Help! Ik weet het niet meer..

Spoeffy

MF'er
16 dec 2004
190
0
Delft
Ik wil een andere motor--- heb nu een zx6-r ninja maar wil iets sneller gaan zx9/zx12 bijv? maar nu zag ik een mooie suzuki tl1000r staan uit 2000 echt een mooi ding maar komt dat een beetje vooruit? ik ben nogal gek op wheelie's en knee-slides weet niet oftie daar nou zo geschikt voor is?

zat ook te denken aan een gsx-r750 ofzo uit 2002 maar de pest is dat die dingen nog 9000 euro koste bij de dealer? hoeveel pk heeft zo'n ding eigenlijk?
(vriend van me heeft er 1 uit 1995 en die hou ik met me zx6 prima bij dus hoop dat het nieuwere model ook sneller is?)

btw mijn motor staat ook te koop dus heb je interesse....
 
Heb je je er wel eens in verdiept :?
Wat denk je zelf?
En waarom die hoofdletters 'help'... is een beetje mode lijkt het wel... zo ernstig is de zaak niet lijkt me...
 
Die TL1000R komt echt niet vooruit, en wheelies moet je helemaal al niet aan denken op zo'n ding. :+
 
@TS.... Ga eens een keer op zo'n TL rijden... als je erop kunt blijven zitten, kom dan nog maar eens terug met je vraag of t allemaal kan wat jij er mee wilt :+
 
De snelheid (of het gebrek aan snelheid) ligt meestal niet aan de motor maar aan diegene die er op zit :P

>> Sport...
 
gewoon een Hayabutsa nemen dan ben je overal de snelste O-)




tot het moment dat je een motorrijder tegenkomt die je met een 600 de stront voor de ogen rijd :+
 
Een tl is een wat zwaardere motor en niet zo geschikt voor wheelies, al kan hij et wel makkelijk
Ik zou eerder gaan voor een 750 gixxer, of een ZX9, maar die laatste is ook weer wat logger?
De gixxr is een grote verbetering ivg met je ZX6 en je kan er eindeloos mee wheelieen, ook bochtjes nemen is met dit toestel super, doen!!, en heel misschien vind je ze toch voor wat minder hoor dan 9000
Vind de reacties hier er ook wat over hoor :z
 
ZX-9 en ZX-12 zijn wel motoren met meer vermogen en een hogere topsnelheid. Maar het zijn nou niet bepaald supersport fietsen, ligt natuurlijk aan de berijder, want het kán wel. Alleen een nieuwere 6 is sportiever, de 9 en 12 zijn lomper. Kun je beter naar een ZX-10 gaan kijken.

De TL wordt weleens de widow maker genoemd. Is een lijpe motorfiets met veel koppel. Die moet je dus wel leren temmen, maar uiteraard wordt de term 'widow maker' vooral gehanteerd door mensen die stoer willen doen O-)

De TL is echt iets heel aparts, kijk dus uit naar deze of de gixxer. Maar zou toch persoonlijk erg twijfelen tussen de 9, 10, 12 en TL. :P Maar gezien je slide en race opmerkingen... :)
 
Dan wacht ik maar even tot iemand wel een normale reactie geeft!

Zulke reacties kun je ook verwachten he?! Zo'n ingewikkelde keuze is het niet, het gaat tussen twee fietsen en als je dan een heel klein beetje gaat verdiepen hoef je niet eens een topic te openen!!

ik zou zeggen gebruik eerst even de zoekfunctie en als je er dan nog niet uitkomt, wat ik me haast niet voor kan stellen kun je altijd nog een topic openen!!

Ik zie het "probleem"wat jij hebt ook niet echt... :? :? :?
 
Ook maar even proberen te reageren dan. Als twin rijder kan ik zeggen dat er een 'bewuste keuze' nodig is om een hooggetunede twin te gaan rijden. Sommigen vinden het álles (ik), sommigen vinden het niks. je rijdt veel lager in de toeren (geen 'huil') en je krijgt geen schop bij 10.000 toeren want die haal je niet.

Daarbij is binnen de twin familie de TL een apart broertje. Half internet staat vol met of je wél of niet de rotatiedemper moet vervangen, of het levensgevaarlijk is om zonder stuurdemper te rijden enz. Veel spannende verhalen over onverwachte highsiders. Sommigen vinden daarom een TL extra stoer.

Advies: kijk niet eerst naar vermogen of cc's, maar ga eens op een twin rijden en kijk of het liefde op het eerste gezicht is. Vervolgens ga je verder kijken en rijden (Suus, Duc, Appie en Honda).

Als het een vierpitter blijft heb je veel meer keus overigens.
 
748 kopen...doortrekken tot bijna 13.000 Toeren!!! O-) O-) O-) O-) O-)

sorry toch ff terug komen op me vorige post... Italbikes heeft volledig gelijk!

Ducati 748 kopen, kun je fijn sturen, wheelies trekken, heb je een twin, VET geluid en toeren maken tot 13.000!!

Maar als je dan toch een rijstracer wil halen :P ... Suzuki GSX-R :Y
 
sorry toch ff terug komen op me vorige post... Italbikes heeft volledig gelijk!

Ducati 748 kopen, kun je fijn sturen, wheelies trekken, heb je een twin, VET geluid en toeren maken tot 13.000!!

Maar als je dan toch een rijstracer wil halen :P ... Suzuki GSX-R :Y

Nee, geen Duc kopen, want die gaan allemaal kapot en je hebt alleen maar problemen! Ze zeggen niet voor niets Ducati-stukgatie!!! :+ :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan