Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik veel te sterk?
Zijn de bouten van mijn achterwiel veel te strak aangedraaid?
Of heb ik een inferieure kwaliteit dop gehad?

Wat nou Snap-on, het is meer Snap-off. Amerikaanse troep.
En dan mag er levenslange garantie op zitten, voorlopig kan ik vandaag weer niet verder. Bah.
Dat heb ik met doppen van de Hornbach (BGS of WGB ofzo) nog nooit gehad. Maar die heb ik natuurlijk net niet in deze maat.

1596384089372.png


1596384111589.png
 
ik heb dat vaker met snap on bits gehad, maar ik vermoed dat je het bitje misschien niet volledig in de schroef had geparkeerd.... Gebruik je dat bitje ook op luchtgereedschap?
 
Dan misschien net pech. Ik gebruikte op m'n lange bit tx50 (1/2inch) een mannesman momentsleutel, maar die brak na veelvuldig gebruik, daarna een keer gebroken omdat mn bitje net niet helemaal in de schroef zat. Nu weer een nieuwe en blijft voorlopig nog heel.. is wel met dagelijks gebruik...


Jouwe is ook een tx50? of is het 40?
 
Dan misschien net pech. Ik gebruikte op m'n lange bit tx50 (1/2inch) een mannesman momentsleutel, maar die brak na veelvuldig gebruik, daarna een keer gebroken omdat mn bitje net niet helemaal in de schroef zat. Nu weer een nieuwe en blijft voorlopig nog heel.. is wel met dagelijks gebruik...


Jouwe is ook een tx50? of is het 40?
TX50.
Al veel gebruikt hoor, dat wel. Hoop cilinderkoppen mee gelost.
 
Een torx of imbus kan naar verhouding veel minder kracht aan dan een dop. Een beschadiging is daardoor ook sneller het begin van een breuk. Het materiaal is ook veel harder. Je houdt een zo goed mogelijke passing tot het laatste moment. Daar doe je geen køt aan. Snap-On is niet de beroerdste als het om dit soort dingen gaat Revisie setje en je kan weer verder. Balen, maar het is niet anders.
 
Ja van de K12r.
Zelf vastgedraaid met het moment volgens het boekje met m'n Gedore torcofix momentsleutel .
60Nm, dat is echt niet heel vast.

De rest kwam ook echt makkelijk los, geen enkel probleem. Deze gaf ineens een knal en dat was het dan.

geen vet toch? Met vet er aan gaan ze echt heel veel vaster.. '(
 
Ben ik veel te sterk?
Zijn de bouten van mijn achterwiel veel te strak aangedraaid?
Of heb ik een inferieure kwaliteit dop gehad?

Wat nou Snap-on, het is meer Snap-off. Amerikaanse troep.
En dan mag er levenslange garantie op zitten, voorlopig kan ik vandaag weer niet verder. Bah.
Dat heb ik met doppen van de Hornbach (BGS of WGB ofzo) nog nooit gehad. Maar die heb ik natuurlijk net niet in deze maat.

Bekijk bijlage 1529300

Bekijk bijlage 1529301
Je moet er ook geen meter wringijzer op zetten..............
 
Laatst bewerkt:
Als je daarvoor iets hebt aangehaald tot 160nm ermee.. dan kan het.
Ik draai nog wel eens een cilinder kop los. Dat lukt alleen met een wringijzer, dan kraakt de bout vervaarlijk maar dat heeft deze dop tot nu toe altijd overleeft.
Het zal wel een vermoeidheid dingetje zijn. Beschadiging kan ook.
Het kwam alleen weer kut uit.
Ik dacht even een bandje van de K12R te wisselen. Dat ging nu niet door. Dus heb ik maar een zijspan band vervangen.

En om weer ontopic te gaan: ik moet de pressostaat van m'n compressor vervangen, deze lekt als een malle en de automatische afslag doet het niet meer.
 
Automatische afslag doet het niet meer of de gewenste druk word niet gehaald? Vaak trilt er iets los, gewoon weer vastzetten of evt. vernieuwen (met locktite behandelen) en klaar.

Pressostaat kost je al snel meer dan 60 euro, eerst de oorzaak maar eens achterhalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan