Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.389
11.017
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Probeer een gebruikte machine te kopen van een oud merk
( ferm industrial ) , of .. als het maar oud-groen geschilderd is, t liefste met een MK2 of MK3 opnamen

Oh.. ja, die bouwmarkt dingen zijn ook prima voor jou gebruik, maar voor hetzelfde geld kan je ook
een machine halen die jou , en de kakkerlakken overleefd na een nucleaire holocaust :)

Vergeet ook geen fatsoenlijke machineklem , ook hier geld voor.. vaak is een gebruikte "pro" zo veel beter
als een nieuwe van -de gamma-
Ja ik had al zitten kijken op mp , beetje ver weg allemaal... Maar ik zoek verder..
 
Heb hier een 150L 2pk compressor staan.
Niet de stilte, maar hij staat nu geïsoleerd onder de trap.
Zou voor serieuzer gebruik dan alleen af en toe de banden oppompen niet veel kleiner gaan.
Als ik bezig ben met gereedschap, verfspuit of de zandstraler slaat ie om de 5-10min aan. Met een 50l hobby ding staat dat ding waarschijnlijk nonstop te loeien
 
Nogal een verschil tussen 'iets meer dan banden op pompen' en 'stralen'.
Ik heb enkele jaren een 50L 2 cilinder Airpress staan, bij de huisleverancier vandaan. Voor DHZ gebruik als banden op pompen, schoonblazen, luchtratel (met voldoende diameter slang!), vacuumpomp voor remmen is het echt zat!
 
Ik gebruik sinds een paar maand een Nardi 2 cilinder compressor, extreem stil en toch is het aanzuigvolume 240 liter per minuut. Het frame is de tank voor luchtvoorraad. 5 liter, meer dan genoeg voor een tacker. En bij deze wordt je niet gestoord van de herrie, zoals bij de vorige. Maar eens op zoek naar een buffervat, voor grotere klussen.
A7278F13-8640-4A14-AD76-E03BB22C7661.png
3
 
Maanden geleden gehad over de draaitafel die ik moest maken. Vd week begonnen met het maken vd tafel terwijl er al een serie bakken half gereed lagen. Morgen zijn die weggewerkt en kunnen we maandag echt zien of ie werkt. Nu ligt het zwaartepunt (in de hoogte) verkeerd. Ze zijn nu topzwaar door de assen, trommels en motor. Deze gaan er dan pas als laatste op.Bekijk bijlage 1603652Bekijk bijlage 1603655Bekijk bijlage 1603654Bekijk bijlage 1603659
Gisteren een aantal bakken gemaakt in de juiste volgorde. De topzware as, trommel en motor worden als laatste gemonteerd en daarna gaat hij vd tafel. De lucht is er nagenoeg uit. Er moet een kraantje in de leiding aan de korte kant. Als we die nu extra weerstand geven met een lijmklem, dan zakken ze beiden even snel. Dit is voor nu de simpelste oplossing. Zakken gaat dan zonder gewicht ook netjes. Het idee van Rob heb ik nog niet begrepen
CEF77C2A-CA4B-4DCE-8768-63927FB3744B.jpeg
26341540-7765-49BE-9C6F-24D09DFFC72C.jpeg
4978EFD0-6809-42B8-BCFB-21DD2FFC330D.jpeg
 
Ik gebruik sinds een paar maand een Nardi 2 cilinder compressor, extreem stil en toch is het aanzuigvolume 240 liter per minuut. Het frame is de tank voor luchtvoorraad. 5 liter, meer dan genoeg voor een tacker. En bij deze wordt je niet gestoord van de herrie, zoals bij de vorige. Maar eens op zoek naar een buffervat, voor grotere klussen.Bekijk bijlage 16052383
 
Vriendin was aan het klagen dat ze voor in huis geen gereedschap had. Schroevendraaiers en tangen, nu was elke keer naar buiten lopen en alles staat altijd op slot.

Even setje voor in haar werkruimte besteld 😋

Tangen komen er nog aan.
 

Bijlagen

  • 20210309_105212.jpg
    20210309_105212.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 14
Vriendin was aan het klagen dat ze voor in huis geen gereedschap had. Schroevendraaiers en tangen, nu was elke keer naar buiten lopen en alles staat altijd op slot.

Even setje voor in haar werkruimte besteld 😋

Tangen komen er nog aan.

Bij mij klaagde ze er ook over dat ze niets kon vinden (ligt gewoon in m'n gereedschapskar) en dat ze een eigen setje wilde hebben. Dus heb voor haar een gereedschapstas gekocht. Met een schroevendraaierset, hamer, combinatietang, waterpomptang. Werkhandschoenen in haar maat. Busje WD-40 (zij gebruikt dat wel:X) . Rol tape, rolmaat, mes en nog wat spul.

1x raden hoeveel het gebruikt is.................................precies "0" keer.
 
Die van mij klaagt juist dat ik teveel gereedschap in huis of de auto laat rondslingeren. Oke een garagekrik, setje jackstands, slagmoersleutel en een enorme doppendoos hoeven niet als vaste lading in de achterbak te liggen. Maar ik heb dat meestal alleen nodig voor de auto, dus dan heb ik t gelijk bij de hand. (De auto is maar een kleine agila, dus deze opsomming beslaat praktisch de hele achterbak)
 
Bij mij klaagde ze er ook over dat ze niets kon vinden (ligt gewoon in m'n gereedschapskar) en dat ze een eigen setje wilde hebben. Dus heb voor haar een gereedschapstas gekocht. Met een schroevendraaierset, hamer, combinatietang, waterpomptang. Werkhandschoenen in haar maat. Busje WD-40 (zij gebruikt dat wel:X) . Rol tape, rolmaat, mes en nog wat spul.

1x raden hoeveel het gebruikt is.................................precies "0" keer.

Oww die heb ik hier ook, maar dan met schilderen van "barok" meubeltjes
( je weet wel, die opgekalaflaterde teringmeuk uit het jaar des here kruik )

Na mijn gevloek op dat geperste hout beu te zijn, zou ze dat dus zelf wel effe doen.

Dussss, schilder shit voor d'r gehaald ( voor ze m'n facom schroevendraaier gebruikt om blikken open te maken of verf te mengen )


Aantal keren gebruikt ...

0.. niks.. nada..

Die barok is helemaal zo schattig niet meer als je zelf mot schuren zo blijkt het :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan