Die drie volt op de gele kabels zou kunnen, het is een driefasen dynamo en als je wisselstroom gelijkricht krijg je altijd een hogere gelijkspanning. (toch?)
Ik weet niet hoe die generator werkt of wat voor motor het is, maar 4,5V met gasgeven is heel erg weinig. Daar laad je echt geen 12V accu mee op.
Als je wisselspannig gelijkricht krijg je een lager gelijkspanning, ongeveer de helftDie drie volt op de gele kabels zou kunnen, het is een driefasen dynamo en als je wisselstroom gelijkricht krijg je altijd een hogere gelijkspanning. (toch?)
Als je wisselspannig gelijkricht krijg je een lager gelijkspanning, ongeveer de helft, hoe meer wisselspanningen je gebruikt hoe beter de gelijkspanning die er uit komt. Vanaf 2 wisselspanningen heb je al een redelijke gelijkspanning.
Ff snel rekenen levert dus 2 x 15 volt wissel 1 x 15 volt gelijk, minus verlies. Daarbij komt nog dat je ook nog voldoende amperes wilt hebben om de boel te kunnen laten werken en de accu bijladen. Dynamo van de cb400f levert (uit mijn hooft) 185 Watt, dat komt neer op ongeveer 10A (mijn wisselspanning is bij hoog toeren ongeveer 19 Volt). Door de spanningsregelaar en de gelijkrichter houd je hieraan ongeveer 10A bij 15V gelijkspanning over.
Kan er wat naast zitten maar in grote lijnen is dit het verhaal. Die 3,5 Volt is zowel bij gelijk als bij wisselspanning nooit correct.
hee hoi,
sevior doet nu mijn stator van mijn Cx500. ik had 2 stators liggen, dus heb er 1 opgestuurd en breng de andere (zit nog in de motor) als de eerste klaar is.
die houd hij dan daar.
volgens mij is het een prima bedrijfje!!! voor zover ik begreep geeft hij 2 jaar garantie (in tegenstelling tot 3 maanden bij een "normale" dynamo boer) en hij claimt dat zijn dynamos (stator is ook de dynamo alleen staat ie stil ofzo) beter presteren. dus kan geen kwaad lijkt me!?
ik laat het wel even weten als mijn terug is (hij heeft het stervens druk dus kan wel even duren zei hij, maar ik zou hem in iedergeval VOOR 17 julie terug hebben!
theo
hee hoi,
sevior doet nu mijn stator van mijn Cx500. ik had 2 stators liggen, dus heb er 1 opgestuurd en breng de andere (zit nog in de motor) als de eerste klaar is.
die houd hij dan daar.
volgens mij is het een prima bedrijfje!!! voor zover ik begreep geeft hij 2 jaar garantie (in tegenstelling tot 3 maanden bij een "normale" dynamo boer) en hij claimt dat zijn dynamos (stator is ook de dynamo alleen staat ie stil ofzo) beter presteren. dus kan geen kwaad lijkt me!?
ik laat het wel even weten als mijn terug is (hij heeft het stervens druk dus kan wel even duren zei hij, maar ik zou hem in iedergeval VOOR 17 julie terug hebben!
theo
Hoi Jethro,
ik ben nog net niet weg (nimonic staat nu in de tuin te lassen aan een bagage rekje voor zijn gxs750 )
maat ik heb mijn stator opgestuurd, na gebeld, was allemaal aan gekomen. alleen mijn opgestuurde stator bleek al door een concurent onder hande genomen te zijn. kon hij niets meer mee en hij zei dat hij me een ander ging geven.
Had ik geen enkel probleem mee.
Afgelopen woensdag heb ik hem opgehaald, heel aardige man. 45 minuten zitten kletsen, werkplaats bekeken. (beetje een rommel maar ja hij had een heel mooie stator voor me dus ik was allang blij
ik ben tevreden!!!
advies aan jou is overigens om ALLE (JA ALLE) stekkers GOED te controleren, na dat ik mijn stator had gemonteerd bleek mijn accu nogsteeds niet op te laden...na wat zoeken bleek de rood/witte draad in het rode stekker blokje los te zitten.... dus geen laad stroom (overigens had ik ook de stator wissel spanning gemeten, was slechts 7 volt....) maar het hielp niet in mijn humeur toen ik WEER een lege accu had
theo
Die drie volt op de gele kabels zou kunnen, het is een driefasen dynamo en als je wisselstroom gelijkricht krijg je altijd een hogere gelijkspanning. (toch?)
hee jethro
waar woon jij? ik kan wel even bij je langs komen binnen kort, heb nog wat reserve onderdelen (bobienes, CDi etc om te testen!
laat maar weten
theo
hee jethro,
ik heb er net 3000 km op zitten door NL D en CZ. dus ik zou zeggen dat dat wel voldoende bewijs is voor goed functioneren...
wel wat kleinigheidjes (olie verbruik in de vakantie 2.5 liter) dus das netjes
koppelingskabel onder weg vervangen,
en een rotte bougie net voor de terug reis (thuis pas kunnen vervangen)
maar dronten is toch noord nederland???
wat zijn de symptomen? wat heb je al gedaan??
theo