Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

geen zak?? pff... net hele vloer in de epoxy gezet :)

full
 

Was een beetje "garage rehab" style :)

Paar jaar geleden hier met niks begonnen. Dan komen er eens andere bruggen waardoor opstelling van werkbank niet meer past... dus andere kasten etc. Dan komt er een ander plafond met verlichting etc etc.
Nu als laatste wanden opnieuw gesaused en de vloer gedaan, nu alle zooi er weer in en dan is het eindelijk af!
 
Ziet er goed uit die vloer! Was het ook gebruiksvriendelijk om aan te leggen? (Lees: te doen voor iemand met 0 ervaring in vloeren leggen/gieten en moest de ondergrond nog aan strenge eisen voldoen)

Ik zit er ook over te denken om mijn dekvloer af te werken met een laag epoxy maar twijfel nog over de "sterkte" van de vloer ivm vallend gereedschap ed. En ik ben ook wel benieuwd of je nog een beetje grip hebt of dat het een soort van ijsbaan wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit die vloer! Was het ook gebruiksvriendelijk om aan te leggen? (Lees: te doen voor iemand met 0 ervaring in vloeren leggen/gieten en moest de ondergrond nog aan strenge eisen voldoen)

Ik zit er ook over te denken om mijn dekvloer af te werken met een laag epoxy maar twijfel nog over de "sterkte" van de vloer ivm vallend gereedschap ed. En ik ben ook wel benieuwd of je nog een beetje grip hebt of dat het een soort van ijsbaan wordt.


Had hiervoor ook een 2k epoxy vloer, van de Bauhaus. Niets mis mee, maar moest opnieuw ivm inslijpen leidingen.
Hoe dit zich gaat houden weet ik niet :) Ondergrond is als bij alle verf belangrijk. Heb het schoongemaakt met aceton, daarvoor de gaten uiteraard gerepareerd.
Is zeker best zelf te doen (gietvloer weet ik niet), gewoon rollen met een roller.
 
Probeer voor het eerst in mijn leven een stel kleppen in te slijpen maar de kleppen blijven niet aan mijn zuignappies hangen. Kleppen zijn heel aardig schoon gemaakt, maar ook weer niet heel glad. Nieuwe set klepslijpers van het dubieuze merk Force. Droog blijven ze niet plakken en met een beetje vet ertussen matig maar gaat de boel verdraaien. Is er een truukje voor of moet ik gewoon beter spul aanschaffen? En zo ja; welk merk?
Gaat nu om klepjes van een CB400F, rond 23 en 27mm.
 
Kleppen slijp je op een kleppen slijp machine, zetels bewerk je op een klepzetel frees machine,
slijp paste en schuren doe je om het raakvlak tussen klep en zetel te controleren, 3x rond gaan moet genoeg zijn. als die 3x rondgaan niet lukt is je raakvlak al veel te breed.
Kleppen van een CB400F zijn niet echt te slijpen hebben te weinig materiaal en nieuwe kleppen sloop je met veel schuren op een slechte zetel.

big-serdi4.jpg


V50new%20Sm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo!

Ik heb mijn overuren ook nog maar eens omgezet in iets zinnigs :9 Nu een paar keer gebruikt, goed ding! Is fijn gereedschap om mee aan de motor te klussen, slagmoersleutel had ik al, deze komt overal veel fijner tussen.


Later,

Loek

Ben ook op zoek naar zo'n 12v ratchet. Zo te zien is milwaukee de enige die dit levert, dus ik ben om: toch maar weer een accusysteem erbij..
Twijfel alleen tussen de nieuwere fuel versie en de oudere:
oudere:
Milwaukee M12 IR-201B 3/8" Accu Ratelsleutel 12V 2,0Ah Li-Ion

fuel:
Milwaukee M12 FIR38-201B Accu Ratelsleutel 12V 2,0Ah Li-Ion + 5 jaar dealer garantie!

Ik zie dat de fuel versie meer torque heeft, maar de oudere lijkt compacter te zijn vwb de 3/8 aansluiting.
Is dat een issue bij gebruik, of ben ik beter af met de fuel versie?
 
Ben ook op zoek naar zo'n 12v ratchet. Zo te zien is milwaukee de enige die dit levert, dus ik ben om: toch maar weer een accusysteem erbij..
Twijfel alleen tussen de nieuwere fuel versie en de oudere:
oudere:
Milwaukee M12 IR-201B 3/8" Accu Ratelsleutel 12V 2,0Ah Li-Ion

fuel:
Milwaukee M12 FIR38-201B Accu Ratelsleutel 12V 2,0Ah Li-Ion + 5 jaar dealer garantie!

Ik zie dat de fuel versie meer torque heeft, maar de oudere lijkt compacter te zijn vwb de 3/8 aansluiting.
Is dat een issue bij gebruik, of ben ik beter af met de fuel versie?

SP tools maakt max drive 12V acccu ratels
 
Ben ook op zoek naar zo'n 12v ratchet. Zo te zien is milwaukee de enige die dit levert, dus ik ben om: toch maar weer een accusysteem erbij..
Twijfel alleen tussen de nieuwere fuel versie en de oudere:
oudere:
Milwaukee M12 IR-201B 3/8" Accu Ratelsleutel 12V 2,0Ah Li-Ion

fuel:
Milwaukee M12 FIR38-201B Accu Ratelsleutel 12V 2,0Ah Li-Ion + 5 jaar dealer garantie!

Ik zie dat de fuel versie meer torque heeft, maar de oudere lijkt compacter te zijn vwb de 3/8 aansluiting.
Is dat een issue bij gebruik, of ben ik beter af met de fuel versie?

Ik heb de fuel versie... bij mijn leverancier was de niet fuel versie niet meer leverbaar. En volgens hun was enkel het motortje veranderd. Dus geen idee of er een van beide versies compacter is. Verder een top apparaat. Enige dat anders is dan de slagmoersletel die ik al had is het koppel bij losdraaien. Deze heeft geen hoog aanvangskoppel. Maar dan gebruik ik het ding als gewone ratel. Dus lostrekken en dan op het knopje indrukken voor verder draaien.

Vastdraaien gaat daarin tegen wel heel fijn. En met veel gevoel.

Later,

Loek
 
Wat ik me nu afvraag ( ben een beetje het rondkijken )

Waarom zit er zoveel verschil in luchtsleutels ( ge weet wel , om je velgen los te rammen , afdeling, niet zo groot, wel zoveel mogelijk NM )

Heb ooit zo'n budgetbak ding gekocht, ook op een grote compressor met dikke slang krijgt ie m'n
velgen niet los , die zitten vast met 110nm
( dus.. "da's niks" )

Hoe kan het dan, dat een zelfde formaat.. ( of kleinere ) , 800 tot zelf 900 ( HBM heeft nu er ééntje in de aanbieding ) beloofd.

Andere motor/binnenwerk ?? Of moet zo'n ding gewoon -op te voeren zijn-

Het is ook niet zo'n klein beetje verschil, maar factor 10. Dat verbaast me zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan