[Help] Caviga Mito - Kopen?

Oesie

MF veteraan
24 mrt 2003
1.817
0
Omgeving Leiden
Vandaag op deze zonnige das kwam ik langs een motordealer bij mij in de buurt en ik denk zal is vragen of ze motoren verhuren. Heb immers na het behalen van mijn motorrijbewijs helemaal niet meer gerededn :( :( :( . Helaas verhuurden ze geen motoren meer. Na een praatje zei de dealer dat ze nog een 'Caviga Mito' te koop hadden. En eigenlijk had ik daar niet zoveel intresse voor (geld heb ik toch niet). Maar toen zei die dat ie 1000 euro was kreeg ik toch een kriebeling.

Ik heb even gekeken en wat dingen gevraagd, ook nog foto's genomen (ben terug gegaan daarvoor :P ). A fin, hij had de motor even naar buiten gehaald, en startte hem. Was nogal gepruts omdat de (nieuwe) accu nog leeg was. Maar nu wil ik jullie vragen hoe jullie er over denken. Ik heb dus een licht motorrijbewijs (nu 5 maanden). En wil de motor gebruiken om naar mijn werk te gaan voor in het weekend. 40 km heen en terug.

Specificaties:
20.000 kilometer op de teller
Nieuwe zuigers (niet door de dealer geplaatst maar door degene die hem ingeruilt heeft)
Bouwjaar: 1991
Rijklaar afgeleverd.
Geen garantie!?
1000 Euro
P.S. aan 1 kant is de kap bij het handvat ingescheurd +/- 7 cm. Aan de andere kant zitten 2 schaafrandjes.


Helaas heb ik niet zo superveel verstand van motoren dus weet ook niet of ik hier goed aan doe. Zijn er misschien mede mf'ers die wel verstand hebben van de technische zaken en die in de buurt van Leiden wonen en een keertje mee kunnen inspecteren? :)

DSC00001.jpg
 
Op zich zijn het leuke machines, maar je moet er wel bewust voor kiezen om 2/takt te gaan rijden, vooral voor woon-werk verkeer.
Ik studeer nog dus grote afstanden er mee gaan rijden zal ik toch niet doen. In het weekend om naar mijn werk te gaan lijkt mij erg handig. Hoe denken jullie over de prijs.. op 125cc.nl staan de meeste toch voor minimaal 1500 euro.
 
kopen dat ding (als ie goed rijd), voor dat geld kun je hem niet laten staan.
prima motortje om te leren knallen.
Op zaterdag 31 mei 2003 21:13 schreef OlafOnline.nl het volgende:
Goede prijs hoor, meesten vragen 1500 of meer.
Rij zelf ook zo'n ding, maar dan van 1999. Doen!
Op zondag 01 juni 2003 10:52 schreef ufo het volgende:
doen !!

is niet duur en onderdelen zijn er zat ter krijgen...je kunt h'm altijd nog inruilen of door verkopen....

Hij heeft enkel 2 schaafjes op de kap en op de uitlaat. Aan 1 kap zit een scheur van ongeveer 7 cm. Daarnaast komt er geen garantie op de fiets, maar word wel rijklaar gemaakt.
Dus gewoon kopen en beetje leren rijden volgens jullie? :)
Is er iemand die misschien mee zou kunnen keuren?
 
Hij heeft enkel 2 schaafjes op de kap en op de uitlaat. Aan 1 kap zit een scheur van ongeveer 7 cm. Daarnaast komt er geen garantie op de fiets, maar word wel rijklaar gemaakt.
Dus gewoon kopen en beetje leren rijden volgens jullie? :)
Is er iemand die misschien mee zou kunnen keuren?

het is heel simpel met een 2-takt zo'n ding loopt goed (en dat hoor je ook) of loopt slecht (flink gerammel in de kop, zuigerveren meestal) ik woon te ver van je vandaan anders was ik wel even meegegaan.
 
Niet te moeilijk over doen
geen garantie is neit gek voor die prijs en dan ook nog eens 2 takt.

FF iemand meenemen die er wat van weet

en gas geven!!

ik zou wel cilinder tillen en kijken of de vorige eigenaar het wel goed heeft gedaan
 
voor het geld zou ik het niet laten maar zorg dat je hem echt goed warm rijd alvorens achter de ruit te duiken want ik ken iemand die er ik denk wel 3 vastlopers mee heeft gehad
 
Ik heb zelf ook een mito (deze staat nu te koop: te koop cagiva mito)

Ik heb er met veel plezier op gereden. Ik heb nu een Yamaha FZR 600 dus vandaar dat ik de mito weg wil doen.

Ik heb je ff toegevoegd op msn... nu maar wachtten totdat je online komt. ;)
Op maandag 02 juni 2003 09:57 schreef Capoeirist het volgende:
Niet te moeilijk over doen
geen garantie is neit gek voor die prijs en dan ook nog eens 2 takt.

FF iemand meenemen die er wat van weet

en gas geven!!

ik zou wel cilinder tillen en kijken of de vorige eigenaar het wel goed heeft gedaan
Wat is cilinder tillen?
[me]Oesie is echt een n00b.
[/me]

Op maandag 02 juni 2003 10:02 schreef aprilia2000 het volgende:
En maak ook even een proefrondje, ik vermoed dat er weleens een schuivertje mee gemaakt is, op zich natuurlijk niets mis mee, maar kijk ff op 'ie goed recht is en of alles naar behoren werkt.
Er zeker weten wel een schuiver meegemaakt... 2 schaafplekken op de kappen, en 1 op de uitlaat.. kap aan de andere kant is klein stukje gescheurd, zie foto.
Op maandag 02 juni 2003 11:22 schreef WHEELY-FREAK het volgende:
voor het geld zou ik het niet laten
[me]Oesie word nu toch wel heel erg ongeduldig.
[/me]


Ik moet nog even snel met rob babbelen over zijn mito. Die ziet er eerlijk gezegd wel wat netter uit. Volgens mij zit ik straks in een dubio... ik kan haast niet meer wachtten, maar ben ook bang om straks iets verkeerds te kopen. Zal niet de eerste keer zijn :P
 
mmm, pas toch maar op met de mito...
Is enkel betrouwbaar als hij eerst warmgedraaid word alvorens te vertrekken, en dan de eerste 5mins rustig tempo rijden. En de meeste eigenaars doen dit niet...

Warmdraaien is nergens voor nodig. Rustig rijden wel totdat de motor op temperatuur is. Maar dat moet bij iedere motor is het niet :Z

[ontopic]
Dat er een nieuwe zuiger in zit is al een heel positief punt. kijk verder even hoe het zit met de banden en de tandwielen/ketting. Als dat allemaal in orde is heb je de komende tijd ook nouwelijks onderhoudskosten.
En wat betreft de garantie: er zit haast nooit (motorische) garantie op een 2-takt. Dit is omdat als je kwaad je, je ook daadwerkelijk het ding helemaal om zeep kan helpen.
Maar hier geld ook weer, op de juiste wijze met je motor om gaan, en je kan heel lang rijden.
[/ontopic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan