Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Wat is een beetje een fatsoenlijke bosmaaier? Geen elektrische :) En wat is beter? Mes of draad :? :?

STIHL, of Husqvarna. Maar eigenlijk is Husqvarna al minder dan STIHL.

Persoonlijk maai ik liever met een mes, maar als je veel obstakels hebt kun je beter draad gebruiken.

En ik zou liever een uitvoering op accu hebben dan een benzine, die krengen maken veel herrie.
 
Slechte ervaringen met Stihl. Indien mogelik zou ik die 2takt rommel vermijden. Ongelofelijke herrie en zelfs met speciale brandstof krijg ik hoofdpijn van de uitwazemingen. Accu of misschien een honda 4takt ?
 
Hier vol tevredenheid een castelgarden 86 huppeldepup voor 10 uur per jaar. Eerst op meng. Nu op aspen 2t. Koop er ook een gaas masker en kappen bij. Ik kan je vertellen dat een slak die gevat wordt door een draad niet lekker smaakt.

Als je in de buurt van paaltjes. Muren of gaas komt. Draad.

db
 
Slechte ervaringen met Stihl. Indien mogelik zou ik die 2takt rommel vermijden. Ongelofelijke herrie en zelfs met speciale brandstof krijg ik hoofdpijn van de uitwazemingen. Accu of misschien een honda 4takt ?

Tegenwoordig zijn ongeveer alle tuin en park machines in het hobby segment goedkope rommel, ook Honda is niet meer wat het geweest is.
STIHL is de enige die nog fatsoenlijke kwaliteit levert.
Ze hebben ook 4 takten.

Wel altijd stihlmix gebruiken! Dit komt de levensduur zeker ten goede...

Als je een 15 a 20 jaar oude machine koopt zijn bijna alle merken goed.
 
Laatst bewerkt:
STIHL combi 4mix motor, draadkopmaaier, stokheggeschaar, en nog een stuk of vijf aanbouw gereedschappen op verlanglijstje.
Vooral een stok kettingzaag lijkt me erg handig. Mes is trouwens niet standaard maar wel uitwisselbaar met de draadkop.
 
Heb zelf een 2-takt Stihl. Zowel een draadkop als een kop met plastic messen. Heeft me zowel voor het normale werknmet draad als het iets dikkere met mes niet teleurgesteld.

Plastic mesjes heb ik nog niet kapot gehad, ook niet wanneer ze lamgs een muurtje gaan. De mesjes klappen dan namelijk terug.
 
"Gedore red"-set?

Bevalt het? (ik denk er ook over om deze xset aan te schaffen)
Tot nu toe wel, kameraad van mij heeft hem een half jaar, die heeft er goede ervaringen mee.

Tipje, hij nu in de 'aanbieding', had hem voor €119,99 besteld, even achteraan gemaild en kreeg het verschil terug.

 
Tot nu toe wel, kameraad van mij heeft hem een half jaar, die heeft er goede ervaringen mee.

Tipje, hij nu in de 'aanbieding', had hem voor €119,99 besteld, even achteraan gemaild en kreeg het verschil terug.

Bedankt!
 
0cNq7dT.jpg


Hmmm het notchen gaat nog niet vlekkenloos. Dit is na 4 notches. HIj is een beetje happig en denk dat daarom de tandjes afbreken.

Ik gebruik een Dewalt boormachine op z'n laagste stand en dan niet plankgas. Moet ik wellicht nog langzamer gaan? Minder hard drukken? Iemand ideeën?

xMLxIpk.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan