden in de spiegel kijkt als deze van richting veranderd etc....
ben er voorbij gegaan toen ze stil stonden voor oranje (ze remden al bij groen)
zij zijn later achter mij aan gekomen en hebben dus veel te hard moeten rijden om bij te komen ondanks dat ik nog 2 rode lichten had. Ze hadden duidelijk een bonnetje nodig want ze bleven maar belachelijke dingen zeggen om mij bang te maken.
Officier van justitie wilde niet op het bezwaarschrift in gaan.

anyway.... velen van jullie vergeten een ding als ze roepen als politie 170 reed reed jij harder...

Is in dit geval niet waar. politie auto stond stil voor rood. moter rijd al...

al eens zeer hard opgetrokken bij een stoplicht?
Ik rijd meestal 50 aan de overkant van de kruizing en blijf ook op deze snelheid auto's lijken vaak nog niet eens van hun plek te zijn gekomen als ik dan in mijn spiegels kijk. las er dan weer zo'n gek is die je met alle moeite voorbij wil dan duurt dat 1 lang voor dat deze bij je is en 2 is zijn snelheid velen malen hoger dan die van jou.
En dan heb ik het dus nog over een gelijke start en niet eens over een vertraagde start.

conlusie van agent is veel te overdreven, als het waar is wat Giszie ons verteld.
 
Shit happens vriend.. Risico van het vak.. jammer -O-

Maar je hebt het nieuws gehaald.. kicke :D
 
Als je de conclusies van Deputy Duc ff volgt en het klopt wat er staat i.v.m. optrekken van de motor dan kunnen ze geen goede meting hebben gedaan om je snelheid te bepalen. Daar kan je dan misschien nog goed verweer tegen maken en onder dat gedeelte van je boete uitkomen.

Maar als ze je ook al eerder hebben gezien, incl. wheelies enzo dan kom je onder het 'artikel 5'-gedeelte niet uit vrees ik -O- ! Succes ermee en bedenk maar zo, trappen op een trapfiets is weer gezond voor je ;)
 
10% marge is onzin.
In de politieauto's zitten geijkte tellers. In de auto is altijd een conversietabel aanwezig. dwz geconstateerde snelheid op de teller en de werkelijk gereden snelheid.
Maar troost je. Deze dienders zitten nog wel even te tikken voor dit geintje
Je hebt deels gelijk:

verkeershandhaving.nl
Geijkte boordsnelheidsmeter in dienstvoertuig
In geval van een snelheidsovertreding wordt geconstateerd met behulp van een dienstvoertuig met een geijkte boordsnelheidsmeter (dus niet: radarsnelheidsmeter), wordt de maximale fout als volgt berekend:
De afwijking van de snelheidsmeter in het voertuig dient te worden bepaald met behulp van (geijkte) ijkapparatuur. Dit gebeurt bij elk dienstvoertuig periodiek en resulteert in een tabel (zie bijlage ) die in het voertuig aanwezig dient te zijn.
De meetonzekerheid bij de ijking is afhankelijk van het gebruikte ijkingsmiddel. De maximale fout bedraagt 3 km/h voor snelheden niet groter dan 100 km/h en 3% van de werkelijke snelheid voor snelheden groter dan 100 km/h, indien gebruik gemaakt wordt van een mobiele radarsnelheidsmeter respectievelijk 5 km/h en 5%. De in de tabel onder gemeten snelheid opgenomen waarden dienen daarom met deze waarden te worden gecorrigeerd.
 
Op dit moment ben je gewoon fucked.
Ondanks dat iemand die zelf juut is probeert het kromme recht te lullen.

Zei "constateren" iets gebaseerd op iets wat niet te controleren valt en jij moet maar bukken en je in je reet laten nemen. ( sorry voor taalgebruik ).

In nederland is het op dit moment erg makkelijk voor Politie/Justitie om zonder moeite auto of motor rijders te beboeten voor veel te hoge bedragen.
Zoals dit voorbeeld ook al aangaf, zei rijden er achter en kunnen niks meten maar zei rijden 180 Km p/h en zeggen dat ze niet op je inreden.

Je zou het zelf een keer moeten proberen om met een auto achter een andere auto aan te rijden en de snelheid te schatten aan de hand van je eigen Km teller. Dit gaat je mischien lukken als de ander een constante snelheid rijdt en dan nog met een marge van erg veel Km's die jou schatting kan afwijken.

De situatie is nu anders, motor is bewegelijk accelereert en remt af maakt bochten ed. de politie rijd in een auto die daar mischien wel niet eens is voor uitgerust achter je een maakt een globale schatting. Deze word vervolgens ( afhankelijk van de juut ) naar boven of naar onder afgerond en dan word je daarvoor aangehouden.

Hebben ze bij mij ook is geflikt, ik had een polo sdi met een maximum snelheid volgens VW van 157 Km's per uur en onze vrienden van de politie zeiden dat ik harder dan 180 Km's per uur had gereden :W
Dit heb ik laten voorkomen en het vonnis van de rechter was, na correctie werd ik aangeslagen voor 157 Km per uur waar 100 mocht na correctie. De motivatie van de rechter was dat ik deze snelheid wel had kunnen halen en dus mocht ik betalen.
:(

De Nederlandse politie is je vriend :+ muhahaha :Z
Ik weet niet wie dat nog denkt, maar dan vraag ik me af hoevaak deze persoon door zijn vriend in ze reet is genomen 8-)
 

Ben je gefrustreerd ofzo?

Dit topic geeft wel weer aan hoe triest het niveau is bij sommige personen op M-F. Als je zonder beschermende kleding rijdt wordt er moord en brand geschreeuwd en ben je niet goed bij je hoofd als je zonder rijdt, en wordt je gepakt voor grove verkeersovertredingen dan ben je zielig, en wordt je vast genaait etc. etc. :Z :W
 
Leuk topic _O-


Zet dan in de openingspost wel het hele verhaal...

Die gasten doen slechts hun werk.
Wheely maak je niet per ongeluk en de snelheid...? Doe je bewust.

Het is balen voor je, maar draag het als een vent.
 
....Op dit moment ben je gewoon fucked.
Ondanks dat iemand die zelf juut is probeert het kromme recht te lullen.....


Heb je het hier toevallig over mij?
Dan moet je mijn post nog maar eens goed doorlezen. Ik probeer namelijk helemaal niets wat krom is recht te lullen. Ik weet namelijk helemaal niet of iets "krom" is. Zoals je in het teletekstbericht dat Hooligan postte hebt kunnen lezen is TS nou niet echt volledig geweest in zijn openingspost.
Ik heb alleen uitgelegd hoe een meting in zijn werk gaat, meer niet. Of er in dit geval sprake is van een geldige meting, dat kan TS zelf het beste bepalen. Ik heb er in ieder geval geen conclusie aan verbonden.

Veel succes met het intact houden van je sluitspier....
 
dat moet je ook niet op de ring van Groningen doen |(
Das inderdaad niet zo handig -O-

Enneh, als je geen 150 hebt gehaald, 120 is voldoende voor het innemen van je rijbewijs daar...
Als ik het verhaal zo lees zul je die snelheid wel hebben gehaald. Niet barre handig... :N
 
Ben je gefrustreerd ofzo?

Dit topic geeft wel weer aan hoe triest het niveau is bij sommige personen op M-F. Als je zonder beschermende kleding rijdt wordt er moord en brand geschreeuwd en ben je niet goed bij je hoofd als je zonder rijdt, en wordt je gepakt voor grove verkeersovertredingen dan ben je zielig, en wordt je vast genaait etc. etc. :Z :W

:^ Eerst hangen ze de raceheld uit en als ze gepakt worden, dan is het niet eerlijk gegaan, worden ze genaaid en zijn ze de meest nette rijders die er bestaan :Z

Rot op zeg! TS is 3x gezien door oom agent, steeds met hoge snelheid. Nu niet janken, maar een vent wezen en de gevolgen aanvaarden. Als je in een winkel wegloopt zonder je tas boodschappen te betalen ben je ook de lul, ondanks dat je altijd keurig netjes betaald. You do the crime, you do the time :W
 
:^ Eerst hangen ze de raceheld uit en als ze gepakt worden, dan is het niet eerlijk gegaan, worden ze genaaid en zijn ze de meest nette rijders die er bestaan :Z

Rot op zeg! TS is 3x gezien door oom agent, steeds met hoge snelheid. Nu niet janken, maar een vent wezen en de gevolgen aanvaarden. Als je in een winkel wegloopt zonder je tas boodschappen te betalen ben je ook de lul, ondanks dat je altijd keurig netjes betaald. You do the crime, you do the time :W

mjahhh stel ik rij een dagje op en neer op de ring met 119km per uur (49 te hard), in de 3de versnelling redelijk wat toertjes met mijn brulpijp. En die agenten zien dat paar keer, maar zitten steeds vast in stoplichten/andere richting, die hebben dan wel de pest aan me, maar om dan meteen maar te zeggen dat je dan niet moet zeiken als ze zeggen je reed 130+ want je viel de hele dag op enzo..... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan