Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.317
10.921
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Aanhanger eindelijk besteld. We liepen elkaar een paar keer mis. Het is een Henra machinetransporter MS35 tandem geworden. Extra lange klep, extra balken in de vloer ivm 3-wiel heftruck, 2 reserve wielen, houten vloer en een kist voor de spanbanden. Levering klem voor de kerst. Klaar om 2020 vol gas te beginnen

Foto van het netBekijk bijlage 1447588
Mooi ding!

Verwacht je het spul zoveel te gaan gebruiken in de toekomst dat het deze investeringen waard is? Of ook gewoon omdat et leuk is en omdat et kan?
 
Mooi ding!

Verwacht je het spul zoveel te gaan gebruiken in de toekomst dat het deze investeringen waard is? Of ook gewoon omdat et leuk is en omdat et kan?

Thanks! Ik zal er niet hele dagen mee rijden. Die dingen kosten gewoon echt geld en een tweede aanschaffen omdat de eerste het net niet was is nòg duurder. Nog effe afgezien van de economische omstandigheden op dat moment.
2019 was inderdaad wel een redelijk goed jaar. Nu kopen of begin 2020 scheelt me een heftruck. Beter zonder geld dan zonder gereedschap. Nu heb ik de mogelijkheid om wat extra’s te verdienen of te blijven verdienen als de markt inkakt
 
Thanks! Ik zal er niet hele dagen mee rijden. Die dingen kosten gewoon echt geld en een tweede aanschaffen omdat de eerste het net niet was is nòg duurder. Nog effe afgezien van de economische omstandigheden op dat moment.
2019 was inderdaad wel een redelijk goed jaar. Nu kopen of begin 2020 scheelt me een heftruck. Beter zonder geld dan zonder gereedschap. Nu heb ik de mogelijkheid om wat extra’s te verdienen of te blijven verdienen als de markt inkakt
Mijn achterbuurman (hovenier/grondverzet) heeft er precies zo een. Ideaal, want er past exact een oude Volvo op (gheheheheh). Maar zonder dollen, hij had hem naar eigen zeggen binnen een jaar al terug verdiend.
 
Thanks! Ik zal er niet hele dagen mee rijden. Die dingen kosten gewoon echt geld en een tweede aanschaffen omdat de eerste het net niet was is nòg duurder. Nog effe afgezien van de economische omstandigheden op dat moment.
2019 was inderdaad wel een redelijk goed jaar. Nu kopen of begin 2020 scheelt me een heftruck. Beter zonder geld dan zonder gereedschap. Nu heb ik de mogelijkheid om wat extra’s te verdienen of te blijven verdienen als de markt inkakt
Je zult waarschijnlijk wel zien dat je dat ding vaker gebruiken zal dan je nu denkt.

En klanten zien het ook. Hej, je hebt een heftruck, da's handig. Kuj even langskomen.
 
Die dingen kosten gewoon echt geld en een tweede aanschaffen omdat de eerste het net niet was is nòg duurder. Nog effe afgezien van de economische omstandigheden op dat moment.
2019 was inderdaad wel een redelijk goed jaar. Nu kopen of begin 2020 scheelt me een heftruck.
Vergeet je investeringsaftrek niet. Het kan de moeite lonen om nog snel e.e.a. dit jaar te investeren.
Zo laat ik volgende week nog een LPG-installatie inbouwen.
 
Mooi ding Wrakhout! Kost wat maar heb je wat.

@Stefan666, zoals bij elk bedrijf zijn er mensen met goede en slechte ervaringen.
Coolblue heeft bij mij bv afgedaan. Prima zaak, maar heeft mij slechte service geleverd nou dan niet. Genoeg webshops.

Yep, en de grap is.. heeft coolblue bij mij weer heel netjes opgetreden dat er wat kapot ging.

"huh?? krijg ik nou gewoon een nieuwe???"... maar dat ding is zowat een jaar oud....

En tot m'n oprechte verbazing trok ik zo een nieuw apparaat uit de folie.

... wou alleen maar een nieuwe kan bestellen voor het koffiezet apparaat, die ik zelf kapot had gemaakt, en
dat gewoon eerlijk had verteld.

Ik was verbaast.. maar wel aangenaam verrast . ** wou er gewoon voor betalen ** zeg maar ...
 
Yep, en de grap is.. heeft coolblue bij mij weer heel netjes opgetreden dat er wat kapot ging.

"huh?? krijg ik nou gewoon een nieuwe???"... maar dat ding is zowat een jaar oud....

En tot m'n oprechte verbazing trok ik zo een nieuw apparaat uit de folie.

... wou alleen maar een nieuwe kan bestellen voor het koffiezet apparaat, die ik zelf kapot had gemaakt, en
dat gewoon eerlijk had verteld.

Ik was verbaast.. maar wel aangenaam verrast . ** wou er gewoon voor betalen ** zeg maar ...

Daarom.
Laptop 1: Kuren, kwamen er niet snel uit dus wachten of tegoed? Tegoed genomen.
Laptop 2: Aardig bijgelegd, weer kuren.
Voor 3,5wk vakantie verstuurd, “update gehad terwijl hardware fout” opgehaald door moeder bij post. Kom thuis een fucking 200 euro beeldscherm. Mijn laptop? Geen idee. Tegoed of wachten? Inmiddels al 5 wk laptop pleite. Stuur scherm maar terug dan krijg je tegoed.
Ja fucking hell, laptop is veelvoud waard en maken jullie kwijt en ondertussen kan ik verder wachten.
Na 7 weken dus tegoed en nieuwe laptop (3) terug en amper een excuus gehad. Nou dan lekker niet 👋🏻

Jammer want de site werkt fijn en gun het ze dan ook maar nu zoek ik daar de info en koop wel ergens anders.
 
Ik heb vaak de indruk dat juist de mega-webshops die het "liefst, meegaandst, leukst, en alles voor JOUW!" over komen, diep van binnen de ergste van allemaal zijn. Net zoals Bax-shop: De modern day slavendrijver onder de webshops in de muzieksector.
 
Daarom.
Laptop 1: Kuren, kwamen er niet snel uit dus wachten of tegoed? Tegoed genomen.
Laptop 2: Aardig bijgelegd, weer kuren.
Voor 3,5wk vakantie verstuurd, “update gehad terwijl hardware fout” opgehaald door moeder bij post. Kom thuis een fucking 200 euro beeldscherm. Mijn laptop? Geen idee. Tegoed of wachten? Inmiddels al 5 wk laptop pleite. Stuur scherm maar terug dan krijg je tegoed.
Ja fucking hell, laptop is veelvoud waard en maken jullie kwijt en ondertussen kan ik verder wachten.
Na 7 weken dus tegoed en nieuwe laptop (3) terug en amper een excuus gehad. Nou dan lekker niet 👋🏻

Jammer want de site werkt fijn en gun het ze dan ook maar nu zoek ik daar de info en koop wel ergens anders.


Ja, dáár zou ik dus ook narrig van worden..
Beheeuuurlik narrig.

Maargoed, andere set besteld.. een makita ...
Als het goed is...

Komt ie morgen...

ben benieuwd.. !
 
Aanhanger eindelijk besteld. We liepen elkaar een paar keer mis. Het is een Henra machinetransporter MS35 tandem geworden. Extra lange klep, extra balken in de vloer ivm 3-wiel heftruck, 2 reserve wielen, houten vloer en een kist voor de spanbanden. Levering klem voor de kerst. Klaar om 2020 vol gas te beginnen

Foto van het netBekijk bijlage 1447588


Wij rijden met de Brian James variant, met een gedeelde klep. Dan passen er ook spin hoogwerkers op.

Brian-james-digger3.jpg
 
Ken @Kibbe zijn voorkeuren niet en maakt me ook niet uit, maar ik heb toch de veronderstelling dat ie hele dagen zit te Googlen op "mannen met groot gereedschap" en dan af en toe per ongeluk een plaatje voor dit topic tegenkomt...

😋
 
  • Haha
Waarderingen: SP1R
Hahahaha, om een tandje vd bak te wisselen heb je al een kraan nodig. Is dit jouw werk? Mocht het zo zijn, dan zou ik graag een dagje met je mee gaan. Koffie serveren en een beetje vegen of zo.

Ik zit wel in de bouw ja in de brede zin van het woord.

Dit schijnt de bak te zijn van een Liebherr R 9800, mooi groot stuk gereedschap.

12bd9489bbd4e0523a7924c21c7b4a62.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan