mijn tips.
a) strippen dat ding. alles eraf. kuipen, kont, tank.
b) frame goed bekijken. geen deukjes, rimpels of scheuren bij de lasnaden.. GOED KIJKEN.
c) voorvork en velgen goed bekijken. alles nog goed.. ook hier weer kijken naar schade aan de vorkpoten. zorg ervoor dat het voorwiel de grond niet raakt en kijk eens of er geen speling op het balhoofd of op de voorwiel-as zit.
d) zelfde voor de achterbrug / achteras.
als die motor een klap gemaakt heeft waardoor het kuipwerk zo beschadigd is moet je echt goed gaan kijken naar het rijwielgedeelte. kijken of er geen andere schade meer is.
motor draait niet meer
draait de startmotor nog rond, zo nee. accu en bedrading checken. zo ja.. vonken alle bougies?.. zo ja. krijgen de carburateurs wel benzine. als ie een tijdje stil gestaan heeft zakt er een soort rubberachtig spul uit de benzine naar beneden in de tank. dat verstopt het benzinefilter en als je pech hebt de carburateurs. tank leeg maken, filter schoonmaken, tank opnieuw vullen en nog een keer proberen dus. anders carburateurs openschroeven.
vergeet niet er even nieuwe olie en een oliefilter in te hangen en het koelvloeistof niveau te checken voor je hem start.
veel plezier met je project! enne. tja misschien had je in totaal iets goedkoper uit kunnen zijn door geen schadefiets te kopen, maar als je hier een setje racekuipen op koopt, een paar projectorlampjes voorin monteert en een leuke paintjob uitkiest kun je voor weinig geld een hele unieke motor rijden en daarbij wat leren over sleutelen motorfietsen.
racekuipen en zelfs 2e hands originele kuipen zijn voor zo'n gixxer op elke hoek van de straat te koop. wordt behoorlijk veel mee op het circuit gereden.