LePensZeur
MF Frietkraam
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En clignoteurs ipv......
SP tools maakt max drive 12V acccu ratels
230 Nm is al veel.Sleutelaars, ik ben me aan het oriënteren op een momentsleutel met een bereik hoger dan 200 Nm.
Nu wil ik een momentsleutel aanschaffen die niet alleen de motor momenten kan afdekken, zoals het achterwiel van een Panigale (230 Nm) maar eventueel ook klussen die aan auto's voorkomen.
Nu is mijn vraag, welk bereik zou voor mij, op de toekomst gericht een voordeel kunnen opleveren?
En weet iemand welke grote momenten er bij auto's voorkomen? En zoja, hoeveel?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de volgende bereiken;
80-360 Nm Gedore CD
110-550 Nm Gedore DS
155-760 Nm Gedore D
Wielbouten op 110..?!de Cd zal voor de meeste klussen voldoen. het grootste moment dat ik tegen ben gekomen in de autowereld is de voorste krukaspoelie van een landrover. die gaat er met 80 Nm +90 graden tegenaan,heb ik weleens bijna 300 Nm op gemeten voor er beweging in kwam. Voor het losmaken heb je dan wel eens wat meer nodig. zou niet weten waar de nog grotere momenten bij nodig hebt als je niet in de vrachtwagen of agrarische sector zit.
benno
Wielbouten op 110..?!
Bedankt voor alle info, maar waarom wordt dit dan überhaupt in het WPHB beschreven? Ik wil dus inderdaad vooral controleren (en het eens een keer geprobeerd hebben). Mijn probleem blijft hoe dan ook aanwezig; de kleppen blijven niet aan mijn stokkie hangen. En nu?Kleppen slijp je op een kleppen slijp machine, zetels bewerk je op een klepzetel frees machine,
slijp paste en schuren doe je om het raakvlak tussen klep en zetel te controleren, 3x rond gaan moet genoeg zijn. als die 3x rondgaan niet lukt is je raakvlak al veel te breed.
Kleppen van een CB400F zijn niet echt te slijpen hebben te weinig materiaal en nieuwe kleppen sloop je met veel schuren op een slechte zetel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je de kleppen al ontdaan van aanslag, is het een glad oppervlak?
120nM
230 Nm is al veel.
De vraag is eigenlijk of er überhaupt iets is dat met meer dan 360 Nm vast gezet moet worden (ik denk van niet), want anders zit je met de eerste sleutel al goed
Ja, ze zijn schoon, maar niet spiegelglad.
Zal morgen ff foto's toevoegen. Via de foon lukt dat me zo niet.
Wat ik me nu afvraag ( ben een beetje het rondkijken )
Waarom zit er zoveel verschil in luchtsleutels ( ge weet wel , om je velgen los te rammen , afdeling, niet zo groot, wel zoveel mogelijk NM )
Heb ooit zo'n budgetbak ding gekocht, ook op een grote compressor met dikke slang krijgt ie m'n
velgen niet los , die zitten vast met 110nm
( dus.. "da's niks" )
Hoe kan het dan, dat een zelfde formaat.. ( of kleinere ) , 800 tot zelf 900 ( HBM heeft nu er ééntje in de aanbieding ) beloofd.
Andere motor/binnenwerk ?? Of moet zo'n ding gewoon -op te voeren zijn-
Het is ook niet zo'n klein beetje verschil, maar factor 10. Dat verbaast me zo.
Bedankt voor alle info, maar waarom wordt dit dan überhaupt in het WPHB beschreven? Ik wil dus inderdaad vooral controleren (en het eens een keer geprobeerd hebben). Mijn probleem blijft hoe dan ook aanwezig; de kleppen blijven niet aan mijn stokkie hangen. En nu?
Thx Loek, dan wordt het als het de Milwaukee wordt, de fuel.Die kende ik inderdaad nog niet, is ook interessant, bedankt.
Heb je toevallig ervaring met SP Tools; met name de kwaliteit ervan?
Als ik zo naar de uitlaatkleppen kijk, dan verbaasd het mij niet dat de zuignap niet luchtdicht wil afsluiten.....
In dit geval kun je dan misschien ook maar beter de methode van Mechanism hanteren. Dit gaat ook met een accuboormachine. (op joe T. staat vast wel ergens een filmpie)
Lijkt erger dan het in werkelijkheid is. Maar ook op de inlaatkleppen die gewoon glad zijn blijft 'ie niet goed plakken.
Ik zal toch eens een schuurstok van een gerenommeerd merk kopen voor het vergelijk en ondertussen inderdaad de methode van Mechanism eens proberen (met de hand).
De huisleverancier heeft die info er gewoon bij staan