Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.296
10.897
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt eens vragen bij de bekende verhuur toko's die schrijven die dingen best snel af omdat ze wel bedrijfszekerheid willen verhuren.... de dingen die boekhoudkundig dan zijn afgeschreven zijn soms voor een habbekrats te koop.

Die wij op het werk hebben levert volgens mij 3,6Kw dus een volle 16A groep bij 230V en die hadden we voor een week gehuurd, bij het terugbrengen moesten we nog 2 dagen ofzo bijlappen en toen mochten we hem houden :t Was volgens mij nog geen € 300,-- alles bij elkaar.

Maar die kleine dingen (die van ons ook hoor) zijn herrieschoppers, die wil je niet in de buurt hebben op het paddock :N
Vind ik een mooie, ga ik zeker eens naar kijken. Habbekrats is wat relatief maar vragen kost niets!

Misschien een Hyundai kopen:

Beetje zwaardere, dan heb je wat meer speling.
Nog steeds veeeeeeel te duur. Bekijk het zo, ik rij (zonder C.... gezeik) zo'n 13-17 dagen per jaar waarvan ik misschien op 1-2 dagen er nut aan heb. En dat is wellicht al ruim. Mettet valt de stroom soms uit en momenteel op Zandvoort is er gedoe met stroompalen die 's morgens pas ingeschakeld worden. Wel handig om 's avonds even een lampje te hebben en 's morgens de warmers vast aan te zetten.
(Edit: Bij komstig voordeel, indien de computers de macht grijpen en de stroom uitvalt kan ik de koelkast thuis ook nog aansluiten)

Ga je zo hard rond? Of voelt het vooral als eerste behoefte?
koffie zetten is belangrijker :+ maar dat kan ook op 12v
Nou ja, met 1:48 op Assen ben ik niet langzaam nee. En slicks zonder warmers is echt niet te doen (volgens zeggen en wil het niet proberen eigenlijk).
Koffie kan ik overal halen :P

Vergis je niet, een aggregaat kan best over de zeik gaan door een koffiezetapparaat.
Dat snel opwarmen van water kost blijkbaar veel energie...
Ja idd, senseo pakt op piek zo'n 1300-1500w geloof ik.
 
Vind ik een mooie, ga ik zeker eens naar kijken. Habbekrats is wat relatief maar vragen kost niets!


Nog steeds veeeeeeel te duur. Bekijk het zo, ik rij (zonder C.... gezeik) zo'n 13-17 dagen per jaar waarvan ik misschien op 1-2 dagen er nut aan heb. En dat is wellicht al ruim. Mettet valt de stroom soms uit en momenteel op Zandvoort is er gedoe met stroompalen die 's morgens pas ingeschakeld worden. Wel handig om 's avonds even een lampje te hebben en 's morgens de warmers vast aan te zetten.
(Edit: Bij komstig voordeel, indien de computers de macht grijpen en de stroom uitvalt kan ik de koelkast thuis ook nog aansluiten)


Nou ja, met 1:48 op Assen ben ik niet langzaam nee. En slicks zonder warmers is echt niet te doen (volgens zeggen en wil het niet proberen eigenlijk).
Koffie kan ik overal halen :P


Ja idd, senseo pakt op piek zo'n 1300-1500w geloof ik.

Ik heb nog een Honda, en die heeft nog geen 20 uur gelopen.
In 2017 is tijdens de verzorging van de toertocht de brandstofslang doorgesleten. Thuis in de stelling gezet, en nooit meer naar om gekeken.
Volgens mij geeft hij 3000 watt, nominaal 2500 watt. (ben niet helemaal zeker)
Heeft het jouw interesse, dan wil ik hem best naar beneden halen. Als je zegt van neuh, dan doe ik geen moeite :)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2017-03-26 at 13.28.06.jpeg
    WhatsApp Image 2017-03-26 at 13.28.06.jpeg
    458,4 KB · Weergaven: 12
Is een dikke omvormer in je auto geen optie? Motor laten draaien en je hebt 2-3000W continu. De betere schakelen zichzelf uit als je accuspanning te laag wordt bij motor uit
Ik heb zo’n ding (2000w continu met zuivere sinus) in m’n bus. Het nadeel is dat omvormers echte pieken niet aan kunnen. M’n compressor krijg ik er niet mee opgestart. Die wil niet op gang komen.
 
Laatst bewerkt:
Dat geeft op zich niets. Een generator mag je best tot de max belasten. Meestal kan de zooi die je er aan hangt niet tegen
Inverter (van degelijk merk) zou een zuivere sinus moeten hebben. En mijn bandenwarmers zijn gewoon verwarmingselementen dus ze doen het dan hoogstens ene moment wat harder als het andere moment.

Ik heb nog een Honda, en die heeft nog geen 20 uur gelopen.
In 2017 is tijdens de verzorging van de toertocht de brandstofslang doorgesleten. Thuis in de stelling gezet, en nooit meer naar om gekeken.
Volgens mij geeft hij 3000 watt, nominaal 2500 watt. (ben niet helemaal zeker)
Heeft het jouw interesse, dan wil ik hem best naar beneden halen. Als je zegt van neuh, dan doe ik geen moeite :)
Erg mooi, maar die is gelijk weer een paar maten groter. Wil eigenlijk niet groter als 2000w die zijn nog enigszins acceptabel qua formaat.

Is een dikke omvormer in je auto geen optie? Motor laten draaien en je hebt 2-3000W continu. De betere schakelen zichzelf uit als je accuspanning te laag wordt bij motor uit
Ik heb zo’n ding (2000w continu met zuivere sinus) in m’n bus. Het nadeel is dat omvormers echte pieken niet aan kunnen. M’n compressor krijg ik er niet mee opgestart. Die wil niet op gang komen.
Compressor heeft idd een behoorlijk piek. Zware motor tenslotte.
Zou kunnen, maar weet niet, het idee van de motor meerdere uren op een dag stationair laten lopen...
Trouwens, beetje omvormer is ook niet goedkoop dan ben je met een 2e hands Honda 2000w generatortje net zo duur uit denk ik?
 
Erg mooi, maar die is gelijk weer een paar maten groter. Wil eigenlijk niet groter als 2000w die zijn nog enigszins acceptabel qua formaat.

Scheelt dat zoveel?
Had ik niet gedacht. Maar geeft niet verder, staat niet in de weg, maar wel boven in de stelling. Dus eigenlijk komt het wel goed uit, dat jij hem niet wil :+ (ik heb hier nu geen heftruck)
 
Scheelt dat zoveel?
Had ik niet gedacht. Maar geeft niet verder, staat niet in de weg, maar wel boven in de stelling. Dus eigenlijk komt het wel goed uit, dat jij hem niet wil :+ (ik heb hier nu geen heftruck)

Nou “zoveel” geen idee, maar ik sleep al zoveel zooi mee dat ik niet groter (en zwaarder) wil ;)
 
Laatst bewerkt:
Vorige circuit dag stond er zo'n grote lawaaigenerator de hele dag voor onze parkeerplaats te draaien.
Maakt de ervaring van een circuit dag wel een stuk minder aangenaam als je de motoren nog nauwelijks hoort en continu gebrom van een diesel. :X

Die mensen hadden dan ook echt een koelkast mee, panini grill, koffiemachine,....
 
Vorige circuit dag stond er zo'n grote lawaaigenerator de hele dag voor onze parkeerplaats te draaien.
Maakt de ervaring van een circuit dag wel een stuk minder aangenaam als je de motoren nog nauwelijks hoort en continu gebrom van een diesel. :X

Die mensen hadden dan ook echt een koelkast mee, panini grill, koffiemachine,....

Op het moment dat ik dat ding gebruik zal iedereen liefst bij willen steken. Heb dat ding niet voor de lol aan staan.
 
Dat geloof ik van jou wel, maar de groep had maar 2 motoren en 1 ervan gebruikte bandenwarmers...
Ik weet ook dat elektriciteit niet vanzelfsprekend is op circuit dagen.

Nou ja, of je er nu 1 of 10 hebt. Als er geen stroom is en je gebruikt bandenwarmers zal hij toch aan moeten.
Maar heb het op Croix ook al eens gehad. Gozer stond net ff te ver of had niet het juiste verloop oid, heb hem mijn kabel uitgeleend. Hij blij, wij blij.
 
Nou ja, of je er nu 1 of 10 hebt. Als er geen stroom is en je gebruikt bandenwarmers zal hij toch aan moeten.
Maar heb het op Croix ook al eens gehad. Gozer stond net ff te ver of had niet het juiste verloop oid, heb hem mijn kabel uitgeleend. Hij blij, wij blij.
Om die reden had ik alle verlopen van 63A tot aan normale 230v stekkers in m’n caravan. Alle 230v aansluitingen op zolder waren altijd vrij snel bezet, maar ik pakte gewoon de kracht aansluiting 😀
 
Om die reden had ik alle verlopen van 63A tot aan normale 230v stekkers in m’n caravan. Alle 230v aansluitingen op zolder waren altijd vrij snel bezet, maar ik pakte gewoon de kracht aansluiting 😀

Ik heb ook een mooi verloop van kracht naar 3x 230v (incl verloop kleine en grote stekker). Niet zelf gebeund, maar een vakman die met serieuze hoogspanning werkt normaal. Wil niets slopen.
 
@Roy "R"acing Als je het goedkoop wilt zou ik gewoon eens langs een cranenbroek gaan. Daar hebben ze dat soort dingen nog wel eens heel goedkoop. Let op, goedkoop, niet per sé kwaliteit, maar als je er eigenlijk niks aan uit wilt geven is het een prima toko. Ik heb er zelf een compressortje gekocht voor €35 en die werkt prima om bandjes te pompen en een luchtpistooltje te blazen. Later zag ik precies dezelfde in een ander kleurtje bij de Gamma staan voor ongeveer €100.

1597999929368.png
 
als je kijkt naar chinezen : de opgegeven electrische vermogens met een zeer grote marge interpreteren.
als je de geleverde electrische vermogens en het vermogen van de benzinemotor vergelijkt met die van degelijke merken, zie je dat de degelijke merken steeds een benzinemotor met meer vermogen nodig hebben om hetzelfde electrische vermogen te halen. een chinees met een GX160-kloon zegt dat hij 6500W kan leveren, 1 van Europower met een echte Honda heeft daar een GX270 voor nodig, 110CC meer !
mijn raad : in een zeer grote boog rond die chinezen lopen of het opgegeven elechtrische vermogen door 2 delen.
verhuurcentra gaan hun "financieel afgeschreven" machienes echt niet voor een priekje verkopen, want iedere keer ze dat doen verliezen ze een mogelijke klant. heb er 12 jaar gewerkt ;)

wat geduld hebben en een degelijke generator van degelijke merken (motor en generator) kopen. komen op 2dehands-sites genoeg te koop en sommigen hebben geen idee van de waarde. dan is het kwestie van snel te zijn. paar jaar geleden 1 met 8pk en 3.5kVA zoiets gekocht voor amper 80 euro. ouder model maar nog in zeer goede staat.
 
@Roy "R"acing Als je het goedkoop wilt zou ik gewoon eens langs een cranenbroek gaan. Daar hebben ze dat soort dingen nog wel eens heel goedkoop. Let op, goedkoop, niet per sé kwaliteit, maar als je er eigenlijk niks aan uit wilt geven is het een prima toko. Ik heb er zelf een compressortje gekocht voor €35 en die werkt prima om bandjes te pompen en een luchtpistooltje te blazen. Later zag ik precies dezelfde in een ander kleurtje bij de Gamma staan voor ongeveer €100.

Of ik een Chinees nu daar of van MP haal maakt niet uit. Rotzooi is het allemaal.

als je kijkt naar chinezen : de opgegeven electrische vermogens met een zeer grote marge interpreteren.
als je de geleverde electrische vermogens en het vermogen van de benzinemotor vergelijkt met die van degelijke merken, zie je dat de degelijke merken steeds een benzinemotor met meer vermogen nodig hebben om hetzelfde electrische vermogen te halen. een chinees met een GX160-kloon zegt dat hij 6500W kan leveren, 1 van Europower met een echte Honda heeft daar een GX270 voor nodig, 110CC meer !
mijn raad : in een zeer grote boog rond die chinezen lopen of het opgegeven elechtrische vermogen door 2 delen.
verhuurcentra gaan hun "financieel afgeschreven" machienes echt niet voor een priekje verkopen, want iedere keer ze dat doen verliezen ze een mogelijke klant. heb er 12 jaar gewerkt ;)

wat geduld hebben en een degelijke generator van degelijke merken (motor en generator) kopen. komen op 2dehands-sites genoeg te koop en sommigen hebben geen idee van de waarde. dan is het kwestie van snel te zijn. paar jaar geleden 1 met 8pk en 3.5kVA zoiets gekocht voor amper 80 euro. ouder model maar nog in zeer goede staat.

Geheel waar, maar je moet er net tegenaan lopen en voor langs kunnen gaan.
Dus voor nu pik ik een bami generator op en hou mijn ogen open voor een Kipor/Honda/Yamaha/weetikut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan