Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.384
11.013
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zie ik meer voordeel in een impact schroefmachine dan een slagmoersleutel.
De kans dat je een bout of schroef met een sterkop doldraait is aanzienlijk kleiner dan met een schroevendraaier.
Voor een sterkop zou ik ook eerder de schroefmachine nemen , maar alles een een boutje of een inbus de slagmoer sleutel , dat gaat met een minder hoog toerental en ik kan op verschillende standen de kracht regelen
 
Maar dan kun je net zo goed een grotere compressor pakken, of gewoon wat vaker wachten tot de hele handel weer op druk is.

Dat laatste. Ik heb thuis een kleine compressor staan met een extra buffertank. Als ik alleen een beetje hoef te spuiten met een luchtpistool laat ik de extra buffertank dicht. Ga ik meer lucht gebruiken dan gaat ie open. Voor banden oppompen heb ik een 12 liter ademluchtfles zoals ze bij de brandweer hebben. Die kan ik zo loskoppelen. En nee. die is niet zwaar want hij is van kunststof *D
 
Dat laatste. Ik heb thuis een kleine compressor staan met een extra buffertank. Als ik alleen een beetje hoef te spuiten met een luchtpistool laat ik de extra buffertank dicht. Ga ik meer lucht gebruiken dan gaat ie open. Voor banden oppompen heb ik een 12 liter ademluchtfles zoals ze bij de brandweer hebben. Die kan ik zo loskoppelen. En nee. die is niet zwaar want hij is van kunststof *D
Hoe heb je die aansluitingen gemaakt met die losse fles?
 
Hoe heb je die aansluitingen gemaakt met die losse fles?
Het zijn snelkoppelingen met gewone euroconnectoren. Die kan ik zo loskoppelen. Ik moest echter wel de reduceer direct aan de fles uitelkaar halen omdat daar veren en filters inzatten die voorkwamen dat ik hem met de gewone compressor kan vullen. Op de foto zie je de aansluitingen. Ik kan links naar de ademlucht fles en rechts naar het blaaspistool. De blauwe tank is mijn extra buffer die ik alleen gebruik als ik veel lucht nodig heb.
 

Bijlagen

  • AB5A01DB-C7B4-469D-A656-AC8FDE34F9E2.jpeg
    AB5A01DB-C7B4-469D-A656-AC8FDE34F9E2.jpeg
    278,3 KB · Weergaven: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    112,6 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Hangt af van de toepassing, een buffer van 10 bar , 25 liter.
Schoot RVS kogellagers in een home-made aardappel kanon toch een rot eind weg :)

Deed het zo goed dat ik hem in een paar stukken heb gesneden, ter zelf bescherming met iets teveel
plezier maken en "hou m'n biertje even vast" momenten.

:)
 
Ik zit er over te denken om een kleine kolomboor te kopen voor wat hobbywerk, zal voornamelijk hout/alu/dun staal wezen, gaten t/m10mm
Hebben jullie misschien advies in wat te kopen en wat niet met een iets beperkt budget ? zijn die bouwmarkt apparaten een beetje ok?
mijn dremel loopt een beetje vast met een boortje 3 in balsa
 
HELP ! ;p

kan de naam niet vinden.

Het is een soort balpen achtig idee ( maar dan met een kras-pen punt ) , waar een veertje inzit.
De pen is conisch , zodat je makkelijk boorgaten kan overnemen.

Je kan er optikken met een hamer

Heb er ooit 1 gehad, is nu kwijt.. en kan me de fuck niet bedenken hoe zo'n ding heet.

Uitschuifbare doorslag .. uitschuifbare penuitdrijver.. maar kan em nergens bij ( hbm ) vinden, dus zal
wel de verkeerde naam gebruiken..

*halp!*
 
HELP ! ;p

kan de naam niet vinden.

Het is een soort balpen achtig idee ( maar dan met een kras-pen punt ) , waar een veertje inzit.
De pen is conisch , zodat je makkelijk boorgaten kan overnemen.

Je kan er optikken met een hamer

Heb er ooit 1 gehad, is nu kwijt.. en kan me de fuck niet bedenken hoe zo'n ding heet.

Uitschuifbare doorslag .. uitschuifbare penuitdrijver.. maar kan em nergens bij ( hbm ) vinden, dus zal
wel de verkeerde naam gebruiken..

*halp!*
Centerpunt, of centerpons?
 
Ik zit er over te denken om een kleine kolomboor te kopen voor wat hobbywerk, zal voornamelijk hout/alu/dun staal wezen, gaten t/m10mm
Hebben jullie misschien advies in wat te kopen en wat niet met een iets beperkt budget ? zijn die bouwmarkt apparaten een beetje ok?
mijn dremel loopt een beetje vast met een boortje 3 in balsa

Probeer een gebruikte machine te kopen van een oud merk
( ferm industrial ) , of .. als het maar oud-groen geschilderd is, t liefste met een MK2 of MK3 opnamen

Oh.. ja, die bouwmarkt dingen zijn ook prima voor jou gebruik, maar voor hetzelfde geld kan je ook
een machine halen die jou , en de kakkerlakken overleefd na een nucleaire holocaust :)

Vergeet ook geen fatsoenlijke machineklem , ook hier geld voor.. vaak is een gebruikte "pro" zo veel beter
als een nieuwe van -de gamma-
 
HELP ! ;p

kan de naam niet vinden.

Het is een soort balpen achtig idee ( maar dan met een kras-pen punt ) , waar een veertje inzit.
De pen is conisch , zodat je makkelijk boorgaten kan overnemen.

Je kan er optikken met een hamer

Heb er ooit 1 gehad, is nu kwijt.. en kan me de fuck niet bedenken hoe zo'n ding heet.

Uitschuifbare doorslag .. uitschuifbare penuitdrijver.. maar kan em nergens bij ( hbm ) vinden, dus zal
wel de verkeerde naam gebruiken..

*halp!*
Overneem centreerpunt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan