Help: spijker in mijn band! En nu?

Ik had ook een spijker in mijn band ,spijker eruit ,beetje secondenlijm erop , opblazen en dan naar bandencentrale waar aan de buitenkant een prop ingestoken werd,ze vertelden mij dat het veilig is ,daarna nog navraag gedaan bij suzukidealer met 35 jaar ervaring en bij hondadealer met 30jaar ervaring en beiden deden het op zelfde manier .
ik rij met cbf 500 en heb rustige rijstijl.
Rijden met nieuwe banden en remmen maar met een gevaarlijke rijstijl vind ik veel gevaarlijker
 
4 maanden geleden nieuwe banden er om laten leggen, na 100km een langwerpig stukje roestig ijzer in mijn achterband. Was maar net door m' n band heen. Heb er een prop prop in laten zetten en ben daarna direct weer gaan rijden. Nu 3200 km later zijn m'n banden versleten en de prop zit er nog steeds mooi in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik niet rustig rij. Snelheden ver boven de 200km/h komen zowat eigenlijk elke keer voor als ik ga rijden.

Tot nu toe nergens problemen mee gehad, al moet ik zeggen dat voor de gemoedrust ik blij ben als er straks een nieuw setje banden omheen gaan. + dat ik deze dan op kan roken ;)
 
Laatst bewerkt:
gister op de snelweg mijn band lekgegereden, was ook niet te reparenen. paraplutje kon het gat niet meer dichtkrijgen. En dus binnen 3 maand weer 170 euro moeten lappen voor een nieuwe band. zonde geld.
 
Prachtig spul van TipTop

pict0213iu8.jpg


Aan diegen die hun band wel laten vervangen, laat hem niet bij de bandenboer achter, maar geef hem hier weg of verpats hem aan diegene die het wel "aandurft". Wat zijn jullie toch goed voor die bandenboeren ;)
 
Ik zit zelf niet in de bandenhandel/motoren of wat dan ook, dus heb geen belang bij zijn keuze. Hij vraagt om de mening van mensen. Ik geef aan wat IK zou doen en heb ook aangegeven dat ik mijn keuze baseer op gevoel.

So get of my back :Y


Ik geef je groot gelijk!

Iedereen die een band wil laten repareren ga aub je gang.
Ikzelf zou in die situatie een nieuwe band kopen.
Bij hele hoge snelheden bestaat de kans namelijk dat een slecht gerepareerde band de geest geeft. De kans dat dit gebeurd met een plu is bijzonder klein, maar met een koordje al stukken groter.

Dat was om aan te tonen, dat je veel geluk moet hebben om rechtop te blijven als je een lekke band krijgt tijdens het rijden. Heeft inderdaad niets met reparatie te maken.

Ik heb nu meerdere reacties (aanvallen) gehad op het feit dat ik een nieuwe band zou kopen.

A: bij mijn motorzaak zeggen ze dat ze niet willen repararen omdat het een risico met zich mee brengt.
B: ik voel me veiliger bij een nieuwe
C: ik geef mijn mening -> dit zou ik doen: moet ik me blijven verdedigen??

Je geeft niet alleen je mening ( die eigenlijk nergens op gebaseerd is)
Maar je geeft zelfs de tip om hem te vervangen.
Ik vind dat je geen tips moet geven over iets waar je nul ervaring mee hebt .Je geeft hier de indruk dat de band leeg zou kunnen lopen na het herstellen waardoor de ts een nieuwe band zou kopen en dan is er weer een in het verkooptrucje van de bandenhandel getrapt -O-

Dat zou idd met je band kunnen gebeuren ja.
Je zou iig niet de eerste zijn die ik met een leeggelopen gerepareerde band zie.
En ja, ik werk bij een bandenhandel, en nee het maakt mij geen drol uit of ik nou een band meer verkoop ja dan nee. Mijn salaris wordt toch wel overgemaakt einde van de maand.

Verder moet iedereen natuurlijk gewoon doen wat hij/zei goed acht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan