Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.046
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus een denk fout.
Om gelijkmatig te zakken moet je over beide cilinders in de zelfde tijd, even veel olie/liters verplaatsen.
Dat doe je niet door de doorlaat te vergroten of te verkleinen. Die moet even groot zijn. Er is een verschil in druk, en daar moet je mee aan de slag.
Volgens de theorie is de druk in een vloeistof overal hetzelfde, dus ook in een hydraulisch systeem (mits er geen reduceerventielen tussen zitten).
Er is dus geen verschil in druk, er is een verschil in verplaatsing, en dat komt door wrijving.
 
Volgens de theorie is de druk in een vloeistof overal hetzelfde, dus ook in een hydraulisch systeem (mits er geen reduceerventielen tussen zitten).
Er is dus geen verschil in druk, er is een verschil in verplaatsing, en dat komt door wrijving.
Het gaat ook niet over de druk in de vloeistof, maar over druk op de vloeistof.

Twee gelijke hydrauliekcilinders met op de retourleiding een drukmeter.
Op cilinder A staat een gewicht van 1000 kg
Op cilinder B staat een gewicht van 1 kg

De druk die jij afleest is op beide cilinders het zelfde?
 
Het gaat ook niet over de druk in de vloeistof, maar over druk op de vloeistof.

Twee gelijke hydrauliekcilinders met op de retourleiding een drukmeter.
Op cilinder A staat een gewicht van 1000 kg
Op cilinder B staat een gewicht van 1 kg

De druk die jij afleest is op beide cilinders het zelfde?
Ja, druk is hetzelfde. Alleen zul je bij gelijke diameter van de cilinders zien dat cilinder b langzaam omhoog gaat.
 
Heren, ik ben al een tijdje in de markt voor een compressor, maar wordt nogal droevig van marktplaats. Ik heb een compressor nodig voor de volgende dingen:
  • banden op druk brengen
  • nu gebruik ik vaak een busje remmenreiniger waar ik het ook met lucht kan wegspuiten
  • Remmen ontluchten
Ik zit al een tijdje op marktplaats rond te kijken voor een compressor, maar men denkt dat ze goud in handen hebben. Instapmodelletjes die nieuw 110 euro kosten, die ze na 10 jaar weg willen doen voor 90 euro. Dan heb ik liever een nieuwe. Maar, ik ga dan in de specificaties duiken en blijf daar een beetje hangen.

Als ik zoiets koop:

Ga ik daar spijt van krijgen of niet?
 
Clank... leuk voor af te blazen of een bandje te pompen.

* persoonlijk * zou ik voor niks minder gaan als een 50l
Als je echt mazzel hebt, kan je voor niet teveel een Creemer opladen ( maar de meeste weten wat die waard zijn )

Ik ben van "bouwmarkt" compressor naar een airpress 50l gegaan ( de cheapo lijn ) , en ben er erg over tevreden.
Draait al m'n gereedschap er op ( luchtsleutel , schuurmachine ect )

Die gaat door waar die bouwmarkt varianten het opgeven. ( en je hoeft niet meteen aan een 380v atlas copco ;p )


HL 360-50​


Deze, zijn met een beetje google voor een nice price op te halen.
 
Heren, ik ben al een tijdje in de markt voor een compressor, maar wordt nogal droevig van marktplaats. Ik heb een compressor nodig voor de volgende dingen:
  • banden op druk brengen
  • nu gebruik ik vaak een busje remmenreiniger waar ik het ook met lucht kan wegspuiten
  • Remmen ontluchten
Ik zit al een tijdje op marktplaats rond te kijken voor een compressor, maar men denkt dat ze goud in handen hebben. Instapmodelletjes die nieuw 110 euro kosten, die ze na 10 jaar weg willen doen voor 90 euro. Dan heb ik liever een nieuwe. Maar, ik ga dan in de specificaties duiken en blijf daar een beetje hangen.

Als ik zoiets koop:

Ga ik daar spijt van krijgen of niet?
Zal gaan, alleen zo'n vacuumpomp gebruikt toch aardig lucht maar voor die enkele keer dat je dat wss doet. Gaat prima.

Voor de werkjes die je noemt ,prima maar ga je er luchtgereedschap mee gebruiken is het waardeloos.
:^

Clank... leuk voor af te blazen of een bandje te pompen.

* persoonlijk * zou ik voor niks minder gaan als een 50l
Als je echt mazzel hebt, kan je voor niet teveel een Creemer opladen ( maar de meeste weten wat die waard zijn )

Ik ben van "bouwmarkt" compressor naar een airpress 50l gegaan ( de cheapo lijn ) , en ben er erg over tevreden.
Draait al m'n gereedschap er op ( luchtsleutel , schuurmachine ect )

Die gaat door waar die bouwmarkt varianten het opgeven. ( en je hoeft niet meteen aan een 380v atlas copco ;p )


HL 360-50​


Deze, zijn met een beetje google voor een nice price op te halen.
Ik heb dezelfde gehad maar het oude model. Deze is idd prima, enige is dat bij het oude model (geen idee of dat nog zo is) de eind dopjes verteren en lucht gaan lekken. Echter is daar vrij makkelijk een metalen eindstop in te zetten.
Op MP vragen ze er 130 euro voor, koop je ze tegenwoordig ook bijna nieuw voor. Ik heb de mijne nog voor 100 kunnen verkopen maar idd een prima ding die niet veel ruimte in neemt.
Heb hem gebruikt voor slagmoersleutel (eventjes), banden, banden wisselaar, luchtpistool.
 
Kijk even goed hoeveel lucht zo´n pneumatische remontluchter nodig heeft.
Die moeten langdurig lopen vaak, en die verbruiken meer lucht dan je zou denken.

Voor de rest van de geplande werkzaamheden, prima.
 
Heren, ik ben al een tijdje in de markt voor een compressor, maar wordt nogal droevig van marktplaats. Ik heb een compressor nodig voor de volgende dingen:
  • banden op druk brengen
  • nu gebruik ik vaak een busje remmenreiniger waar ik het ook met lucht kan wegspuiten
  • Remmen ontluchten
Ik zit al een tijdje op marktplaats rond te kijken voor een compressor, maar men denkt dat ze goud in handen hebben. Instapmodelletjes die nieuw 110 euro kosten, die ze na 10 jaar weg willen doen voor 90 euro. Dan heb ik liever een nieuwe. Maar, ik ga dan in de specificaties duiken en blijf daar een beetje hangen.

Als ik zoiets koop:

Ga ik daar spijt van krijgen of niet?

Wat al gezegd is. Voor het werk wat je zegt.......prima.

Maar mocht je er iets anders op willen gebruiken dan schiet deze echt tekort. Dan kan je beter kijken naar een compressor die minimaal 240liter per minuut haalt.
 
Eigenlijk, is compressors als met veel ander gereedschap.

Je *moet* eigenlijk 1 maatje zwaarder aanschaffen als je denkt nodig te hebben.

Tot nu toe werkt dat voor mij bijna altijd goed.



Ik heb één van de vroege 360's , en heb alleen wat euveltjes gehad met de vocht-aflaat-ventiel-ding ,
verder heeft ie er al heel wat uurtjes opzitten en ben ik oprecht tevreden.

Als ie nu zou ontploffen , bestel ik vanavond nog een zelfde model.



Remmen ontluchten doe ik trouwens met een vacuum pomp , ook voor t koekblik.
Hoef je niet te klootzakken met die luchtslang
 
Heren, ik ben al een tijdje in de markt voor een compressor, maar wordt nogal droevig van marktplaats. Ik heb een compressor nodig voor de volgende dingen:
  • banden op druk brengen
  • nu gebruik ik vaak een busje remmenreiniger waar ik het ook met lucht kan wegspuiten
  • Remmen ontluchten
Ik zit al een tijdje op marktplaats rond te kijken voor een compressor, maar men denkt dat ze goud in handen hebben. Instapmodelletjes die nieuw 110 euro kosten, die ze na 10 jaar weg willen doen voor 90 euro. Dan heb ik liever een nieuwe. Maar, ik ga dan in de specificaties duiken en blijf daar een beetje hangen.

Als ik zoiets koop:

Ga ik daar spijt van krijgen of niet?

Ja. In deze tijd waar je een stille compressor voor een paar knaken meer koopt zie ik niet in waarom je nog zo een herriebak zou aanschaffen.
 
Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met garage van ongeveer 20 m² met één muur tegen het huis aan. De garage is ruim 10 jaar oud en nog vrij basic: halfsteens ongeisoleerde muren, betonvloer, plafond niet afgewerkt, er zit wel een fraaie klapdeur aan de voorkant richting de carport. Er zal niet heel vaak of serieus gesleuteld worden en behalve het motorgebeuren gaat de schuur ook gebruikt worden voor algemene (gezins)zaken dus het is sowieso fijn als het een wat prettigere ruimte wordt.

De plannen zijn:
- dak isoleren volgens omgekeerd-dakprincipe
- vloer betegelen met volkeramische garagetegels
- de lange wand van de buitenmuur isoleren met behulp van platen IPS+OSB, eventueel de OSB afwerken met een laklaag
- de andere wanden wit verven
- verwarming m.b.v. een (verplaatsbaar) IR-paneel dat ook gebruikt kan worden op de thuiswerkplek
- afwerking plafond moet ik nog bedenken, in ieder geval komen er wat fatsoenlijke lampen te hangen

Tips & ideeën zijn welkom!
Kijk vooral even in het verbouw topic in offtopic!
Als je op mijn posts zoekt vind je een verslag van hoe ik het heb gedaan. Met gipsplaten tegen het plafond en LED balken.

Als het aan je huis zit zou ik je cv door trekken, radiatortje erin op lage stand en altijd lekker behagelijk zonder hoge stroomrekening.
Als je het goed isoleert valt dat qua gas wel mee.
 
Kijk vooral even in het verbouw topic in offtopic!
Als je op mijn posts zoekt vind je een verslag van hoe ik het heb gedaan. Met gipsplaten tegen het plafond en LED balken.

Als het aan je huis zit zou ik je cv door trekken, radiatortje erin op lage stand en altijd lekker behagelijk zonder hoge stroomrekening.
Als je het goed isoleert valt dat qua gas wel mee.
Ik zal het eens bekijken. Vwb CV lijkt de ligging niet handig om leidingen door te trekken. Bovendien denk ik dat ik er te weinig gebruik van zal maken tijdens de koude winterdagen.
 
Bekijk bijlage 1604256

Voor het hele lichte schoefwerk een test exemplaar in gebruik genomen.

Ik moet er wel even aan wennen maar ik heb inmiddels meer handgereedschap zien verdwijnen op plekken waarvan ik zij dat een dure machine nooit rendabel zou worden t.o.v. handgereedschap.

Ik heb zo'n zelfde soort machientje gehad van Hitachi was maar 3,6v (wat jij daar hebt is 7,2v? ) . Na 1 dag, kon deze de vuilnisbak in.....een collega dacht "ik schroef die achterwand van de showroom even dicht" ..........dat was na het 3e paneel klaar......voor het machientje dan.
We hebben uit coulance een nieuwe gekregen maar die ligt al 8 jaar ongebruikt in de kast.

Over een 3 weken ga ik hopelijk weer aan het werk, dan ga ik al m'n gereedschap van m'n werk weer keuren. En een schifting maken van wat weg kan (lees......achter in het magazijn waar allerlei privé spul ligt van de collega's liggen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan