Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.338
10.953
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Mensen nog tips voor een bouw/werkplaatsstofzuiger met aansluiting voor elektrische apparaten in de ca 100 euro categorie? Zat zelf aan de bosch advancedvac 20 te denken

Moest het een nieuwe zijn?


Da's dus dezelfde die mijn moeder niet kapot kreeg, werkt met een cilindrische stoffilter die ik zo heel af en toe met perslucht uitblies en een dikke stoffen vanger, geen wegwerp zakken.

Als je de stoffilters er uit haalt doet die ook water zuigen met een vlotter er in. Nooit gebruikt trouwens die water functie.

Of, nog goedkoper en lelijker : ≥ Hitachi stofzuiger WDE 1200 - Overige Doe-het-zelf en Verbouw - Marktplaats.nl

db
 
Heb al jaren de perfectmate vac 23.
Goedkoop chinees geval, maar een hele verbouwing mee gedaan.
De filterzakken zijn niet duur, en zelfs een aantal keer leeg te maken en te hergebruiken.
Na 6 jaar doet deze het nog steeds goed.
Voldoende zuigkracht en een aantal adapters bijgeleverd voor aansluiting op zaagmachine ed.
Is wel heel plastiek.

 
Deze wilde ik eigenlijk voor de Lincoln, maar destijds waren ze een stuk duurder. De kabels van de Linc zijn wel een stuk dikker en soepeler dus die blijven in gebruik. Ook omdat ik de tang van Optimus prettiger vind
image.jpg

image.jpg
 
Mensen nog tips voor een bouw/werkplaatsstofzuiger met aansluiting voor elektrische apparaten in de ca 100 euro categorie? Zat zelf aan de bosch advancedvac 20 te denken
Zelf een master slave ding knutselen en dan werkt het prima.
 
Als je de 425/100 zou laten afslaan bij 8 bar is dat een redelijke vergelijking. Het stukje van 8 tot 10 bar is het zwaarste en traagste gedeelte.

Als aankooptest bij een gebruikte machine zou ik meer kijken naar het geluid bij starten van de elektromotor, de carter-druk (fikse druk uit de carter-ontluchting en lekkages in die hoek duiden op gare zuigers/veren) en even bij het luchtfilter luisteren of je duidelijk beide cilinders hoort aanzuigen en doorpompen (kleppen). Drupje olie ruiken en bekijken: Als het ruikt naar die gecremeerde kaaskorst die al een jaar in je oven hangt en het er uit ziet als inkt, machine laten staan.
Even graven in mn school periode.... maar volgens mij, als je een ketel hebt van 100 liter en deze wil je naar 8 bar krijgen, dan heb je 8x100=800 liter lucht nodig.
800/280= 2.86 minuten

*Edit*: de som zal vast niet zo eenvoudig zijn door het oplopen dan de druk in de ketel.
Druk X is een zelf te kiezen waarde. Stel jij laat hem naar 8 bar pompen op een tank van 100 liter en dat duurt 4 minuten dan is jouw opbrengst 800 gedeeld door 4 is 200 liter per minuut. In mijn werk vragen klanten wel eens hoeveel een compressor levert en dan hanteer ik de grove vuistregel van vermogen delen door 6. Een 30 KWdoet dan grofweg 5 kuub/minuut. Willen ze het exact weten dan pak ik de documentatie erbij maar met die vuistregel ben je aardig in de buurt. Alleen bij kleine vermogens is de afwijking van de vuistregel groter zoals in jouw geval. Een 2KWmachine zal ergens rond de 300 l/min doen
Jullie hebben beter opgelet op school... heb ik dit goed?

Huidige:
360/50L (241l/m effectief)
0-6bar = 1m55 (1m15 volgens opgave?)
0-8bar = 2m55 (1m40 volgens opgave?)

Morgen kijken:
425/200L (280l/m effectief)
0-6bar = ??? (4m15 volgens opgave)
0-8bar = ??? (5m45 volgens opgave)

Mijn verwachting is dat 0-6 zo’n 5-6min mag duren en 0-8 zo’n 8-9min?
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben beter opgelet op school... heb ik dit goed?

Huidige:
360/50L (241l/m effectief)
0-6bar = 1m55 (1m15 volgens opgave?)
0-8bar = 2m55 (1m40 volgens opgave?)

Morgen kijken:
425/200L (280l/m effectief)
0-6bar = ??? (4m15 volgens opgave)
0-8bar = ??? (5m45 volgens opgave)

Mijn verwachting is dat 0-6 zo’n 5-6min mag duren en 0-8 zo’n 8-9min?
Ik zal hem straks voor je timen oké 🤣 0 tot 8 bar.
 
20200808_120612.jpg

Na nog wat denken toch deze gekocht, scheelde weer een paar tientjes en heeft alles wat ik nodig heb(dacht ik). Aangezien ik meer Parkside spul heb had ik het idee dat alles mooi aan elkaar pastte....😬. Helaas is de opening van de kap- en trekzaag juist weer te groot om aan te sluiten.... maar daar hobby ik dan wel wat voor....
Op de gewone afkortzaag doet hij het best oke, en de zakken zijn ook betaalbaar....
 
Bekijk bijlage 1531278
Na nog wat denken toch deze gekocht, scheelde weer een paar tientjes en heeft alles wat ik nodig heb(dacht ik). Aangezien ik meer Parkside spul heb had ik het idee dat alles mooi aan elkaar pastte....😬. Helaas is de opening van de kap- en trekzaag juist weer te groot om aan te sluiten.... maar daar hobby ik dan wel wat voor....
Op de gewone afkortzaag doet hij het best oke, en de zakken zijn ook betaalbaar....

Dat heb je met de perslucht koppeling ook mooi gedaan... _O- :t
 
20200809_085103.jpg


20200809_085013.jpg


Wilde dit al een tijdje maken ( in dit geval voor de big scale's ) , om zwaar / onhandig spul beter te kunnen hanteren op de werkbank.

Ergonomie ! ;p

Men neme een oude bureaustoel ( mét gasveer ) , zaagt de poten er af .. past bovenkant aan naar wens ( de plaat waar normaal de stoel op zit )
Men heeft nu een zeer stabiele , draaibare.. in hoogte instelbare basis voor op de werkbank.

Verbazend stabiel .
 
Bekijk bijlage 1531563

Bekijk bijlage 1531562

Wilde dit al een tijdje maken ( in dit geval voor de big scale's ) , om zwaar / onhandig spul beter te kunnen hanteren op de werkbank.

Ergonomie ! ;p

Men neme een oude bureaustoel ( mét gasveer ) , zaagt de poten er af .. past bovenkant aan naar wens ( de plaat waar normaal de stoel op zit )
Men heeft nu een zeer stabiele , draaibare.. in hoogte instelbare basis voor op de werkbank.

Verbazend stabiel .

Maar jij rookt niet ?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan