Help, Suomy vizier vervangen....

Frosty

MF veteraan
9 mei 2003
1.184
0
Hallo allemaal,

Heb vandaag een suomy spec 1R of gunwind biaggi replica gekocht. Nu heb ik er tevens een iridium vizier voor besteld. Alleen hoe moet ik in godsamme dat ding vervangen??

Er zou een tooltje bij zou moeten zitten alleen kan ik dat nergens meer vinden.......

Heeft iemandt een tip? gebruiksaanwijzing? of zo'n dingetje over?

In afwachting van jullie reactie.

Gr.
Rick
 
Laatst bewerkt:
Hier de foto:
helm.jpg


Vizier openen, dan moet je een plastic blokje indrukken (naar achter duwen naar de achterkant van de helm) in de rode cirkel. Dan springt de zijkant ervan af. Dan is het een eitje.

Dat tooltje is een rood stukje plastic ;)
 
Laatst bewerkt:
thanks,

Zie aan iedere kant een rond knopje zitten
heb je daar echt zo'n tooltje voor nodig of kan het ook met bv. een theelepeltje?
 
Laatst bewerkt:
Mmm, dan dank ik dat ik een iets ouder model heb, zie geen ribbeltjes alleen 2 gladdebolletjes, ik krijg er eerlijk gezegd geen beweging in. ben bang dat als ik er met lompe kracht op dus e.e.a. gesloopt wordt.....

Iemand hier ervaring mee?

Gr.
Rick
 
Mmm, dan dank ik dat ik een iets ouder model heb, zie geen ribbeltjes alleen 2 gladdebolletjes, ik krijg er eerlijk gezegd geen beweging in. ben bang dat als ik er met lompe kracht op dus e.e.a. gesloopt wordt.....

Iemand hier ervaring mee?

Gr.
Rick

die palletjes moeten er zitten. ik trok die dekseltjes er altijd gewoon af :X maar met een schroevendraaier kan je ook die drukknopjes indrukken om de dekseltjes te lossen. ik heb eigenlijk nooit het ''tooltje'' gebruikt/gezien.

het terugmonteren van de kapjes was bij mijn nieuwe spec 1 r helemaal een kriem :N :X
 
Kan iemand me hierop dat dingetje aanwijzen? komt erg dom over maar snap echt niet waarom dat K*T ding er niet af wil.

(ps niet mijn hel maar heb ff een plaatje uit een ander topic gejat...)
full
 
Ziet er heel anders uit dan de base-plate op mijn Spec-1R Hodgson replica...
Is dit een ouder model ofzo?
En tja, anders ff terug naar de dealert, de meesten zijn op zaterdag wel open.
 
Als je het zelfde type helm bezit als op de grote foto (Ben Bostrom Laguna Sega Replica) dan kan je lang zoeken naar een drukknopje, dat zit er nl niet op.

Ik heb 2 van deze helmen versleten en de enige manier om het klepje er af ter krijgen is door het er af te trekken. Vizier open en je vinger er achter. Wees wel voorzichtig met het terugdrukken, want de kans is aanwezig dat je de palletjes (3 stuks) platdrukt en dan past het niet meer. Setje nieuwe afdekplaatjes kost je dan circa 50 euro....

Advies: even bij een dealer binnenstappen en de verkoper van de helmen (als ze Suomy verkopen) om hulp vragen.
 
mijn model, is een oudere geloof ik[afbeelding]

plaatje wat je nu laat zien is volgens mij een Gunwind (ouder model) en geen Spec 1 R!

de Spec 1 R heeft niet de geel gekleurde vlammen bovenop. Het Spec 1 R model op onderstaande foto is wat ik ook gehad heb. Hier zaten die palletjes gewoon op. (waar trouwens alle lak van los liet na 2 jaar, heb nu onder garantie een Bautista Spec 1 R gekregen).

p2500197.jpg
 
Vizier open en trekken!
Zo deed de verkoper (en ik nu ook) bij mijn Suomy het ook en niets aan de hand.
Alleen bij terug zetten even opletten dat de palletjes goed zitten, anders gaat dat weer niet lukken....
 
Mmm, en als het een gunwind is??

Gewoon ook gewoon trekken?

Gr.
Rick
 
Mmm, en als het een gunwind is??

Gewoon ook gewoon trekken?

Gr.
Rick

kan ook een ouder model spec 1 r zijn, misschien hebben die die drukpalletjes ook niet.

trok ze er bij mijn oude spec 1 r altijd gewoon af. dat komt niet zo krap.

het erop zetten is veel vervelender :X en oppassen dat je de lak niet beschadigd :N
 
Dit is 'm, heb het kapje eraf. idd gewoon eraf trekken.

Thanks.

Alleen is 't nu een gunwind of een ouder type spec 1R.....

Iemand een idee?

Gr.
full
 
Laatst bewerkt:
volgens mij een gunwind, maar zal er vast wel ergens op staan toch ;)

overigens ook een prima helm :Y
 
vandal_pattern-blue.jpg


Heb deze, zijn helemaal handig, gewoon dat zilveren dopje 1x draaien afhalen en dan het vizier.. nieuwe er op dopjes erop draaien en vast :)
 
[afbeelding]

Heb deze, zijn helemaal handig, gewoon dat zilveren dopje 1x draaien afhalen en dan het vizier.. nieuwe er op dopjes erop draaien en vast :)

dat is inderdaad een beter systeem :Y

heb nog geprobeerd of ik in plaats van een Spec 1 r als garantie een Vandal kon krijgen (mede door vizier systeem en de prints). maar dat was niet mogelijk :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan