Help: aangehouden maar geen meting? Alles kwijt?

mjahhh stel ik rij een dagje op en neer op de ring met 119km per uur (49 te hard), in de 3de versnelling redelijk wat toertjes met mijn brulpijp. En die agenten zien dat paar keer, maar zitten steeds vast in stoplichten/andere richting, die hebben dan wel de pest aan me, maar om dan meteen maar te zeggen dat je dan niet moet zeiken als ze zeggen je reed 130+ want je viel de hele dag op enzo..... |(
Er is alleen de bewering van TS dat het niet zo is. Gezien dat ie blijkbaar nogal wat info verzwegen had en gezien de neiging van de meeste mensen om hun eigen fouten (een beetje) goed te praten / af te zwakken, komt ie op mij nou ook niet over als de meest betrouwbare bron van informatie. :X

Het zal best wel es een hele enkele keer dat iemand een onterecht zware douw krijgt of genaaid wordt. Maar als je MF moet geloven is dat eerder regel dan uitzondering. En negen van de tien keer blijkt dan na een poosje dat de persoon in kwestie heel, heel misschien toch niet helemaal zo onschuldig was als ie het initieel deed voorkomen.

Vandaar dat al die 'ze hebben me genaaid' en 'ik ben zo zielig' verhalen zo langzamerhand toch wel lichtelijk ongeloofwaardig beginnen te worden. Het is net een LP die blijft hangen. :Z
 
Vandaar dat al die 'ze hebben me genaaid' en 'ik ben zo zielig' verhalen zo langzamerhand toch wel lichtelijk ongeloofwaardig beginnen te worden. Het is net een LP die blijft hangen. :Z

Hehe, eindelijk ben ik het eens 100% eens met een moddereter ;)
 
mjahhh stel ik rij een dagje op en neer op de ring met 119km per uur (49 te hard), in de 3de versnelling redelijk wat toertjes met mijn brulpijp. En die agenten zien dat paar keer, maar zitten steeds vast in stoplichten/andere richting, die hebben dan wel de pest aan me, maar om dan meteen maar te zeggen dat je dan niet moet zeiken als ze zeggen je reed 130+ want je viel de hele dag op enzo..... |(

Je overdrijft! Alsof ze zomaar gaan zeggen dat je veels te hard reed :Z
Dat je niet gelijk zegt dat elke agent een lafbek is, die je keihard naait als hij kan :X
 
hmmm, toch nog is proberen om mijn standpunt duidelijk te maken ;)

Ik vind het niet kunnen dat tegenwoordig de politie je op een xx aantal Km's per uur harder dan wat aangegeven staat word bekeurd. Naast het feit dat er in sommige gevallen niets gemeten word maar een schatting gemaakt word.

Er zijn situaties in nederland waar je 50 Km/h mag op een 2 baans weg die compleet gescheiden is van fietpad en doormiddel van een vangrail van de andere rijbanen.
Er zijn ook situaties dat je op een 2 baans weg waar het verkeer aan de eene kant heen en aan de andere kant terug gaat met aan de kant bomen en een fietspad 80 en soms 100 Km/h mag rijden.

Ik vind dat iemand die op de eerste weg rijdt en 70 Km/h rijdt helemaal niet zo erg als iemand die 120 rijdt op een weg uit situatie 2. en dit terwijl er wel dezelfde bekeuring volgt.

In Nederland ben je overgelevert aan de willekeur *O* of de Agent je mag en of die zijn gezonde verstand gebruikt of iemand die gewoon volgens de regeltjes :X een bon fabriceerd, Of iemand die je naait :( .

Ik vind dat de dingen die nu per provincie geregeld worden met wegen om moet worden gezet naar een landelijke instituut. Zodat iedereen weet hoe hard je mag rijden aan de manier waarop een weg is ingericht en niet meer hoeft te zoeken naar de bordjes hoe hard je mag.
Plus zou ik een boete systeem wel kunnen waarderen waarin het gevaar ook meetelt en niet alleen een domweg aantal Km's.

Maar goed, ik denk dat hetgeen ik denk voorlopig nog niet zal gebeuren en dat er voorlopig nog genoeg mensen genaaid worden door de situatie, een politie man/vrouw of door zichzelf :+ .

En gefrustreerd ben ik idd over onze vrienden de politie. Alle ervaringen die ik tot nog toe met ze heb gehad waaren van slecht tot bijzonder kansloos. Je kunt ze vergelijken met bijna iedere andere ambtenaren club. Ze doen dingen die hun agenda goed uitkomt en die in de media goed doen en verder mag je op je handjes en knietjes om iets gedaan te krijgen wat je over het algemeen nog een belachelijke hoeveelheid geld moet kosten ook. :o
 
En gefrustreerd ben ik idd over onze vrienden de politie. Alle ervaringen die ik tot nog toe met ze heb gehad waaren van slecht tot bijzonder kansloos. Je kunt ze vergelijken met bijna iedere andere ambtenaren club. Ze doen dingen die hun agenda goed uitkomt en die in de media goed doen en verder mag je op je handjes en knietjes om iets gedaan te krijgen wat je over het algemeen nog een belachelijke hoeveelheid geld moet kosten ook. :o

Goh, en in al je wijsheid denk je niet dat het wellicht aan jou ligt dat je altijd slechte ervaringen hebt met politie?
 
Richierich, je verhaal bevat een hoog "ik vind" gehalte. Het is alleen zo jammer dat de overheid heel andere dingen "vindt", en dat zijn degenen die het beleid bepalen. Jammer maar helaas. Persoonlijk vind ik ook wel dat het anders zou kunnen, maar daar trekt men zich ook niet zoveel van aan.

Wat betreft het aangeven van snelheden, met name in het noorden van het land kom je wel eens groene strepen tegen op en naast het wegdek. Groene strepen ? :?
Ja, groene strepen. Die geven aan hoe hard je op de betreffende weg mag, zodat borden geheel overbodig worden. Je wordt wat dit betreft dus op je wenken bediend. Hoe dat gaat als alles ondergesneeuwd is en de strepen niet meer te zien zijn? Geen idee. Ik denk dat de meesten het in die omstandigheden toch niet in hun hoofd halen om 100 te rijden, dus dat lost zichzelf weer op. In ieder geval, daar wil men in de toekomst dus naar toe.

Wat betreft je contacten met de politie, zou het misschien raadzaam zijn om, zoals R(emco)1 al zegt, de hand in eigen boezem te steken. Ikzelf heb regelmatig contact met burgers en ik durf te stellen dat ik, en ook mijn collega's de mensen correct tegemoet treden (uitzonderingen daargelaten). De meeste mensen gedragen zich ook correct naar mij toe, ondanks dat ik soms een vervelende boodschap voor ze heb. Ik laat het namelijk niet áltijd bij een waarschuwing. De meeste mensen beseffen wel dat dit een gevolg is van hun eigen gedrag en accepteren dit dan ook. Dat iemand daarbij shit of gvd roept snap ik ook wel, daar zul je mij niet over horen. Als mensen dan denken mij wel even af te kunnen gaan zeiken, verandert het gesprek algauw van toon en ben ik er heel snel klaar mee. Dat houdt in mijn geval in dat ik het gesprek gewoon afkap en vertrek. Zie je, ik word door mensen af en toe voor van alles en nog wat uitgemaakt. Dan heb ik drie keuzes.

1. Gaan terugschelden als een viswijf. Dat is beneden mijn waardigheid.
2. De persoon in kwestie aanhouden wegens belediging. Moet je wel erg ver gaan.
3. Gewoon de persoon in zijn sop gaar laten koken en verder gaan. Meestal het verstandigst.

Ik sta best open voor kritiek, maar meestal komt dat neer op geblaat dat "het toch allemaal niet zo erg was, en 20 km te hard moet toch kunnen, en het licht stond nog maar nét op rood (of meestal nog op oranje)" en als je het daar niet mee eens bent dan "moet je zeker nog je bonnetje schrijven, je moet maar boeven gaan vangen, of je moet wat vaker n**ken." Tja.......
 
Hey Deputy,

je kunt dingen die gebeuren van verschillende kanten zien en ik weet ook dat de gemiddelde Politie agend echt probeert zijn werk serieus te nemen en uit te voeren. Ik ben niet het type die iemand verrot gaat staan schelden en als ik een fout gemaakt heb, dan ben ik zeker man genoeg om dat gewoon toe te geven en te accepteren.

Wat mijn ervaringen zijn zal ik verder niet in detail uitleggen.
Maar ik wil 2 voorbeelden noemen die erg herkenbaar zijn voor vele mensen :

1, iemand heeft b.v. tegen je auto aangereden en is door gereden zonder zich kenbaar te maken. Jij gaat naar het politie bureau om aangifte te doen ( verplicht voor de verzekering ) en als je aan de balie staat hoor je dat de balie medewerker druk is met een prive gesprek en je vervolgens 10 minuten laat wachten.
Als ze dan eindelijk uitgeklept is dan behandelt ze je alsof je haar uit haar rust haalt en verveeld met werk. Met tegenzin en duidelijke houding " I don't care" heeft ze dan de uiteindelijk aangifte opgenomen.

Zelfde ervaringen met 3 keer een fiets gestolen. ( moet ik er nog bij vertellen dat je er vervolgens nooit meer iets van hoort ? )

2. Auto opengebroken en vernield. Politie gebeld, nee we hebben geen tijd meneer. Is er iemand gewond ? Nee, nou komt u dan maar naar ons toe op adres ....
Vervolgens 2 uur moeten wachten tot er iemand even tijd had om een a4 tje in te vullen als je er eenmaal bent.

Maar vervolgens worden er wel meer mensen ingezet om snelheids bonnen uit te delen enzovoorts de afgelopen jaren. Maar merkbaar meer mensen die de gewone politie taken uit moet voeren zie ik niet terug. ( wie respect toont zal respect oogsten )
Ik denk dat dit onderdeel vormt voor het disrespect wat de politie tegenwoordig krijgt.

Ik denk dat een hoop mensen zich wel voor kunnen stellen waar de frustratie vandaan komt als je dit zelf een keer of een paar keer hebt meegemaakt.
De politie persoon die je ergens op aanspreekt word dan erg makkelijk een ontlading van frustratie :+


Tip voor de politie leiding, ga is actief er voor zorgen dat mensen beter behandelt worden aan de balie's of als ze te woord gestaan worden door politie mensen en ontsla de mensen die het allemaal niet kunnen intereseren en er met de pet naar gooien.
Dat in combinatie met het afschaffen van de bonnetjes quota kan er voor zorgen dat er over een paar jaar wat meer respect is voor de politie door de gemiddelde man.
Daarnaast voor de regering, stel is een normale strafmaat in ! Als je je rector op school doodschiet krijg je 5 jaar.
:( en zo kunnen we nog vele voorbeelden geven. Voor mezelf zie ik dit ook als onderdeel van de politie, de straffen/boetes die uitgedeeld worden.
Dit hoort ook bij het respectvol behandelen van de slachtoffers. :Y

Ben ik nog wat vergeten in me verhaal ? ;)
 
.
.
.
Vervolgens 2 uur moeten wachten tot er iemand even tijd had om een a4 tje in te vullen als je er eenmaal bent.

Maar vervolgens worden er wel meer mensen ingezet om snelheids bonnen uit te delen enzovoorts de afgelopen jaren. Maar merkbaar meer mensen die de gewone politie taken uit moet voeren zie ik niet terug.

.
.
.
[me]Kok Ploffie stemt voor meer blauw op straat.
[/me]



:+
 
Nee, RichieRich, je verhaal is vrij duidelijk. En kan mij ook je frustratie op zo een moment voorstellen. Sterker nog, ben het zelfs met een hoop van je argumenten eens.
Ik heb nu alleen even geen tijd om er inhoudelijk op in te gaan, waar ik het dan precies mee eens ben en in hoeverre. Ik kom daar morgen nog even op terug. Ik heb nachtdienst en moet over een klein halfuurtje de deur uit, vandaar. Eerst nog even koffie drinken in de tuin met mevrouw Duc, en dan onderweg. Ik kom er nog even op terug, beloofd!
 
Laatst bewerkt:
even koffie drinken in de tuin met mevrouw Duc
Wat zei men ook al weer tegen je....je moet meer ...... O-) koffie drinken, ha ha. Mevrouw Duc, heeft u nog een kopje suiker???? ;-)

Die bellende miep die je niet te woord staat is honds asociaal, maar dat is die miep die je in een winkel niet helpt ook, en die in het tankstation ook. Goh...het lijken net mensen. Zou het dan toch???
Ik denk dat iedereen (zowel de burgers als de politie zelf) blij zou zijn als er meer politie kwam, maar dat moet ergens van betaald worden.

Wat wel een probleem is volgens mij, is dat mensen geen respect hebben voor de politie. Ik heb een tijdje in Amerika gewoond, en daar is het "Yes sir, No sir". Nu vind ik dat wel erg overdreven, ik mag het wel als een agent wat losser is, maar dat zorgt er wel voor dat een hoop mensen niet meer weten hoe los ze nou precies kunnen zijn. Als iemand tegen een agent zegt dat ie een kl**tzak is, of dat ie meer moet n**ken, dan mag ie van mij best een nachtje kennis maken met Bubba.
 
Laten we dankbaar zijn dat nog niet iedere afgelegde meter op de openbare weg op 3 decimalen achter de komma exact wordt gemeten; als meer en meer leeghoofdige stuntpiloten zich gaan beroepen op het feit dat hun overduidelijke overtreding niet met mathematische nauwkeurig is vastgelegd door een volgende agent kon dat wel es snel afgelopen zijn: de technologie bestaat immers al jaren.
 
Hey Deputy,

je kunt dingen die gebeuren van verschillende kanten zien en ik weet ook dat de gemiddelde Politie agend echt probeert zijn werk serieus te nemen en uit te voeren. Ik ben niet het type die iemand verrot gaat staan schelden en als ik een fout gemaakt heb, dan ben ik zeker man genoeg om dat gewoon toe te geven en te accepteren.

Wat mijn ervaringen zijn zal ik verder niet in detail uitleggen.
Maar ik wil 2 voorbeelden noemen die erg herkenbaar zijn voor vele mensen :

1, iemand heeft b.v. tegen je auto aangereden en is door gereden zonder zich kenbaar te maken. Jij gaat naar het politie bureau om aangifte te doen ( verplicht voor de verzekering ) en als je aan de balie staat hoor je dat de balie medewerker druk is met een prive gesprek en je vervolgens 10 minuten laat wachten.
Als ze dan eindelijk uitgeklept is dan behandelt ze je alsof je haar uit haar rust haalt en verveeld met werk. Met tegenzin en duidelijke houding " I don't care" heeft ze dan de uiteindelijk aangifte opgenomen.

Zelfde ervaringen met 3 keer een fiets gestolen. ( moet ik er nog bij vertellen dat je er vervolgens nooit meer iets van hoort ? )

2. Auto opengebroken en vernield. Politie gebeld, nee we hebben geen tijd meneer. Is er iemand gewond ? Nee, nou komt u dan maar naar ons toe op adres ....
Vervolgens 2 uur moeten wachten tot er iemand even tijd had om een a4 tje in te vullen als je er eenmaal bent.

Maar vervolgens worden er wel meer mensen ingezet om snelheids bonnen uit te delen enzovoorts de afgelopen jaren. Maar merkbaar meer mensen die de gewone politie taken uit moet voeren zie ik niet terug. ( wie respect toont zal respect oogsten )
Ik denk dat dit onderdeel vormt voor het disrespect wat de politie tegenwoordig krijgt.

Ik denk dat een hoop mensen zich wel voor kunnen stellen waar de frustratie vandaan komt als je dit zelf een keer of een paar keer hebt meegemaakt.
De politie persoon die je ergens op aanspreekt word dan erg makkelijk een ontlading van frustratie :+


Tip voor de politie leiding, ga is actief er voor zorgen dat mensen beter behandelt worden aan de balie's of als ze te woord gestaan worden door politie mensen en ontsla de mensen die het allemaal niet kunnen intereseren en er met de pet naar gooien.
Dat in combinatie met het afschaffen van de bonnetjes quota kan er voor zorgen dat er over een paar jaar wat meer respect is voor de politie door de gemiddelde man.
Daarnaast voor de regering, stel is een normale strafmaat in ! Als je je rector op school doodschiet krijg je 5 jaar.
:( en zo kunnen we nog vele voorbeelden geven. Voor mezelf zie ik dit ook als onderdeel van de politie, de straffen/boetes die uitgedeeld worden.
Dit hoort ook bij het respectvol behandelen van de slachtoffers. :Y

Ben ik nog wat vergeten in me verhaal ? ;)

Goed, daar ben ik weer. Rustig nachtje geweest.
Wat de baliemedewerkster betreft, ik ben het helemaal met je eens. Als je een privé gesprek voert aan de balie, dan bestaat de kans dat er iemand binnenkomt. In een dergelijk geval kap je je gesprek af en richt je op de "klant". Zo hoort het en niet anders. Elke dag krijgen we mensen aan de balie die het eigenlijk ook niet interesseert en aangifte doen omdat "dat moet van de verzekering". Honderdduizend "gestolen" mobieltjes, omdat men doorheeft dat verlies niet gedekt is, maar diefstal wel. Mensen die 5 paspoorten per jaar "kwijtraken" en ga zo maar door. Als je ze dan vraagt naar een Imei nummer (van de telefoon) of een paspoortnummer, dan hebben ze geen idee. Als je ze vraagt dat op te zoeken omdat dat echt noodzakelijk is voor de opsporing (bij paspoort of ID-kaart zelfs verplicht) dan is dat toch wel errug moeilijk en vervelend. Draai nou maar gewoon even een papiertje uit voor de verzekering.....

Ik kan je vertellen dat je motivatie daar erg van zakt, maar.....dat is niet het probleem van de "klant" die wel serieus aangifte komt doen. Je moet gewoon de professionaliteit opbrengen om eenieder fatsoenlijk te woord te staan. Ook baliemedewerkers kunnen een slechte dag hebben, maar het vormt wél jouw beeld van de politie.

Wat de gestolen fiets betreft, mensen weten soms het merk, en als je even doorvraagt komen ze ook nog met de kleur, en het feit dat het ding handremmen heeft. Maar een framenummer? En dan wel verwachten dat we meteen een landelijk rechercheteam op de zaak zetten. Je moet wel beseffen dat gericht gaan zoeken naar een fiets die een dag of langer geleden gestolen is, eigenlijk onbegonnen werk is. Alleen als je wordt aangesproken door iemand die zijn fiets even op slot heeft gezet en na 5 minuten merkt dat het ding weg is, heeft het zin om in de omgeving rond te kijken. Binnen een uur kan je fiets al twee keer verkocht zijn en op weg naarde volgende stad. Soms (regelmatig eigenlijk) zien we ons bekende figuren rijden waarvan we zeker weten dat de fiets in kwestie niet hun eigendom is. Deze figuren wisselen namelijk enkele keren per dag van fiets. Vaak nemen we de fiets dan maar mee voor onderzoek, maar een aangifte is er nooit bij te vinden, omdat er geen framenummer bekend is. We zitten met stapels fietsen in Amsterdam. Zoeken op merk zou kunnen, maar als ik als zoekopdracht invoer "herenfiets-Gazelle-groen-handremmen" krijg ik waarschijnlijk net zoveel hits als wanneer je in Google invoert "sex". Als jij van je drie fietsen alle nummers hebt opgegeven, bestaat er een klein, heel klein kansje dat je hem ooit terugziet. Anders.....kansloos!


Auto opengebroken en vernield. In kleine dorpsgemeenschappen wil de politie daar nog wel voor komen, in de grote stad al lang niet meer. We hebben daar simpelweg de tijd én de mensen niet meer voor. Ik heb van 1995-1999 in Diemen gewerkt, en als je op vakantie ging, dan kon je een afwezigheidskaart invullen en inleveren bij de politie. We gingen dan met de "vakantielijst" op surveillance en controleerden die woningen, tenminste een keer per week. Vraag mij af of dat nog steeds gebeurt, maar ik denk het niet meer. Je wilt niet weten met welke onderbezetting wij ons werk moeten doen. Blijft wel het feit dat twee uur wachten voor het invullen van een A-4 tje een boel tijd is, en als niemand de moeite neemt uit te leggen waarom dat zolang duurt, is opnieuw jouw beeldvorming van de politie compleet.

Wat de snelheidsbonnen betreft, het leeuwendeel daarvan wordt door BOA's uitgereikt dmv mobiele flitsers. Hoe vervelend je het ook mag vinden, het handhaven van de snelheid is en blijft een van de speerpunten van het verkeersbeleid. Gelukkig maakt men daar vaak gebruik van mensen die specifiek voor deze (beperkte) taak zijn opgeleid, in plaats van schaarse all-round politiemensen.

Wat betreft de bonnenquota, daar is al heel veel over geschreven op dit forum en het is zelfs afgeschaft. Zoals Baksteen al 100 keer heeft uitgelegd, om aan mijn quotum te komen hoef ik slechts 1.5 bekeuring per dag te schrijven, dat lijkt mij niet onmogelijk. Door iets dergelijks in een prestatiecontract vast te leggen heeft men bij de burger een heel verkeerd beeld geschapen van de geldende prioriteiten. Zoals Baksteen ook al 100 keer heeft gezegd, dat bonnenquotum is slechts één van de onderdelen van het prestatiecontract, niemand weet de andere onderdelen te noemen. Over dit onderdeel kun je tenminste lekker zeiken als je een bon krijgt, dus waarom zou je je verder verdiepen in zo een prestatiecontract? Bovendien, de media hebben ook hun uiterste best gedaan dit onder de aandacht van het publiek te brengen, zonder daarbij te vermelden wat dit nou concreet inhuodt. Daarnaast vind ik dat hele contract onzin. Ik héb namelijk al een contract met mijn werkgever, net als iedere andere werknemer in NL. Daar hoort het schrijven van bonnen bij, en als de chef vindt dat ik niet genoeg schrijf, of alleen maar wat makkelijke parkeerbonnetjes scoor bij het plaatselijke winkelcentrum, kan ik daarop gewoon worden aangesproken. De politiek wil middels dergelijke contracten haar stempel drukken op het politiewerk, en de gemiddelde diender op straat heeft daar alleen maar last van.

Verder denk ik niet dat dit de oorzaak is van het feit dat de politie zo weinig respect krijgt. Respect is een woord dat langzamerhand uit onze samenleving aan het verdwijnen is. Kijk alleen maar naar al die "opvoedprogrammma's" op tv, en je krijgt wel een beeld waar het in de toekomst naar toe gaat. De samenleving individualiseert, en dat wordt alleen maar erger. Freddy Mercury (Queen) zong het al: I want it all.......I want it all.......and i want it NOW!" en alles wat in de weg staat wordt afgeblaft, of het nu een politieman is die zegt dat je hier niet mag parkeren, of je moeder die zegt dat je nu geen koekje mag of niet achter de computer mag zitten. Je kunt ook best zelf uitmaken hoe hard je rijdt, hoeveel afstand je houdt, hoeveel je drinkt, je kunt bést even een telefoontje aannemen achter het stuur en gordels zijn alleen maar lastig. En wee de blauwe smurf die daar iets over durft te zeggen.

Ik spreek heel regelmatig mensen van over de heel aardbol. Laatst een lang gesprek gehad met een Russische en een Amerikaanse toerist. Wat hen opviel was dat de politie in Nederland zo "benaderbaar" is. In Amerika hoef je een diender echt niet aan te spreken om even een praatje te maken of zo. In Rusland is het al niet veel beter. Toch hebben de mensen daar wel "respect" voor de politie. Ik vraag mij af of je daar nu zo blij mee moet zijn. Feit is wel dat, mede door deze benaderbaarheid, mensen denken dat ze maar alles kunnen zeggen en doen.

In de jaren '70 was er een stuk meer respect voor de politie. Het motto was zoiets als: "kom bij de politie als je langer dan 1.80 bent hen handschoenen XXXL draagt" Het gevolg was dat het in het Amsterdamse korps wemelde van de "boeren" met een nuchtere instelling, een visie gebaseerd op de bijbel en respect voor eenieder. Daar ging je niet mee sollen. Dat doe je tenslotte ook niet met Mike Tyson, nietwaar?

In de jaren '80 werd de leus dat je bij de politie moest komen als je mond "je beste wapen was" en er ontstond een praat- en knuffelcultuur, met als gevolg dat de politie niet echt serieus meer werd genomen.

Een tussenweg zou mooi zijn......

Tjonge, lang verhaal geworden.
 
Hey deputy,

geheel met je eens dat het respect aan het verdwijnen is in al zijn fasetten van de sameleving. Ik heb het idee dat dit nog veel erger is in de randstad dan in de gebieden die daar omheen liggen.

Kwa verkeers overtredingen is het idd zo dat ieder zijn eigenverantwoording heeft en er idd regels zijn die het voor ons allemaal leefbaar moeten houden.

Maar wat mij persoonlijk erg steekt is hetvolgende :
Als je een verkeers overtreding maakt in de vorm van een snelheids overtreding en je word hiervoor aangehouden. Dan word je benaderd door de agent alsof hij je wel is even zal vertellen dat jij dat niet mag en dat het heel fout is en vervolgens zal hij er een bonnetje voor uitschrijven. Allemaal prima en klaar.
Alleen als je dezelfde meneer/mevrouw zou volgen als hij/zei prive rijdt ( kan ook tijdens werk alleen dan word er continu geschermd met het feit dat het nodig was voor het uitvoeren van zijn taak enzo ) hij zelf ook de nodige overtredingen maakt mbt. het overtreden van de geldende maximum snelheden.

Ik ben 1 keer staande gehouden en heb dat toen ook aan de desbetreffende agent gezegd, en deze reageerde geheel in stijl : ik ben beter als jij en ik kan/mag dat wel en jij niet.
Wat hij letterlijk zei was dat hij een speciale cursus had gehad en heeeeeeeel goed kan auto/motor rijden.
Als iemand dit tegen mij zegt dan begint direct de :r neiging, wie denkt deze jodokus in een apepakkie wel dat hij is ? ( standaard mannen gedachte denk ik ) en op basis waarvan kan hij zeggen dat hij beter/veiliger kan rijden dan ik ?


Het punt van dit verhaal, het beleid ten aanzien van de maximum snelheid en de manier waarop mee omgegaan word is iets wat niemand ( die zelf aan het verkeer deel neemt ) altijd voor 100% zal navolgen.
Daarnaast vind niemand het leuk om zijn portomonee te trekken :+
Eigenlijk zou er is over nagedacht moeten worden hoe een eerlijke boete zou kunnen ontstaan voor een aantal verkeers overtredingen.

Ik zou b.v. zeggen :

snelheid X aantal weggebruikers x wegsituatie x staat van voertuig en berijder / ( gedeeld door ) factor XX

Hierin zouden bijvoorbeeld nog meer dingen die meewegen die een oorzaak of een bijdrage kunnen zijn aan een ongeluk opgenomen kunnen worden. Zodat als je een boete krijgt deze ook daadwerkelijk reeel is.

ik weet dat dit een beetje :z :z O-) is, maar je moet toch blijven dromen :Y
En uiteindelijk is iedereen weer blij als hij/zei veilig is thuis gekomen *O*
 
Heel verhaal..

Ben het niet met je eens dat in landen waar de politie strenger is, er meer respect is voor de politie. Meer angst dat wel, en daardoor zullen mensen wat eerder hun kop dicht houden tegen de politie.

Helpt dat de misdaad,... niet echt denk ik, misdaad cijfers daaroh zijn vele male hoger,..

Ik zelf heb respect voor een agent die me eerlijk en niet als een klein kind behandelt,... en gelukkig zijn die er,..

Ik heb een hekel aan agenten die me betuttelen, en die alles via het wetboekje doen, en helaas zijn die er ook...
 
Wat betreft de bonnenquota, daar is al heel veel over geschreven op dit forum en het is zelfs afgeschaft. Zoals Baksteen al 100 keer heeft uitgelegd, om aan mijn quotum te komen hoef ik slechts 1.5 bekeuring per dag te schrijven, dat lijkt mij niet onmogelijk. Door iets dergelijks in een prestatiecontract vast te leggen heeft men bij de burger een heel verkeerd beeld geschapen van de geldende prioriteiten. Zoals Baksteen ook al 100 keer heeft gezegd, dat bonnenquotum is slechts één van de onderdelen van het prestatiecontract, niemand weet de andere onderdelen te noemen.
Ik heb dit ook al heel vaak geschreven maar ben benieuwd naar je mening.
Mijn mening is nog steeds dat een strafmaatregel bedoeld moet zijn om betreffende overtreding niet meer te laten gebeuren. Men zou geen enkele agent dus moeten beoordelen naar het aantal(ook al is het maar 1,5 per dag) bonnen wat er uitgeschreven worden.
Een strafmaatregel heeft slechts gewerkt als het niet meer voorkomt. Dus in ieders contract zou moeten staan dat men elk jaar minder bonnen uit moet schrijven. Dan pas werkt het systeem. Je straft je kinderen toch ook niet minstens 1 keer per dag?
Dus hoe vind je het nou zelf dat een deel (hoe klein ook) van jouw beoordeling bepaald wordt door het aantal keer dat je straft?

Ik baal net als iedere andere Nederlander van die flutbekeuringen maar zeg niet dat de politie alleen daar mee bezig is.
Wat ik wel heel erg vind is de kliklijn. Dat een agent buiten diensttijd aan kan geven zonder bewijs dat iemand iets fout doet. Dan is het namelijk niet meer gewoon je werk doen maar dat is mijn mening.

Even ter compensatie een positief feit over de politie. Toen mijn scooter gestolen was waren ze er om 2 uur s'nachts binnen 10 minuten. s'nachts werden alle gegevens nog opgenomen en s'ochtends was het procesvebaal wat ik in moest laten vullen bij de aangifte al vrijwel klaar voor ik binnen kwam. Ik werd niet zuchtend ontvangen door een baliemedewerker maar keurig met een kop koffie.
10 dagen later is de scooter overigens ook nog gevonden.
 
OMG -O- ........ik wou weten wat er met de TS is gebeurd, niet de hele discussie over bonnetjes weer ophalen. Ik zag namelijk zaterdag een om autos slalomde R6 op de ring, dus dacht aan dit topic.
 
Auto opengebroken en vernield. In kleine dorpsgemeenschappen wil de politie daar nog wel voor komen, in de grote stad al lang niet meer. We hebben daar simpelweg de tijd én de mensen niet meer voor.

Ja, ik weet dat ik er maar een klein stukje uit pak, maar ik vind dat wel erg hoor ... al is het alleen maar omdat het voor sommige mensen heel ingrijpend is dat er iemand in je auto heeft zitten te rommelen tussen jouw spullen.

In 1994 is er in mijn auto ingebroken, en gelukkig had ik er niets van waarde in liggen. Maar wel een hoop kleine dingetjes (deken, cassettebandjes, zonnebril enz.) die her en der op de parkeerplaats lagen. Bloed op het dashboard omdat de dader had geprobeerd de ingebouwde radio los te halen. Gelukkig heeft de politie de dader inderdaad achterhaald (Enschede).

Als ik te horen had gekregen dat er niemand zou komen terwijl een onbekende zo'n puinhoop van mijn auto had gemaakt, dan had ik toch wel even een paar keer moeten slikken. Natuurlijk is het niet zo erg als situaties met persoonlijk letsel, en natuurlijk moeten er prioriteiten gesteld worden, maar als dit het resultaat van alle bezuinigingen is, vind ik dat behoorlijk triest :(

Overigens had ik in dit geval helemaal niet zoveel materiële schade, maar het feit dat er iemand in mijn spullen had zitten te rotzooien vond ik al erg genoeg.
 
Weet je wat het is, behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden, een agent is ook een mens die z'n werk doet. Als hij/zij je aanspreekt zal dat wel een reden hebben. Als je gewoon normaal doet, krijg je vaak niet eens een bekeuring. Veel mensen (meestal de wat jongere, met net een rijbewijs die denken de hele wereld aan te kunnen) doen gelijk bijdehand en zetten de hakken in het zand. Prima, je kan het krijgen zoals je het hebben wil. En dan staat er weer in de krant "De Politie treedt te hard op!"(voorbeeldje Pijnacker een poosje terug), en de goede dingen die gebeuren hoor je nooit. Toch jammer. Ben zelf geen agent, maar werk voor de KMar in het Haagse en werk zodoende veel samen met de Politie Haaglanden. Ik rijd zelf ook af en toe regelmatig te hard en als ik dan geflitist/staande gehouden wordt is het ook voor mij kassa! Eigen verantwoording, alleen jij draait het gas open! Tuurlijk zitten er dienders tussen die zwart/wit leven, maar de meeste (en ik ken er een hoop) zijn allemaal meegaande gasten.
"What goes around, comes around"
 
Weet je wat het is, behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden


DIt geld allang niet meer.

Tegenwoordig is het

Iedereen moet en zal respect voor me hebben, maar wat ik doe is volledig mijn eigen zaak.
 
full







:W
 
DIt geld allang niet meer.

Tegenwoordig is het

Iedereen moet en zal respect voor me hebben, maar wat ik doe is volledig mijn eigen zaak.

Tsja, het zal wel een mentaliteits kwestie zijn. Er zijn mensen die zich direct aangevallen voelen als ze aangesproken (of bekeurd) worden voor hun gedrag. Die vinden alles wat zij doen is goed, iedereen maakt fouten, big deal! Tuurlijk lopen er mierenneukers bij, die voor bijv. 5 km te hard schrijven... da's jammer, maar helaas. In idere beroepsgroep lopen er 'zulke' figuren bij, ja toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan